کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خبرهای کهگیلویه و بویراحمد:

مرگ سومین بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / جزئیات تازه از ۷۳ نفر مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / 7 هزار صنف در دهدشت تعطیل شد / ورود خودروهای غیر بومی به کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد / بازار یاسوج با اقدام ضربتی تعطیل شد

3 فروردين 1399 ساعت 18:00

بر اساس تصمیم مسئولان ارشد استان از ورود ماشینهای با پلاک غیر بومی جلوگیری می شود این دستور به همه فرمانداران استان نیز ابلاغ شده است.


دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور  امروز ( دوشنبه 3 فروردین ماه 98 ) با حضور در یاسوج و بررسی وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد و اقدامات انجام گرفته علیه ویروس کرونا، به آخرین اقدامات این جمعیت در کشور از جمله در منطقه هرندی تهران و چاره‌جویی برای گرمخانه‌ها اشاره کرد.
  

مرگ سومین بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی از مرگ سومین بیمار مبتلا به کرونا در استان خبر داد.
سخنگوی ستاد کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: خوشبختانه مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در استان شناسایی نشده است.
 محمدمهدی بانشی افزود: از مجموع 530 نمونه ارسال شده به تهران تاکنون 73 مورد مبتلا به کرونا در استان وجود دارد.
وی از سومین مرگ مبتلا به کرونا ویروس در کهگیلویه وبویراحمد خبر داد و ابراز داشت: بیمار 73 ساله، 30 دقیقه بامداد روز سوم فروردین ماه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته متاسفانه بیمار در بیمارستان شهید جلیل یاسوج فوت شد‌.

جزئیات تازه از ۷۳ نفر مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

«پرویز یزدان‌پناه» رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: طی امروز یکشنبه سوم فروردین ماه خوشبختانه مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در این استان از سوی وزارت بهداشت گزارش نشده است.

وی اظهارکرد: از مجموع ۵۳۰ نمونه ارسال شده به تهران تاکنون ۷۳ مورد مثبت و مبتلا قطعی به کرونا در این استان اعلام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از سه مورد مرگ مبتلا به کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد فوت ناشی از کرونا در استان مربوط به سه شهر دهدشت با ۷۰ سال سن، باشت حدود ۵۰ سال سن و یاسوج ۷۰ سال سن بوده اند.
یزدان‌پناه تصریح کرد: دو مورد فوت ناشی از کرونای مربوط به شهرهای یاسوج و دهدشت بعلت بیماری زمینه ای و سن بالا جان باختند.
وی در خصوص تفکیک مبتلایان به کرونا براساس شهرستان ادامه داد: از مجموع مبتلاین به کرونا در سطح استان ۳۸ مورد از شهرستان بویراحمد، ۱۶ مورد از شهرستان کهگیلویه، ۱۰ مورد از شهرستان چرام، ۷ مورد از شهرستان گچساران، یک مورد از شهرستان دنا و یک از شهرستان باشت بوده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از مجموع ۷۳ مورد مبتلا به کرونای کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ نفر بهبودی کامل پیدا کردند، ۱۲ نفر در بیمارستان تحت مراقبت هستند و مابقی نیز در خانه ایزوله می باشند.
ایسنا نوشت: یزدان‌پناه در رابطه با راه مبتلا شدن ۷۳ مورد کرونایی استان بیان کرد: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد این تعداد از طریق خانواده ها و دوستان خود که از برخی شهرهای آلوده به خانه آن‌ها آمده بودند مبتلا شدند و منبع ابتلای مابقی افراد کرونایی استان نا مشخص است.
گفتنی است که از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۱۰۲۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و تا امروز ۲۱۶۳۸ بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است. خوشبختانه ۷۹۱۳ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند. متاسفانه با جان باختن ۱۲۹ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۶۸۵ نفر رسید.

ضبط و معدوم‌سازی یک تن مواد خام دامی غیربهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ضبط و معدوم سازی بیش از یک تن مواد خام دامی غیربهداشتی در هفته اول طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در نوروز99 خبر داد.
فرشاد حیدری  اظهار کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا 16 فروردین ماه سال ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی در مرکز استان و شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور، ساماندهی و تجهیز شده‌اند.
فرشاد حیدری  گفت: تعداد 20 اکیپ ثابت و سیار، متشکل از کارشناسان این اداره کل در دو نوبت صبح و عصر به تعداد 60 نفر پرسنل در روز، نظارت‌های بهداشتی بر عرضه مواد خام دامی را در جای جای استان بر عهده دارند.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این طرح تمامی اماکن تولید، پخش، بسته بندی، قطعه بندی و عرضه مواد خام دامی شامل کشتارگاه های دام و طیور ،  سردخانه‌های نگهدارنده مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت قرمز و سفید و ... بطور مستمر و منظم  مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته که تا کنون یک هزار و 260 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی بدلایل متعدد بهداشتی در طی یک هزار و 50 مورد بازرسی بهداشتی شناسایی ، ضبط و معدوم شدند.
حیدری افزود: شهروندان ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضای گوشت‌های بسته بندی شده، از خرید گوشت و آلایش دامی فاقد بسته بندی، مهر و لیبل دامپزشکی و یا فرآورده‌های خام دامی منجمد و غیر منجمد با برچسب مخدوش خودداری کنند.
وی از ممنوعیت قطعه کردن مرغ  و گوشت قرمز در مراکز عرضه به منظور کنترل بیماری کرونا خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در امکان عمومی خطر آلودگی به ویروس کرونا وجود دارد این اقدام  همچنان در حال اجرا بوده  و خوشبختانه هم مردم و هم مدیران مراکز عرضه  نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته است.
مدیر اطلاع رسانی دامپزشکی استان در پایان از مردم خواست در هر ساعت از شبانه روز تخلفات بهداشتی حوزه فرآورده های خام دامی را به سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی نمایند.

فعالیت 7هزار صنف تعطیل شد
علیرضا اتابک اظهار داشت: از ابتدای ورود کرونا به استان تدابیر امنیتی بهداشتی و سلامت در شهرستان اتخاذ شد.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به برگزاری مداوم نشست‌های شورای سلامت با هدف برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای پیشگیری از گسترش این ویروس گفت: همه مصوبات این شورا عملیاتی شده است.
اتابک با بیان اینکه با همکاری سپاه، نیروی انتظامی، هلال‌احمر و پلیس راهور ورودی شهر از سمت بهبهان کنترل می‌شود، اضافه کرد: شناسایی بومی‌ها از طریق استعلام کد ملی صورت می‌گیرد.
اتابک گفت: ورودی خوزستان برای جلوگیری از ورود مسافران مسدود شد.ورودی از سمت تنگ پیرزال نیز در حیطه شهرستان چرام است.
وی با بیان اینکه ورودی بهبهان از مهمترین مبادی شهرستان است، افزود: از ورود یکهزار و 300 خودرو با پلاک غیر بومی و یا سرنشینان دارای کد ملی خارج از شهرستان ممانعت به عمل آمد.
فرماندار کهگیلویه همراهی مردم را لازمه مهار کرونا خواند و تصریح کرد: در راستای جلوگیری از انتقال ویروس مرگبار و پیرو مصوبه شورای سلامت تاکنون فعالیت هفت هزار صنف در شهرستان تعطیل شده است.
وی گفت: تعدادی از صنوف از جمله نانوایی، قصابی، داروخانه و سوپرمارکت برای تأمین مایحتاج عمومی دایر است که فعالیت این صنوف نیز مشروط به اجرای پروتکل بهداشتی است.
اتابک با بیان اینکه هر اقدامی در جهت مقابله با کرونا لازم بود چاره‌اندیشی شده و در حال اجراست، افزود: برای ریشه‌کنی این ویروس همه باید خود را مسؤول بدانند و همکاری داشته باشند.

معدوم‌سازی بیش از یک تن مواد خام دامی غیربهداشتی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۹
  فرشاد حیدری مدیر روابط عمومی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا 16 فروردین ماه سال ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی در مرکز استان و شهرستان‌های کهگیلویه وبویراحمد همزمان با سراسر کشور، ساماندهی و تجهیز شده‌اند.
مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد 20 اکیپ ثابت و سیار، متشکل از کارشناسان این اداره کل در دو نوبت صبح و عصر به تعداد 60 نفر پرسنل در روز، نظارت‌های بهداشتی بر عرضه مواد خام دامی را در جای جای استان بر عهده دارند.
وی افزود: در این طرح تمامی اماکن تولید، پخش، بسته بندی، قطعه بندی و عرضه مواد خام دامی شامل کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه‌های نگهدارنده مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت قرمز و سفید و ... بطور مستمر و منظم  مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته که تا کنون یک هزار و 260 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی بدلایل متعدد بهداشتی در طی یک هزار و 50 مورد بازرسی بهداشتی شناسایی، ضبط و معدوم شد.
حیدری افزود: شهروندان ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضای گوشت‌های بسته بندی شده، از خرید گوشت و آلایش دامی فاقد بسته بندی، مهر و لیبل دامپزشکی و یا فرآورده‌های خام دامی منجمد و غیر منجمد با برچسب مخدوش خودداری کنند.
وی از ممنوعیت قطعه کردن مرغ  و گوشت قرمز در مراکز عرضه به منظور کنترل بیماری کرونا خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در امکان عمومی خطر آلودگی به ویروس کرونا وجود دارد این اقدام همچنان در حال اجرا بوده و خوشبختانه هم مردم و هم مدیران مراکز عرضه  نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته است.
مدیر اطلاع رسانی دامپزشکی استان در پایان از مردم خواست در هر ساعت از شبانه روز تخلفات بهداشتی حوزه فرآورده های خام دامی را به سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد اطلاع رسانی کنند.

ورود خودروهای غیر بومی به کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد
بر اساس تصمیم مسئولان ارشد استان از ورود ماشینهای با پلاک غیر بومی جلوگیری می شود این دستور به همه فرمانداران استان نیز ابلاغ شده است.
بنا بر این همه مبادی ورودی استان به صورت ۲۴ ساعته با حساسیت و نظارت شدید کنترل و غربالگری می شوند و در صورت مشاهده هر ماشینی با پلاک غیر بومی برگردانده می شود و در صورت مشکوک بودن به ویروس کرونا ۱۴ روز در مکانهای از پیش تعیین  شده نگهداری و قرنطینه می شوند.
چنانچه طبق بررسی ها، معلوم شود که افراد در ورودی های استان مسافر هستند و یا اینکه بومی استان نمی باشند و پلاک خودروی آنها نیز غیربومی است حتما از تردد آنان در استان جلوگیری می شود.
کنترل شدید در مبادی ورودی همه شهرهای استان به صورت دقیق و جدی با هدف حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع این ویروس توسط سپاه فتح استان، نیروی انتظامی و با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی و به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود.
همچنین در صورت مشاهده هر شخص مشکوک مبتلا به ویروس کرونا یا از ورود آن شخص به استان جلوگیری می شود و برگشت داده خواهد شد و یا ۱۴ روز در محل های مشخص شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی نگهداری و قرنطینه می شود.
با توجه به اینکه همه مراکز تفریحی، اقامتگاهی، هتل ها و تفرجگاه ها در استان تعطیل هستند، هیچ مسافر و گردشگری در استان پذیرش نمی شود و این موضوع با حساسیت و دقت از سوی دستگاه مربوطه کنترل و نظارت شدید به عمل می آید.
همچنین مصوب شده است که چهار صنف مهم خبازان، قصابان، خواربار فروشی ها و میوه و تره باری ها تنها در صورتی می توانند فعالیت داشته باشند که پروتکل بهداشتی را کاملا رعایت کنند و مابقی اصناف تا روز ۱۶ فروردین ماه جاری تعطیل می باشند.

اقدام ضربتی تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد برای تعطیلی بازار
 سعید آرمین معاون اجرایی اداره کل تعزیرات حکومتی گفت: در راستای حفظ سلامت مردم مبنی بر تعطیلی صنوف گشت‌های مشترک، بازرسی‌ها و نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی در واحدهای صنفی به صورت مستمر در سراسر استان در حال انجام است.
 آرمین با بیان اینکه با هماهنگی دادستان، معاون اقتصادی استاندار، برنامه ریزی اتاق اصناف تعطیلی بازار در دستور کار قرار گرفت افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده و با وجود تمام تلاشها بر اساس پیش بینی‌ها اگر رعایت نشود تا یکی دو هفته آینده در استان شاهد گسترش ویروس کرونا خواهیم بود.
وی افزود: آن گونه که پزشکان و متخصصان سلامت و بهداشت می‌گویند تنها با کاهش تردد در سطح شهرها و تجمعات می‌توان زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کرد، یکی از راههای کنترل این بحران تعطیلی بازار و صنوف است و فقط میوه فروشان، خرده فروشان خواربار، نانوایان، قصابان و مرغ و داروخانه‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی باز هستند.
وی گفت: در گشت مشترک، معاون اقتصادی استاندار، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و امنیتی سازمان صمت، اتاق اصناف، بهداشت، صنوف مختلف را رصد و ارزیابی می‌کنند و کسانی که قانون را رعایت نکنند با شدیدترین مجازات قانونی برخورد خواهد شد.


کد مطلب: 419089

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/419089/مرگ-سومین-بیمار-مبتلا-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-جزئیات-تازه-۷۳-نفر-7-هزار-صنف-دهدشت-تعطیل-ورود-خودروهای-غیر-بومی-ممنوع-بازار-یاسوج-اقدام-ضربتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1