تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۴۲۲۶۳۷
یادداشتی از محمدرضا شیوا؛

پاسخ به جوابیه‌های مربوط به یادداشت «انتصابات روشنفکری؛ آیا طایفه گرایی کلید می‌خورد؟» / شاهدی دیگر؛ انتصاب مدیرکل پست استان

۵۳
۷
پاسخ به جوابیه‌های مربوط به یادداشت «انتصابات روشنفکری؛ آیا طایفه گرایی کلید می‌خورد؟» / شاهدی دیگر؛ انتصاب مدیرکل پست استان
کبنا ؛یادداشتی از محمدرضا شیوا؛
در تاریخ شنبه (10 خرداد 1399) یادداشتی تحت عنوان «انتصابات روشنفکری؛ آیا طایفه گرایی کلید می‌خورد؟» [اینجا] در سایت کبنا نیوز انتشار یافت که بلافاصله از سوی جریان مورد نقد، دو جوابیه یکی با عنوان «اتهامات کوته فکرانه/آیا تخریب کلید خورده است؟» [اینجا] و دیگری با عنوان «در انتصابات روشنفکر آیا مساله تسویه حساب سیاسی یا مساله قوم گرایی است؟» [اینجا]، برای این مطلب ارائه شد که نگارنده نقد «انتصابات روشنفکری» در پاسخ به این جوابیه‌ها اندکی صبر کرد تا شاهدی دیگر بر این انتصابات (انتصاب پنجم) از راه رسید و ضرورت ذکر آن در روزهای نخستین فعالیت جناب نماینده را بیش از پیش مسجل کرد.
در این راستا و در جهت پاسخ به جوابیه‌های ذکر شده نکاتی چند قابل ذکر است؛
  1. 1) عنوان یادداشت جوابیه اول، نوعی برآشفتگی از نقد مطلب «انتصابات روشنفکری» است که این نقد را «کوته فکرانه» خوانده است، در حالی که می‌بایست آنچه که از مدار صحیحِ شایستگی خارج شده است را کوته فکری محسوب کرد و یقیناً گرایش به سمت معیارهای غلطی همچون طایفه گرایی، قبیله سالاری و خویشاوند سالاری را باید کوته فکری خواند، نه نقد و نفی این رویکردهای غلط را.
    2) نگارنده در عنوان جوابیه از واژه «اتهام» استفاده کرده و اتهام آن چیزی است که هنوز اثبات نشده و ممکن است که صحت آن به اثبات نرسد، در حالی که کلیه موارد انتصابی ذکر شده {4 مورد؛ قاضی کریم فرخیانی (انتصاب به سمت رئیس هیأت مدیره فولاد خوزستان)، دکتر محمد یزدانپناه (انتصاب به ریاست شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد)، داریوش دیودیده (انتصاب به مسئولیت مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی وزارت صنعت، معدن و بازرگانی، از اقمار ایمیدرو) و کورش دلشاد (انتصاب به مدیریت آموزش و پرورش بویراحمد)}، متقن، مسجل و موجود است و لذا عنوان اتهام بر آن درست نیست؛ چراکه اثبات شده است. البته در ادامه شاهد دیگری از این انتصابات، تحت عنوان (پنجمین انتصاب) مورد اشاره قرار خواهد گرفت.
    3) در مقدمه جوابیه نخست، در نقد مطلب به تحریر درآمده، ذکر شده که «تیتر مطلب انسان را به وادی آمد و شدهای اتوبوسی سیاسیون می‌اندازد»، که بایست خدمت نویسنده عرض کرد که آمد و شدهای اتوبوسی به نوبت و به سرعت کرسی‌های اتوبوس پر می‌شوند که در همین بادی امر، جناب روشنفکر 4 کرسی را به اقارب خود (که در یادداشت ذکر شده) اختصاص داده و بزودی این اتوبوس پر می‌شود؛ کما اینکه در آستانه پر شده است.
    4) در بند 1 یادداشت، نگارنده ادعا دارد که اخلاق حکم می‌کند، بگذارید رقیب یا رفیق و یا هرکسی کار خود را تا انتها ادامه دهد و بعد به نقد و تحلیل آن پرداخته شود که این بینش از مبنا غلط است و هم در امور تربیتی (که خود جناب نماینده مدت‌ها مربی تربیتی مدارس بوده) و هم در سلوک اخلاقی و حتی در پروژه‌های عمرانی تاکید بر آن است که «خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج» و باید رفتار غلظ را از همان اول اصلاح کرد و نگذاشت تخم مرغ دزد، شترمرغ دزد شود و بنابراین باید از همان اول متذکر رفتارهای غلظ شد و درصدد اصلاح برآمد که بعداً اصلاح میسر نخواهد شد و کار سخت‌تر خواهد شد. هر رفتار غلط را باید در موقع زمانی خود بلافاصله تذکر داد و نباید با این توجیه، 4 سال سکوت کرد تا صدها نوع از این انتصابات صورت گیرد و در آخر به نقد آنها پرداخته شود که دیگر همه چیز به سر آمده و همه آفت‌ها و آسیب‌های آن شهرستان و بلکه استان (چون این انتصابات در شهرستان مرکز استان صورت می‌گیرد و بر کل استان اثرگذار است) را در برگیرد و نتوان آن را درمان کرد.
    5) در بند 2 جوابیه بر اینکه قبل از انتخابات، نماینده فعلی به طایفه گرایی متهم شده بود، گریزی زده می‌شود و همین را دلیل طایفه گرایی امروز می‌داند و آن را مجوزی برای اینکار محسوب می‌کند که این سخن خود مؤید طایفه گرایی است و سخن یادداشت «انتصابات روشنفکری» نیز این بوده که آن حرف و حدیث‌ها در طایفه گرایی که شما آن را انکار می‌کردید، همین بوده و انتصابات اخیر نیز مصدق و مُثبت این امر و سخن شما مصداق؛ جانا سخن از زبان ما می گویید است!
    6) در مطلبی دیگر تحت عنوان «در انتصابات روشنفکر آیا مسئله تسویه حساب سیاسی است یا مسئله قوم گرایی است؟»، نگارنده در جوابیه خود سعی کرده از برخی واژگان و تعابیر فلسفه سیاسی نوین بهره بگیرد، اما در نهایت نتوانسته در این قامت ظاهر شود و متن خود را در سطح یادداشتی در قامت مفاهیم فلسفه سیاسی مدرن ارتقا دهد و پرشی ناقص داشته، نتوانسه فهم دقیقی از این رویکرد از خود نشان دهد و در مجموع پردازش واژگانی و عباراتی وی بیانگر آن است که «همان گونه که انتخاب می‌شود، همان گونه عمل می‌شود»؛ به عبارتی چون طایفه‌ای انتخاب شده، می‌بایست طایفه‌ای عمل شود که این، باز مصداق و مُصدق بیان همان یادداشت نقد است که باید گفت: جانا شما هم سخن از زبان ما می گویید!
پنجمین انتصاب: هادی خسروی فرد از هم طایفه‌های نماینده (اصالتاً اهل روستای تنگ درمن در کهگیلویه و چرام و مقیم یاسوج)، به مدت قریب به 12 ماه حکم سرپرستی شرکت پست استان را عهده دار بود که در این مدت به حالت سرپرست مانده بود و همه می‌دانند که حالت حکم سرپرستی حالت مردد و مذبذبی است که طولانی شدن آن حاکی از عدم اتقان مدیران بالادستی در تبدیل حکم سرپرستی به مدیریت است و اگر نماینده‌ای از وی حمایت نمی‌کرد، محتملاً تبدیل انتصاب صورت نمی‌گرفت. النهایه در نخستین روزهای شروع به کار نماینده بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و در آغازین روزهای تیرماه جاری، به عنوان اولین انتصاب در سطح استانی (مدیرکلی)، با پیگیری‌های جناب نماینده، اولین حکم مدیرکلی برای این هم طایفه‌ای صادر شد و شاهدی دیگر از غیب رسید!
پاسخ تکمیلی:
هر دو جوابیه با یک رویکرد درصدد توجیه عملکرد طایفه گرایی و نقد ارائه شده برآمده‌اند و سعی کرده آن را با عنوان «تخریب» مورد شماتت قرار دهند، اما همه می‌دانیم که دیگر دوران انگ تخریب به نقد زدن سرآمده و این رسم و شیوه‌ای نخ نما و قدیمی برای کم اثر جلوه دادن نقد است. تخریب در آنجا مصداق می‌یابد که کذبی انتشار داده شود و یا با ورود در مسائل شخصی و ذکر عیوب نامرتبط با سِمت و مسؤلیت شخص مورد نقد، ورود پیدا کند، در حالیکه در این نقد به شیوه انتصابات و هر آنچه که مرسوم فعالیت سیاسی نماینده است پرداخته شده و هیچ نسبتی با تخریب، بزرگ نمایی و.. ندارد.
توصیه می‌شود که تحمل نقد را داشته باشید، برآشفته نشوید و آستانه تحمل خود را بالا ببرید و به جای چنین پاسخ‌هایی که صرفاً توجیه (و نه پاسخ) هستند، اجتناب شود و سعی شود در واکنش به چنین نقدهایی، عملکردهای طایفه‌ای (که به آن متهم شده‌اید) را اصلاح نمایید، نه اینکه روز به روز با توسعه دایره این انتصابات، مؤید آن باشید.
چنین پاسخ‌هایی چاره کار نیست و صرفاً چوب کاری کردن مطلب نوشته شده است که موجب مطلع شدن و هوشیار شدن بیشتر افکار عمومی شده تا اگر احیاناً یادداشت موصوف را مطالعه نکرده‌اند، با چنین مجادله‌هایی به خواندن آن تهییج شوند و به قضاوت نوشتارها بپردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علویان
Iran, Islamic Republic of
باسلام واحترام
تاانجایی که من میدانم اقای خسروی نماینده قبل مخاف حکمش بوده وقبل از انتخاب اقای روشنفکر قراربود حکم ایشان زده شود
سید
Iran, Islamic Republic of
سلام مدیر امور پشتیبانی علوم پزشکی را بهش اضافه کنید
Iran, Islamic Republic of
نویسنده داره غیر مستقیم به قدرت و نفوذ دکتر روشنفکر اشاره میکنه. جابه جا کردن این مهره ها در این زمان محدود نفوذ و قدرت ایشون را میرسونه
یزدگرد
Iran, Islamic Republic of
اون نگارنده نیمه محترم که مثلا برای تحریریه جوابیه فرستاده اقای / هست که هر روز با یه جریان سیاسی قدم برمیداره. البته الان بحث قوم گرایی رو بیشتر بلد نموده و تازگی شده لیدر و نماینده ی نماینده ...
Iran, Islamic Republic of
کبنا و کمایی تاج گردون پرست
کبنا و کمایی همیشه علیه روشنفکر
متاسفم که فعالیت های جهادی دکتر روشنفکر از نگاه رسانه شما پنهان مانده و فقط به دنبال مقاصد خویش هستین.
جهانبخش
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام به نویسنده محترم چند نکته را یاد آور میشم.
1 - به قولا ایشان حرکت نماینده را نقد کرده ، در حالی که شروع تخریب است
2- ایشان در زمانی که حق هم طایفه ای ها نماینده در تمام ادارات خورده می شد کجا بودند که به دفاع از حق مسلم آنها مطلبی سخنی ایراد نفرمودند
3- در انتخابات های مختلف کدام طایفه از هم طایفه ای خود حمایت نکرده که هم طایفه ای های جناب نماینده را از حمایت ایشان برحذر داشته اید و مذموم خوانده اید. در همین انتخابات اخیر کدان نامزد مورد حمایت هم طایفه ای خود به طور صدر درصد قرار نگرفت جز جناب روشنفکر؟
4- انتصاب جناب فرخیانی رابطی به اختیارات جناب نماینده نداشته ة ایشان به صورت هیات مدیره انتخاب شده اند.
5- جناب دیودیده از ارکان زیر مجموعه جناب غریب پورند که وابسطه به جناب منتظریان و باقر موسوی هستند
و ....
6- خودت میدونی که جناب خسروی از یک سال پیش سرپرست شده اند و تبدیل به مدیریت را بر اساس عملکردش زده اند و حرف نماینده تاثیر چندانی نداشته.
6 جناب عالی توقع دارید هنوز هم حق حامیان جناب نماینده بهشون داده نشود؟ جل الخالق.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام از نماینده های سابق شعارشان ندای وحدت نبود.
Iran, Islamic Republic of
همش سی ختو
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر روشنفکر خستگی ناپذیر
Iran, Islamic Republic of
خدایی هیچ نماینده ای مث دکتر تا الان انقد فعال نبوده
م
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخ کدوم فعالیت؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جز عکس گرفتن ی مرد رو نام ببرید لطفا
Iran, Islamic Republic of
برادر کمایی همه اقدامات شما علیه دکتر روشنفکر از قبل از نمایندگی ایشون تا الان که کمر به تخریبش بستی داره رصد میشه. این کارتون اصلا درست نیست.
Iran, Islamic Republic of
کاش رسانه کبنا به جای این حرفهای حاشیه ای عملکرد یک ماهه دکتر روشنفکر را مورد نقد قرار می داد
Iran, Islamic Republic of
به شدت دارین دکتر روشنفکر و آقای موحد را تخریب می کنید.
Iran, Islamic Republic of
اقای روشنفکر کمی رعایت بفرما
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
یعنی نماینده های قبلی از باند یا طایفه خودشان کسی را مدیرکل یا پست نمی دادن
این حرفا واسه خودتان خوبه
فرج
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما. اتفاقا دکتر هنوز جابجایی چندانی بجز چند مورد انجام نداده. زارعی خو میگشت ببینم کجا یه هم طایفه ای بجوره بهش یه پست، هر چند نا چیز بده
مجید نبوی
Iran, Islamic Republic of
اون موقه ک دکتر روشنفکر عضو کمیسیون نشده بودن تیتر بزرگ زدین که روشنفکر عضو هیچ کمیسیونی نشد. فقط چون دنبال تخریب ایشون بودین. کوچکترین خطایی باعث خوشحالی شما و رسانتون میشه و این عیب بزرگیه که بر شما وارده. که میخاین یک نفرو کوچک کنید که نماینده دیگری بزرگ شه.
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر ضعیف ترین نماینده مجلس هست لطفا الکی دفاغ نکنید
Iran, Islamic Republic of
پروژه تخریب ر وشنفکر توسط سایت کبنا زده شده
سینایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر روشنفکر که با عملکرد بسیار خوبشون ترس برجان کسانی انداخته که به ایشان به عنوان رقیب آینده نگاه میکنند نه نماینده مردم
Iran, Islamic Republic of
انشالله دکتر روشنفکر همینجوری جلو برن دفعه بعد به جای 66 هزار رای 77 هزار رای میارن
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید که نود درصد مدیران از طایفه تامرادی هست چون دو نماینده دارند تعدادیش توسط موحد تعدادیش توسط روشنفکر خیالت راحت باشه
ناشناس
United States
به زودی هویت اصلی نویسنده (محمد رضا شیوا) در گروه‌های مجازی افشا خواهد شد.‌
برادر عزیز دست بردار از تخریب دکتر روشنفکر. به خدا قسم هویتت افشا بشه پشیمون میشی و میگی کاش تخریب نمیکردم.
در ضمن بازی تو ناتمام خواهد ماند.
شکست‌خورده
کینه‌ای
Iran, Islamic Republic of
درود بر نگارنده
جز حقیقت نگفتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر نگارنده
جز حقیقت نگفتی
Iran, Islamic Republic of
جناب شيوا من طرفدار روشنفكر نيستم وگرمسيريم ولي شما هم انصافا هدفت نقد نيست با توجه به مقالاتي كه دراينمورد نگاشتي...احساس ميكنم بيشتر لج بازي وعداوت شخصي يا سياسي با ايشون ونيروهاش داريد....كاش سالهاي قبل كه أوج طايفه گرايي زشت وبسيار شنيع ولخت بود قلمت از نيام ميكشيدي ومينوشتي....به نظرم كمي انصاف داشته باش وگرنه عرانسان عاقل وبيطرفي متوجه ادبيات ناپخته وناسنحيده تون ميشه
لیکک
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام
موحد هم طایفه گرایی رو شروع کرده وتو کهگیلویه هرچی انتصاب شده همش از اقوام نزدیکشه.تازه میخواد مدیرعامل توزیع برق استان رو از اقوام درجه یک وهم روستایش منتصب کنه
برزو
Iran, Islamic Republic of
آقای خسروی متعهد و کاری هست هر کس نماینده میشد ایشان را انتخاب میکردخیلی کار به سیاست ندارد آدم کاری و خستگی ناپذیر هست از دوران همکلاسی دهدشت ایشان را میشناسم
تهرون
Iran, Islamic Republic of
ما که تو استان نیستیم و تامرادی هم نیستیم .وای بویر احمد بالا ۳۰ ساله استان را به دست گرفتند بزاری تامرادی و بویر احمد پایین هم ۴ سال بگیره .

وای از خودخواهی
Iran, Islamic Republic of
عجب طرز فکری
دانیال
Iran, Islamic Republic of
شاهنامه اخرش خوش است. صدها نفر در صف گرفتن مسولیت در رواق درگه ایستاده اند و انچنان شتاب دارند که فکر میکنی تا ابلاغ صادر شود کلید را تحویل گرفته اند. با این اوضاع نباید منتظر اتفاق خوشایندی بود. خدا به خیر کند.
میلاد ج
Iran, Islamic Republic of
به قول حاج مهدی جمع کن بساطت را دوست عزیز فعلا که داری می سوزی
مردم
Iran, Islamic Republic of
به به از این ادبیات
فکر میکنم کلا سکوت پیشه کنید بهتر باشد
یاسیییچ
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت عسکررررررر
Iran, Islamic Republic of
هر شخصی در هر کسوتی که باشد نیتش باید خدمت به مردم فقیر و زجر کشیده باشد اگر انتصاب بر اساس شایستگی و به دور از تعصبات قبیله ای باشد مطمئن باشد که در مراحل بعدی هم مردم بهش اعتماپ میکنند غیر از این باشد باید عطایش را به لقایش ببخشد در همین مقوله بالا طبق قانون سرپرستی حداکثر برای چهار ماه مجاز است چطور بیش از این سرپرست بوده
Iran, Islamic Republic of
خدایی اگ اینجوری هست خودش مرد هست. کسی که یه ماهه رفته این همه تغییر و تحول راه انداخته نشان از تواناییش. دمش گرم
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه...
اول اینکه مدیر کل پست اهل تنگ درمن چرام نیست و اهل تنگ هیگون دهدشت میباشد و با خسروی های اهل تنگ درمن اشتباه گرفتید و دوم از اقوام نزدیک و خویشاوند آقای موحد میباشند...و این را بدان که موحد داماد طایفه آقای مدیر کل میباشد .و سوم اینکه وقتی چند ماه سرپرست بوده پس حتما لیاقت و شایستگی داشته....وآخر اینکه اطلاعات غلط بهت دادن!!!!
گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
خب تنگ درمن و تنگ هیگون چسپیده به هم هستند و اهالی این هر دو روستا از یک طایفه اند.
حال خسروی اهل تنگ هیگون باشه یا تنگ درمن چه تفاوتی داره؟؟؟
مهم اینه که هر دو روستاش از یک طایفه هستند
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
از دو طایفه اند و از یک ایل....اصل قضیه را نگرفتی!!!!
آقای دکتر روشنفکر از دل این خاک هست .وخودبه خود بارنج مردمان این خاک آشنا هست..... و بگذارید کار بکند و با تیتر دوپهلو یک نماینده که داره خوب کار میکنه .. دلسرد میکنی ...
گل_آفتاب_پرست_شاخ_و_دُم_نداره
احسنت
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
احسن‌بر شما،قلم شیوا و رسا ومنطقی زده ای
اقایان دلشاد،دیودیده،فرخیانی،یزدانپناه،همه
از طایفه نماینده هستند،
بعضی دم‌خروس را می‌بینند وقسم حضرت عباس ایخرن
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
یک سوال از جناب آقای شیوا دارم و آن اینکه در همه ادوار گذشته هیچ انتصاب فامیلی صورت نگرفته که ایشان مجبور شوند دست به قلم شوند ؟و یا اینکه اساسا ایشان تازه پا به عرصه نقد و نقادی گذاشته اند؟ این نوشته ها بیشتر بوی مچ گیری و عداوت و غرض ورزی می دهد تا نقد منصفانه.از طرفی مگر قرار است هم طایفه ای های منتخب مردم به صرف اینکه با ایشان هم طایفه هستند، از صحنه مدیریت کنار بروند؟ به کدامین جرم؟ این چه نگاهی است ؟ جناب آقای شیوا بنده شما را نمی شناسم و خط وربط جنابعالی را نمیدانم،با جناب نماینده محترم هم ، ارتباط خاصی ندارم،اما میدانم نقد باید منصفانه و آگاهانه و ناقد باید، بی طرف باشد. که هیچکدام از این حداقل ویژگیها را در نوشته های شما نمی بینم. خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم،به قلم سوگند یاد کرده است .بیایید حرمت قلم را نگه داریم و با افکار و احساسات مردم بیش از این بازی نکنیم وخدا را شاهد و ناظر اعمال و اقوال خود بدانیم. این نوشته ها باعث اختلافات بیش از پیش در بین عامه مردم می شود و عواقب دارد و قطعا سودی از این اختلافات ،عاید هیچ فرد یا گروهی نمی شود. خداوند ان شاءالله عاقبت همه ما را ختم به خیر گرداند.
اصالت زاده
Iran, Islamic Republic of
تاکور شود هرآنکه نتواند دید
Iran, Islamic Republic of
دور اول و آخر روشنفکر
مردم یک
Iran, Islamic Republic of
شیوا جان به شما ربطی ندارد
مگه در سالهای گذشته خواب بود که حالا بیدار شدی
هر چه دوست دارید بفرمائید
علی
Iran, Islamic Republic of
برادر گرامی اینطور که شما میگیویی از هر طوایفی که انتخاب شوند شما انگ میزنید.برادر اینجا همه باهم قوم وخویشن ومرتبطن اعم از دهدشتی ،بویراحمد به اصطلاح بالا وپایین وهروقت انتسابی صورت گیرد شما بدنبال یک رابطه میگردید که دکتر روشنفکر را تخریب کنید.کوته فکر نباشید
اصیل
Iran, Islamic Republic of
متن رو کامل خواندم ولی ای کاش نمیخوندم حیف شد چند دقیقه از وقتم را صرف خواندن این مطلب سخیف کردم. اول که این نویسنده را خواندم باید می‌فهمیدم ..
دروود بر دکتر روشنفکر مرد عمل و صداقت
اسکندر
Iran, Islamic Republic of
خدایی اقای روشنفکرراسالهامیشناسم همکار بودیم انسان نیک زحمت کش وپرتلاشی است ایشان را تخریب نکنید به اوقوت و قلب بدهید تاکه بادلگرمی بیشتر برای حوزه های انتخابیه اش کار و تلاش کند
Iran, Islamic Republic of
این یک امر طبیعی هست
مسی ک فلسفه و منشور دکتر روشنفکرو قبول داشته پست میگیره
نمیاد ک از مخالفاش نیرو بکاره
بقیه هم همینجور بودن و بعدی ها هم همینجور
ایل غیور
Iran, Islamic Republic of
انتصابات از خیلی وقت شروع شده
از ظفرپریسایی وشایان درشبکه بهداشت دنا ،،
آراسته پست بالاتر در ستاد دانشگاه ،،آب وفاضلاب دنا،،جهاد کشاورزی دنا ،،فرمانداردنا ،،اون پنج انتصاب شما هم که نام بردید به اضافه شریعتی معاون اجرایی شبکه بویراحمد،همه وهمه از دست نشانده های نماینده هستند ،،شاهنامه آخرش خوش است ،، هنوز اول راه هست جناب دکتر ،،کسی که داره راه وچاه را نشان میدهد ،فقط داره ازارزشهای دکتر کم میکنه ،،یعنی بقیه هیچ وپوچ هستند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1