تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب : ۴۲۱۰۶۳
یادداشت ارسالی:

خطاب به امام جمعه لنده؛ «جاذبه در حد اعلا و دافعه در اندازه ضرورت»

۱
خطاب به امام جمعه لنده؛ «جاذبه در حد اعلا و دافعه در اندازه ضرورت»
کبنا ؛سید مجتبی بنی هاشمی یکی از جوانان شهرستان لنده با انتشار مطلبی خطاب به امام جمعه و فرمانده سپاه این شهرستان نوشت: «استفاده و بها دادن به نیروی انسانی و ظرفیت‌های موجود در شهرستان اولین‌ها که دارای استعدادهای شگرفی هست باعث ترغیب و جذب افراد می‌شود.»
امام جمعه محترم شهر لنده
فرمانده محترم سپاه شهرستان لنده
با سلام و تحیات الهی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما سروران
نیک مستحضر هستید که در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری بارها به جذب حداکثری و دفع حداقلی تاکید داشتند و دیروز هم این حکیم فرزانه در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به این مورد اشاره داشتند و فرموند: جبهه‌ی انقلاب را گسترش بدهید؛ یارگیری کنید؛ حذف نکنید. بعضی‌ها که به اسلام و انقلاب معتقدند، در فلان مسئله با شما موافق نیستند؛ این موجب طرد نشود. البتّه منظور جذب منافق و آدم بی‌اعتقاد نیست.
 به نظر بنده امروز یکی از حلقه‌های گمشده جریان انقلابی همین مورد هست و فرمایش مقام معظم رهبری در این مهم بر زمین مانده است
لذا منباب وظیفه ذاتی و کسی که دل در گرو این نظام و انقلاب دارم مطالبی را خطاب به شما و همه انقلابیون و نهادهای انقلابی داشته باشم:
1. همه کسانی که معتقد به نظام و انقلاب هستند در تحت چتر انقلاب باید جمع شوند. تفکیک افراد بر اساس سلیقه شخصی و این که اگر کسی مثل ما فکر نمی‌کند و مثل ما عمل نمی‌کند پس از ما نیست یک افت برای این انقلاب هست و اگر تفکیکی هم هست انقلابی و غیر انقلابی هست که می‌شود این افراد را هم جذب کرد.
 2. استفاده و بها دادن به نیروی انسانی و ظرفیت‌های موجود در شهرستان اولین‌ها که دارای استعدادهای شگرفی هست باعث ترغیب و جذب افراد می‌شود اما متاسفانه در بسیاری مواقع خلاف این ثابت شده است.
3. موضع گیری انقلابی، و فریاد برآوردن مطالبات و مشکلات شهرستان اولین‌ها خصوصاً در نماز جمعه باعث جذب افراد به این سمت خواهد شد که به عقیده بنده در این مورد ضعیف عمل شده و انطور که شایسته این مردم هست عمل نشده.
4. خداوند باری تعالی در آیه 12 سوره حجرات می‌فرماید: «یا ایها الذین امنوا اجتنبوا کثیرا من الظن ان بعض الظن اثم، و لا تجسسوا»
خداوند متعال تجسس و غیر جویی در زندگی شخصی افراد را جایز ندانسته و پیامبر اسلام نیز می‌فرمایند: درباره لغزش‌های مؤمنین تجسس نکنید، چون که هر کس لغزشهای برادران مؤمن خود را پی جویی کند، خداوند نیز لغزشهای خود او را پی جویی خواهد کرد و او را بی آبرو و رسوا خواهد کرد هرچند که در درون خانه‌اش باشد. قانون اساسی بر عدم جواز تحقیق و تفحص در امور شخصی و مسائل پنهانی افراد جامعه است و حتی برای ماموران امنیتی نیز تفتیش در امور شخصی جایز نیست.
5. ضمن تقدیر و تشکر از شما سروران خودم بابت مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی شما برای رفع مشکلات این مردم، یکی از راه‌های جذب حداکثری کار تشکیلاتی، ریشه‌ای، هدفمند و با برنامه دراز مدت که تأثیر بیشتری دارد که به نظر بنده بسیاری از فعالیت‌ها سطحی و گذرا هست.
6. گذشت و نادیده گرفتن برخی اشتباهات و خطاهای افراد باعث جذب می‌شود.
این که افرادی با تند روی و صفر و صد نگاه کردن به موضوعات بخواهند با مسائل برخورد کنند از اساس اشتباه هست چرا که ما چهارده معصوم بیشتر نداریم و از همه ما اشتباه و خطا سر میزند.
 نباید سختگیری نمود، و افرادی که دچار اشتباه و غفلت شده‌اند را باید مورد پذیرش قرار داد.
7. شهید بهشتی همیشه به مدیران تأکید داشت «جاذبه در حد اعلا و دافعه در اندازه ضرورت»؛ اما افسوس که امروزه افرادی با رفتار و گفتارشان از انقلابی که با خون شهید بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر و شهدای دیگر به ثمر رسیده، مردم را از انقلاب یک قدم دورتر می‌کنند و خلاف گفتار و رفتار شهید بهشتی عمل می‌کنند؛ پس ای مسئولان با رفتارتان مردم را دعوت کنید نه با سخنانتان، اما متاسفانه برخورد و رفتار بعضی از افراد منتسب به شما عزیزانم باعث زدگی از انقلاب، دفع، و مجبور کردن به پیاده شدن از قطار انقلاب کرده است.
 ان شاء الله با تدبیر شما بزرگواران، به فرمایش حکیم فرزانه انقلاب جامعه عمل بپوشانیم
 تقدیم احترام
 -----------------------------------------
سید مجتبی بنی هاشمی
29 اردیبهشت 1399
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1