تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۰۵
کد مطلب : ۴۱۹۷۵۴

مدیر جهادی تبریز در بیانات رهبر انقلاب کیست؟ + عکس و فیلم

۰
مدیر جهادی تبریز در بیانات رهبر انقلاب کیست؟ + عکس و فیلم
کبنا ؛
رهبر معظم انقلاب همواره در سخنرانی‌هایشان از آذربایجان و تبریز به نیکی یاد کرده است؛ قدردانی ایشان از راهپیمایی مردم تبریز در محکومیت اغتشاشگران حوادث آبان‌ماه، راهپیمایی غرورآفرین و برفی تبریز در ۲۲ بهمن و حضور پرشور در تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی نمونه از این یادآوری‌هاست.
 حال رهبر معظم انقلاب در بیانات امروزشان بار دیگر از تبریز نام بردند. ایشان به پویش‌های مردمی برای مقابله با کرونا در سطح کشور از جمله تبریز اشاره کرده و فرمودند که به عنوان مثال در یزد مادر شهیدی با همکاری جمعی از بانوان خانه‌هایشان را تبدیل به خیاط‌خانه کردند که در آنجا ماسک تولید می‌کنند و به صورت رایگان در اختیار مردم می‌گذارند. در خوزستان، طلاب حوزه علمیه قرارگاه تشکیل دادند و حتی داخل خانه‌های مردم را ضدعفونی می‌کنند. در شیراز معتمدان محلی با صاحبان املاک، خانه‌ها و مغازه‌ها صحبت می‌کنند که اجاره نگیرند و مهلت بدهند.
در تبریز مدیر حوزه علمیه ورود کرده و به شکل میدانی مشغول فعالیت است. در یکی از شهرها نامزد حزب‌اللهی که در انتخابات رأی نیاورده، ستاد خود را تعطیل نکرده و فعالان را در خدمت حرکت جهادی و مبارزه با کرونا سازماندهی کرده است.

این مدیر طلبه جهادی کیست که رهبر معظم انقلاب به کارهای او اشاره کرد؟
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی صادقیان، مدیر مدرسه علمیه طالبیه تبریز، فردی که در اوایل شیوع کرونا، نامه‌ای به رئیس علوم پزشکی تبریز نوشت و از اعلام آمادگی حضور طلاب جهادگر در کفن و دفن شرعی فوت‌شدگان کرونایی خبر داد.
او به همراه چند روحانی دیگر مدت‌هاست که از ساعت ۱۴ به وادی رحمت می‌روند و بر روند غسل و تدفین فوت‌شدگان در اثر کرونا نظارت و موازین شرعی را اجرا می‌کنند.
در گفت‌وگویی که با او انجام دادیم خبری از اتاق و میز بزرگ مدیریتی نبود، بلکه لباس گان پوشیده و به غسال ها کمک می‌کرد تا میت را روی سنگ مرمر غسالخانه بخوابانند.
آنها در راستای عمل به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با دستور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز برای کمک به اجرای اصول دینی در امر تدفین درگذشتگان ناشی از کرونا، در وادی رحمت تبریز گردهم آمده‌اند؛ وادی رحمتی که بر خلاف یک ماه قبل، اکنون بوی غربت می‌دهد و سر قبرها، برای رعایت اصول بهداشتی، خالی از جمعیت است.
 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی صادقیان می‌گوید: بعد از شیوع کرونا، طبق فتوای رهبری مبنی بر اینکه متوفیان کرونا باید همانند سایر متوفیان همه مراحل شرعی، غسل و تدفین را انجام دهد، ما نیز با دستور حاج آقا آل‌هاشم، تیم جهادی در حوزه علمیه تشکیل داده و راهی وادی رحمت شدیم.
او با بیان اینکه از زمان دستور نماینده ولی‌فقیه در استان، هر روز با تیم جهادی طلاب به وادی رحمت می‌آییم، می‌‌افزاید: در همه مراحل غسل، کفن، تدفین این متوفیان حاضر و مباشرت داریم و نمازشان را اقامه می‌کنیم.
این مدیر جهادی ادامه می‌دهد: حضور در کفن و دفن و پاسخ به شبهات وظیفه ذاتی یک روحانی و طلبه است و از اینکه آلامی بر دل بی‌قرار بارماندگان هستیم، خشنودیم.
در گزارش میدانی‌ از وادی رحمت و کفن و دفن متوفیان کرونا، می‌توانستیم به راحتی روحانیونی را ببینیم که لباس گان پوشیده و در همه بخش‌ها حاضر بوده و کمک می‌کردند.
یادم می‌آید حتی حاج آقا صادقیان در مقابل برخوردهای تند برخی بازماندگان و همراهان متوفیان به نرمی و آرامش برخورد می‌کرد.
یادم می‌آید حتی حاج آقا صادقیان در مقابل برخوردهای تند برخی بازماندگان و همراهان متوفیان به نرمی و آرامش برخورد می‌کرد.
 

حتی وقتی حاج آقا قصد داشت نماز یکی از فوت‌شدگانی که هیچ قوم و خویشی برای تدفین‌اش نیامده بود را اقامه کند، یکی از خویشاوندان متوفای دیگر به سمت حاج آقا آمد و گفت که باید هر چه سریع‌تر به بلوک فوت شده ما بیایی،کسی را ندارد و نمازش را نخوانی هم عیبی ندارد! ولی حاج آقا عصبانی شد و برخورد جدی با آن فرد کرده و گفت: اصلا متوجه حرف‌تان هستید؟ این فردی که داخل قبر می‌گذارند تا دیروز نفس می‌کشید و عزیز یک خانواده بود.
 
مدرسه طالبیه خاستگاه علمای مشهور آذربایجان
 مدرسه علمیه طالبیه تبریز با قدمتی بالغ بر 345 سال، خاستگاه علمای بزرگ و به نامی همچون آیات عظام علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری (رحمة الله علیهم) بوده است.
این مدرسه در سال 1087 هجری قمری مصادف با سال 1054 هجری شمسی، توسط یکی از تجار به نام حاج طالب‌خان، پسر حاج اسحاق تبریزی در کنار مسجد و بازار بزرگ تبریز تاسیس شد.
حاج طالب‌خان در وقف‌نامه مدرسه طالبیه، مطالعه و تحقیق شبانه‌روزی را شرط حضور طلاب در مدرسه دانسته و چنین آورده است که "چنانچه طلاب در این مدرسه به تحصیل و تحقیق شبانه روزی در علوم دینی اشتغال نداشته باشند از حضورشان رضایت خاطر نخواهم داشت".
 ذیل این وقف‌نامه را ۱۰ تن از مجتهدان طراز اول شهر تبریز امضاء کرده‌اند،این مسئله نشان از آن دارد که شهر تبریز همواره خاستگاه و مرکز علما و بزرگانی همچون علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری (رحمة الله علیهم) بوده و هست.
از مراجع بزرگ معاصر نیز می‌توان به مرجع عالیقدر، شیخ جواد آقا تبریزی (ره) و از مراجعی که در قید حیات هستند، آیت‌الله سبحانی و بسیاری از علمای برجسته و نامی دیگر اشاره کرد. ( منبع: فارس)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1