تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۲۲۶۱۲
در جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج مطرح شد؛

اختلاف نظر اعضای شورای شهر یاسوج در خصوص واگذاری زمین به بنیاد مهدویت / خوبانی: جریان مهدویت، جریان تحقق ولایت و حکومت عدل الهی است / آشنا: من مخالف واگذاری زمین پارک‌ها به بنیاد مهدویت هستم / اکبری: ساخت مکان فرهنگی منافاتی با کاربری پارک‌ها ندارد

۱۵
۱
اختلاف نظر اعضای شورای شهر یاسوج در خصوص واگذاری زمین به بنیاد مهدویت / خوبانی: جریان مهدویت، جریان تحقق ولایت و حکومت عدل الهی است / آشنا: من مخالف واگذاری زمین پارک‌ها به بنیاد مهدویت هستم / اکبری: ساخت مکان فرهنگی منافاتی با کاربری پارک‌ها ندارد
کبنا ؛جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی و با حضور اعضا در محل شورای این شهر برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (یکشنبه 8 تیرماه 99) جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی و با حضور اعضای شورا برگزار شد.
در این جلسه یکی از موضوعاتی که روی آن بحث صورت گرفت، موضوع واگذاری مکانی به بنیاد مهدویت در یکی از پارک‌های شهر یاسوج بود.
مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این خصوص با بیان اینکه اندیشه مهدودیت محل طرح مباحث گسترده‌ای است، تصریح کرد: مهدویت موضوعات متعددی از معارف اسلامی را به خود اختصاص داده است و جریان مهدویت، جریان تحقق ولایت و حکومت عدل الهی است. و همه ما مسلمانان و پیروان آن حضرت بزرگوار وظیفه داریم در راستای زمینه سازی ظهور آن امام غائب از نظر تلاش کنیم. و هر کس به اندازه توانش کاری انجام بدهد. و با جریان مهدویّت، کلمة باطل محو می‌شود و بساط ظلمت اولیای طاغوت از عالم جمع می‌گردد. تاریخ نیز بستر زمانی بروز و ظهور مراتب تهذیب نفوس و اراده‌های انسانی جهت آمادگی تدریجی برای حضور در عصر ظهور بوده است.
کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به طرح این موضوع توسط مسعود خوبانی واکنش تندی داد و گفت: مهدویت یعنی پر کردن شکم کارگران، یعنی خدمت به مردم. بنده ارادت دارم خدمت همه بزرگان دین، امام جمعه محترم یاسوج و در عمل بنده عمل اعتقاد راسخ به این موضوع دارم. اما اولویت ما حق و حقوق کارگران است.
وی تصریح کرد: بنده با هر گونه ساخت و ساز در هر کدام از پارک‌های شهر یاسوج مخالف هستم. CNG های این شهر به دلیل مشکل مالی تعطیل است و ما نباید به گونه‌ای حرکت کنیم که مردم از دین و مذهب دل زده و گلایه مند شوند.
آشنا با بیان اینکه من هیچ عملکردی از بنیاد مهدویت تاکنون ندیده‌ایم که الان بخواهیم برای واگذاری با آنها همکاری صورت بگیرد، تاکید کرد: من مخالف هستم در پارک‌ها ساخت و ساز صورت بگیرد. دوستان نباید رفتار دوگانه‌ای در خصوص مسائل فرهنگی داشته باشند. بنده یک زمان هر کاری کردم که یک باب کتابخانه در یکی از پارک‌های شهر احداث شود، هیچ کدام از دوستان همکاری نکردند. [دهراب‌پور، اکبری تبار، اکبری و.. این موضوع را نپذیرفتند.]
آشنا تاکید کرد: اگر مردم رضایت داشته باشند، دوام و قوام نظام اسلامی تضمین می‌شود. رضایت مردم شرط حمایت از نظام اسلامی است، پس ما باید به گونه‌ای حرکت کنیم که اعتماد و رضایت مردم را نسبت به نظام اسلامی ارتقاء دهیم.
خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه گفت: مردم علاوه بر اینکه دغدغه کار، رفاه عمومی و معیشت را دارند، قطعاً دغدغه دینی هم دارند و ما که نمی‌خواهیم پارک را بفروشیم. نظریه و مبانی انقلاب اسلامی بر اساس مهدویت پایه گذاری شده است و این مسیر باید به بهترین نحو ادامه پیدا کند و این راه همان راه شهدای ما است.
محمد رحیم دهراب پور عضو شورای اسلامی یاسوج در این جلسه با بیان اینکه تاکید بر روی مبانی اسلام وظیفه یک مسئول نظام اسلامی است، اظهار کرد: پارک‌ها باید استفاده عمومی از آنها شود. صرفاً داشتن پارک معنی ندارد و باید از این پارک‌ها استفاده بهینه صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه جایی که مردم حقی دارند، باید تماماً از حقوق انها دفاع کنیم. و ما که نمی‌خواهم پارک‌ها را بفروشیم و اصلاً شهرداری یاسوج همچنین حقی هم ندارند. در کنار ساحل بشار یاسوج از قدیم الایام زمین کشاورزی بوده و ما نمی‌توانیم از مردم بخواهیم آنجا کشاورزی نکنند.
آشنا در تکمیل صحبت‌های خود، اظهار داشت: بنده هیچ مخالفتی با بنیاد مهدویت، تبین و توسعه فرهنگ مهدویت ندارم، اما سزاوار نیست این همه هزینه کرده‌ایم و پارک احداث شده است و بعد آن را تخریب کنیم. شهرداری یاسوج در مکان دیگری زمین به بنیاد مهدویت دهد.
هدایت اکبری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه این بحث با بیان اینکه هیچ کدام از اعضای شورای شهر با اصل بنیاد مهدویت مخالفتی ندارد، اظهار داشت: پارک و فضای سبز هیچ منافاتی با مکان‌های فرهنگی، ورزشی و هنری ندارد. ما می‌توانیم در پارک‌هایمان حسینه، مسجد و مکان‌های فرهنگی بسازیم. بنیاد مهدویت یک بنیاد فرهنگی هست و هیچ منافاتی با کارکرد پارک و فضای سبز ندارد.
وی در ادامه تصریح کرد: هیچ کسی از ولایت هزینه نکند. درجه مؤمن سنجی بر سر درب هیچ خانه‌ای هم نصب نکرده‌اند که مشخص شود چه کسی مؤمن‌تر است یا نیست. هیچ کسی با مهدویت مخالفتی ندارد.
اکبری در ادامه پرده از فروش زمین‌های شهر یاسوج توسط اداره کل راه و شهرسازی برداشت و گفت: اداره راه و شهرسازی بدون حساب و کتاب و کار کارشناسی شده، زمین‌های این شهر را قطعه قطعه [50 متر، 50 متر] می‌کند و می‌فروشد و نه فکری برای پارکینگ و ترافیک ندارد.
علی اکبری‌تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این باره تاکید کرد: بر اساس آیات و روایت متعددی تشکیل انقلاب اسلامی زمینه تحقق حکومت جهانی عدالت‌گستر امام (عج) است و راه بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای ما همین راه مهدویت یعنی برقراری عدالت است. در واقع عدالت مهدوی، استمرار عدالت نبوی و علوی است.
فرشاد نگین تاجی عضو دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج نیز گفت: تحقق عدالت اجتماعی در جامعه تلاش مصاعف می‌طلبد و تلاش در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ مهدوی نیز وظیفه همه ماها است.

در ادامه این جلسه با رأی 6 نفر از اعضای شورای شهر یاسوج واگذاری زمین به بنیاد مهدویت در پارک معلم یاسوح مصوب شد. نگین تاجی، اکبری تبار، خوبانی، دهراب پور، اکبری، احمدی کیش به این موضوع رأی مثبت دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جنگیر
Iran, Islamic Republic of
. میدونید الان چند ماه هست کارگرای فضای سبز حقوق نگرفته اند. چرا بجای تصویب این کارای غیر ضرور شهردار را موظف به پرداخت حقوق کارگرا نمیکنید شورای شهر و شهرداری چکار کارهای مذهبی دارند ما چندین متولی کارهای مذهبی داریم خودشون هم بیکارند
محمد
Iran, Islamic Republic of
به نظرم آقای آشنا در این مورد با صداقت نظر خود را اعلام کرده و شجاعت مخالفت خود را نیز داشته و سایر اعضا به دلیل نگرانی و ترس از اینکه نکنه ما را مخالف قلمداد بکنند خیلی زود تسلیم شده اند در صورتی که بنیاد می توانست در یک ساختمان در فضای مسکونی فعالیت داشته باشه و اگر ریشه ای هم نگاه آینده نگری داشته باشیم این بنیادهای مهدویت ، بنیاد غدیر ،و بنیاد علوی می توانند در ۵۰ سال آینده / هر چند متولیان این امر همچون اعتقاد یا برنامه ای در این زمان نداشته باشند و یا اینکه در آرمانشان به این موضوع هم فکر نکرده باشند.
احساس خواه
Iran, Islamic Republic of
خدای بنیاد مهدویت در شهر ما چه کار مثبتی انجام داده اصلا کار این بنیاد چی هست بگویید آموزشی هست فرهنگی هست خدماتی هست اصلا مسول این بنیاد کی هست چندتا از کارهای که توسط این بنیاد صورت گرفته است برای مردم بیان کنید
United States
اقای اشنا الان یاد حقوق کارگران افتادی از قبل عید تا الان کجا بودی حالا که یاد کارگران افتادی یه پولی برا حقوقهای عقب افتاده دست و پا کن.
Iran, Islamic Republic of
.
شماها چرا گرفتاری های مردم را نمیبینید...
کاربری پارک مشخص هست...چرا بد سلیقه عمل میکنید.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرافت اقای آشنا و اون سه نفر دیگه
مشخصه
دلباز
Iran, Islamic Republic of
تمام کارهای شما در تاریخ ثبت خواهد شد چه خوب و چه بد فقط مرد میخواهد که فردا زیر حرف و عملش نزند، درود بر مرد وارسته جناب آشنا.
اصیل
Iran, Islamic Republic of
درود بر انسان شجاع و فرهیخته جناب آقای آشنا.
کار مهدویت باید در حوزه علمیه پیگیری و ترویج بشه.
سامان
Iran, Islamic Republic of
کار ادبار .. مصوبه الکی .. دوتا کار هنری انجوم بییت
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
بخدا من اقای اشنا را نمیشناسم
ولی مشخصه ادم ریاکار ی نیست.
اصلا یاسوج هم نیستم.
ولی شرافتش قابل ستایشه.
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقای آشنا
اقای خوبانی خدای به کارت فکر کن
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر آشنا
واقعا برای بقیه متاسف هستیم
میرزایی
Iran, Islamic Republic of
آخ سی بیراحمیی....
حسینی
Iran, Islamic Republic of
درود برشورای انقلابی که سرباز شیعی وولایی بودن خودرااثبات کردند
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای آشنا که ولایت مدار ترین و شجاع ترین و بدون ریا و قاطع رای خود را اعلام میکند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1