تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب : ۴۱۹۲۳۲

چند خبر کرونایی کهگیلویه و بویراحمد

۰
چند خبر کرونایی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛معاون توسعه مدیریت و منابع علوم پزشکی یاسوج از راه‌اندازی ۳ مرکز نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان خبر داد.
 جلال پورانفرد در برنانه زنده استودیو سلامت، اظهار داشت:  سه نقاهتگاه با امکانات تخصصی و رفاهی کامل با ابلاغ بیش از ۱۵۰ نیروی پرستار در این مراکز نقاهتی در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران راه‌اندازی شده است.
وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای خط مقدم سلامت کشور و عرض خسته نباشید به همکاران در بهداشت و درمان کشور گفت: با توجه به اینکه کشور ما مانند سایر کشورهای دیگر درگیر بحران کرونا ویروس است، تمهیداتی برای کنترل این بیماری انجام شده که لازمه نتیجه گرفتن این تمهیدات و اثربخشی آن در گرو مشارکت‌های  مردمی است.
وی افزود: همکاران ما در بهداشت و درمان مانند یک سد در برابر این بیماری هستند که به صورت شبانه روزی مقاومت می‌کنند اگر این سد بشکند خیلی از تلاش‌های ما در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری از بین خواهد رفت.
پورانفرد خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور پیشرفت قابل محسوسی دارد که بیانگر تلاش‌های صادقانه و شجاعانه کادر عملیاتی و ستادی دانشگاه در این مدت است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان افزود:  طرح غربالگری از دیگر تمهیدات بوده که با هدف کنترل و شناسایی افرادی که احیانا آلوده شده اند توسط شبکه بهداشت در حال اجرا است.
وی گفت: خوشبختانه در بحث غربالگری از اولین استان‌‌هایی هستیم که تقریباً ۹۴ درصد از مشخصات افراد از طریق سامانه های ۴۰۳۰ ثبت شده است که در بین ۱۲ بیمار جدید  شناسایی شده که از طریق همکاران بهداشت و درمان در حال پیگیری می‌باشند.
وی در ادامه افزود: از مردم عزیز استان خواهشمندیم که در خانه‌هایشان  بمانند به این دو هفته در خانه ماندن یاریگر ما در این بحران سخت و تاریخی باشند.
پورانفرد در پاسخ به مشکلاتی که از طریق پیامک به دانشگاه ارسال شده بود از جمله ورودی و خروجی‌های شهرستان‌های استان، بیان کرد: طرح غربالگری مبادی ورودی شهر با دستور استاندار و  همکاری سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و هلال احمر  به همراه دانشگاه با شدت بیشتری کنترل می‌شود و در برخی موارد با حضور فرمانداران نظارت می‌شود.
پورانفرد با اشاره به اینکه خرید تجهیزات پزشکی برای مراکز درمان انجام شده است، گفت: در هفته میش‌رو این تجهیزات در اختیار مراکز درمان قرار خواهد گرفت.
وی با قدردانی از سرپرست علوم پزشکی استان تصریح کرد: در صورت نیاز ما می‌توانیم مانند سایر استان‌ها تمهیداتی در دستور کار قرار دهیم ضمن اینکه از امروز کنترل بیشتری در مبادی ورودی و نمونه‌گیری از مسافران صورت خواهد گرفت.

نقاهتگاه 40 تخت‌خوابی در دهدشت دایر شد
علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه از اعمال سخت‌گیری در مبادی ورودی دهدشت خبر داد و اظهار داشت: از ورود و خروج مسافر با جدیت بیشتری جلوگیری می‌شود.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به اجرای طرح فاصله اجتماعی برای مقابله با کرونا تأکید کرد: هر گونه تجمع انسانی در سطح شهرستان ممنوع است.
اعمال سخت‌گیری برای کنترل مبادی ورودی
اتابک اضافه کرد: خودروهایی که مشمول اجرای طرح باشند جریمه و به پارکینگ منتقل می‌شوند.
فرماندار کهگیلویه گفت: در راستای کنترل چرخه انتقال و جلوگیری از موج دوم سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع شده است.
وی با بیان اینکه همکاری مردم در کنترل کرونا ضروری است، افزود: نقاهتگاه بیماران کرونایی با ظرفیت 40 تخت در شهرستان راه‌اندازی شد.
اتابک از مردم خواست توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا را جدی بگیرند و جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.


تعطیلی اتاق عملها به جزموارد اورژانسی در کهگیلویه و بویراحمد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تقریباً از نیمه دوم اسفند ماه اتاق عملها در استان به جز موارد اورژانسی تعطیل شد.
پرویز یزدانپناه در جمع خبرنگاران افزود: در استان تنها عمل‌های اورژانسی انجام می‌شوند.
وی با بیان اینکه درمانگاه‌های داخلی و عفونی در تمام سطح شهرستان و استان فعال هستند، گفت: درمانگاه‌ها و کلینیک‌های مخصوص برای مبارزه با کرونا راه اندازی شده است.
یزدانپناه افزود: در راستای انتقال بیماران به بیمارستان‌ها از آمبولانس‌های مخصوص کرونا استفاده می‌شود و بیمار پس از معاینه، یا در بیمارستان بستری می‌شود و یا به نقاهتگاه هامنتقل می‌شوند.
وی تصریح کرد: سامانه ۱۹۰ و تلفن ۴۰۳۰ مراجع اطلاع رسانی به مردم است و مردم می‌توانند از طریق این دو سامانه هر گونه اطلاعاتی را دریافت کنند.
یزدانپناه با بیان اینکه مردم اطلاعات سلامت خود را در خصوص بیماری در سامانه غربالگری قرار دهند، تصریح کرد: یکی از راه‌های انتقال بیماری کرونا از طریق بزاق دهان است و دندان پزشکان نیز باید مطب‌ها را خلوت کنند.
وی افزود: در هر کانونی که احساس کنیم خطری از وجود ویروس کرونا وجود دارد، در سریع‌ترین زمان ممکن غربالگری و بررسی‌های لازم انجام می‌شود.
یزدانپناه اظهار داشت: تاکنون ۹۲ درصد از مردم استان غربالگری شده‌اند و مردم باید همچنان در خانه مانده و نکات بهداشتی را رعایت کرده و از دید و بازدید عید و حضور در کنار سالمندان خودداری کنند.

سرمایه گذاری واحدهای صنعتی استان کمتر از نیم درصد سرمایه گذاری کشور
حشمت الله صمیمی دوست  معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست با مدیران اقتصادی افزود: با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا می‌توان در سال جهش تولید این میزان را به یک درصد افزایش داد.
صمیمی دوست با بیان اینکه باید از تولید به صورت ویژه در استان حمایت کرد، گفت: درآمدهای مالیاتی را می‌توان با جهش تولید افزایش داد.
وی تصریح کرد: می‌توان در استان به ظرفیت‌های واقعی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات دست یافت.
معاون اقتصادی استاندار یادآور شد: امیدوارم در سال جدید با حمایت دولت طرح‌های نیمه تمام موجود در استان در بخش‌های مختلف تکمیل شوند.
صمیمی دوست افزود: اقتصاد کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا تحت تأثیر قرار گرفته و اگر در زمینه تولید در استان برنامه ریزی های مطلوب وکارشناسی انجام گیرد می‌توان زیان‌های ناشی از ویروس کرونا را جبران کرد.

معابر عمومی باشت توسط تیم های عملیاتی جنگ نوین ضدعفونی شد
معابر عمومی و مکان های پرتردد شهرستان باشت توسط تیم های مجهز جنگ نوین تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه هفتم فروردین ماه ضدعفونی و گندزدایی شد.
فرماندار باشت در حاشیه برگزاری این آئین با عنوان رزمایش شهدای مدافع سلامت گفت: ضدعفونی معابر و مکان های پرتردد این شهرستان با استفاده از ۹ دستگاه خودروی تیپ ۴۸ فتح و امکانات خودرویی شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی این شهرستان انجام شد.
سید مسعود حسینی افزود: ضدعفونی معابر باشت با استفاده از ۹ هزار و ۵۰۰ لیتر مایع ضدعفونی انجام شد.
وی بیان کرد:پیش از این چندین مرحله ضدعفونی و گندزدایی معابر و مکان های پرتردد این شهرستان با مشارکت دستگاه های اجرایی انجام شده بود.
فرماندار باشت با اشاره به پخش خبری مبنی بر تعطیلی سوپرمارکت های این شهرستان در چند روز آینده گفت: این خبر کذب است و با انتشار دهندگان آن برخورد می شود.
حسینی افزود: در صورت نیاز زمان فعالیت این اصناف ضروری افزایش می یابد.
فرماندار باشت گفت: برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و مبادی ورودی شهر باشت تا اطلاع بعدی بسته شده است.
سید مسعود حسینی افزود: در این راستا همچنین با هماهنگی دستگاه های اجرایی اکیپ هایی  سپاه، نیرو انتظامی و پلیس راه ، دهیاران، شوراها و مردم در ورودی این شهر مستقر شدند و از ورود خودروهای غیر بومی و افراد مشکوک به کرونا به درون شهر جلوگیری می کنند.
وی بیان کرد: هم اکنون ۲ ایستگاه تست افراد مشکوک به کرونا در پل بریم و ورودی شهر باشت مستقر هستند و چنانچه موردی مشاهده شود برای سلامت مردم به شهر خود بازگشت داده خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1