تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۳۴
کد مطلب : ۴۲۲۰۹۷
در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج مطرح شد

خوبانی: شهردار یاسوج لاکچری زندگی‌ می‌کند، کارگران محتاج نان شب‌شان / اکبری تبار: شهرداری راه خلاف را بلد است / خدمات شهری تعطیل است / اکبری‌: رو ندارم که بگوئیم عضو شورای یاسوج هستم / آشنا: آقای وفانژاد به جای کار سیاسی به فکر مردم باش / احمدی کیش‌: شهرداری علیه سازمان همیاری اعلام جرم کند / دهراب‌پور: برای رضای خدا دست بردارید

۱۸
۲
خوبانی: شهردار یاسوج لاکچری زندگی‌ می‌کند، کارگران محتاج نان شب‌شان / اکبری تبار: شهرداری راه خلاف را بلد است / خدمات شهری تعطیل است / اکبری‌: رو ندارم که بگوئیم عضو شورای یاسوج هستم / آشنا: آقای وفانژاد به جای کار سیاسی به فکر مردم باش / احمدی کیش‌: شهرداری علیه سازمان همیاری اعلام جرم کند / دهراب‌پور: برای رضای خدا دست بردارید
کبنا ؛جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج صبح روز به ریاست مسعود خوبانی و با حضور اعضای در محل این شورا برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح روز (یکشنبه 25 خرداد ماه 99) در حالی جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار شد که رحمان وفا نژاد رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان حضور داشت. مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین، به موضوع کارخانه سنگ شکن شهرداری یاسوج و اختلافاتی که بین شهرداری و سازمان همیاری شهرداری‌های استان است، اشاره کرد و گفت: سازمان همیاری شهرداری‌ها در نامه‌اش گفته وظایفش را طبق توافق نامه انجام داده اما شهرداری به تعهدات خود عمل نکرده است. شهرداری قرار بوده ماهانه مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به سازمان همیاری پرداخت کند که متأسفانه این کار نه انجام داده و نه با سازمان همیاری همکاری لازم را دارد.
موضوع اختلاف شهرداری یاسوج و سازمان همیاری شهرداری‌ها مورد بحث قرار گرفت.
هدایت اکبری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه ابتدا به شکایت از رسانه‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: رسانه‌ها رسالت خطیری دارند، و شکایت‌های علیه رسانه‌ها می‌شود که بهتر است از آنها گذشت کنیم. رسانه‌ها علیه بنده مطالبی را زدند که خلاف واقع بوده و من می‌توانستم شاکی آنها شوم، اما این کار را نکردم. بعضی رسانه‌ها هم هستند که برای رضای خدا قلم نمی‌زنند، شاید به نفع بنده و یا دیگری قلم بزنند. لذا از شورای پنجم می‌خواهم که شکایت کشی از رسانه‌ها را کنار بگذارند.
وی به سازه‌های غیرموقت اشاره کرد و گفت: بنده پیشنهاد می‌کنم که کلیه سازه ههای غیرموقت که حکم تخریب آن‌ها می‌آید، صاحب و بی صاحب نشود و هر گوشه‌ای از شهر هستند، تخریب شوند تا دیگر شاهد این سازه‌های غیر موقت در شهر نباشیم.
و کلیه سازه‌های موقت و غیر موقت که در شهر یاسوج احداث شده‌اند را در یک بازه زمانی مشخص جمع آوری کنیم و شهرداری را برای اجرای آن همه همکاری کنیم. باید برای همه به صورت یکسان انجام شود و با یک نظم خاص از یک طرف شهر شروع و از طرف دیگر به پایان برسد. باید مصوبه‌ای گذرانده شود تا ساز و کار اجرای این کار به درستی تبیین شود. بعضی‌ها می گویند سازه ما را تخریب کردند، ولی همسایه ما هنوز پابرجاست که این نوعی تبعیض است.
اکبری به قرارداد سازمان همیاری شهرداری‌های با شهرداری یاسوج اشاره کرد و گفت: چند ماه است که این قرار داد تمام شده است و شهرداری یاسوج چک 270 میلیون تومانی به شهرداری داده و حساب‌های شهرداری هم بسته است. سازمان همیاری‌ها بیان می‌کند که شهرداری پول ما را یکجا پرداخت کند، تا ما هم کارخانه شن و ماسه را تخلیه کنیم. ما پیشنهادمان این است که مطالبات سازمان همیاری‌ها را در چند نوبت پرداخت کنیم. اما باید طبق قانون این سازمان، آنجا را تخلیه کند.
 وی افزود: لازم است که ما حساب و کتاب سازمان همیاری را مشخص کنیم، تا پرداخت شود. سازمان همیاری‌ها میزان زیادی مخلوط را دپو کرده است و طبق گفته خودشان آن را برای اجرای پروژه‌هایشان می‌خواهند که ما گفتیم، پول این دپو پرداخت شود.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه اضافه کرد: واگذاری کارخانه سنگ شکن شهرداری یاسوج مزایا و معایبی داشت. طبق گفته شهردار یاسوج سه بار اجرائیات شهرداری برای تحویل گرفتن این کارخانه مراجعه کرده‌اند، برای اینکه صورت جلسه شود، که معتقد است سازمان همیاری‌ها وقت کشی می‌کند. این عین جمله شهرداری یاسوج است. سازمان همیاری‌ها برای صورت جلسه با شهرداری همکاری نمی‌کند.
فرشاد احمدی کیش عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: بنده اگر جای رئیس شورا و شهرداری یاسوج بودم، علیه سازمان همیاری شهرداری‌ها اعلام جرم می‌کردم. این سازمان سه ماه شهر را معطل کرده است و به شهر یاسوج آسیب رسانده و به خیابان‌های شهر نیز آسیب می زند. این سازمان قراردادش به پایان رسیده و طلب و حسابش به جای خود. این یک مسئله حقوقی است و باید طبق قانون پیگیری کند. اما اینکه طلبش را نداده‌اند و با زور کارخانه سنگ شکن را تصاحب کرده است. این تجاوز به حریم به حرمت مردم و شهر محسوب می‌شود. ما اگر جای شما و شهردار یاسوج ادعای خسارت می‌کردم. سه ماه شهردار یاسوج معطل این موضوع است. و اگر بنده بودم با زور بازش می‌کردم. طلب یک بحث است، اما اینکه به مدت سه ماه کارخانه شهرداری یاسوج را بسته است، بحث دیگری است. قانون ضعیف عمل کرده است. به نظر من شما که از همیاری دفاع می‌کنید، از حقوق شهر، شهرداری و مردم دفاع کنید.
خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه با بیان اینکه ما معتقد هستم که باید حقوق مردم رعایت شود، افزود: حقوق سایرین هم باید رعایت شود. ما دعوت کرده‌ایم از سازمان همیاری‌ها که به صحن علنی مجلس بیاید و توضیحاتش را ارائه بدهد. تا تصمیم گیری شود. سازمان همیاری‌ها مستنداتش را ارائه دهد تا شورای اسلامی بر اساس آن چاره اندیشی کند.
رحمان وفانژاد رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نامه نگاری خود با شهرداری یاسوج، اظهار کرد: هفت بار با شهرداری یاسوج در خصوص کارخانه سنگ شکن نامه نگاری کردیم که یک بار این موضوع را فیصله بدهیم، هر چند ما می دانیم این مشکل برطرف نمی‌شود.
وفانژاد کنایه معناداری به شهرد آری یاسوج زد و گفت: اگر امروز شهرداری یاسوج در پرداخت حقوق و مطالبات نیروهایش مشکل دارد، من هم مشکل دارم. من بابت کارخانه شن و ماسه، بین 3700 تن تا 7000 تن قیر در مرکز استان آسفالت کردید و تحویل دادید و تمام تبلیغاتش متعلق به شماها بوده است. و یک بار سئوال کردید، این قیر و دانه بندی از کجا آمده است. یک بار سئوال کرده‌اید، کارخانه‌ای که نه جواز تأسیس دارد، نه پروانه اکتشفاف و نه مجوز معدن و نه مجوز برق دارد و هیچ چیزی ندارد. سازمان همیاری با ارائه خدمات زیاد این کارخانه را به اینجا رسانده، علیه شهرداری یاسوج به خاطر این کارخانه اعلام جرم شده است. من رفته‌ام و جواب داده‌ام. در این شرایط آیا به مسائل ما فکری کردید. آقایان اکبری، آشنا و احمدی کیش ما در جلسه‌ای که نمایندگان شهرداری یاسوج حضور داشتند، ما یک صورت جلسه تنظیم نکردیم. یک بند از این صورت جلسه نباید رعایت شود تا بعد بگوئیم سایر بندها پیشکیش.
وی افزود: تیم شهرداری یاسوج بدون هماهنگی رفته‌اند و اموال ما را تصرف کرده‌اند و به بیرون ریخته‌اند. و مجبور شدیم به تنظیم صورت جلسه که طبق بند یک آن، شهرداری موظف شد، مبلغ یک میلیارد ریال به صورت ماهیانه به ما پرداخت کنند. به جزء 200 میلیون تومان هیچ چیزی به ما نداده‌اند. این یکی از عدم اجرای تعهدهای شهرداری یاسوج است.
وفانژاد در ادامه به قرائت بندهای صورت جلسه سازمان همیاری با شهرداری پرداخت و گفت: 9 ماه از این صورت جلسه می‌گذرد اما هنوز شهرداری به تعهداتش عمل نکرده است.
وفانژاد با بیان اینکه بنده همیشه نسبت به مسائل شهرم تعهد داشتم، افزود: آیا روا هست که نیروی شهرداری 11 ماه حقوقش را بگیرد، اما نیروی سازمان همیاری شهرداری‌ها، 8 ماه حقوق بگیرد. آسفالت مال شما هست، سنگ شکن مال ما است. این‌ها تبعیض هست و جامعه و کارگر بنده را ناراحت می‌کند. آیا به نظر شما، 4300 سرویس مخلوط که ما دپو کردیم، برای این نیست که ما بخواهیم تولید را بیشتر کنیم تال شما بتوانید، خدمات بیشتری به مردم ارائه دهید. آقای شهردار پایان سال یک ریال به شهرداری نداد. من به همه شماها زنگ زدم و صحبت کردم. [اکبری با بیان اینکه رسانه‌ها می‌نویسند، گفت: ۲۰۰ میلیون تومان چک برای شما صادر شد که قبول نکردید.]
وفانژاد این صحبت اکبری را رد کرد و گفت: ما گفتیم ۵۰۰ میلیون تومان طلب ما، پرداخت شود، اما با وجود این که سازمان حساب مشخص دارد، حتی یک ریال برای ما از طرف شهرداری واریز نشد.
 رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: متأسفانه اعضای شورا، خودشان احساس می‌کنند، شهردار هستند. تا زمانی که شماها به عنوان داور مرزطرفین نباشید، مشکلات برطرف نمی‌شود. شما داور هستید.
وفانژاد گفت: ما کارخانه سنگ شکن یاسوج را تعطیل نکرده‌ایم و تا الان داریم تولید می‌کنیم. و برای پروژه مسکن مهر بلکو که مورد تأیید شما و شهرداری واقع شد و ۹۰۰ میلیون تومان بابت آن از ما پول گرفتید در حال کار است. مصوب کردیم که از محل این قیر آسفالت معابر شهری انجام شود و سازمان همیاری هم زیرسازی آن را مجانی بر عهده بگیرد. ۲۵ روز پیش برای زیرسازی تعهد شده؛ اقدام کنیم، آقای بدخشان آمد و گفت آقای شهردار گفته مصالح را حق ندارید، بیرون ببرید، که این دیگر در قرارداد و تعهد نبود، بلکه جای زور است. من سریع نامه نگاری کردم که هر کاری بدون نظر ما [سازمان همیاری] انجام دهید، تصرف عدوانی محسوب می‌شود، طبق روابط موجر و مستأجر، مخلوط‌های دپو متعلق به ما بود. آقای فیلی، اکبری، آشنا و احمدی کیش ورود کردند و در جلسه‌ای که من می‌دانستم، نتیجه‌ای ندارد. در آن جلسه به این جمع بندی رسیدیم که 250 میلیون تومان در وجه ما صادر شود. اول قرار بود، این چک وصول شود. کل مصالح را به شما تحویل دهیم. و شهردار طبق سه قسط پولش را پرداخت کند. چک 250 میلیون تومان وصول نشد. توافق کردیم چک وصول شود، صورت جلسه کنیم و مصالح را به شما تحویل دهیم. ما طلبمان را می‌خواهیم، شما تعهد داده‌اید. بدون از وصول چک و صورت جلسه، یک مأمور بردند و گفتند ما حکم قضایی داریم، مأمور اجرایی خودشان هستند. 25 درصد سهام ما مربوط به شهرداری یاسوج و این رابطه سهام دار با سازمان درست نیست. شهرداری یاسوج بدون صورت جلسه و حکم اقدام به تصرف کارخانه نموده که ما شکایت کردیم. الان هم برای ما مشکل ایجاد می‌کنید. آقای آشنا نگاه‌های شما اشتباه است. کارخانه‌ای که جواز ندارد و در محدوده روستا و خارج از محدوده شهر است که صدور مجوز آن بر عهده بنده است، این مدلی صحبت نکنید. شماها یک طرفه از شهرداری دفاع می‌کنید.
احمدی کیش عضو شورای شهر یاسوج در واکنش به صحبت‌های وفانژاد، گفت: باید طرف مقابل رئیس سازمان همیاری یعنی نمایندگان شهرداری یاسوج را هم دعوت می‌کردید. شما بدون اعضای شورا ایشان را به جلسه شورا دعوت کردید و هر چه دلش می‌خواهد، بار شهرداری و شورا می‌کند.
کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این باره گفت: من احساس مسئولیت می‌کنم و پیگیر این موضوع بودم. احمدی کیش در ادامه گفت: آقای وفانژاد کار غیرقانونی کردی و شهر را زیر سئوال بردی. وفانژاد گفت: مبالغ را تسویه حساب کنید، یا علی. من بدهکاری را زیر سئوال برده‌ام و اصلاً شهر را زیر سئوال نمی‌برم.
  محمد رحیم دهراب پور عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه این جلسه گفت: بیاییم از این به بعد موضع گیری‌ها و حمایت‌های بی دلیل از هرکسی را کنار بگذاریم. این فرصتی هست که خداوند در اختیار ما قرار داده است و باید به بهترین شکل از آن استفاده کنیم و نوکری مردم را بکنیم. اشکالاتی پیش آمده که همه مقصر هستیم و کسی خودش را مبرا از این اشکالات نداند.
وی با اشاره به صحبت‌های هدایت اکبری گریزی زد و گفت: رسانه‌ها چشم بینای جامعه هستند و باید جایگاه و شأن آنها حفظ شود، لذا توقع داریم که آن‌ها هم برای رضای خدا قلم بزنند و تابلوی رسانه، تابلوی ارزشمندی هست. از رسانه‌ها انتظار است که در دو محور اطلاع رسانی دقیق و شفاف سازی مسائل جامعه قلم بزنند. اگر ما هم بحثی داریم با جنبه تذکر باشد.
 وی خطاب به رِیس شورا گفت: انتظار داریم جلسه‌ای با حضور طرفین از همیاری شهرداری‌ها و شهراری برگزار می‌شد و ما بین آن‌ها داوری و وساطت می‌کردیم. تابلوی همیاری شهرداری یعنی تشکیلاتی که پشتوانه شهرداری است. پس باید جایگاهش تأمین شود تا بتواند شهرداری را حمایت کند.
نائب رئیس شورا خطاب به رئیس سازمان همیاری شهرداری‌ها، گفت: انتظار داریم کما فی سابق مصالح مورد نیاز کارخانه آسفالت شهرداری را تأمین کنید چون با عدم این کار نه مشکل شما برطرف خواهد شد و نه شهرداری کارهایش روی روال پیش می‌رود و شهرداری هم نمی‌تواند به تعهداتش عمل کند.
 وی در ادامه توصیه کرد: ما باید طوری عمل کنیم که به جای موضع گیری بیشتر ما وساطت کنیم و مشکلات را بین طرفین کاهش دهیم و یا رفع کنیم تا اینطور برداشت نشود که ما حامی عوامل شهرداری و یا سازمان همیاری هستیم. باید جلسه‌ای مشترک بگیریم و این مسائل را حل کنیم چون اکنون فصل کار هست و تا بخواهیم به این کشمکش‌ها برسیم به آبان ماه رسیده‌ایم و فصل کار نیز تمام شده است.
 علی اکبری تبار عضو دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: پیشنهاد می‌دهم که یک جلسه با حضور مسئولان حقوقی و عمرانی شهرداری و همچنین مدیران سازمان همیاری شهرداری‌ها تشکیل و در این باره چاره اندیشی شود.
وی با تشکر از رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان، گفت: انتظار داریم که سازمان همیاری بخاطر اینکه در خدمات دهی به شهر خلاء ایجاد نشود، با شهرداری یاسوج همکاری کنند و ۱۵ روز فرصت بدهد و در این مدت کمیسیون عمرانی و حقوقی این موضوع را جمع بندی کنند و به سامان برسانند. چرا که حوزه‌های خدماتی و عمرانی تعطیل است و هم اکنون در مناطقی از شهر در حال لکه گیری و آسفالت معابر هستیم و بگذاریم انجام بگیرد. بخاطر رضایت مردم 15 روز فرصت دهید.
 وی با بیان اینکه 20 روز پیش، در کار خلافی شهرداری یاسوج پول پیمانکاری را به حساب شخصی واریز و پول کارگران را پرداخت کردند، افزود: شهرداری یاسوج از این راه‌ها بلد است، الان هم اقدامی کند برای پرداخت مطالبات سازمان همیاری. حضور آقای وفانژاد در این جلسه قابل تقدیر و تشکر است.
وفانژاد رئیس سازمان همیاری شهرداری‌ها در ادامه گفت: اجرائیات شما بدون حکم قضایی با دست بند بیاید و بگوید، حکم دارم. ما وظیفه داریم که به شهرداری یاسوج با توجه به سهم 25 درصدی این شهرداری از سازمان، خدمات بدهیم. این ادبیات در جامعه منسوخ شده است. من کارهای در کارخانه شن و ماسه شهرداری انجام داده‌ام، اکنون هم طلب حسابم را می‌خواهم. با اهرم زور نمی‌شود، کاری را پیش برد. کی شهرداری از من مصالح خواسته من پرداخت نکرده‌ام. اما با ادبیات زور کاملاً در تقابل هستم.
سید هدایت اکبری عضو شورای شهر یاسوج در ادامه بیان کرد: ما به عنوان عضو شورا باید در جریان همه مسائل قرار بگیریم، حضور آقای وفانژاد هم غنیمت هست. انتظار داشتیم که این جلسه با دعوت از طرف دیگر یعنی شهردار و معاونین ایشان برگزار می‌شد و ما به عنوان اعضای شورا بین آن‌ها حکمیت می‌کردیم. من کامل از همیاری کردیم.
اکبری با بیان اینکه حساب شهرداری یاسوج مسدود است، گفت: دلیل این که چک سازمان هنوز وصول نشده است، نه اینکه نمی‌خواهند، آن را بدهند. بلکه حساب‌های شهرداری به خاطر بدهی‌های دیگر مسدود شده است. توقع داریم برای این که خدمات شهر مختل نشود، همکاری کنند تا مشکلات را با هم برطرف کنیم. شهرداری مشکل مالی دارد و حقوق کارگرانش را نداده و چک 200 میلیون تومانی برای سازمان صادر شد، اما از گرفتن آن ممانعت به عمل آمد. آقای وفانژاد قبل از اینکه رئیس سازمان باشد، شهروند این شهر است و باید با همکاری مشکلات شهر را برطرف کنیم. از آقای وفانژاد تقاضا داریم که سعه صدر بیشتری داشته باشد و اگر یک کارمند شهرداری حرکتی انجام داد، عصبانی نشود و بیاید تا قضیه را برطرف کنیم.
اکبری تصریح کرد: علی رغم این که مصالح دپو شده، متعلق به کارخانه است، اما ما گفتیم بگذارید آن‌ها به جای دیگری منتقل کنند.
وی اضافه کرد: شما که می گویید این کارخانه هیچ مجوزی نداشته است اگر این طور بود، پس شما به چه صورتی در آن کار کرده‌اید؟ شهرداری مربوط به همه است و با اداره‌های استانی فرق می‌کند. اگر پول در حساب شهرداری بود و پرداخت نمی‌شد، بله، می‌خواستیم، شما را اذیت کنیم. پس اینطور نیست، من می گویم که مسئولان همیاری و شهرداری بنشینند و این مشکلات را برطرف کنند.
 سلامی معاون سازمان همیاری شهرداری‌ها نیز در این جلسه گفت: همان طور که اعضاء شورا عنوان کردند سازمان همیاری بازوی شهرداری است. با آرامش در کنار شهرداری کار می‌کردیم. اما منشأ این مشکلات نگاه از بالا به پایین شهرداری به سازمان همیاری هست، ما هم این را قبول داریم که سازمان همیاری بازوی شهرداری هست، ما هم مشکلات خاص خود را داریم.
 سلامی ادامه داد: بر اساس توافق شورا و شهرداری، قرار شد؛ ماهی ۱۰۰ میلیون به سازمان پرداخت شود، که از دی ماه ندادند تا شب عید که گفتند عددی را چک می‌دهیم و مورد قبول واقع نشد. حتی شب عید همکاران ما بدون حقوق به خانه‌هایشان رفتند. بعد از عید هم ما همان روال قبل را انجام می‌دادیم. تا زمانی که چند سرویس برای مسکن مهر بلکو بردیم و شهرداری جلوگیری کرد.
وقتی که شهردار پول نمی‌دهد و می‌گوید مخلوط هم حق ندارید، ببرید، خودتان قاضی شوید که ما باید چه کنیم؟ این چه رابطه کاری است؟ جلوی فعالیت ما را گرفتند، ما هفته قبل آمدیم، شهردار گفت؛ من نگفته‌ام از این کار جلوگیری شود، اما دوستان شهرداری می‌گفتند، خود ایشان دستور داده است.
وی گفت: در جلسه هفته قبل شهردار بلند شد و خطاب به آقای تیر بند گفت: پول سازمان را بدهید و برای مصالح صورت جلسه کنید. نباید روابط کاری‌مان خدشه دار شود.
کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه نیز، گفت: در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۹۹ آقای شهردار نامه‌ای برای شما [وفانژاد] زده که در ۱۹ اسفند ۹۸ قرارداد شما به پایان رسیده و با رعایت ضوابط کارخانه را تحویل شهرداری دهید. شما طبق چه قانونی و حکم قضایی فعالیت عمرانی شهرداری را به دلیل ندادن مصالح تعطیل کرده‌اید. این یعنی شما صورت وضعیت خود را جمع کرده و سایت کارخانه را تحویل دهید. طبق قانون پیمانکار بدون اجازه کارفرما حق خارج کردن هیچ مصالحی از محل کارگاه را ندارد. این یک قرارداد اجاره هست، و شما باید طبق آن در زمان اتمام قرارداد آن جا را تحویل می‌دادید.
وی به دلایل اختلاف همیاری و شهرداری پرداخت و گفت: هیچ کسی نمی‌تواند بدون اجازه کارفرما مصالح از کارگاه خارج کند. اختلاف سازمان همیاری و شهرداری در این است که شما در فرایند استیضاح شهردار نقشی اساسی داشته‌اید. و شما به جای این که فردی اجرایی باشید در اصل سیاسی هستید. [وفانژاد: وارد مسائل سیاسی نشوید.]
خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این لحظه، گفت: استیضاح شهردار با برنامه ریزی آقای اکبری بوده است و به ایشان ربطی ندارد. و هیچ فردی دخالتی انجام نداده است.
وفانژاد نیز در پاسخ به آشنا گفت: من اگر کاری هم کرده‌ام با هماهنگی آقای اکبری بوده است.
کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج ادامه داد: به جای اینکه به فکر مردم باشید، به دنبال کار سیاسی رفتید، [وفانژاد: پس دلیل تحویل گرفتن کارخانه هم مشخص شد.] شما رفته‌اید در پارک مهرورزی خودتان برنامه ریزی کرده‌اید که ما می‌خواهیم اینجا هتل بسازیم. پارکی که قبل از ما با خون دل احداث شده، ما می‌خواهید سازه‌های تجاری در آن بسازید. مردم چشم ما را در می‌آورند. این پارک است. [وفانژاد: آقای آشنا توسعه شهری، یعنی توسعه زیر ساخت. نگاه شما توسعه نیست و ما نیز آن جا را از آب منطقه‌ای گرفته‌ایم. و آب منطقه‌ای آن را به ما واگذار کرده است.]
اکبری تبار تذکر داد که در این جلسه مسائل شخصی مطرح می‌شود. آشنا بیان کرد: من می‌خواهم صحبت کنم، مردم باید بداند.
به گزارش کبنا، تنشی بین کیوان آشنا، رحمان وفانژاد و مسعود خوبانی ایجاد شد. خوبانی گفت: تذکر می‌دهم که وارد مسائل سیاسی نشوید در باره کارخانه صحبت کنید.
آشنا گفت: آقای خوبانی شما نماینده مردم هستید، نباید اجازه بدهید به منافع شهر ضرری وارد شود. شما شهردار را یک هفته در دادگاه گرفتار کرده‌اید. [خوبانی: کسی که تخلف کرده باید، پاسخگو باشد.]
خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه گفت: تخلفات شهرداری [به کارگیری نیروها، عدم آسفالت‌ها، زیرساخت‌ها و...] را تا آخرین لحظه در هر سطحی از دستگاه قضا پیگیری می‌کنم.
خوبانی اضافه کرد: سازمان همیاری قرارداد دارد و شهرداری به تعهداتش عمل نکرده است. پس باید اول به تعهدات خود عمل کند و بعد برای کارخانه سنگ شکن تصمیم گیری کند. آقای آشنا چرا، بانک شهر تخلف می‌کند، چرا حساب شهرداری را جابه جا می‌کنند، چرا حقوق کارگر را نمی‌دهند.
آشنا گفت: آقای خوبانی چه کسی قرارداد این پیمانکار را وارد صحن شورا کرد و گفت: پولش را آزاد کنید. آقای وفانژاد، مادامی که علیه شهرداری اقدامی کنی نه در جهت گرفتن حق و حقوقتان بلکه در جهت کارشکنی، من اگر جای شهردار بودم، علیه شما اعلام جرم می‌کردم.
رحمان وفانژاد رئیس سازمان همیاری گفت: من می‌روم، اما کاش به وعده‌هایتان در باره زیرگذر و مبلمان شهری عمل می‌کردید و یا می‌گذاشتید ما آنها را انجام می‌دادیم. [آشنا گفت: یک سانتی متر زمین شهر و شهرداری را در آن کاری انجام نده، چون متعلق به مردم استف کاری نکنید که منجر به برخورد قانونی شود.]
وفا نژاد ادامه داد: بنده شما را عضو شورا می‌شناسم و نظرات کارگروه زیربنایی مقدم است بر نظر شما. و شورای برنامه ریزی بر نظر شما مقدم است. هیچ کسی نمی‌تواند برای شورا و شهر تصمیم بگیرد. ما نماینده مردم هستیم. [خوبانی گفت: باید در یک جلسه‌ای با حضور مسئولان همیاری و شهرداری در این باره تصمیم گیری شود.] آشنا ادامه داد: آقای خوبانی از بیرون تصمیم می‌گیرند. من با واگذاری پارک جنگلی به وزارت نفت مخالف بودم، همین آقایان با فشار استاندار و دوستانش و نماینده زمین را از شهرداری بگیرند و الان هم معلوم نیست که تکلیف آن چه شد، من اگر حرفی می‌زنم، دلسوزانه برای مردم است.
 محمد رحیم دهراب پور عضو شورای اسلامی شهر به میان صحبت‌ها آمد و گفت: زمانی دغدغه و دلسوزی ما برای مردم معنا دارد که دغدغه‌های بالقوه شهرمان بالفعل شود. شما زاینده رود اصفهان و پارک شهید چمران شیراز را ببینید از لحظ طول و عرض ۵۰ درصد بشار ما نمی‌شود. با این که دو رود خانه خشک هستند، بروید از لحاظ فضای سبز و امکانات ببینید چه وضعیتی دارند. در همین فاصله کم شهید چمران تا آخر حداقل ۴ بیمارستان و چند هتل ساخته شده است. در حالی که عرض آن ثلث عرض بشار ما نیز نمی‌شود. ما با هر سرمایه گذاری موافق هستیم. نه شهرداری توان دارد و نه مردم ما همچنین توان مالی و فکری را دارند.
 وی ادامه داد: لذا تنها راه این است که از طریق نهادهای مرتبط با دولت این کار را انجام دهیم. این حق مردم است و باید از طریق قانونی این کارها را انجام بدهیم. بیایید برای رضای خدا این مسائل را کنار بگذاریم. بپردازیم به اصل قضایا. قبلاً هم گفته‌ام هر کسی نفعی به مردم برساند، وظیفه داریم او را کمک کنیم و دست او را می‌بوسیم. خدا وکیلی مسائل فرعی و حاشیه‌ای را کنار بگذاریم. وقت کمی داریم. اگر از وقتمان استفاده نکنیم، دودش به چشم خودمان می‌رود. مردم از ما بگذرند، خدا از ما نمی‌گذرد.
  در ادامه مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج اقدام به خواندن نامه‌های ارسالی از شهرداری یاسوج در صحن شورا کرد که یکی از نامه‌ها در مورد تحویل وسایل نقلیه شهرداری بود که در اختیار شورا هستند، این مسئله باعث ایجاد تنش در جلسه شد.
 در این نامه شهردار برای خوبانی نوشته بود دو خودروی که یکی از آن‌ها از سنوات گذشته در اختیار روسای شورا بوده است به شهرداری عودت داده شود.
خوبانی در واکنش به این نامه، گفت: بذل و بخشش‌هایی که نسبت به شهردار شده است بر هیچکس پنهان نیست. کجا شهرداری در حکم حقوقی‌اش حق مسکن یک میلیون تومان لحاظ شده است؟ از آن طرف خانه‌ای با رهن ۱۰۰ میلیون و اجاره ۴ میلیون تومان برای وی در نظر گرفته شده است. شهردار لاکچری زندگی می‌کند، هم ماشین خوب و میلیاردی و هم دو راننده دارد و نیز بهترین خانه دو طبقه در بهترین نقطه شهر در اختیار او می‌باشد.
 وی افزود: او در سالی که سال جهش تولید نام گرفته است خودروی خارجی سوار می‌شود در صورتی که حتی استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد از این کارها نمی‌کند. خانه‌ای با هزار متر زیر بنا نیز در اختیار او است.
 وی خاطر نشان کرد: با این شرایط شهردار به شورا بی احترامی می‌کند. در صورتی که طبق قانون شهرداری باید کلیه امکانات را برای شورا فراهم کند. در سراسر کشور این رویه وجود دارد و در همین شهر نیز هر دوره دو خودرو در اختیار شورا بوده است.
 آشنا نیز گفت: شما علیه بنده می‌نویسد که ایشان از اموال شورا استفاده می‌کند در صورتی که من رئیس شورای استان و عضو کمیسیون تطبیق شهرستان بودم، باید شهرستان‌های دیگر می‌رفتم، اما شما علیه بنده نامه نگاری کردی.
 [خوبانی گفت: آن زمان ما با امور شهری مکاتبه کردیم و گفتند شهرداری حق فراهم کردن هیچ گونه امکاناتی برای شورای استان را ندارد. و استانداری باید امکانات و تجهیزات را فراهم می‌کرد و ما با استناد به قانون آن کار را کردیم. ما باید مصوب کنیم که دو دستگاه خودرو در اختیار شورا قرار بگیرد.]
وی ادامه داد: در این نامه شهردار گفته است که از امور شهری استعلام گرفته که ما این نامه را برای آن فرستادیم. امور شهری مکتوب برای ایشان نامه‌ای به این مظمون مبنی براینکه فراهم سازی کلیه امکانات شورا بر عهده شهردار است.
 احمدی کیش عضو شورای شهر یاسوج نیز گفت: طبق قانون ما نمی‌توانیم بدون نامه شهردار در خصوص اموال شهرداری تصمیم گیری کنیم و جایی در قانون نیامده است که این اموال تحویل چه کسی باشد. حق تغییر و تحول نداریم.
وی با بیان اینکه سابقه امین اموال من 5 سال است، ادامه داد: شهرداری وظیفه دارد، تدارکات ما را تأمین کند. ما همین جا مصوب کنیم، خودتان و دوستانتان هم در رسانه‌ها می‌نویسند، فضای سبز این مشکل را دارد، حقوق کارگر مانده و در رسانه‌هایتان هم می‌بینم. من پیشنهاد می‌کنم خوردرو هایی که در شهرداری و شورا هستند، فروخته شود و حمل و نقل شهرداری را به بخش خصوصی واگذار کنیم، تا هزینه‌ها پایین بیایند. اما آقای رئیس شما در اینجا چانه ماشین خودت و شهردار را می‌زنی.
شهردار موظف است، ماشین شما و حمل و نقل شورا را فراهم کند.
خوبانی رئیس شورای شهر یاسوج پیشنهاد داد: همین فردا خودروی خارجی شهردار و خودرویی که در اختیار من هست فروخته شود و بخشی از بدهی‌های شهرداری با این پول پرداخت شوند. حقوق کارگران داده شود.
دهراب پور عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: بیاید برای رضای خداوند این فضا را درست کنیم و به فکر منافع مردم باشیم. تا جایی که من در جریان هستم، شهرداری 32 خودروی سبک دارد که اکثراً سواری هستند و خودروی استیجاری هم دارد. اگر از این خودرها درست استفاده شوند دیگر نیاز به کار دیگری نیست. ماشین‌ها درست توزیع شوند، شاید خودروی کم نیاورد.
وی افزود: قطعاً باید این موضوع خودروها تعیین تکلیف شود.
هدایت اکبری گفت: شما ریش سفید شورا هستید، و بعد از جلسه استیضاح گفتی که دست از اختلافات و حواشی برای منافع مردم برداشته شود. شورا اینقدر ضعیف پیدا کرده که دیگر روی ما نمی‌شود، جای بگوئیم عضو شورا هستیم. [خوبانی در پاسخ گفت: اصلاً شورا ضعیف نیست، خیلی هم قوی به فعالیتش ادامه می‌دهیم، چون از شهرداری مطالبه گری می‌کنیم و کار می‌خواهیم، ضعیف شده‌ایم. شماها می گویید که شوراها تخلفات شهرداری نگوید.] اکبری ادامه داد: شورا اصلاً ابر قدرت جهان است. تأمین وسایل شورا به عهده شهرداری است. هیچ جا قانون نگفته که شهرداری ماشین در اختیار شورا قرار بدهد، بلکه باید تأمین بکند.
خوبانی در ادامه گفت: چرا در زمان خودتان و آقای آشنا همچنین بحث‌های نبود. ا
کبری ادامه داد: در زمان من، من با تمام ادارات تعامل داشتم. من نمی‌خواهم، وارد حاشیه شوم. هر روز شکایت شهردار را می‌کنی. [خوبانی گفت: شهردار تخلف می‌کند. من عضو شورا هستم، نماینده مردم باید تخلفات شهردار را به مراجع قانونی گزارش می‌دهیم یکی از وظایف شوراها نظارت است.]
در ادامه بحث روی اموال شهرداری و خودروهایی که در اختیار شورا هست، مباحثی مطرح شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حجتی
Iran, Islamic Republic of
وای از بخت مردم شهری که / شورای آن شهر میباشه این آقا فقط داره برای اکبری تبار ودهرابپور میکنه متاسفانه در حد شورا نیستش
Iran, Islamic Republic of
مردم فهیم شهر یاسوج برای این اوضاع شهر به انتخابشان درچهارسال قبل به ان خودکار که بر اساس یکسری اعتماد روی برگه رای حرکت و نام شما متخبین به یدک کشید افسوس میخورند چرا انتخاب درستی برای ابادانی شهرمان نکردیم ولی این افسوه و اه راه بجایی نمیبرد ولی باز مردم اگاه انشالله در سال اتی به جبران اون و خانه تکانی قطعا از حالا کمر همت خواهند بست انسان های محکم و اگاه و پای کار بدون چشم داشت در شورای 1400 انتخاب خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
مردم فهیم شهر یاسوج برای این اوضاع شهر به انتخابشان درچهارسال قبل به ان خودکار که بر اساس یکسری اعتماد روی برگه رای حرکت و نام شما متخبین به یدک کشید افسوس میخورند چرا انتخاب درستی برای ابادانی شهرمان نکردیم ولی این افسوه و اه راه بجایی نمیبرد ولی باز مردم اگاه انشالله در سال اتی به جبران اون و خانه تکانی قطعا از حالا کمر همت خواهند بست انسان های محکم و اگاه و پای کار بدون چشم داشت در شورای 1400 انتخاب خواهند کرد
محمد
Iran, Islamic Republic of
برادر وفا نژاد بجای این همه سیاسی کاری بیا در مسکن مهر بلکو جمع کن بعد از چند سال نیمه کاره رها شد
بابک
Iran, Islamic Republic of
رییس سازمان همیاری را برکنار کنید. خواهشا زودتر برکنارش نمایید جهت استحضار مدیرکل بازرسی استان
Iran, Islamic Republic of
ي مرد تو ياسوج هست اونم مهندس وفانژاد هستش
شماها واقعا كوته بين هستين
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود براحمدی کیش خوب گفتی سازمان همیاریها بسیار حق و حقوق مردم بایمال کرده اند مسولی هم نیست برکنارش بکند وفایی را
Iran, Islamic Republic of
سلام . اعضای شورای شهر یاسوج شما نمیخواهد نگران باشید و باید یحال این مردم گریه کرده که شما وامثال شما را در انتخابات آینده انتخاب می کند .
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دهرابپور شما که می فرماید برای رضای خدا دست بردارید یک سر قضیه خود شماهستید
شهروند
United States
متاسفانه گروهى بجاى ابادى شهر افتادن دنبال تخريب شهردار و پرسنل شهردارى شما اگر خودتون رو دلسوز مردم ميدونيد بيايد مثل مرد قسم بخوريد كه ديگر به عنوان نامزد انتخابات ثبت نام نخواهيد كرد چون متاسفانه فقط دنبال منافع شخصى و تخريب وغيره هستين و اين رو بدانيد چون شهردار جلوى خيلى از منافع شما رو گرفته فقط دنبال تخريب و حاشيه سازى هستين
Iran, Islamic Republic of
جناب اکبری رسانه ها واقعیت را انعکاس میدن نیازی به تعریف تمجید شما ندارن
yasuj
Iran, Islamic Republic of
بیچاره یاسوج با این شورا و شهردارش. البته حق این شهر همینه وقتی به هرادم رای میدهند به خاطر قومیت بهتر از این نخواهد شد .بخورید بیاشامید گوارای وجودتان . اما الان همتون استعفا میدادید
Iran, Islamic Republic of
بعد از خواندن این مطلب حسابی خندیدم ولی تلخ تلخ خندیدم..دیگر کار از افسوس و پشیمانی گذشته..به راستی با چه معیاری چنین افرادی صلاحیت حضور در شورا را پیدا میکنند؟!!! افرادی ک گویی شهر عزیزمان ارثیه پدریشان است و هرکدام به دنبال سهم بیشتری از آن است...ادبیات و لحن صبحت هایشان بیشتر به درد طنزهای تلویزیونی میخورد تا جلسه ی شورا...هرچند از افرادی که از اول برای شورا کیسه دوختند...و انتخابشان نه از روی شناخت و صلاحیت بلکه از طایفه گری صورت گرفته انتظاری نمی رود ..ولی لااقل اگر دین ندارید آزاده باشید...بیشتر از این به خودتان توهین نکنید و آن دسته اندک از افرادی ک شاید ب امید تغییر و پیشرفت شهر، ب شما رای داده را شرمسار نکنید..
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت شورای کلاکرو
اصلاحات
United States
شما واقعا شورای شهرید؟بخدا جای استاندار بودم هفت نفرتونو اگر قانونی باشه اخراج می کنم اصلا دنبال چی هستید ؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
با سلام سایت محترم کبنا نیوز لطفا همه می دانند که نه شهر دار توانمنده و نه شورا مقتدر و هماهنگ خدایی لا اقل اگه جلسه ای هم می گیرند اطلاع رسانی نکنید و زخم مردم را تازه نکنید باور کنید به اندازه پول بیسکوییت اون جلسه این شورا و شهردار دیگه ارزش برا شهر ندارند
علی
Iran, Islamic Republic of
اشنا این شورا رو به بی راهه برده با احمدی کیش
😷
Iran, Islamic Republic of
/ من نه شهردار اقوامم نه از تیر طایفم هست بخام تعصبی حرف بزنم واقعا کار شواری شهرچیه چرا حرف عمل تون یکی نیست یعنی میخای بگی خودت لاکچری زندگی نمیکنی خدایی مجتمع و باغی که شما دارین از لاکچری های تهران لاکچری تری 😂😂😂
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
1