کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش‌ها به ازدواج دختر سردار سلیمانی؛

جزئیات ازدواج زینب سلیمانی با یک مقام حزب‌الله لبنان/ داماد خانواده سلیمانی کیست؟

8 تير 1399 ساعت 21:29

ازدواج زینب دختر سردار قاسم سلیمانی با پسر سیدهاشم صفی‌الدین، خبری بود که زینب مغنیه، خواهر شهید عماد مغنیه داد. زینب مغنبه تصویری از نام زینب سلیمانی و سیدرضا صفی‌الدین فرزند معاون اجرایی حزب‌الله لبنان به اشتراک گذاشت که نشان قلب و عشق داشت.


انتشار خبر ازدواج دختر سردار سلیمانی با یکی از مقامات حزب‌الله لبنان با واکنش گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و در میان کاربران توییتر فارسی و عربی همراه بود. اما رضا صفی الدین داماد خانواده سلیمانی کیست و از چه خانواده‌‌ای آمده است؟
 
ازدواج زینب سلیمانی
از شب گذشته، خبر ازدواج دختر قاسم سلیمانی با یکی از مقامات حزب‌الله لبنان با واکنش‎های گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی همراه بود. سایت عربی مداپست در گزارشی به خبر این ازدواج پرداخت و نوشت: انتشار خبرهایی از ازدواج زینب سلیمانی دختر قاسم سلیمانی فرمانده فقید سپاه قدس ایران با یک مرد عرب با موجی از جنجال در شبکه‌های اجتماعی همراه بود.
این رسانه عربی در ادامه نوشت: کاربران شبکه‌های اجتماعی فارسی و عربی یکشنبه شب با اخبار ازدواج زینب سلیمانی دختر قاسم سلیمانی با یکی از مسئولان حاضر در حزب‌الله لبنان مواجه شدند. یکی از کاربران عرب در توییتی در حساب کاربری خود در توییتر در این باره نوشت: زینب سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی با «رضا هاشم» پسر «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان ازدواج کرد.
کاربران توییتر فارسی نیز اقدام به انتشار تصویری از استوری صفحه اینستاگرام زینب مغنیه، خواهر عماد مغنیه از فرماندهان شهید حزب‌الله لبنان کردند. در این استوری، زینب مغنیه ازدواج زینب، دختر قاسم سلیمانی با یکی از مسئولان حزب‌الله لبنان را اعلام کرد.
در تصویری که از این ازدواج منتشر شده است، نام دو شخص که با رنگ طلایی نوشته شده، در بالای آنها شمع و در میان آنها کلمه عشق به زبان انگلیسی قرار دارد، دیده می‌شود. زینب مغنیه اقدام به نوشتن نام کامل این دو شخص کرده و نوشت: رضا هاشم صفی‌الدین و زینب قاسم سلیمانی.
سایت لبنانی اللوا نیز در گزارشی به خبر ازدواج زینب سلیمانی با یکی از مسئولان حزب‌الله لبنان پرداخت و نوشت: تصویری از جشن ازدواج رضا صفی‌الدین پسر هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با زینب، دختر قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. هنوز هیچ رسانه فارسی یا عربی این خبر را تایید و یا تکذیب نکرده است.

ازدواج زینب سلیمانی

رضا هاشم صفی الدین کیست؟
 
در نخستین اخباری که از ازدواج زینب سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، عنوان داماد، پسر مقام عالی حزب‌الله ذکر شده بود: رضا صفی‌الدین پسر هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان.
رسانه‌های عربی اما درباره هویت داماد و عنوان او نوشتند که رضا صفی‌الدین، خود نیز یکی از مسئولان ارشد حزب‌الله لبنان است.
جزئیات بیشتری از رضا صفی‌الدین در رسانه‌های عربی ذکر نشده است و حتی تصویری نیز از او وجود ندارد.
اما هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان و پدر رضا صفی‌الدین از مسولان ارشد این حزب نزدیک به ایران محسوب می‌شود. وی به خبر شهادت قاسم سلیمانی اینگونه واکنش نشان داد: شهید قاسم سلیمانی نجات دهنده این منطقه بود و استراتژی‌های وی منجر به عقب‌نشینی رژیم اشغالگر صهیونیستی از لبنان شد.

ازدواج زینب سلیمانی
 
زینب سلیمانی کیست؟
زینب قاسم سلیمانی، دختر فرمانده فقید سپاه قدس ایران است که زمستان سال گذشته در عراق به شهادت رسید. پس از شهادت قاسم سلیمانی، بارها نام  و تصاویر زینب سلیمانی در رسانه‌ها منتشر شد. ویدیویی نیز از وی به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد زینب نامه‌ای را خطاب به آمریکا و به زبان عربی می‌خواند. این فیلم نشان می‌داد که زینب سلیمانی به خوبی قادر به صحبت به زبان عربی است.
زینب سلیمانی پیشتر از سید حسن نصرالله، بشار اسد، عبدالمالک الحوثی و جنبش فلسطینی حماس خواسته بود تا انتقام پدرش را از آمریکا بگیرند.
نخستین بار، زمانی تصویر و سخنان زینب سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی با بازتاب فراوانی مواجه شد که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران برای عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی به خانه آنها در تهران رفته بود. در این دیدار زینب از روحانی پرسید که چه کسی انتقام پدرش را خواهد گرفت. رئیس‌جمهور نیز در پاسخ به وی گفت که همه انتقام خواهند گرفت.

ازدواج زینب سلیمانی

زینب سلیمانی در کنار برادرش
ازدواج زینب سلیمانی دختر سردار سلمانی + همسرش
عماد مغنیه که خواهرش خبر این زدواج را منتشر کرده یکی از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان بود که در 12 فوریه 2008 در انفجاری در دمشق به شهادت رسید.
بر این اساس، به نظر می‌رسد دختر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با پسر معاون اجرایی حزب‌الله لبنان ازدواج کرده است. هر چند هنوز منابع رسمی این اتفاق فرخنده را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.
 
سیدهاشم صفی‌الدین که دختر شهید سلیمانی عروس او شد، کیست؟
هاشم صفی الدین 56 ساله و رئیس شورای اجرایی حزب الله در لبنان و یکی از رهبران برجسته حزب الله است. او پسر عموی مادر دبیرکل حزب الله حسن نصرالله است و به واسطه مقام خود به عنوان رئیس شورای اجرایی حزب الله بر فعالیت های اقتصادی و اجتماعی حزب نظارت دارد. از جمله این فعالیت ها نظارت وی بر بازسازی حومه های جنوبی بیروت است که پس از جنگ ژوئیه 2006 به شدت آسیب دیده است.

ازدواج زینب سلیمانی دختر سردار سلمانی + همسرش
 سیدرضا صفی‌الدین فرزند سیدهاشم صفی الدین است که خیلی‌ها او را بعد از سیدحسن نصرالله نفر دوم حزب الله می‌دانند.  تمام مؤسسات پشتیبانی و مردمی حزب الله را اداره می کند.
(تصویر) ازدواج زینب، دختر سردار سلیمانی با
همچنین زینب سلیمانی، فرزند شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی متولد دهه ی ۱۳۷۰ شمسی در شهر تهران می باشد. او در رشته ی علوم انسانی به تحصیل پرداخته است! لازم به بیان است زینب دختر کوچک سردار قاسم سلیمانی، یک خواهر بزرگ تر از خود و همچنین دو بردار بزرگ تر از خود به نام های محمدرضا و حسین دارد.

ازدواج زینب سلیمانی دختر سردار سلمانی + همسرش

بیشتر بخوانید:
 
فیلم کامل حضور رهبر انقلاب در منزل شهید سلیمانی

حضور رهبر انقلاب در منزل سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ( تصاویر )

سردار سلیمانی به شهادت رسید / رهبر انقلاب: انتقام سخت در انتظار جنایتکاران حادثه دیشب خواهد بود / همه‌ دلبستگان مقاومت، خونخواه سردار سلیمانی هستند

فیلم| یاسوج در سوگ سرباز «سید علی»


عزاداری و شیون مردان و زنان گچساران برای فرزندشان حاج قاسم سلیمانی

( تصاویر ) سوگ مردم یاسوج در یاد سردار دل‌ها

(فیلم و تصویر) شیون زنان کهگیلویه و بویراحمد در سوگ سردار سلیمانی / با شهادت مالک اشتر خون عالم اسلام به جوش آمد


شهادت سردار سلیمانی و واکنش‌های داخلی و خارجی​​​​​​​

(ویدئو) لحظه شهادت سردار قاسم سلیمانی / جزئیات شهادت سردار سلیمانی / تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی

ضرغامی ازدواج زینب سلیمانی را تبریک گفت
سید عزت الله ضرغامی در فضای مجازی پستی در رابطه با ازدواج زینب سلیمانی منتشر کرد.
به عقیده برخی نیز، اینکه دختر حاج قاسم عروس یکی از نزدیک‌ترین مقام‌ها به سیدحسن نصرالله (دبیر کل حزب‌الله لبنان) شده، از تشکیلاتی‌ترین و راهبردی‌ترین ازدواج‌های چند دهه اخیر است.
تعدادی از کاربران هم ازدواج و زندگی زینب دختر سردار سلیمانی را مسئله‌ای شخصی می‌دانند که نباید در مورد آن اظهار نظر کرد.
سید عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حساب اینستاگرامی خود پستی در رابطه با ازدواج زینب سلیمانی، فرزند سپهبد شهید قاسم سلیمانی منتشر کرد.
ضرغامی در اینستاگرام خود نوشت:
"زینب حاج قاسم!
از صمیم قلب، ازدواج زینب خانم را به او تبریک گفتم. چه کار خوبی کرد که به توصیه بزرگان، امر ازدواجش را که مقدمات آن قبل از شهادت پدر، طی شده بود را بیش از این به تأخیر نینداخت. مانند پدرش، شجاع، متواضع و با کیاست است.
از آقای امیرعبداللهیان که زحمت عکس را کشیدند سپاسگزارم. "
 
ضرغامی ازدواج زینب سلیمانی را تبریک گفت
 
 

 
 
 


کد مطلب: 422635

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/422635/جزئیات-ازدواج-زینب-سلیمانی-یک-مقام-حزب-الله-لبنان-داماد-خانواده-کیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1