تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۴۲۲۷۰۴
یادداشت ارسالی:

جولان غیربومی‌ها در دانشگاه یاسوج ( 1 )

۴۰
۶
جولان غیربومی‌ها در دانشگاه یاسوج ( 1 )
کبنا ؛متن ارسالی: این روزها قصه دانشگاه یاسوج و مطالب تحلیلی انتقادی در این خصوص در رسانه‌ها منتشر می‌شود که پرده‌هایی از گوشه‌ای از حقایق این دانشگاه را بر جامعه مکشوف می‌کند. نخست از هر چیز این مسائل از کم لطفی‌های بچه‌های استان به یکدیگر و افتادن در ورطه‌های غلط سیاسی و خودزنی و دیگرزنی و عدم تحمل یگدیگر حاصل می‌شود. دومین عامل از اتحاد و اعتماد غیربومی‌ها و تلاش بر حفظ حوزه‌های گوناگون دانشگاه (همچون گروه‌ها) تحت سیطره خویش حاکی می‌شود.
خواسته یا ناخواسته، در این میان، دو قطبی ایجاد می‌شود که شایسته نیست، ولی خود در آفرینش آن نقش دارند. اگرچه این دسته بندی‌ها امری ناصحیح و ناشایست است، اما با توجه به دسته بندی‌های موجود در دانشگاه یاسوج و انسجام غیربومی‌ها در این دانشگاه و تقابلی که بعضاً با فرزندان استان دارند و گاهی سوءاستفاده‌هایی که از شکاف‌های موجود میان فرزندان استان می‌کنند (شکاف‌های سیاسی، منطقه‌ای و ....)، پرداختن به این امر و آسیب شناسی آن ضرورت دارد.
حوزه‌های اثرگذار و مهم دانشگاه بدست آن‌ها است و نقش مؤثری در بسیاری از امورات دارند، به عنوان مثال امور اداری و مالی (دکتر کورش گودرزی) و امور حقوقی و قراردادها (عبدالله بهمن پوری)، به عنوان نبض دانشگاه، محل مدیریت آنهاست. این حوزه‌ها (معاونت اداری، مالی و حقوقی و قراردادها) قبل تپنده دانشگاه در جذب، تعدیل و اخراج نیرو و پرداخت حق الزحمه و قراردادهای درون دانشگاهی و برون دانشگاهی است. سروکار کلیه کارگران و کارمندانی غیررسمی (قراردادی)، اعضای جدید الجذب هیأت علمی و ... به شدت با این دوایر است و تنطیم قراردادهای آنها با دایره حقوقی و زیرنظر عبدالله بهمن پوری (مدیر حقوقی و قراردادها و عضو هیئت علمی گروه الهیات) انجام می‌شود. بنا بر مسؤولیت‌های قانونی وی، تنظیم قراردادهای (کاری، اداری و ...) دانشگاه بانظر ایشان بوده و در کلیه موارد کارشکنی‌های سیاسی و منطقه‌ای مدیران دانشگاه در جذب و اخراج اعضای هیأت علمی و کارکنان و کارگران، نهایت تلاش را برای پیگیری حقوقی و پاسخگویی به دادخواهی این افراد در محاکم و دفاع از رویکرد مدیران دانشگاه را داشته است.
این افراد تجانس کاملی با مدیریت دانشگاه دارند و هر سه از یک استان می‌باشند. در ادامه این مسؤولیت‌ها، امور بیمه‌ای دانشگاه (بیمه خودروها، بیمه تکمیلی کارکنان، بیمه اماکن دانشگاه و ...) نیز به خانمی دارای کد نمایندگی بیمه (در سال اول طی تشریفات مناقصه و در سال‌های بعد بدون انجام مناقصه و البته قانونی) اعطا شده که اصالتاً هم استانی آنها و ساکن یاسوج است.
اگرچه دسته بندی بومی و غیربومی امری ناصحیح و ناشایست است، ولی با توجه به دسته بندی‌های موجود در دانشگاه یاسوج و انسجام غیربومی‌ها و اصطکاکی که با فرزندان استان دارند، پرداختن به این امر ضرورت دارد.
بایسته است که مدیران غیربومی حاکم بر حوزه‌های پراکنده و گسترده دانشگاه یاسوج و آن دسته از اعضای هیأت علمی غیربومی که تلاش برای حفظ سیطره اکثریتی و هژمونی غیربومی‌ها در گروه‌ها را دارند، در شماره‌های مجزایی، تک تک و یا دسته دسته مورد واکاوی، تحلیل و معرفی شخصیتی قرار داده و سوابق علمی- مدیریتی و محل سکونت و ... به دقت بررسی شود و ضمن معرفی، اقدامات، تصمیمات و تلاش‌های احتمالی آنها در برخی مسائل و حوادث دانشگاه یاسوج، برای جامعه دانشگاهی استان تشریح و تبیین شوند. (به عنوان مثال سوابق علمی و رشته‌ای و تناسب برخی از همین افراد با جایگاه‌ها و اقداماتی که داشته‌اند، از جمله همین افرادی که در بالا ذکر نام شده‌اند و مابقی ...)
در ضمن قصه پرغصه فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه‌های کشور و به طور خاص در دانشگاه یاسوج و به عنوان مثال مقایسه آن با نسبت حضور فرزندان استان در دانشگاه شیراز، دانشگاه اصفهان و ...، در مقایسه با حضور فرزندان استان فارس و اصفهان در دانشگاه یاسوج، شرح مبسوطی دارد که در آینده در شماره‌ای مستقل تبیین خواهد شد.
-----------------------------------
روح الله شجاع نسب

 
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای این طرز فکر بسته و منسوخ متاسفم.چرا نسنجیده و بدون تحقیق و تحلیل حرف می زنی ؟اگه به حرف شما معتقد باشیم نباید به بچه های استان ما در هیچ استان و یا شهری اجازه ی مدیریت داده شود!!! شما اطلاع دارید بسیاری از پست های کلیدی و تاثیر گذار در تهران در دست هم استانی های ما اداره میشوند؟
Iran, Islamic Republic of
👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋
شمس
Iran, Islamic Republic of
با سلام//... برادر مطالب تون عین مصداق نژاد پرستیه؟// یعنی حتما باید تو این استان به دنیا اومده باشه تا خوب باشه... یه ذره بهتره فکرمون رو بازتر کنیم...
بینتم
Ukraine
شما چرا نور آبادی که اتفاقا هم زبون خودتون عستند رو میاندازی گردن تمامی غیربومی ها. تازه همین غیر بومیهای نامبرده توسط همین بومیهایآورده شدند. خجالت بکشید
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
مرحبا بر رسانه مردمی کبنانیوز
افراد مهمی را نام بردی
وقتی بچه های استان در دانشگاه شیراز هیات علمی نمی کنند چرا آنها اینجا کنند؟؟؟
/ برا خودش خوب حکومت میکنه و در مقابل کارگران و کارمندان و ... ضعیف موضع میگرفت
احسنت
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما
احسان
Iran, Islamic Republic of
فقط میتونم بگم برا این طرز تفکر متاسفم. الان قرن بیست و یکم هست و در همه جای دنیا سعی میکنند بهترین و شایسته ترین افراد را انتخاب کنند فارغ از ملیت و قومیت و عقیده. اگه دانشگاه دارای افراد برجسته علمی باشه این به نفع خود استان هست. حتما باید بومی باشه؟؟؟؟ دانشگاه علمی و پویا باعث میشه فرزندان شما که در این دانشگاه تحصیل میکنند رشد علمی و پیشرفت بیشتری داشته باشند و همین باعث پیشرفت روز افزون استان خواهد شد. ولله به خدا داشتن این نگاه قومی گرایانه بدترین آسیب برای این استان هست. به امید اعتلا و سربلندی ایران عزیز
بدیعی
United States
کلا بحث بومی و غیر بومی مثل بحث نژادی یک بحث عقب مانده است که عمدتا ناشی از کندذهنی یا ذهن بیمار است
به جای اینکه شایسته سالاری صحبت بشه الان این بحث پیش میاد که یک شخص به صرف بومی با مدارک مورد سوال را متوقع کند. البته در دوره بورسیه های غیر مجاز، تعدادی دار همین فرزندان بومی با مدارک نامرتبط در همین دانشگاه الان مشغول شده اند فرزندانی که یک مقطع دولتی نبودن الان در این دانشگاه هیات علمی شده.
یکجا هم گفته شده که
«مقایسه آن با نسبت حضور فرزندان استان در دانشگاه شیراز، دانشگاه اصفهان و ...»
این را از فرزندانتان بپرسید که که به جای علم کجا رفتنه اند.

این موارد به منظور تطهیر طرف مقابل نیست. بلکه غیر بومی هم داریم که شایسته نیست ولی اهرم سیاسی داشته.
ریشه مسأله جای دیگر است. مطرح کردن این بحث ها شایسته چنین سایتی نیست. شاید هم بوده و ما خیال باطل میکردیم.
کهگیلویه و بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
leg JASHSGHD
LEG ILDi
مثل همیشه عاااااالی
دست مریزاد
Iran, Islamic Republic of
این افکار یاد اور افکار هیتلر رژیم اپارتاید و بنیامین نتنیاهو است و هیچ تشابهی به افکار یک عضو دانشگاه ندارد و نخواهد داشت. اگر بر ناسیونالیسم تاکید کنیم بیشترین ضرر ان را جوانان همین استان خواهند کرد چون برای حتی جذب ۳۰ درصد از تحصیل کرده های استان ظرفیت در استان وجود ندارد و باید در استانها و مراکز دیگر دنبال کار و سرنوشت خودباشند. حالا اگر این افکار به استانهای دیگر هم سرایت کند نتیجه چه خواهد بود؟
Iran, Islamic Republic of
نویسنده ی محترم این مقاله،دانشگاه دولتی و علوم پزشکی یاسوج،....اگر شما بزرگوار در بطن این دانشگاه قرار بگیری قشنگ متوجه میشی از کدوم فامیل حرف میزنم.متاسفانه انتخابات به ویژه انتخابات مجلس در جابجایی سِمَت ها خیلی تاثیر داره،یک مثال برای شما بزنم،در دانشگاه........ یاسوج،یک درس کاملاً تخصصی که باید دکترای تخصصی اون رشته تدریس بکنه،علیرغم حضور استاد با مدرک phd،با پارتی بازی،فامیل بازی و هرچی که شما اسمشو میذاری،یک لیسانس با رشته ی غیر مرتبط،تدریس میکرد...خدا این مملکت رو بعد این شهر یاسوج رو از شر نمایندگان فامیل باز،باند باز نجات بده،بخدا قسم اگر سندی داشتم از وقایعی که در دانشگاه ها رخ میده ارائه بدم،. میرفتم...از انتصاب هایی که مطمئن هستم تحت تاثیر انتخابات مجلس،الان داره رخ میده...اما اون غیر بومی ها که میفرمایی،حداقل مدرک و سوادشو دارن،کما اینکه آن زمانی که اینها به این شهر اومدن در آن رشته نیاز بوده و اینکه استان دانشجوی فارغ‌التحصیل رشته های مورد نیاز رو نداشته...الان درسته نیروی بومی هست اما بحث خدمت این عزیزان در زمان نیاز استان رو هم باید در نظر گرفت...
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
خدا بهت سلامتی بده؛ حواست کجاست. چه ربطی به مجلس ونماینده داره. این افراد غیربومی هستن و هیچ ربطی به نماینده ندارن
Iran, Islamic Republic of
دقیق و بادقت بود و به نکاتی خوبی اشاره شده
نباید فرزندان استان خودزنی کنند و همدیگر را حذف کنند تا جای سواستفاده برای بقیه باقی نماند.
دنا دشتدرومی گنجه ای
Iran, Islamic Republic of
سید باقر موسوی دلمان خیلی خیلی برات تنگ شده است
به خدا خیلی ناراحت و افسرده میشویم وقتی شیر مردی چون تو از حق نماینده شدن محروم شده ای ؟؟؟؟
خدا لعنتش کنه که کمر بویر احمد و دنا و مارگون و لوداب و ذیلایی را شکست و نگذاشت شیری چون باقر موسوی نماینده باشد ....
این نیز بگذرد اما ما نمیگذریم به خون پاک فرزندان ایران قسم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام وقتی زیر پای همدیگر خالی می کنید واعتراض های پی در پی به همدیگر وطایفه بر خورد کردن عده‌ای بخاطر منافعشان حاضرند دست به هرکاری بزنند توصیه میکنم که هر گروهی و جناحی و طایفه ای که باشید اتحاد کنید طوفان یا سیل که از بیرون بیاید به هیچ کس رحم نمی کند
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
خلایق هرچه لایق
علی
Iran, Islamic Republic of
نگارنده محترم مطلب: این درست است که / تفکر ضد کهگیلویه و بویراحمدی دارند ولی باید بدانید که تعداد قابل توجهی از اعضای هیئت علمی غیربومی مخالف سیاست های ایشان در دانشگاه و منتقد ایشان هستند. تبدیل کردن مشکلات مدیریتی دکتر عریان به بومی و غیر بومی و نادیده گرفتن تلاش غیر بومی های منتقد ایشان (که اکثریت مطلق هیئت علمی های غیر بومی هستند) برای اصلاح امور، منصفانه نیست. شما بهتر است بدانید که ایشان افراد را دور خودش جمع کرده است. امید است در ادامه مطلبتان این نکته را در نظر داشته باشید.
Iran, Islamic Republic of
کسی که فرزندان بومی دانشگاه رو داره ریشه شون رو می زنه آقای / هست اینایی که نوشتی اصلا نقشی ندارن
حسین
Iran, Islamic Republic of
اقای/ داره مانع جذب نیروهای شایسته بومی به عضویت هیئت علمی می شود .پایه دانشگاه جذب هیئت علمی هست
امور حقوقی و مالی خیلی خیلی مهم نیستند.
Iran, Islamic Republic of
در دانشگاه های استان بچه های استان را هم در بخش اداری هم هیآت علمی در اولویت استخدام دهید
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
وضعیت دانشگاه اسفبارهست....بومی هاشایسته ترند
هیات علمی
United States
" نگارنده محترم: درست است که /تفکر ضد کهگیلویه و بویراحمدی دارد ولی اینگونه نیست که همه هیئت علمی های غیر بومی با شیوه مدیریت و تفکرات ایشان موافق باشند. اکثریت قاطع اساتید غیر بومی موافق ایشان نیستند و با اساتید بومی برای اصلاح دانشگاه همصدا هستند. نوشته شما با هر نیتی باشد سوئ مدیریت دکتر عریان را تا سطح اختلاف بومی و غیر بومی پایین می آورد. شایسته است در ادامه مطلب خود به این موضوع توجه داشته باشید."
Iran, Islamic Republic of
اولا بدون اینکه دهنت رو اب بکشی اسم اساتید به نام رو میاری درضمن به حدی نرسیدی که تعین و تکیلف کنی قضاوت ناحق سخته این اسامی که ذکر کردی در جایگاه والای قرار دارند از جمله دکتر بهمن پوری که شمای با اسم کوچک و بدون عنوان دکتر ازشون اسم اوردین ایشون اسطوره علم حقوق استاد ادب و اخلاق مضحر مردانگی هستند بار اخرت باشه برا خود شیرینی چنین مردان بزرگی رو زیر سوال ببری اینها خدماتی به دانشگاه یاسوج رسوندن الان که اهنت شما رو دیدم اشک در چشمانم جاری شد چقد ناجوان مردانه در مورد یک انسان به تمام معنا مومن چنین حرفی زدی ایشون توی استان دست خیلی ها رو گرفتن انقدر تو این شهر زبان زد هستن توی ایمان واخلاق که من خودم از اول تا مقطع دکتری دانشجوی ایشون بودم و بیشتر از علم اخلاق و معنویت یادم گرفتم برات متاسفم واگذارت بخدا
دشترمی
Germany
اینکه خودش نوشته. اسطوره . با حال بود
ملا
Iran, Islamic Republic of
خیلی زشته وقتی درسایراستانها مدیر می شوید بومی هستید ولی وقتی کسی در استان ما می آید غیر بومی است هرچه در سایر استانانها داریم یک نفر از آنها پاک دست نبوده هیکس هیچ نمی گوید اما یک نفر که می آید داد و هوار راه می اندازید غیر بومی آن کسی که اول این حرف را در این کشور زد/ نبوده چون ایران مال ایرانی است دست بردارید بگذارید قومیتها فرهنگها با هم باشند
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آقای ملا
وقتی محمد علی افشانی از بچه های استان می خواست استاندار فارس بشه، 17 نماینده استان فارس در مجلس تجمع و اعتصاب کردن در مجلس و به شدت مخالفت کردند.....
اون وقت اینا دانشگاه را قرق کرده اند و صرفا چند مسیولیت ندارند و این مهم نیست. مهم آن است که اجازه نفس کشیدن به بچه های استان بدهند.
هوشمند
Iran, Islamic Republic of
جناب یادداشت ارسالی لطفا جمع کنید.
خسته نباشید!!!!. واقعا خودت تنها به این همه یافته رسیدی!!!!!
برو دیگه حناتون رنگ نداره. برین و مدیران بومی ملیتان را از سطح استان های دیگه جمع کنید بیارید دانشگاه را بدین دستشون.
اگر شما بومی داشتید غیر بومی اینجا نبود. یکسری به ادارات بزنید. کلا مدیر بومی ندارید که حالا اینجا داشته باشید. دانشگاه جای این بحثها نیست. زشته خجالت اوره. باعث شرمساری.
Iran, Islamic Republic of
درود بر سایت شجاع کبنا
دانشحو
Iran, Islamic Republic of
باسلام....
بنده به عنوان یکی ازهزاران دانشجویی که درمحضرآقای دکتربهمن پوری علاوه برعلم درس زندگی آموختم لازم است نسبت به سخنان سخیف نویسنده این متن کاملاکذب ودورازادب و وجدان انسانی چندنکته عرض کنم....
اولا:باشناختی که بنده ودیگردانشجویان ازقبیل قضات برجسته و وکلای دادگستری و افرادی که امروزدرسمت های مختلف حقوقی وعلمی از استادمحترم آقای دکتربهمن پوری داریم به برخی از توانمندیهای ایشان اشاره می کنم:1. توان مدیریت قوی درعرصه های کلان دانشگاهی ومافوق دانشگاه ؛2.مسلط به علم فقه و حقوق به عنوان زیربنای جامعه سالم ودفاع ازحقوق محرومان؛3.تدین و سبک زندگی اهل بیت به عنوان یک الگو برای تمام دانشجویان وکسانی که ازمحضرآقای دکترعلم فراگرفته اند.4.مشاوربسیارقوی دراموردانشجویی و اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج و مراکزعلمی دیگر5.محقق و پژوهشگروصاحب سبک و اندیشه6.مولف کتب مختلف7.چاپ مقالات متعدد علمی پژوهشی و عناوین دیگرمقالات درژورنال های معتبرداخلی و خارجی....8...اگربخواهیم فضایل آقای دکترنام ببریم بیش ازاین مثنوی هفتادمن می شود...
ثانیا: ظاهرانویسنده این متن دارای اغراض خاص شخصی و نژادپرستانه می باشدودرصددهست یک نوع بی اعتمادی وتنش در دانشگاه یاسوج به عنوان یک مرکزعلمی معتبرایجادکند
ثالثا: نویسنده این متن سخیف بایدازنوشتن این متن عذرخواهی کند.
رابعا: دانشجویان دانشگاه حق خودمی دانندکه ازنویسنده این متن سخیف درمراکزقضایی برای اثبات سخنان خودشکایت کنند...
Iran, Islamic Republic of
با سلام و ادای احترام و تبریک بابت دغدغه مندی شما
سنت نقد کردن و به عبارت بهتر شیوه نقد منصفانه، مقوله ای عقلانی و مورد تاکید و تایید دین اسلام است و در جای جای سیره ائمه اطهار علیهم السلام جلوه گر شده است و اصولا در همین نقادی و تضارب آرا و اندیشه هاست که واقعیت نمود عینی پیدا می نماید. مطلبی که نویسنده یا نویسندگان محترم بارها با سوگیری خاص و ادبیات چالش برانگیز در صدد تفهیم آن به خوانندگان محترم هستند از چند جهت قابل نقد است
۱- فرموده اید افراد یا مدیران غیر بومی... باید گفت که دانشگاه همان گونه که از اسم ان مشخص است محل کسب و تولید و باروری دانش و اندیشه است و صرفا بخشی از ان را کارهای مدیریتی در بر می گیرد و همانطور که قطعا مستحضرید کسب علم و دانش مرزبندی جغرافیایی نمی شناسد و اساتید یا مدیرانی هم که در دانشگاه یاسوج مشغول خدمت هستند بر اساس فیلترهای خیلی سخت وزارت علوم و سایر نهاد های نظارتی جذب دانشگاه شدند و اولین خصیصه در جذب و بکارگیری ایشان جنبه علمی بوده است. این یک رویه جهانی است که دانشگاههای بزرگ بدون توجه با تابعیت فرد در صدد جذب و استفاده از علم ایشان جهت تربیت نسل های شهرها و کشورهایشان هستند.
۲- واضح و مبرهن است فرد یا افرادی که این اطلاعات را در اختیار شما گذاشته‌اند علی رغم اینکه از جریانات کلی داخل دانشگاه آگاه هستند اما جانب انصاف را آن گونه که باید مراعات نفرموده اند و تلاش های شبانه روزی برخی از این عزیزان را که بنده به عینه می بینم نادیده انگاشته اند
۳- بخش بزرگی از مشکلات دانشگاه جهت پیشرفت هر چه بهتر سنگ اندازی برخی از مدیران استانی و نهادهای حمایتی و فرهنگی است که به بهانه های مختلف از کمک به رفع مشکلات دانشگاه شهر و دیار خود شانه خالی کرده اند که اگر همین پیگیری های حقوق نبود وضعیت از همینی هم که می فرمایید اسفناک تر می بود. به نظر شما نباید داد چنین شانه خالی کردن هایی رو به گوش اسمان رساند؟ و انان را در محکمه های صالح مؤاخذه نمود؟ قضاوت با شما...
۴- اخیرا دانشگاه یاسوج به خاطر زحمات همین عزیزان موفقیت هایی را در مجامع علمی داخلی و بین المللی کسب کرده است برخی از شما به جای اینکه از این موفقیت ها شادمان شوید سعی در این می ننمایید که انها را داده سازی، زحمات دیگران، رتبه بندی از سوی سازمان های نامعتبر و یا هر طریقی که منفی است جلوه دهید، آیا مردم و جراید رسمی و غیر رسمی کاشان و بابل هم همین نظر را راجع به دانشگاه شهرشان دارند؟ پیداست که این گونه نیست پس نتیجه این می شود که قداست قلم در کتابت مطالب رعایت نشده و ارزش ان به پای برخی غرض ورزی های شخصی یا جناحی سوخته است
۵- شما خود به کرات از وضعیت مدیریت استان و غبار محرومیتی که خیلی از مدیران بومی نتوانسته اند از چهره استان بزدایند نوشته اید و از حقوقی که از مردم استان ضایع شد و هیچ کس حاضر نشد یا نخواست ان را به چنگ اورد، بر فرض همه قلم زدنتان در این مقال درست، با این پنجمین چه کار می کنید و چه جوابی درخور برای وجدان های بیدار مردمان آن دیار سرفراز دارید؟
این را هم بگویم بنده نه از مدیران ان دانشگاه و نه از کارمندان آن هستم، بنده صرفا یک دانشجو هستم که چون شاهد جریانات امور هستم این مطلب رو نوشتم و می گویم که ان طور که شما می گویید نیست...
با تشکر
M@hdi
Iran, Islamic Republic of
با سلام و ادای احترام و تبریک بابت دغدغه مندی شما
سنت نقد کردن و به عبارت بهتر شیوه نقد منصفانه، مقوله ای عقلانی و مورد تاکید و تایید دین اسلام است و در جای جای سیره ائمه اطهار علیهم السلام جلوه گر شده است و اصولا در همین نقادی و تضارب آرا و اندیشه هاست که واقعیت نمود عینی پیدا می نماید. مطلبی که نویسنده یا نویسندگان محترم بارها با سوگیری خاص و ادبیات چالش برانگیز در صدد تفهیم آن به خوانندگان محترم هستند از چند جهت قابل نقد است
۱- فرموده اید افراد یا مدیران غیر بومی... باید گفت که دانشگاه همان گونه که از اسم ان مشخص است محل کسب و تولید و باروری دانش و اندیشه است و صرفا بخشی از ان را کارهای مدیریتی در بر می گیرد و همانطور که قطعا مستحضرید کسب علم و دانش مرزبندی جغرافیایی نمی شناسد و اساتید یا مدیرانی هم که در دانشگاه یاسوج مشغول خدمت هستند بر اساس فیلترهای خیلی سخت وزارت علوم و سایر نهاد های نظارتی جذب دانشگاه شدند و اولین خصیصه در جذب و بکارگیری ایشان جنبه علمی بوده است. این یک رویه جهانی است که دانشگاههای بزرگ بدون توجه با تابعیت فرد در صدد جذب و استفاده از علم ایشان جهت تربیت نسل های شهرها و کشورهایشان هستند.
۲- واضح و مبرهن است فرد یا افرادی که این اطلاعات را در اختیار شما گذاشته‌اند علی رغم اینکه از جریانات کلی داخل دانشگاه آگاه هستند اما جانب انصاف را آن گونه که باید مراعات نفرموده اند و تلاش های شبانه روزی برخی از این عزیزان را که بنده به عینه می بینم نادیده انگاشته اند
۳- بخش بزرگی از مشکلات دانشگاه جهت پیشرفت هر چه بهتر سنگ اندازی برخی از مدیران استانی و نهادهای حمایتی و فرهنگی است که به بهانه های مختلف از کمک به رفع مشکلات دانشگاه شهر و دیار خود شانه خالی کرده اند که اگر همین پیگیری های حقوق نبود وضعیت از همینی هم که می فرمایید اسفناک تر می بود. به نظر شما نباید داد چنین شانه خالی کردن هایی رو به گوش اسمان رساند؟ و انان را در محکمه های صالح مؤاخذه نمود؟ قضاوت با شما...
۴- اخیرا دانشگاه یاسوج به خاطر زحمات همین عزیزان موفقیت هایی را در مجامع علمی داخلی و بین المللی کسب کرده است برخی از شما به جای اینکه از این موفقیت ها شادمان شوید سعی در این می ننمایید که انها را داده سازی، زحمات دیگران، رتبه بندی از سوی سازمان های نامعتبر و یا هر طریقی که منفی است جلوه دهید، آیا مردم و جراید رسمی و غیر رسمی کاشان و بابل هم همین نظر را راجع به دانشگاه شهرشان دارند؟ پیداست که این گونه نیست پس نتیجه این می شود که قداست قلم در کتابت مطالب رعایت نشده و ارزش ان به پای برخی غرض ورزی های شخصی یا جناحی سوخته است
۵- شما خود به کرات از وضعیت مدیریت استان و غبار محرومیتی که خیلی از مدیران بومی نتوانسته اند از چهره استان بزدایند نوشته اید و از حقوقی که از مردم استان ضایع شد و هیچ کس حاضر نشد یا نخواست ان را به چنگ اورد، بر فرض همه قلم زدنتان در این مقال درست، با این پنجمین چه کار می کنید و چه جوابی درخور برای وجدان های بیدار مردمان آن دیار سرفراز دارید؟
این را هم بگویم بنده نه از مدیران ان دانشگاه و نه از کارمندان آن هستم، بنده صرفا یک دانشجو هستم که چون شاهد جریانات امور هستم این مطلب رو نوشتم و می گویم که ان طور که شما می گویید نیست...
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر عریان که راه غارتگری و بی قانونی را در این استان بسته به عنوان یک فرد بومی اعلام میکنم که از همه مدیران بومی بهتره
Iran, Islamic Republic of
خب اگر منطق ما این باشه باید تمام بچه های استان که در دانشگاه های دیگر هستند اخراج شوند ملاک قانون است و صرافا استخدام بومیان در دانشگاه ها قانونی نیست
شریفی
United States
قرن ۲۱ و تفکرات قبیله ای!!!
دانا
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه بومیان محترم و جناب یادداشت ارسال!!!!!
یک مدیر هم‌استانی به عنوان معاون پشتیبانی اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر منصوب شد.

به گزارش افتونیوز، بر اساس حکمی، «حمید رحیمی‌مقدم» به عنوان معاون پشتیبانی اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر منصوب شد.

رحیمی‌مقدم از کارکنان با سابقه اداره‌کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بود که پیش از این نیز مسئولیتهایی نظیر معاونت پشتیبانی اداره کل بهزیستی استان و همچنین ریاست اداره بهزیستی کهگیلویه را بر عهده داشت.
دانا
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع بومیان:
به گزارش کبنا، اسماعیل رضازاده از جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد که ریاست اداره هیئت بدوی تخلفات اداری کارکنان‌گمرکات را برعهده داشت با نظر مثبت ریاست گمرک ایران نیز به عنوان دبیر کلیه شعب هیئت های بدوی تخلفات گمرکات منصوب شد
دانا ۲
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع بومیان:

به گزارش ندای کهگیلویه و بویراحمد ، طی حکمی از سوی محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ریحان سروش مقدم به عنوان مدیرکل دفتر بودجه این وزارتخانه منصوب شد.
Nhj@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع بومیان:
و بومی دوستان:
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس حمید درخشان نیا معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور، طی حکمی «سید محمد علی تقوی » را به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال استان ایلام منصوب کرد.
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
بفرمائید بومی دوستان: جمع کنید بیارید از بقیه جاها:
فریاد جنوب؛وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی حکمی سید یاسر حسن پور از مدیران شایسته هم استانی را به سمت مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان منصوب کرد.
ابدالی
Iran, Islamic Republic of
باز هم بگم: جمع کنید این غیر بومی های خودتان را از استان های دیگه:
به گزارش پیک ملت ، طی حکمی از سوی دکتر جمال انصاری رییس سازمان تعزیرات حکومتی کشور امین اله ساجدی کیا به عنوان رییس اداره و شعبه یک بدوی تعزیرات حکومتی بندر هندیجان منصوب شد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1