تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۴۲۳۱۶۷
در نشست شورای اسلامی شهر یاسوج مطرح شد

پشت بکارگیری 100 نیروی مازاد و بدون ضابطه در شهرداری یاسوج چه کسانی هستند؟

۲۲
۰
پشت بکارگیری 100 نیروی مازاد و بدون ضابطه در شهرداری یاسوج چه کسانی هستند؟
کبنا ؛نشست شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی و با حضور اعضاء در محل این شورا برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (یکشنبه 22 تیرماه 99) نشست شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی و با حضور روح الله دانشی، مدیر امور انسانی شهرداری یاسوج در محل این شورا برگزار شد. که در این جلسه قرارداد با پیمانکار، بکارگیروی نیروها در شهرداری و کیوسک‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
 پیمانکار شهرداری یاسوج در این نشست گفت: قانون تکلیف نحوه بکارگیری نیروها را مشخص کرده است، برای بکارگیری نیروها باید آزمون برگزار شود و یا هم از طریق مؤسسات کاریابی باید نیروهای مورد نیاز خود را تأمین کند.
این پیمانکار در ادامه به تشریح وضعیت نیروهای خود از بدو ورود به شهرداری تا کنون پرداخت و اعضای شورای شهر یاسوج نیز از سئوالات را مطرح کردند.
در ادامه علی اکبری تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به موضوع بکارگیری نیروها پرداخت و اظهار داشت: در شهرداری یاسوج کار علمی و کارشناسی شده روی موضوعات مختلف به ویژه جذب نیروها انجام نمی‌گیرد، و بدون آنالیز قانونی مناقصه برگزار می‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه خودی و غیرخودی در شهرداری یاسوج می‌شود، افزود: طرف 21 سال در شهرداری یاسوج کار می‌کند و تمام تلاش خود را می‌کند که به «شرکت تأمین نیرو»(1) برود، چونکه می‌داند اگر در این شرکت باشد، اخراج نمی‌شود.
اکبری تبار در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: شهردار یاسوج دخالت مستقیمی در تأمین نیروهای شرکتی شهرداری دارد. (2) ما از پیمانکار می‌خواهیم که به صورت مکتوب لیست نیروها را از ابتدا تا الان به ما اعلام کند.
شهرداری یاسوج در باره فروش املاک، بدهی و مطالبات خود شفاف سازی کند
اکبری تبار عضو شورای شهر یاسوج

وی افزود: اگر بخواهیم صحبت‌های پیمانکار با صحبت‌های شهردار یاسوج را مورد راست آزمایی قرار دهیم، متوجه می‌شویم. آمارهای ارائه شده از سوی شهردار، پیمانکار و آن اطلاعاتی که دست ما هست، با هم مغایرت دارند.
اکبری تبار در ادامه از پیمانکار خواست، لیست 258 نفر نیروی که در روز اول شروع به کارتان در شهرداری یاسوج در اختیار شما قرار گرفت، تحویل صحن علنی شورای اسلامی شهر یاسوج بدهد و اگر یک نفر یا 100 نفر به شرکت اضافه شده است رسماً به ما اعلام کنید. ما می‌خواهیم تکلیف نیروها برای یک بار برای ما روشن شود.
این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج تاکید کرد: اگر از تاریخ 1 شهریور ماه 96 زمان سرپرستی خانم صفایی تا زمان آقای مقدم نیرویی وارد شهرداری یاسوج، 92 نیرو، کمتر یا بیشتر و هر کسی که نیرو آورده است، باید روشن و مشخص شود.
اکبری تبار گفت: نیروهای مازاد متعلق به هر عضو و شهردار است، باید اخراج شود. باید در باره نیروها شفاف سازی شود. ما از پیمانکار هم گلایه داریم، او باید با اطلاعات دقیق و به روز به جلسه شورا می‌آمد.
وی ورود دستگاه‌های نظارتی به بکارگیری نیروهای شهرداری یاسوج را الزامی دانست و گفت: باید یک تیم نظارتی متشکل از سازمان بازرسی، اداره کار، امور شهری، کارشناسان شهرداری و اعضای شورای شهر این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.
وی گفت: تناقضات زیادی در موضوع نیروها و قرارداد کارگران و نحوه توزیع آـنها وجود دارد، شهردار یک حرف می زند، پیمانکار چیز دیگری می‌گوید، این‌ها تخلف و دروغ است. چرا وقتی می‌خواهند فردی را اخراج کنند به پیمانکار این موضوع را تحمیل می‌کنند. چرا مناسبت‌های قومی و سیاسی را در جذب و اخراج نیروها مورد دخیل قرار می‌دهند. پ
اکبری تبار توضیح داد: از یک طرف نامه اخراج 4 نیرو زده می‌شود و از طرف دیگر نیروهای خودشان را وارد می‌کنند، به این می گویند، دخالت. حرف‌های که پیمانکار می زند، با شهرداری یاسوج دو تا است.
عضو شورای شهر یاسوج تصریح کرد: شهرداری یاسوج هیچ گونه ساختار اداری ندارد، کارگران باید در جریان حق و حقوق مزایای خود قرار بگیرند. شهردار یاسوج به پیمانکاران شهرداری نیرو تحمیل می‌کند و به پیمانکاران می‌گوید که فلان نیرو را بکار گیرید و فلان نیرو را اخراج کنید این در حالی است که شهردار گفته در انتصاب‌ها و بکارگیری نیرو دخالتی ندارم.
وی افزود: بیشتر مشکلات شهرداری یاسوج بعلت اضاف شدن نیروهای اضافه است که بیشتر این نیروها بدون سابقه و شرایط احراز اضافه شده‌اند.
 اکبری تاکید کرد: از یکم شهریورماه ۹۶ تاکنون ۹۲ نفر نیرو به نیروهای شرکت تأمین نیروی شهرداری یاسوج اضافه شده است که باید پس از بررسی و کارکارشناسی اخراج شوند.
همچنین محمد رحیم دهراب‌پور، دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این نشست گفت: از تاریخ یکم شهریورماه ۹۶ تاکنون حدود ۱۰۰ نفر نیرو در شهرداری یاسوج بکارگیری شده که باید رد این زمینه شفاف سازی شود.
 وی با بیان اینکه یک بار برای همیشه وضعیت نیروی انسانی و کیوسک‌های سطح شهر یاسوج در شورای شهر مشخص و تعیین تکلیف شود، افزود: دفغتر امور شهری استانداری، اداره کل بازرسی استان، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، شهردار و شورای شهر یاسوج با ورود به مساله کیوسک‌ها و نیروی انسانی این بحث‌ها را خاتمه دهند.
 دهراب‌پور از اعضای شورای شهر خواست که با هم در خصوص مسایلی که در جلسه مطرح می‌شود تقابل نکنند چراکه ابهامات و اشکالاتی وجود دارد که باید مطرح و رفع شوند.

 محمدرحیم دهراب پور

جولان کیوسک‌های فاقد مجور در یاسوج
 وی عنوان کرد: پس از جلسه استیضاح شهردار یاسوج تاکنون نیروهایی به نیروهای شهرداری اضافه شده است بنابراین باید مشخص شود که این نیروهای بکارگرفته شده در شهرداری توسط شهردار، مدیران شهرداری و یا اعضای شورای شهر بوده است.
 این عضو شورای شهر یاسوج تاکید کرد: ۲۰۰ کیوسک در سطح شهر یاسوج وجود دارد که از این تعداد تنها ۲۰ کیوسک دارای مجوز هستند مابقی فاقد مجوز می‌باشند و باید جهت جمع آوری و ساماندهی آن‌ها اقدام شود.
 برخی برج‌داران هم کیوسک دارند
 دهراب‌پور عنوان کرد: ۹۰ درصد کیوسک‌های بورس بازی شده‌اند و حتی برخی برج داران در این شهر کیوسک دارند که باید بررسی و جمع آوری شوند و این کیوسک‌ها باید ب افراد مستحق و نیازمند برسد. آنهم بعد از طی چارچوب قانونی.
 وی به اعضای شورای شهر توصیه کرد که از موضع گیری‌های جانبدارانه خودداری کنند و بگذارند بحث کیوسک‌ها و جذب نیرو در شهرداری یاسوج بررسی و تعیین تکلیف شوند.
دهراب پور در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: باید همانگونه که همکاران هم توضیح دادند، تیمی متشکل از سازمان بازرسی، اداره کل امور شهری استانداری، اداره کارف کارشناسان شهرداری و اعضای شورا تشکیل شود تا به این موضوع بکارگیری نیروها ورود کند و آنها را یک سر و سامانی بدهند.
بدنه شهرداری یاسوج را سنگین کرده‌ایم
تقابل شهرداری یاسوج با مردم یا با اعضای شورا / چرا جلسات کمیسیون‌های شهرداری یاسوج برگزار نمی‌شود؟
مسعود خوبانی عضو شورای شهر یاسوج

 مسعود خوبانی، رئیس شورای شهر یاسوج نیز گفت در سال ۹۷ شهرداری یاسوج ۱۵۰ نفر نیروی حجمی در یک شرکت پیمانکاری داشت هم اکنون این تعداد بدون ضابطه و آزمون به ۲۵۰ نفر نیرو رسیده است.
خوبانی خاطرنشان کرد: شهرداری یاسوج باید شفاف سازی کند، تا ذهنیت‌ها روشن شود، چرا این همه نیرو بر بدنه شهرداری تحمیل شود، شهرداری را سنگین کرده در حالی که شهرداری باید چابک شود، این موضوع هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود.
رئیس شورای شهر یاسوج تاکید کرد: شهرداری باید پاسخگو نیروهای مازاد در این سال‌ها باشد. باید برای ما تکلیف شود که چگونه نیروها در سال 95 و 96 به شهرداری اضافه شده است.
 ظلم در حق نیروهای شهرداری یاسوج
 کیوان آشنا، یکی دیگر از اعضای شورای شهر یاسوج در این نشست گفت: این نیروهایی که به شهرداری یاسوج اضافه شدند از نقاط مختلف و دستگاه‌های مختلف استان به شهرداری یاسوج منتقل و تحمیل شدند.
وی افزود: فضای سبز شهر یاسوج باید مکانیزه شود که نیاز به نیروی انسانی زیادی نباشد که اکثر آن‌ها هم تخصصی در حوزه فضای سبز نداشته باشند.
 آشنا تصریح کرد: از یکم شهریورماه سال ۹۲ تا کنون شرکت‌های پیمانکاری شهرداری یاسوج بررسی شوند و در صورت تخلف رخ داده باشد با متخلفان برخورد شود.
 
عوام فریبی اعضای شورای شهر یاسوج
 سید هدایت اکبری، عضو دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج نیز گفت: وقتی می‌خواهند کیوسک‌های غیرمجاز و فاقد مجوز سطح شهر یاسوج را جمع آوری کنند اعضای شورا مانع کار می‌شوند بنابراین اعضای شورا عوام فریبی نکنند که می‌خواهیم کیوسک‌ها را جمع آوری کنیم بلکه در صورتی که قصد چنین کاری دارند بدون ملاحظه کاری شروع کنند.
 روح الله دانشی، مدیر امور انسانی شهرداری یاسوج نیز در این نشست گفت: ۸ شرکت پیمانکاری در حوزه‌های مختلف شهرداری یاسوج فعالیت دارند که بصورت حجمی کار به این شرکت‌ها واگذار می‌شود.
 
1) یکی از شرکت‌های تأمین کننده نیروی شهرداری یاسوج است.
2) شهردار یاسوج قبل از این گفته بود، پشت هر نیروی مازاد در شهرداری یاسوج یک عضو شورا قرار دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
United States
اول حساب کنید ببینید این ۲۰۰کیوسک به چه کسانی رسیده ومتعلق به چه کسانی هستن این کیوسک ها به اندازه یک پیمانکار شهرداری درامد دارن که فقط تعدادی از اعضا شورا پشت این کیوسک ها هستن و خواهشمندیم رسانه ها شفاف سازی کنن و پیگیر باشن
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت این شهر و شورای شهر و شهردارش و مدیر ان انتخابی شهردار
علي
Iran, Islamic Republic of
بجاي استخدام نيرو به زيباساري شهر بپردازيد جناب مقدم با ور كن اين شهر هر سال از سال قبل از نظر مبلمان شهري و زيباسازي پسرفت داره مگه ميشه 100 نفر جذب شوند و كسي خبر نداشته باشه .... فقط عوارض از مردم ميگيرند تا حقوق نيروها را بدهند ............
شورا
Iran, Islamic Republic of
کاش اینقدری که به فکر نون بری کارگران بیچاره هستین یه ذره هم به فکر خلاف های خودتان هم باشید حالا این کارگران هم اخراج شن یه قانون هست به نام اداره کار که مشکلشون را حل میکنه ولی به فکر آبادی باشید نه خرابی
کاووس
Iran, Islamic Republic of
اکبری تبار سر فلکه جهاد کبوسک داره که ابتدا برادرش و پدرش در ان کیوسک بودند و گویا الان این کیوسک را اجاره داده اند.
معین
Iran, Islamic Republic of
اولآ آقای اکبری تبار با تو کبنا چون کیوسک میدان جهاد مال کیه به اکبری تبار بگو چرا دادی به فامیل درجه 1 خودت. بعدش اینکه شورای جلسه گرفته چرا در دوران شهردار های قبل این جلسات نبود حالا جلسه گرفتند اگه بخوان نیروهای بدون ضابطه رو مشخص کنن که باید 60 درصد شهرداری رو بیان زیر و رو کنن کبنا خان
حسن
Iran, Islamic Republic of
بقران قسم ۹۹ درصد کیوسکهای شهر یاسوج را فقط به یه فامیل خواص داده اند که کل مردم شهر در جریان ان هستند .در صورتیکه اکثریت انها متعلق به کسانی هستند که میلیاردها پول تو حصابشونه.در مورد جزب نیرو نیز همه اعضای شورا نیرو اوردند .همونطوریکه جمعه بازار یاسوج را به یه فامیل بخصوص واگذار کرده اند .واگذارتون کردم بخدا و گرنه کسی زورش به شما نمیرسه.
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدایی شورایی که خاصیت نداره حرفی از شون نزنید فقط دنبال منافع هستند
مردم
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت مردم بااین شوراوشهردار....همش دعواوحاشیه....کی میخواهیدبرای مردم کارکنید
Iran, Islamic Republic of
خساراتی که شوراها در کشور به شهرداریها متحمل کرده اند چیزی کمتر از تحریم نبوده
Iran, Islamic Republic of
شوراها یعنی درد سر یعنی ضرر به بیت المال و پارتی بازی
Iran, Islamic Republic of
خدایی ببینید در کشور در سال چقدر هزینه شوراهاست میشه با این هزینه کارخانه ها را انداخت و مشکل بیکاری جوانان حل کرد مگر چه گلی بسر شهر میزنند جز خسارت و ضرر
Iran, Islamic Republic of
امان از دست شوراها یکی نیست اینها را کلا جمع کند
Iran, Islamic Republic of
قبلا که شهردار زیر نظر استاندار بود حداقل پاسخگو بود و کارها سزیعتر و با کیفیت تر انجام میشد اما حالا هر کی به هر کیه
Iran, Islamic Republic of
خدا بگم چکارت کنن خاتمی مگه بیکار بودی که شوراها را اجرا کردی
Iran, Islamic Republic of
کبنا لطفا عکس این شورای شهر یاسوج را نزن
فتاحی
Iran, Islamic Republic of
مگه تو استان کی به کیه سازمان بازرسی هم داریم ،یه کار مثبت ازاین سازمان بگید
ع۷
Iran, Islamic Republic of
شهر یاسوج واقعا پسرفت زیادی داشته یاسوج زیرساخت درست و حسابی ندارد شورای بسیار ضعیف و حاشیه ساز شهردار ضعیف و بی تجربه مردم به ستوه آمده اند بهترین کار استعفای شورا وشهردار است که درد مردم تسکین شود
United States
موقع رای گرفتن قول داده اند بچه هاشونو بزارن سر کار الان همون کارو کردن . پشت هر فردی طایفه ایست
United States
امکان ندارد کسی کیوسکی داشته باشه و فردی از کارمندان یا اعضای شورا پشتش نباشه بدون داشتن وابستگی امکان نداره کسی کیوسک داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
کبنا لطفا عکس این شورای شهر یاسوج را نزن
امید
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات را منتشر نمی کنی برادر!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1