تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۴۲۲۳۴۸
کبنا گزارش می‌دهد

حاشیه انتخاب هیات رئیسه کمیسیون‌ها؛ عدم کاندیداتوری تاجگردون، غیبت حسنوند / اعتبارنامه تاجگردون در آستانه رد شدن

۲۰
۲
حاشیه انتخاب هیات رئیسه کمیسیون‌ها؛ عدم کاندیداتوری تاجگردون، غیبت حسنوند / اعتبارنامه تاجگردون در آستانه رد شدن
کبنا ؛انتخابات هیأت رئیسه یازده کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی عصر امروز ( یکشنبه 1 تیرماه 99) برگزار شد و بر این اساس ترکیب هیأت رئیسه کمیسیو‌ن‌های عمران، صنایع، شوراها، اقتصادی، بودجه، بهداشت، آموزش، کشاورزی، امنیت ملی و انرژی مشخص شدند.
البته انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون‌های قضایی و فرهنگی مجلس نیز به علت عدم به حدنصاب نرسیدن اعضای این کمیسیون‌ها به هفته پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود، موکول شد.
گفتنی است، برای انتخابات ریاست کمیسیون برنامه و بودجه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران -که پیش از این زمزمه‌هایی برای کاندیدا شدن وی در کمیسیون بودجه به گوش می‌رسید- نامزد نشد.
شایان ذکر است؛ اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران در مجلس یازدهم در حال حاضر به علت اعتراض 9 نماینده مجلس، در کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم، در حال بررسی است.
فارس: همچنین فریدون حسنوند که چند سال بر کرسی ریاست کمیسیون انرژی تکیه زده بود نیز امروز در جلسه انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون انرژی حاضر نشد و برای انتخاب ترکیب هیأت رئیسه این کمیسیون غایب بود.

اعتبارنامه تاجگردون در آستانه رد شدن
همچنین عضو کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم گفت: براساس استعلامات محلی و میدانی که صورت گرفته است، تقریباً همه موارد مورد اعتراض تعدادی از نمایندگان مجلس درباره اعتبارنامه تاجگردون برای ما محرز شد.
 حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین عضو کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: ما با بیش از ۶۰ نفر از افرادی که با آقای تاجگردون مرتبط بودند در محل حوزه انتخابیه، تهران، شیراز و فارس و گچساران از نزدیک گفتگو کرده و یا تلفنی و با شیوه‌های دیگر با آن‌ها صحبت کردیم.
وی افزود: براساس استعلامات و آخرین تحقیقات صورت گرفته و همچنین صحبت‌هایی که با اطرافیان آقای تاجگردون انجام شد به نتایج خوبی رسیدیم، البته خوب از این جهت که به واقعیت نزدیک‌تر شدیم و کمیسیون تحقیق به زودی یک اقدام انقلابی در خور شأن مجلس یازدهم انجام خواهد داد. یکی از مواردی که در تحقیقات میدانی انجام دادیم و همچنین طبق استعلامات صورت گرفته نسبت به سوءاستفاده از نام دکتری در کلیه فعالیت‌های منتخب گچساران بود. تحقیقات لازم در خصوص سوءاستفاده از مدرک دکتری به صورت تحقیقی در محل انجام شده و استعلامات محلی در این خصوص اخذ شده است.
عضو کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم ادامه داد: طبق استعلامات صورت گرفته، پوستر‌ها و بنر‌هایی که در محل ستاد آقای تاجگردون درج شده بود، همگی با عنوان دکتر نصب شده و در تبلیغ انتخاباتی خود نیز تیراندازی‌ها به صورت ممتد انجام شده است که متأسفانه ایشان در دفاع می‌گوید در تبلیغات همه کاندیدا‌ها این اتفاقات افتاده است و می‌افتد!
مؤسسه‌ای که آقای تاجگردون از آنجا مدرک دکتری گرفته را پیدا نکردیم
وی با اشاره به دیگر جزئیات استعلامات صورت گرفته درباره اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون بیان کرد: همچنین طبق تحقیقات صورت گرفته مؤسسه‌ای که آقای تاجگردون از آنجا مدرک دکتری گرفته را پیدا نکردیم، حال شاید وجود داشته باشد، اما گشتیم و آن را ندیدیم و پیدا هم نکردیم!
نیک‌بین در ادامه تصریح کرد: متأسفانه آقای تاجگردون در دوره‌های گذشته با عنوان مدرک دکتری وارد عرصه انتخابات شده است و این سوءاستفاده از عنوان دکتری برای تبلیغات و ورود به مجلس است.
وی با اشاره به دیگر دلایل معترضان برای اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق استعلامات صورت گرفته که به صورت میدانی انجام شده است، وجود دخالت‌های بسیار زیاد سیستمی و همچنین دخالت در ادارات و نصب عوامل خود در دستگاه‌های مختلف هم در شیراز و هم در گچساران به شدت وجود داشته و در تهران هم این موارد از سوی او دیده شده است.
عضو کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: براساس استعلامات محلی و میدانی که صورت گرفته است، تقریباً همه موارد مورد اعتراض تعدادی از نمایندگان مجلس درباره اعتبارنامه تاج‌گردون برای ما محرز شده و قرار است در کمیسیون تحقیق، مستندات و همچنین این گزارشات و استعلامات میدانی و محلی ارائه شود و نهایتاً گزارش جامعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی بر همین اساس اضافه کرد: طبق قانون، کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس ۱۵ روز مهلت دارد تا پرونده غلامرضا تاجگردون را بررسی کند و بر این اساس، در همه این مدت ۱۵ روز، غلامرضا تاج‌گردون باید مستندات و دفاعیات خود را به کمیسیون ارائه کند و در صورتی که اعتبارنامه او در کمیسیون رد و وارد صحن علنی مجلس شود، آقای تاجگردون به مدت ۳۰ دقیقه فرصت دارد تا از خود دفاع کند. همچنین منتقدین و معترضان نیز هرکدام ۱۵ دقیقه فرصت دارند تا ادله‌های رد خود برای اعتبارنامه این منتخب را بیان کنند.
نیک‌بین در ادامه تصریح کرد: تاجگردون تا روز گذشته مهلت داشت تا مستندات خود را به کمیسیون تحقیق و اعتبارنامه ارائه کند، اما تا اتمام ۱۵ روز قانونی می‌تواند مستندات خود را اضافه یا کم کند.
وی در ادامه سخنانش اعلام کرد که قرار بود امروز بعدازظهر جلسه بررسی مستندات ارائه شده درباره اعتبارنامه غلامرضا تاج‌گردون برگزار شود، اما نمی‌دانم به چه دلایلی آن را به سه‌شنبه بعدازظهر موکول کرده‌اند. در جلسه روز سه‌شنبه قرار است مستندات ارائه شده بررسی شود و معترضین و شخص تاج‌گردون در این جلسه حضور نخواهند داشت.
وی در خاتمه سخنانش عنوان کرد: ما در جستجوی حقیقت هستیم و به دنبال رد نیستیم. بنده به شخصه اگر دومرتبه به گچساران، شیراز و دیگر نقاط برای تحقیق رفتم، به دنبال این هستم که خدای نکرده آبروی یک مؤمن ریخته نشود و از طرف دیگر یک نفوذی وارد مجلس نشود وگرنه هیچ خصومت شخصی با آقای تاجگردون نداریم، اما می‌خواهیم به وصیت امام (ره) عمل کنیم تا حق به حقیقت برسد و ما هم از آن دفاع می‌کنیم.
حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون تحقیق اعتبارنامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به مصاحبه نیک بین عضو کمیسیون می‌گوید: جلسه نهایی برای رای گیری پیرامون اعتبار نامه آقای تاجگردون روز سه‌شنبه برگزار می‌شود و هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.
وی افزود: اظهارنظرهای غیررسمی درباره اعتبارنامه نمایندگان اصلا درست نیست.
    
صوت صحبت‌های حجت الله فیروزی

علیرضا زاکانی در همایش یادبود شهید چمران نیز امروز گفت: مجلس به حرکت‌های عدالتخواهانه کمک خواهد کرد، این دستگاه قضائی مطلوب ما نیست و باید در این مسیر تمام قد همراه شود، باید بیان خوب رئیس دستگاه قضا در بدنه آن پذیرفته شود.
وی تاکید کرد: مجلس باید از خودش شروع کند، به همین دلیل ما روی پرونده آقای تاجگردون دست گذاشتیم، ایشان با اتهامات فراوان به مجلس راه یافته و شبکه‌های اقتصادی فراوانی را تشکیل داده است و در حال حاضر در مسیر پیگیری پرونده این نماینده هستیم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فساد در کشور ما سیستمی نیست، اما شبکه‌های فساد در کشور وجود دارد؛ مهمترین کمیسیون نظارتی مجلس، اصل ۹۰ است. آقای منصوری که متواری بود، به ظاهر بسیار انقلابی بود، اما این تنها ظاهر بود و در پشت پرده اهل زد و بند بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
موارد مطرح شده در حیطه شورای محترم نگهبان است که قبلا رسیدگی شده سلام بر خانواده پاک ومتدین و شهید پرور تاج گردون که از گذشته تا کنون پناهگاه محرومین بوده از آه پیرزنان مناطق محرومی که امیدشان تاجگردون است بترسید
رضا
Iran, Islamic Republic of
خداوندسرجای حق نشسته انشاا..
علی
Iran, Islamic Republic of
جوری میگه تصمیم انقلابی مثل اینکه ترامپ را خفه کردن.. جم کنید بابا
کاووس
Iran, Islamic Republic of
البته جناب زاکانی گفتید مجلس اول باید از خودش شروع کند و لذا به همین علت اعتبار نامه تاجگردون مطرح است. راستی پرونده املاک نجومی چی میشه. آیا به ان هم ورود خواهید کرد یا خیر. در ضمن به مفاسدی که در قوه قضائیه در زمان مرحوم شاهرودی و زمان .اتفاق افتاده ورود خواهید کرد یا از این موارد میگذرید. جناب زاکانی مبارزه با فاسد را زمانی میتوان باور کرد که همه در برابر قانون یکسان باشند آیا الان اینگونه است. آیا به حساب و کتاب /// هم خواهید پرداخت یا خیر. شما نماینده مردم هستید نماینده نه تنها قم بلکه کل مردم پس اگه به روز قیامت اعتقاد دارید به پرونده فساد بقیه مفسدین در هر جایگاهی و در هر لباسی ورود کنید که خدا یار و یاورتان باشد
Iran, Islamic Republic of
میگه فساد سیستمی نداریم اما شبکه ای داریم
.داداش همون شبکه ای یعنی سیستمی.تا این اندازه ملت میفهمند بازی با کلمات را.
Iran, Islamic Republic of
دقت کن عزیزم
نگفت فساد شبکه‌ای گفت شبکه‌های فساد!
ع۷
Iran, Islamic Republic of
زاکانی با حداقل مشارکت مردم نماینده شده.و قطعا حذف شده واقعی آینده زاکانی ها خواهند بود رویه ای که قالیباف وزاکانی ها درپیش گرفته اند برای کشور خطرناک است و مردم را نا امید وضربه سختی به امنیت ملی خواهد زد
Iran, Islamic Republic of
شما دارو دسته توکلی هستید اگه ادعای شفافیت ومبارزه با فساد دارید از املاک نجومی شهرداری سابق چه خبر؟دادگاه عیسی شریفی قایم مقام شهرداری علنی کنید نه اینکه دردادگاه نظامی رسیدگی بشه طوری که میگفت الان چهل جلسه تشکیل شده دارن میپیچونن.جناب نیک بین از کجا تحقیقات میدانی کردید باید یک هیت بیطرف تحقیق کنند نه شما.شما در شعبه 12 خودتون رای تان شفاف سازی کردید فرمودید رای منفی دادید .پس مشخص میشه تحقیقات شما از کجا اب میخوره.شما یک روحانی هستید اظهار نظرهای شما چیزی خلاف این میرسونه
موسی
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی دنبال چه حقیقتی است ایا تخلفات ریس مجلس را هم پیگیری خواهد کرد یااین یه تسویه حساب سیاسی هست زاکانی چه بخاد و چه نخاد یک چهره محبوب و ملی هستن و نماینده ی انتخابی یک شهرستان بوده و خواهد بود نمی دانم که این مردکه دنبال کدام تخلف هستن که حتی حرف شورای نگهبان را قبول ندارد با این وضعیت این سیاست اقای زاکانی دو سر باخت هست و در این بین نظر ملت و حوزه ی انتخابیه هیچ مهم نیست و منافات با سخن امام دارد انشا الله که روزی همین اقای .رسوا خواهد شد که دور از دست رس نیست بازی با ابروی یک مومن کار اسان برای زاکانی و نماینده گان هم سو با ایشان هست و با اتفاق به وجود امده مردم از حضور در انتخابات قطعا زده خواهند شد همچنان که ریس مساله دار مجلس با انتخاب 15درصد ی موفق به ورود در مجلس شده این کار ضربه ی مهلکی بر پیکره شورای نگهبان خواهد زد
Iran, Islamic Republic of
ان شااله ک تاییدش نیکنن...
ش پ
Iran, Islamic Republic of
متاسفم . حیفه این گویش که در زبان تو بی تعصب میچرخد
گچساران
Iran, Islamic Republic of
فیروزی هست؟
روشنفکر هنوز ماه اولش نشده رفته سازمان مدیریت که نیروهای خودش را بکار بگمارند
کدام نماینده است که برای نیروهای خودش کار نکنه؟
هر نماینده ای کار نکنه خب بی عرضه است
اکرم علیزاده
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی چنین تفکراتی داریم هرگز پیشرفت نخواهیم کرد. آقای تاجگردون در نوع خودشون بی نظیر هستند.واقعا خیلی ها باید از خودشون شرم داشته باشند .همین آقایی که الان شما به مدرک ایشان پیله کرده اید متخصص ترین در زمینه اقتصاد هستند. فکر میکنید کی این وسط اسیب میبینه؟؟؟؟؟؟؟قطعا شنیده اید بار کج به منزل نمیرسه. این بار ایشان را کنار بزنید .یادتون باشه تاریخ همه وقایع را ضبط میکنه و کوچکترین چیزی از نگاه ها در امان نیست. محبوبیت اقای تاجگردون چندین برابر شده و ایشان چیزی رو از دست نمیدند. فقط متاسفم برای همشهریانم که بعد از ایشان چه بر سر خود و ولایتشان خواهد امد. تاجگردون بیشترین خدمت را به ولایت نفت خیزش کرده و هستند مردانی از استان که چشم دیدن ایشان را ندارند. هیچ وقت فراموش نکنید که اکثریت خطا نمیکنند و همه ی ما دوستدار همیشگی اقای تاجگردون عزیز هستیم و قدر دان زحماتشون هستیم. امیدوارم شورای نگهبان بتواند حق مردم گچساران را بهشون پس بدهد.
Iran, Islamic Republic of
همش دروغ میگین و دروغ مینویسید تاجگردون پاک پاک هست و خدا را دارد و هر کس هم خدا را داشته باشد و امیداش به خدا باشد مطمن باشید پیروز حتمی خواهد بود
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
اقای هدایت خواه همون موقعه گفت تاجگردون مشکل داره ملت باور نکردند
Iran, Islamic Republic of
//را گذاشتن رئیس مجلس ، انوقت در خصوص تاج گردون نظر می دهند.
صادق
Iran, Islamic Republic of
درووبرزاکانی درودبرنجابت درودبرشاکری درودبرقالیباف اجرکم عندالله
Iran, Islamic Republic of
اگر فقط یک مدرک برای رد اعتبارنامه تاجگردون لازم باشه مدرک تحصیلی ایشونه. در مجلس هشتم مرحوم علی کردان وزیر کشور احمدی نژاد را بخاطر دکترای جعلی استیضاح و عزلش کردند که بلافاصله سکته قلبی زد و فوت کرد. چرا اونموقع میگفتیم مجلس خوب عمل کرد ولی حالا که مشابه همون قضیه دامنگیر تاجگردون شده میگیم مجلس تند میره. همونطور که عده ای مطالبه گذشت و رافت از مجلس دارن عده دیگری هم مطالبه رسیدگی دارن. بهترین راه تمکین به قانونه. چه تاجگردون تایید بشه چه نشه. مشکلاتی که برای مملکت درست شده بیشترش از خودمون هستش. چون همش دوست داریم بخاطر منفعت شخصی منافع ملی و عمومی رو له کنیم و از کنار قانون رد بشیم. یک نماینده مجلس فقط متعلق به شهر خودش نیست و متعلق به همه کشوره. هر چه پیش آید خوشش آید.
Iran, Islamic Republic of
انشاالله کار تمومه و راهی دستگاه محکمه قضایی برای مجازات سنگین و مصادره اموال خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
بایدردبشه تاعبرتی بشه براکسانی که میخان بیان تومجلس اگه نشه مردم بدبین میشن به مجلس
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1