تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۴۲۱۹۵۹
در آیین افتتاح گندله سازی توسعه فراگیر سناباد مطرح شد

تقدیر ویژه رئیس جمهور از خداداد غریب پور / سرمایه گذاری در سنگان از 1.4 میلیارد دلار عبور کرد / سنگان، خوراک تولید 10 میلیون تن فولاد را تامین می کند

۱
۰
تقدیر ویژه رئیس جمهور از خداداد غریب پور / سرمایه گذاری در سنگان از 1.4 میلیارد دلار عبور کرد / سنگان، خوراک تولید 10 میلیون تن فولاد را تامین می کند
کبنا ؛آیین افتتاح گندله سازی توسعه فراگیر سناباد با حضور حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، در این آئین خداداد غریب پور گزارشی ارائه داد که حسن روحانی بعد از شنیدن صحبت‌های غریب پور از او به طور ویژه قدردانی کرد و گفت: از آقای مهندس غریب پور تشکر می‌کنم، مهندسین، سرمایه گذاران و کارگران ما در منطقه سنگان کار بزرگی انجام داده‌اند که از همه شماها تشکر می‌کنم.

  
فیلم تشکر رئیس جمهور از غریب پور

خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو در این آئین، گفت: با راه اندازی کارخانه گندله سازی توسعه فراگیر سناباد، مجموع سرمایه گذاری ها در عسلویه شرق کشور ( سنگان) به بیش از 1.4 میلیارد دلار رسید.
به گزارش کبنا، غریب پور پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح دو کارخانه فرآوری سنگ آهن در سنگان که با فرمان رییس جمهور انجام شد، تصریح کرد: سنگان با راه اندازی مابقی کارخانه های فراوری سنگ آهن، در مجموع 1.9 میلیارد دلار سرمایه جذب می کند. دستیابی به ظرفیت اسمی گندله سازی وی درباره ویژگی راه اندازی این کارخانه گفت: گندله سازی توسعه فراگیر سناباد ظرف مدت یک ماه به ظرفیت اسمی رسید در صورتی که معمولا این امر در مدت یکسال انجام می شود. غریب پور تاکید کرد: صاحبان تکنولوژی گندله سازی سناباد، از راه اندازی این کارخانه در دوران کرونا و بدون حضور کارشناسان خارجی، اظهار تعجب کردند. وی همچنین خبر داد که کارخانه دیگری برای تولید کنسانتره سنگ آهن تا پایان سال در مجتمع سنگان راه اندازی می شود. خوراک تولید 10 میلیون تن فولاد معاون وزیر صنعت معدن و تجارت درباره جایگاه سنگان در زنجیره فولاد، اظهار داشت: ایجاد 17.5 میلیون تن ظرفیت تولید کنسانتره و 15 میلیون تن گندله در سنگان در سال های آتی، خوراک تولید 10 میلیون تن فولاد را تامین می کند. اهتمام دولت به اکتشاف و افزایش ذخایر به یک میلیارد تن وی با اشاره به اهمیت اکتشاف در توسعه معدن گفت: با اجرای اکتشافات جدید در سنگان، میزان ذخایر سنگ آهن این ناحیه از یک میلیارد تن عبور می کند. غریب پور تاکید کرد: اهتمام دولت دکتر روحانی به امر اکتشاف سبب شد سطح اکتشاف در دولت یازدهم به 250 هزار کیلومتر مربع برسد و در دولت دوازدهم این وسعت به 650 هزار کیلومتر مربع ارتقا یابد. چهارمین افتتاح دولت در سنگان غریب پور یادآور شد: کارخانه گندله سازی توسعه فراگیر سناباد، چهارمین افتتاح در منطقه معدنی سنگان در دولت دکتر روحانی است. معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: راه اندازی کارخانه گندله سناباد نیز همچون آلومینیوم جنوب، محصول برجام است.
 
کرونا و تحریم ما را متوقف نکرد
رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت کشورمان در زمینه فناوری گفت: کرونا و تحریم ما را متوقف نکرد و امروز شاهد حرکتی بسیار خوب هستیم.
روحانی در ادامه سخنانش در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی در استان‌های خراسان رضوی و اصفهان تصریح کرد: امروز اعلام شد که بسیاری از صنایع ما ۶۰ تا ۷۰ درصد داخلی است و همچنین در زمینه فولاد نیز اعلام شد که بخش خارجی که قرار بود کار نهایی را انجام بدهد به دلیل شیوع کرونا نیامد و جوانان ایرانی این پروژه‌ها را به افتتاح رساندند که این افتخار بزرگی است.
روحانی خطاب به ملت ایران گفت: این افتتاح‌ها در شرایط عادی کشور صورت نمی‌گیرد بلکه در وضعیت تحریم شدید و شیوع کرونا انجام می‌گیرد.
رئیس‌جمهور به سخنان استاندار اصفهان مبنی بر تعطیل نشدن کار صنایع کشور حتی در تعطیلات نوروز و ۱۳ فروردین اشاره کرد و افزود: این آمار بسیار مهم بود؛ در دو ماه اول سال ۹۹ یعنی در زمان شیوع شدید کرونا در کشور، نسبت به دو ماهه اول سال گذشته بخشی از صنایع لوازم خانگی در زمینه تولید لباسشویی ۱۵۲ درصد و در تولید تلویزیون نیز ۴۹ درصد افزایش داشته است و ما متوقف نشدیم.
 
روحانی میدان صادرات را برای کشور بسیار با اهمیت خواند و ادامه داد: باید کاری کنیم که بخشی از تولید صنایع کشور صادر شود چرا که در صادرات ما ناچار به افزایش کیفیت و متعادل کردن قیمت‌ها خواهیم شد.
رئیس جمهور یادآور شد: اگر قرار باشد جنسی را در داخل تولید کنیم و به مصرف کننده داخلی بفروشیم؛ می‌شود صنعت خودرو که امروز گران و فردا گرانتر می‌کنیم و امروز کیفیت را پایین و فردا پایین‌تر می‌آوریم، اما اگر روزی ۳۰ درصد از محصول خودروسازی ما صادر شود ناچار به متعادل سازی قیمت و افزایش کیفیت خواهیم شد.
روحانی گفت: صادرات برای ورود ما به دنیای رقابت، تصحیح خودمان و افزایش سرعت امر مهمی است.
رئیس جمهورخاطرنشان کرد: امسال سه موضوع برای ما به دلیل شرایط موجود مهم است؛ ابتدا باید تولید ملی را افزایش دهیم. در بعضی از زمینه‌ها کرونا باعث شده حرکت‌های اشتغال آمیز ما تضعیف شود مثل زمینه گردشگری و خدمات.
وی با اشاره به امکان طولانی شدن خلاصی کشور از ویروس کرونا ادامه داد: ما نمی‌توانیم پایان دقیقی برای خلاصی از کرونا در کشور پیش بینی کنیم، ولی باید حواسمان جمع باشد.
روحانی با تاکید بر لزوم افزایش تولید ملی در کشور تصریح کرد: اگر مردم بزرگوار و عزیزمان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تمامی مشاغل حتی آن‌هایی که امروز امکان فعالیت ندارند نیز می‌توانند بازگشایی شوند و همچنین مدارس و دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها نیز باز خواهند شد و مساجد، تالار‌ها و حتی بخش گردشگری خارجی کشور نیز فعال خواهد شد.
رئیس جمهور افزود: علت حرکت گام به گام و آرام دولت دراین باره این است که اگر شرایط برای مردم ما خدای نکرده عادی شود و فکر کنند که دوران کرونا سپری شده است ما واقعا برای سلامت مردم عزیزمان دچار مشکل بسیار بزرگی می‌شویم.
وی با بیان اینکه ما باید به دنبال اشتغال پایدار باشیم، گفت: درکنار تمام طرح‌هایی که امروز به اتمام رسید و افتتاح شد، میزان اشتغال ایجاد شده نیز نوشته شده است، ما در طرح‌های افتتاح شده هزاران اشتغال مستقیم و گاهی ده‌ها هزار اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌کنیم که برای ما بسیار مهم است چرا که امسال به دلیل شیوع کرونا به میزان اشتغال کشور صدمه وارد شده است لذا باید از محلی دیگر کاهش اشتغال را جبران کنیم.
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم صادرات مستمر درکشور، افزود: اگر صادارت کشور مستمر نباشد گاهی به سابقه بد تبدیل می‌شود، یعنی ما به جایی صادرات داشته باشیم و طرف مقابل طبیعتا به ما اعتماد میکند، اما سه ماه بعد بگوییم که نمی‌توانیم صادر کنیم؛ این مشتری به قول معروف از دست ما برای همیشه پریده و این فضا از دست ما رفته است.
روحانی خاطرنشان کرد: کیفیت نیز باید مستمر باشد یعنی اگر امروز صادراتی با کیفیت و مشتری خوب داشته باشید، اما فردا کیفیت پایین آید، آن فضای صادراتی را به طورکامل ازدست خواهیم داد.
 رتبه هشتم ایران در زمینه تولید فولاد 
روحانی با اشاره به افتتاح برخی دستاورد‌های ملت بزرگ ایران به همت کارگران و مهندسین گفت: برای ما بسیار مهم است که امسال سالی پر کار و پرشتاب برای همه مسئولان و کارگران باشد.
رئیس جمهور ادامه داد: امسال سال تولید ملی و رونق تولید نیست، بلکه سال جهش تولید است و ما باید همه توانمان را به کار گیریم و حرکت مان را به گونه‌ای افزایش دهیم که سال پرافتخاری برای ملت و کشور عزیزمان باشد.
 
 روحانی با اشاره به این که تولید فولاد کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به دو برابر تولید فولاد در تاریخ ایران رسیده است گفت: این به معنای آن است که همه سرمایه گذاران، کارآفرینان و مهندسان ما شبانه روز برای آبادانی کشور تلاش می‌کنند.
رئیس جمهور تصریح کرد: مهم است که در فولاد از رتبه دهم به رتبه هشتم می‌رسیم و امروز کشور ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد را دارد.
وی گفت: ما هم در معدن و هم در کنستانتره و هم در گندله و آهن اسفنجی و شمش فولاد صاحب زنجیره منظم و کاملی شده ایم.
رئیس جمهور اضافه کرد: اینکه می‌بینیم در مکانی کنستانتره ایجاد می‌شود و جای دیگر گندله، نشان این است که زنجیره تولید فولاد انجام می‌گیرد و ما باید کاری کنیم که در بخش فولاد از معدن که شروع می‌کنیم بتوانیم زنجیره بعدی را نیز محقق کنیم تا سریعتر به محصول نهایی برسیم.
روحانی با اشاره به اینکه امروز تمام ایران به یک کارگاه عظیم تبدیل شده است گفت: در همه استان‌ها همه تلاش می‌کنند و در بخش صنعت و معدن ۳ هزار و ۸۰۰ طرح مشغول فعالیت هستند و تا پایان سال نیز ۲۰۰ طرح شروع به فعالیت می‌کنند.
وی افزود: ما در بخش‌های مختلف خدمات، صنعت و انرژی شاهد تحول هستیم و موفقیم و هر هفته طرح‌های بزرگی را افتتاح می‌کنیم.
  
 ارزش طرح‌های امروز دو استان؛ ۴ هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان 
روحانی در ادامه سخنانش در مراسم آغاز بهره برداری از این طرح‌ها تاکید کرد: افتتاح این طرح‌ها پاسخ بسیار خوبی به کسانی است که می‌خواستند در سال‌های ۹۷ و ۹۸ کشورمان را به زانو در آورند.
رئیس جمهور ارزش طرح‌هایی را که امروز در استان‌های خراسان رضوی و اصفهان به بهره برداری رسید ۴ هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد.
وی در ادامه افزود: گزارشی که امروز داده شد فقط در همین بخش تولید لوازم خانگی به رغم فشار‌هایی که از سال ۹۷ بر ما وارد کردند و در سال ۹۸ مضاعف شد میزان تولیدات این بخش در سال ۹۸ در مقایسه با سال قبلش ۱۰ درصد افزایش یافت که این رقم در برخی موارد ۱۲ درصد و در موارد دیگر ۳۳ درصد افزایش نشان می‌دهد یعنی تحریم‌ها نتوانسته است ما را از پا در بیاورد و ما به تولید ادامه دادیم. روحانی گفت: اینکه امروز در بهره‌برداری از یک طرح تولید یخچال فریزر ۳۰۰ هزار دستگاه از امروز افزایش می‌یابد نشان می‌دهد تحریم نمی‌تواند در اراده ملت ما تاثیر بگذارد البته بر ما فشار می‌آورد و کار ما را سخت می‌کند، اما همین که عزیزان ما از ما ارز می‌خواهند تا تولید را سرعت دهند معنی اش این است که اگرچه فشار‌ها بی تاثیر نیست، اما دشمن نتوانسته است ما را از هدف باز دارد و تسلیم کند.
رئیس جمهور تاکید کرد: ما نگذاشتیم دشمن به اهدافش دست یابد و به راهمان ادامه دادیم اگرچه مقداری حرکت ما کندتر شده باشد، اما این حرکت ادامه خواهد یافت.
وی سه عامل را در پیشبرد اهداف بخش صنعت بسیار مهم دانست و افزود: یکی از این عوامل مواد اولیه است که معادن کشور آن را فراهم می‌کند.
روحانی گفت: به‌عنوان نمونه ما در فولاد نمی‌رویم از کشور‌های دیگر گندله بخریم و آن را به آهن اسفنجی یا شمش فولاد تبدیل کنیم بلکه از معدن آغاز می‌شود تا خط نهایی یعنی مواد اولیه غنی داریم که در اکثر موارد مواد اولیه را از معادن کشور تامین می‌کنیم.
رئیس جمهور تاکید کرد: معادن، بسیار مهم است و بار‌ها در دولت توصیه کرده‌ام و امروز هم به وزارت صمت توصیه می‌کنم که یکی از کار‌های بسیار مهم این است که معادن را آزاد کنیم.  روحانی تصریح کرد: معادن، کاغذ روی کاغذ به افرادی واگذار شده است و آن را حبس کرده اند؛ معادن کشور را از حبس آزاد کنید و برای ورق پاره‌هایی که به این‌ها داده اید مهلت بدهید و اگر در زمان کوتاه نتوانستند از آن بهره برداری کنند کاغذ‌ها را ابطال و آن را به مردم واگذار کنید.
رئیس جمهور افزود: در سخنان قبلی اعلام کردم که معادن را می‌توانیم به سهام تبدیل و در بورس عرضه کنیم و بگذاریم معادن آباد شود معادنی که بزرگترین سرمایه برای اشتغال کشور خواهد بود.
وی گفت: خوشبختانه دولت‌های یازدهم و دوازدهم در زمینه اکتشاف کار بسیار بزرگی کردند چنانکه اکنون مسئول ایمیدرو اعلام کرد در این دولت ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع برای اکتشاف جدید کار کردیم.
 باید کار‌ها را به مردم واگذار کنیم 
روحانی در ادامه سخنان خود در مراسم افتتاح طرح‌های ملی استان‌های خراسان رضوی و اصفهان به افتتاح چند طرح ملی در هفته‌های آینده در بخش‌های دیگر خبر داد و از بخش خصوصی خواست در اجرای طرح‌های ملی و استانی مشارکت داشته باشد.
وی با اشاره به این که در افتتاح‌هایی که امروز صورت گرفت بخش زیادی از طرح‌ها را بخش‌های خصوصی اجرا کرده است گفت: ما باید کار‌ها را به مردم واگذار کنیم و دولت نیز باید زمینه را برای حضور مردم مهیا کند تا مردم بتوانند در حرکتی پرشتاب تولید و صادرات را بالا ببرند تا بتوانیم اشتغال خوبی در کشور داشته باشیم.
رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد طرح‌هایی که امروز افتتاح شد برای ملت ایران و به ویژه مردم استان‌های خراسان رضوی و اصفهان مبارک باشد و شاهد پیشرفت و آبادانی ایران عزیز باشیم.
   
طرح‌های صنایع معدنی فولاد سنگان، شرکت توسعه فراگیر سناباد در استان خراسان رضوی و شهدینه آران هشت بهشت و ۲ طرح جدید گروه صنعتی انتخاب پنج طرحی هستند که در قالب نخستین برنامه "پویش ملی تولید، تداوم امید" به طور همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسند.
در مجموع با بهره برداری از این ۵ طرح صنعتی و معدنی که با سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان تکمیل شده اند، برای یک هزار و ۲۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی می‌شود.
صنایع معدنی فولاد سنگان واقع در شهرستان خواف استان خراسان رضوی با ظرفیت تولید ۵ میلیون تن "کنسانتره آهن" با سرمایه‌گذاری ۲۹۰۰ میلیارد تومانی شرکت فولاد مبارکه برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.
همچنین شرکت توسعه فراگیر سناباد نیز با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن "گندله آهن" و با سرمایه گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان زمینه اشتغال زایی مستقیم ۲۰۰ نفر را فراهم آورده و شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی در شهرستان خواف خراسان رضوی، تکمیل و آماده بهره برداری کرده است.
شرکت شهدینه آران هشت بهشت هم در زمینه تولید "گلوکز نشاسته" در شهرستان شاهین شهر اصفهان با سرمایه گذاری ۵۴۰ میلیارد تومانی و ظرفیت تولید ۹۵ هزار تن محصول، برای ۳۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم داشته است.
طرح بزرگ "افزایش ظرفیت تولید یخچال فریزر" با ظرفیت ۳۰۰ هزار دستگاه و سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومانی با اشتغال زایی ۱۰۰ نفر و طرح "بومی سازی اجزا و قطعات لوازم خانگی" با ظرفیت دو میلیون عدد و سرمایه گذاری ۴۶ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۱۷۰ نفر در گروه صنعتی انتخاب در شهرستان مورچه خورت اصفهان تکمیل و در این مراسم به بهره‌برداری می‌رسد.
در این مراسم ابتدا سرپرست وزارت صمت گزارشی از عملکرد این وزارتخانه و طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی کشور ارائه می‌کند و رئیس جمهور با طرح سئوالات خود به سخنرانی خواهد پرداخت.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

کـــرمی کالوس
Iran, Islamic Republic of
درود خدا به غریبپور توانمند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1