تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۵۹
کد مطلب : ۴۲۰۵۲۰
یادداشتی خطاب به منتخبان مردم در مجلس؛

نمایندگان منتخب برای توسعه یافتگی کهگیلویه و بویراحمد نگرش خود را تغییر دهند

سید رازق بهیار مقدم (بلادی)
۱۰
۱۰
نمایندگان منتخب برای توسعه یافتگی کهگیلویه و بویراحمد نگرش خود را تغییر دهند
کبنا ؛در آستانه بازگشایی مجلس یازدهم و شروع بکار نمایندگان منتخب ابتدائا لازم میدانم پیروزی‌تان را در کسب رأی اکثریت مردم شریف استان تبریک گفته و تداوم موفقیتتان را در انجام شایسته امر خطیر نمایندگی مردم شریف هم استانی آرزو نمایم.
پیش‌تر در یادداشتی خطاب به استاندار محترم به بیان نکاتی در باب بایسته‌های مدیریتی استان در شرایط تحریمی کشور پرداخته و بر ضرورت تلاش مضاعف مدیران در جذب سرمایه‌های داخلی در شرایط مزبور تاکید نمودم. [کلیک کنید ]
 اینک با عنایت به استمرار وضعیت تحریمی کشور و عملکرد نامطلوب استان در برخی شاخص‌های مهم در مقایسه با سایر استان‌ها از زاویه‌ای دیگر به موضوع نگریسته و مواردی را متذکر می‌شوم.
همانگونه که مستحضرید، امروز مساله اول کشور در سطح بین المللی تحریم‌های اقتصادی ظالمانه‌ای است که از سوی دولت استکباری آمریکا بر نظام مقدس جمهوری اسلامی تحمیل گردیده است که به فضل الهی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدابیر دولت خدمتگزار این خدعه شوم آنها راه به جایی نخواهد برد.
البته ناگفته پیداست که این تحریم‌ها تنگناهایی را بر اقتصاد کشور تحمیل نموده و بطور مشخص صادرات نفت و مبادلات بین الملل بانکی به شیوه گذشته مقدور نبوده و از اینرو کشور بلحاظ درآمدی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است. تحریم‌ها موجب وارد آمدن شوک‌هایی بر اقتصاد ما شده و تلاطماتی را نیز بوجود آورده است که رشد اقتصادی‌مان را متأثر ساخته است.
طبیعتاً این شرایط متلاطم، معیشت مردم عزیزمان را دستخوش تنگنا و سختی‌هایی نموده است که برای همگان قابل لمس است. علاوه بر این در چند ماه اخیر شیوع ویروس کرونا هم مزید بر علت شده و رشد اقتصاد جهان از جمله اقتصاد ایران نیز تحت تأثیر قرار گرفته است که بنا به گفته کارشناسان تبعات اقتصادی آن هنوز بطور کامل نمایان نگردیده است.
بنظر می‌رسد مردم و علی الخصوص اقشار فرودست جامعه آسیب پذیری بیشتری از این وضعیت نابهنجار "اقتصاد تحریمی و کرونا زده" متحمل خواهند شد که شوربختانه درصد بیشتری از مردم شریف استان ما را نسبت به سایرین شامل می‌گردد. این در حالی است که اکثریت مردم عزیزمان دلگرم به وعده‌های انتخاباتی نمایندگان منتخب و چشم انتظار تحقق آن وعده‌ها بویژه در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی‌شان هستند. گرچه تحریم‌ها اثرگذاری بیشتری در بروز این نارسایی‌ها دارد اما تنها علت آن نمی‌باشد.
برای مثال بهبود محیط کسب و کار از ضرورت‌های همیشگی تمامی دستگاه‌های اجرایی است و این مهم ارتباطی با تحریم‌های دشمنان ندارد و متاسفانه استان ما در این رتبه بندی در بین استان‌های کشور جایگاه ضعیف‌تری دارد که بهبود جایگاه و ارتقای آن نیازمند توجه دو چندان مسئولین امر در استان می‌باشد. خوشبختانه در سالهای اخیر با تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و توجه ویژه دولت محترم گام‌های موثری برای این مهم در قوای مختلف کشور برداشته شده است. گام‌هایی که شروع آن تصویب قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در اواخر سال ۹۰ و تأسیس و راه اندازی مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور پس از آن بوده و در سال‌های اخیر مجلس شورای اسلامی بویژه کمیسیون اصل ۴۴ مجلس نیز توجه بیشتری به آن داشته است.
اکنون لازم است نمایندگان منتخب استان کهگیلویه و بویراحمد با حساسیت بیشتری بر نحوه اجرای قوانین مزبور در استان نظارت داشته و عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان را در بهبود محیط کسب و کار در ترازوی ارزیابی‌شان قرار دهند. شاید کم و کیف مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا خارج از اختیار نمایندگان محترم باشد و تصمیم گیری در باب آن به سطوح بالاتری مربوط گردد اما تلاش برای حذف مقررات زائد و تسهیل صدور مجوز دهی و رفع موانع داخلی تولید و رونق بخشیدن به تولید و اشتغال نه به توافق با آمریکا و رفع تحریم‌ها که به عزم مشترک مدیریت ارشد اجرایی استان و نمایندگان استان مربوط می‌باشد.
اینکه استان‌های خراسان شمالی، فارس و مازندران با وجود پراکندگی جغرافیایی و با همه تفاوت‌هایشان در میزان توسعه یافتگی در صدر ارزیابی عملکرد استان‌ها در بهبود محیط کسب و کار قرار می‌گیرند قاعدتاً نتیجه تلاش‌های جمعی مدیران آنهاست. ما نیز ناگزیریم برای ارتقا عملکردمان در چنین موضوعات مهمی در رقابت با سایر استان‌ها نگرش خود را بویژه در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده است تغییر داده و با همدلی و عزم مشترک مدیریت عالی استان کهگیلویه و بویراحمد و مجمع نمایندگان در مجلس موجبات تحرک بیشتر مدیران دستگاه‌ها اجرایی را رقم زده تا ان شالله از این رهگذر جایگاه مناسب‌تری در بهبود محیط کسب و کار و در نتیجه آن تولید پیدا کنیم.


---------------------------------------
سید رازق بهیار مقدم
معاون حوزه وزارتی وزارت‌امور اقتصادی و دارایی

لازم به ذکر است که این مقاله در تاریخ 11 اردیبهشت برای این پایگاه خبری ارسال شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دوستی
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب خود حضرت عالی که در منصب وزارت قرار داری چه مشکلی از مراجعه دوستان را حل کردی که این قدر نظر میدی وادعا هم داری
همشهری
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر سید عزیز مطلب بسیار عالی بود
Iran, Islamic Republic of
درود برشما دکتر عزیز
فکر نکنم از مسئولیت استان کسی به فکر مردم باشد
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله با همدلی وحدت نمایندگان استان وهماهنگی با استاندار وسایر مسئولین این اگر محقق گردد
Iran, Islamic Republic of
درود دکتر🌹🌹🌹
محمد
United States
احسنت به شما سید بزرگوار که همیسه و همه جا به فکر این مردم بوده اید. کاش مسولین این استان از حرف های حضرنعالی بیشترین استفاده رو ببرن تا این استان به سر و سامانی برسد
محمد
Romania
سخنان تان زیبا و قابل تامل بود .
مهران
Iran, Islamic Republic of
سلام
توصیت درسته اما یعنی میخای نماینده ای که میلیاردها تومن خرج انتخابات کرده حالا وقتش را صرف این چیزا بکند!!!! پس کی .
حقگو
Iran, Islamic Republic of
🌹🌹🌹
رحمت
Iran, Islamic Republic of
کی گوش میده جناب بهیار ، کاش شما حرف این مردم رو به گوششون برسونید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1