تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۴۲۰۷۷۹
در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد

دستور استاندار؛ مدیران تیم‌های اقتصادی خودشان را فعال کنند

۰
دستور استاندار؛ مدیران تیم‌های اقتصادی خودشان را فعال کنند
کبنا ؛نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور اعضای این نسست در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست بیان اینکه در سال رونق تولید فعالیت‌های خوبی صورت گرفت اظهار داشت: سرعت کار در حوزه تولید در سال ۹۹ شتاب بگیرد تا جهش تولید در کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت و پتانسیل محقق شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تدابیر اتخاذ شده در راستای جهش تولید اشاره کرد و گفت: واحدهایی در این استان است که سال‌هاست راکد مانده  اگر به چرخه تولید بازگردند منجر به اشتغال، رونق تولید و ثروت می‌شود.
وی با بیان اینکه واحدهای دیگری داریم که می‌توانند طرح‌های تکمیلی اجرا کنند، بیان کرد: از ظرفیت شیلات، واحدهای گلخانه‌ای و بخش کشاورزی به درستی استفاده نشده لذا مسوولان، تیم‌های کاری و واحدهای اقتصادی خود را فعال کنند چرا که جهش تولید با حرکت همگانی تحقق پذیر است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید به شرایطی که در حوزه تولید داریم، قانع باشیم و کار بیشتری صورت گیرد، افزود: البته نسبت به استان‌های همجوار عملکرد بهتری داریم و کارهای خوبی صورت گرفته است.
کلانتری با بیان اینکه در نشست آینده شورای دولت و بخش خصوصی بانک‌ها گزارش عملکرد رونق تولید خود را ارائه دهند، گفت: واحدهای تولیدی که در کرونا آسیب دیدند مورد حمایت قرار گیرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش از ظهر در نشست ستاد ملی کرونا به صورت ویدئو کنفرانس در محضر مقام معظم رهبری بودیم و ایشان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای عدم بازگشت اپیدمی جدید تاکید داشتند.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2020/05/DSC_0162.jpg
وی در ادامه سخنان خود بر حمایت از محصولات صادراتی و یا محصولاتی که ارزش صادرات دارند تاکید کرد و افزود: صفر تا ۱۰۰ این واحدها مورد حمایت هستند چرا که حمایت از این واحدها جهش تولید را تسریع می‌دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که واحدهای تولیدی که محصولات آن‌ها ارزش صادرات دارند، حمایت می‌شوند، گفت: این واحدها تمام قد مورد حمایت مالی دولت قرار می‌گیرند.
کلانتری افزود: رایزنی برای بازار مصرف خارج از کشور و تلاش برای تقویت تولید با تزریق منابع مالی از جمله سرمایه در گردش و افزایش خطوط تولید از جمله حمایت‌هایی دولت از این واحدها است.
وی با اشاره به نامگذاری سال و تاکید بر حمایت از واحدهای تولیدی در زمینه‌های مختلف گفت: احیاء واحدهای راکد (واحدهایی که طرح‌های تکمیلی آن‌ها معطل منابع مالی است) می‌تواند به جهش تولید کمک کند.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2020/05/DSC_0164.jpg
کلانتری افزود: به این منظور دستگاه‌های متولی باید ظرف مدت یک هفته، واحدهای تولیدی و خدماتی که به تأمین سرمایه در گردش نیاز دارند را شناسایی و برای بهره مندی از منابع موجود معرفی کنند.
او همچنین در فرصتی ده روزه از این ادارات خواست واحدهایی که به تکمیل و توسعه نیاز دارند شناسایی و معرفی شوند.
کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش مجموعه‌ی مدیریتی، کادر درمانی و مردم برای مقابله با کرونا اشاره و آن را ستودنی توصیف کرد.
استاندار کهگیلویه وبویر احمد با بیان اینکه خطر ابتلا به کرونا همچنان ادامه دارد از مردم خواست برای جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر، توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه دولتمردان مانند سایر کشورها به بخش خصوصی کمک کنند، گفت: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید هزینه سنگین بدهیم و بیکاری ناشی از بیماری کرونا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از مجموعه دولت انتظار می‌رود بخشی از سهم تولید ناخالص داخلی را برای مشکلات دامن‌گیر حوزه اقتصادی هزینه کنند، گفت: رهبری ۱۰ سال است موضوع اقتصاد را برای شعار سال انتخاب می‌کنند و برای تحقق شعار سال باید نقشه راه داشته باشیم تا اهداف و اندیشه‌های ایشان را تحقق بخشیم.
وی بیان کرد: علی‌رغم تاکیدات مکرر در حوزه اقتصاد اما به انچه مدنظر بوده نرسیدیم که در سال جاری باید تلاش مضاعفی داشته باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به ظرفیت‌های استان برای تأمین منابع بانکی اشاره کرد و افزود: باید با برنامه ریزی‌های اقتصادی، ظرفیت‌ها را شناخت بخش خصوصی و دوات به عنوان شرکای اقتصادی زمینه‌ی برون رفت استان از نارسایی‌های مالی و اقتصادی را فراهم کرد.
در این نشست پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برای تحقق شعار سال برنامه‌های متنوعی از جمله اِعمال مشوق‌های مالیاتی و بیمه‌ای، رونق طرح‌های کارورزی، مهارت آموزی و توسعه مشاغل خانگی در دستور کار قرار دارد.
نیکمرام افزود: در بخش تسهیلات روستایی ۳۰۲ میلیارد تومان اختصاص داده شد که ۹۵ درصد سهم استان پرداخت شده است.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2020/05/DSC_0161.jpg
سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز با بیان اینکه تلاش‌ها برای رفع موانع تولید ادامه دارد گفت: پارسال موانع تولید بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات برطرف شد.
حسین پور افزود: از محل تبصره ۱۸ برنامه‌ی تولید و اشتغال ۳۸۷ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل دار اعطاء شد.
وی گفت: ۱۸ واحد هم با تأمین سرمایه در گردش ظرفیت تولیدی خود را افزایش دادند که این فرآیند در سال جهش تولید ادامه دارد.
تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به ظرفیت‌های کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: ایجاد شهرک‌های کشاورزی، تأمین و انتقال آب به زمین‌های کشاورزی و توسعه‌ی باغات در اراضی شیبدار از برنامه‌های جهاد کشاورزی در سال جهش تولید است.
http://yasoujccim.ir/wp-content/uploads/2020/05/DSC_0165.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1