کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی انتقاد شدیداللحن احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران؛

«وحید» مستحق الفاظ «جمالی»؟!

9 خرداد 1399 ساعت 18:24

مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر مقابله با کرونا این روزها نبرد نفس‌گیری با آتش سوزی‌ها را تجربه می‌کنند. آتش سوزی جنگل‌های گچساران حدود 4 روز به طول انجامید، ستاد بحران، استاندار، سپاه و ارتش، نیروهای مردمی برای مقابله با آتش سوزی پا به میدان گذاشته است.


مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر مقابله با کرونا این روزها نبرد نفس‌گیری با آتش سوزی‌ها را تجربه می‌کنند. آتش سوزی جنگل‌های گچساران حدود 5 روز به طول انجامید، ستاد بحران، استاندار، سپاه و ارتش، نیروهای مردمی برای مقابله با آتش سوزی پا به میدان گذاشته است.
همچنین جنگل کوه‌های خائیز از عصر روز پنجشنبه ( 8 خرداد ماه 99) آتش گرفت و آنگونه که مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد و عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار می‌گوید: به دلیل سهل انگاری و کوتاهی مسئولان خوزستان آتش سوزی از سمت جنگل‌های بهبهان به جنگل‌های کوه خائیز کهگیلویه «نفوذ» کرده است.
احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گویا از روز پنجشنبه  (9 خرداد ماه 99) به محل آتش سوزی کوه خائیز رفته است، در آنجا در تماس تلفنی با یکی از مسئولان با انتقاد شدید اللحن از عدم حضور مدیرکل بحران استانداری می‌گوید: این مدیرکل بحران [وحید محمدی‌تبار ] را بگیرید، پرتش کنید، بیرون، طرف فقط دلش خوش است که مدیرکل بحران است.
جمالی با اشاره به مدیرکل بحران، افزود: من نمی‌دانم جمهوری اسلامی چه کفاره‌ای بدهکار است. من از دیشب آمده‌ام و برخی نیروها هم آمده‌اند. به وزارت کشور پیامک زده‌ایم که از خوزستان و یا فارس هلی کوپتر بیاید.
وی گفت: یک فکر اساسی به حال این چیز [مدیرکل بحران یا آتش سوزی] کنید.
این پایگاه خبری هم از وحید محمدی تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد این سئوال را دارد که چرا از زمان وقوع آتش سوزی که ساعت‌ها می‌گذرد، در محل کوه خائیز حاضر نشده است. علت بی توجهی او نسبت به آتش سوزی خائیز چیست؟
وحید محمدی تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا گفت: من 5 روز در منطقه گچساران در حال مهار آتش سوزی کوه‌های این شهرستان بودم و مریض شدم و به دلیل کسالت شدید نتوانستم حرکت کنم.
وی در ادامه گفت: خدا را شکر یک روز(که از قضا من بیمار بودم و امکان حضور در عملیات اطفای حریق را نداشتم) معاون محترم سیاسی و امنیتی از نزدیک آتش‌سوزی در جنگل‌های استان را دیدند و بلافاصله علیه مدیرکل مدیریت بحرانی که طی دو سال گذشته شب و روز تعطیل و غیرتعطیل با دست خالی و با جان و دل به جنگ آب و آتش رفته‌اند، فرمایش داشته‌اند.
محمدی‌تبار گفت: «کاش این دو سال یکبار نیز مشکلات، کمبودها و زحمات ما را هم می‌دیدند و پرس و جو می‌کردند.»
وی تاکید کرد: « پاسخ فرمایشات ایشان را بعد از کنترل آتش‌سوزی‌ها به طور مفصل خواهم داد.»
از مسئولان نظام اسلامی این انتظار می‌رود که کلام، رفتار و عملکرد آنها مطابق با موازین دین مبین اسلام باشد و همانگونه که بزرگان دین هم تاکید دارند، یک مسئول نظام اسلامی نباید رفتاری خارج از شئونات اسلامی داشته باشد، اینکه احد جمالی معاون سیاسی استاندار از عملکرد مدیرکل بحران در آتش سوزی کوه خائیز انتقاد دارد، نظر مسئولانه و کارشناسی خود اوست، اما این حق برای وی ایجاب نمی‌شود با الفاظی مانند؛ ««دُم» او را بگیرید و بیرون پرتش کنید»، محمدی‌تبار را تحقیر کند. جمالی اگر انتقادی از مدیرکل بحران دارد، می‌تواند در شورای معاونین استانداری مطرح و تصمیم گیری کنند و یا می‌تواند در سیکل اداری موضوع کارآمدی و یا ناکارآمدی مدیرکل بحران را مورد بررسی قرار دهد، نه اینکه جلوی جمعی با این الفاظ نادرست آنهم به صورت تلفنی، مدیرکل بحرانی که تازه از میدان اطفای حریق آتش کوه‌های گچساران برگشته، مورد خطاب قرار دهد.
 


کد مطلب: 421437

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/421437/وحید-مستحق-الفاظ-جمالی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1