کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد

ناپایداری جوی کهگیلویه و بویراحمد تا اواسط هفته آینده

7 فروردين 1399 ساعت 17:01

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی از امروز تا اواسط هفته بعد، جو استان ناپایدار است.


هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی از امروز تا اواسط هفته بعد، جو استان ناپایدار است.
امروز و فردا این ناپایداری‌ها سبب بارش‌هایی در بخش‌هایی از استان بویژه نواحی شمالی و شرقی خواهد شد اما از بعدازظهر شنبه و بخصوص روز یکشنبه با تقویت سامانه، برای تمامی مناطق استان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای آورده؛ سامانه بارشی اواخر وقت جمعه هشتم فروردین در پاره‌ای از مناطق استان آغاز و با تقویت آن طی روز یکشنبه تمامی مناطق استان را فرا می‌گیرد.
با ورود این سامانه بارشی، بارش باران همراه با رعد و برق و کاهش نسبی دما وزش باد شدید لحظه‌ای، گاهی تگرگ و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
ضمن اینکه آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و  رودخانه‌ها، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید و اختلال تردد در محورها دور از انتظار نیست.
هواشناسی به مردم توصیه کرد از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها دوری کنند، همچنین احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از چرای دام در مناطق مستعد سیل و رعد و برق و پرهیز از هرگونه فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و به کارگیری تمهیدات لازم برای کاهش خسارت به محصولات کشاورزی مد نظر افراد قرار گیرد.
طبق اعلام هواشناسی این سامانه بارشی روز دوشنبه از جو استان خارج می‌شود.


کد مطلب: 419227

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/419227/ناپایداری-جوی-کهگیلویه-بویراحمد-اواسط-هفته-آینده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1