تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۴۱۸۸۱۴
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد:

جهاد کشاورزی کهگیلویه بی‌خیال کرونا و سلامت مردم شد / بستری 8 نفر مشکوک به ویروس کرونا در گچساران / لزوم مراقبت از کودکان کار کهگیلویه و بویراحمد

۰
جهاد کشاورزی کهگیلویه بی‌خیال کرونا و سلامت مردم شد / بستری 8 نفر مشکوک به ویروس کرونا در گچساران / لزوم مراقبت از کودکان کار کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
آمار ویروس کرونا در کشور ما روز به روز افزایش پیدا می‌کند و رعایت بهداشت فردی و عمومی بیش از هر زمان دیگر ضرورت دارد و پزشکان و کارشناسان هم بر روی این مسئله تاکید زیاد دارند. برای شکست این بیماری همه باید پای کار باشند و همه باید تلاش کنند.

لزوم مراقبت از کودکان کار در روزهای کرونایی
 در این روزها کرونایی که همواره بر ماندن افراد در خانه‌ها تاکید شده و مدارس و دانشگاه و صنوف مختلف تعطیل شده‌اند می‌بینیم کودکان کار هنوز سر چهار‌راه‌ها بدون ماسک و دستکش حضور دارند.
ویروس کرونا همه افراد جامعه را تهدید می‌کند اما بنا به گفته پزشکان کودکان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان بیشتر در معرض خطر هستند و باید مراقبت لازم از آنها شود.
حال با توجه به این توصیه پزشکی مبنی بر مراقبت از این افراد، به خانواده‌هایی که در این شرایط بحرانی از کودکانشان می‌خواهند هنوز سر چهار راه باشند ضمن گلایه توصیه می‌کنیم این کودکان را به خانه ببرند.
از سوی دیگر دستگاه‌های متولی مانند بهزیستی و شهرداری در برنامه‌های خود، جایی برای این کودکان باز کنند و نسبت به ساماندهی آنها اقدام کنند.
اما حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: حضور کودکان کار در چهار‌راه‌ها و خیابان خلاف قانون و مقررات است.
این مسوول بیان کرد: از شهرداری و بهزیستی به عنوان دستگاه‌های متولی خواستیم که ضمن جمع‌آوری و ساماندهی این افراد با خانواده صحبت کنند که اجازه حضور و کار به کودکان در این شرایط حساس را ندهند.


تعطیلی پایانه‌های مسافربری دهدشت

شهردار دهدشت گفت: در راستای مقابله با شیوع کرونا پایانه‌های مسافربری دهدشت تعطیل شد.
اسفندیار برخه اظهار داشت: در راتسای حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از شیوع کرونا پایانه‌های مسافربری دهدشت تعطیل شد.
شهردار دهدشت گفت: این تصمیم بنا بر تصمیم شورای سلامت و به منظور پیشگیری از شیوع کرونا اتخاذ شده است.
این مسؤول افزود: ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی‌های برون شهری تا اطلاع بعدی حق جابجایی مسافر ندارد.
برخه با اشاره به اقدامات ضدکرونایی طی این مدت، افزود: شهرداری دهدشت در چندین مرحله عملیات ضدعفونی معابر، اماکن عمومی و محیط شهری را انجام داد.
برخه با بیان اینکه بازار روز، شب بازار، بازار دستفروشان، پاساژها و صنوف پرتردد نیز تعطیل شده است، گفت: شهرداری از همه ظرفیت خود برای مقابله با این ویروس وارد عمل شده است.

بازرسی و حفاظت از مخازن آب کهگیلویه و بویراحمد مقابل ویروس کرونا
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به لزوم مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا تلاش و فعالیت شبانه‌روزی پرسنل و اکیپ‌های عملیاتی و کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان تشدید و به صورت شبانه روزی انجام می شود.
فیض‌الله پاسره در بازدید از تاسیسات آب شرب شهر یاسوج  اظهار کرد: از نخستین روزهای اعلام هشدار در زمینه شیوع ویروس کرونا تیم های اتفاقات و اکیپ‌های بازرسی آب و فاضلاب فعالیت خود را تشدید و اقدامات ویژه نسبت به بازرسی و حفاظت از مخازن و تاسیسات آبرسانی شهرها و روستاهای استان را انجام می‌دهند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به لزوم مقابله با همه‌گیری این ویروس، تلاش و فعالیت شبانه‌روزی پرسنل و اکیپ‌های عملیاتی و کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان  تشدید و به صورت شبانه روزی انجام می شود.
پاسره حفظ کیفیت و بهداشت آب، حفاظت و پیشگیری از آلودگی تاسیسات و  پایداری و استمرار آبرسانی به مردم استان را اولویت وظایف آبفای استان در شرایط کنونی دانست و گفت: اکیپ‌های عملیاتی و تعمیراتی شرکت در آماده باش کامل هستند چرا که سلاح اصلی مبارزه با این ویروس آب است.
وی با بیان اینکه مشترکین باید نسبت به ذخیره سازی آب برای مواقع اضطراری اقدامات و تدابیر لازم را در نظر بگیرند یادآور شد: شهروندان هرگونه قطعی و نوسان آب  را با سامانه ارتباط مردمی 122شرکت در میان بگذارند.
وی همچنین از مردم استان خواست رعایت راهکارهای مصرف بهینه آب را جدی بگیرند تا با تنش آبی و نوسان در شبکه آب مواجه نشویم چرا که طی این مدت مصرف آب به شدت بالا رفته است.

بستری هشت نفر مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های گچساران
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: هشت فرد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان ‌های گچساران تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش‌ها، تحت درمان و مراقبت ایزوله قرار گرفته‌اند.
سهراب صیدی با اشاره به اینکه 30 فرد مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان گچساران شناسایی شد که روند آزمایش تکمیلی آنان در دست اقدام است، اظهار کرد: آزمایش این افراد برای تعیین مثبت یا منفی ‌بودن ابتلا به ویروس کرونا، در حال انجام است که در صورت مثبت‌بودن، اقدامات لازم درمانی صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه  هشت فرد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان شهید رجایی و بیمارستان نفت گچساران بستری هستند، افزود: از این تعداد پنج نفر در بیمارستان رجایی و سه نفر در بیمارستان نفت تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش‌ها، تحت درمان و مراقبت ایزوله قرار گرفته‌اند.
مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران  با اشاره به اینکه  تاکنون هیچ مورد فوتی کرونا در گچساران وجود نداشته است، ابراز کرد: در حال حاضر سه بخش ویژه از بیمارستان شهید رجایی برای انجام روند درمان احتمالی مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده‌ که در این بخش، 50 تخت بیمارستانی قابل ارتقا وجود داشته و علاوه بر آن، 6 تخت آی‌سی‌یو برای بیماران احتمالی در نظر گرفته شده است.
صیدی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر کمبود ماسک برای پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و بیماران  وجود ندارد.
وی ادامه داد: 2 پایگاه غربالگری  در مبادی ورودی شهر دوگنبدان برای کنترل و تب سنجی برای  مقابله با ویروس کرونا راه‌اندازی شده است.
 مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: در این پایگاه خدمات غربالگری و تب سنجی پیشگیری از بیماری کرونا ارائه می‌شود.

شهرداری دوگنبدان این روزها، روز و شب نمی‌شناسد و در طول شبانه روز در تمامی نقاط شهر در حال خدمات است.


 

تقسیم کار و مدیریت این روزها در شهرداری کاری نفسگیر است که شهردار جوان گچساران خود پای کار آمده است و همین حضور او موجب شده تا نیروهای شهرداری در کنار شهردار تا طلوع آفتاب صبح مشغول ایزوله کردن باشند.


 
هرچند که این روزها کار در شهرداری هر روز سنگین و سنگین تر می‌شود اما کارکنان شهرداری دوگنبدان در این میدان سخت ثابت کردند مردان روزهای سخت هستند چرا که گروهی مشغول ایزوله کردن شهر و گروهی مشغول جمع آوری زباله ها در شهر هستند.

 
 شهرداری دوگنبدان این روزها به گندزدایی و ضدعفونی معابر و مکان‌های پرتردد از جمله ضدعفونی مستمر شبانه و روزانه خیابان‌ها، مکان های عمومی مقابل بیمارستان ها، بوستان ها، سرویس های بهداشتی عمومی، اتوبوس ها و مینی بوس های درون شهری، اتوبوسرانی،کلینیک  درمانی، غسالخانه، سردخانه اجساد و مجتمع‌های مسکونی  توسط کمیه مبارزه با کرونا ویروس و پرسنل خدوم آتش نشانی و نیروهای خدماتی پرداخته تا از گسترش این ویروس جلوگیری شود.

به گزارش فارس، همه برای ریشه کن کردن این مهمان ناخوانده که با جان و سلامت مردم سرو کار دارد و امروز به کابوسی تبدیل شده است  همه به #کرونا_را_شکست_می‌دهیم و از شرایط امروز با سربلندی عبور خواهیم کرد، پیوسته‌ایم  اما آن چیزی که نمایان است تلاش‌های بی وقفه و خستگی ناپذیر کارکنان و نیروهای خدماتی شهرداری دوگنبدان است که برای تامین امنیت جامعه سلامت خود را به خطر انداخته که به احترام آنها باید ایستاد و گفت شما مردان روزهای سخت هستید.




تولید بیش از 4 هزار ماسک در مدارس فنی قلعه رئیسی

رئیس آموزش و پرورش چاروسا گفت: با هدف از جلوگیری از بیماری کرونا با کمک مدارس فنی بیش از 4هزار ماسک تولید و در اختیار دانش آموزان و فرهنگیان قرار می گیرد.
تولید بیش از 4 هزار ماسک در مدارس فنی قلعه رئیسی
 پس از اعلام بیماری کرونا یکی از مشکلاتی که در سطح کشور و بازار به وجود آمد کمبود یک سری امکانات بود که یک نمونه آن نبود ماسک در بازار بود.
نبود ماسک و مواد ضدعفونی از جمله مشکلاتی بود که مردم در تهیه آنها با مشکل مواجهه می شوند؛ اما بعضی مردم به هر طریق در تلاش هستند تا بتوانند این مواد را یا تهیه کنند در اختیار مردم بگذارند.
یکی از نهادهای که پس از اعلام تغطیلی سراسر کشور توانست از تعطیلات استفاده کند آموزش و پرورش چاروسا بود که با راه اندازی مدارس فنی خود توانست مشکلات کمبود ماسک را برطرف کنند.
یکی از مدارس؛ مدرسه تازه افتتاح خوابگاه شبانه روزی دخترانه فنی قلعه رئیسی بود که در ابتدای مهرماه راه اندازی شد و دانش آموزان این مدرسه اقدام به ساخت ماسک می کنند.



مدیران آموزش و پرورش چاروسا امروز با حضور در این مدرسه از وضعیت کاری آنها بازدید کردند و محمد شکوهی رئیس آموزش و پرورش در این خصوص عنوان کرد: مشکل کرونا را باید جدی بگیریم و امروز مشکل سلامت در خطر است که نیازمند همکاری همه مردم و مسئولین با هم است که واقعا قابل تقدیر است.
رئیس آموزش و پرورش چاروسا تصریح کرد: در حال حاضر ویروس کرونا وارد جامعه ما شده و یک بحران محسوب می شود با این وجود افراد جامعه می توانند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.
وی با بیان اینکه با تعطیلی مدارس تلاش کردیم کارگاه های تولیدی مدارس تعطیل نشود یادآور شد: تمام تلاش بکار بستیم تا بتوانیم از فرصتی که داریم بهترین استفاده کنیم و آن کمبوداتی بود که در بازار مشاهده می کردیم و با همکاری دانش آموزان در حال برطرف شدن این کمبودات در شهرستان هستیم.

شکوهی خاطرنشان کرد: با همکاری مدیران مدارس پروین اعتصامی دخترانه و پسرانه قلعه رئیسی اقدام به تهیه پارچه برای تهیه ماسک نمودیم و امروز دانش آموزان به صورت رعایت مواد بهداشتی اقدام به تهیه ماسک می کنند.
وی گفت: دانش آموزان هر روز اقدام به تهیه ۳۰۰ماسک می کنند و تلاش می کنیم تا بیش از 4هزار ماسک تهیه و تعدادی از آنها را در اختیار دانش آموزان و فرهنگیان قرار خواهیم داد و مابقی در بازار به فروش خواهد رسید.
رئیس آموزش و پرورش چاروسا ادامه داد: این کارگاه تولیدی با عنوان طرح خوداتکایی تولید ماسک دبیرستان و هنرستان شبانه روزی دخترانه پروین اعتصامی فعالیت می کند.
وقتی توزیع کود شیمایی در قلعه رئیسی شعار در خانه بمانیم را می شکند
یکی از عوامل ناشی از بیماری ویروس کرونا تعطیلی بازار، مدارس و نهادهای است که سبب تجمع مردم می شود و آخرین آنها هم دادگستری ها بود که بر اثر تجمع مردم از ارباب رجوع پرهیز می کنند.
در حالی که در روزهای گذشته تلاش بسیاری صورت گرفت تا بازار مناطق مختلف تعطیل شود اما بعضی نهادها با برنامه های مختلف مردم را مجبور به تجمع و حضور می کنند.
یکی از مناطقی که در استان در روزهای گذشته تلاش زیادی شد تا شاید کرونا به آن ورود نکند چاروسا و شهر قلعه رئیسی بود به اندازی که از روز اول ضدعفونی توسط شهرداری و شبکه بهداشت آغاز شد و حتی جوانان این شهر در اقدامی خود جوش و جهادی به منازل مردم رفته و حتی منازل را ضدعفونی کردند تا شاید بتوانند از حضور آن جلوگیری کنند.
در روزهای گذشته هم امور صنفی با تلاش زیاد اقدام به تعطیلی بازار نمودند به نحویی که دیروز جمعه و روز پنج شنبه تمام بازار جزء بعضی بازاریان که سبب تامین نیازهای مردم باشند تعطیل بودند.
در روزهای که مردم تمام تلاش را بکار می بندند تا از خانه بیرون نیایند امروز صبح شاهد حضور کثیری از مردم در جلوی جهاد کشاورزی چاروسا بودیم به نحویی که حتی مردم از دورترین روستاها حضور پیدا کردند برای تهیه کود شیمایی برای کشاورزی خود که اگر نگاه کنیم بسیاری از کارهای که بسیار واجب بودند برای مردم تعطیل شدند.
این در حالی است که همه به سلامت همگانی شعار می دهند و از پایتخت تا دورترین روستا شعار در خانه بمانیم را می دهیم باید تلاش شود تا عواملی که سبب تجمع مردم می شود را بگیریم اما متاسفانه امروز به بهانه توزیع کود شیمایی مردم تجمع پیدا کردند که اگر یک نفر از این افراد مبتلا به کرونا باشد مطمئنن عواقب بدتری را شاهد باشیم لذا امیدواریم توزیع یک کود شیمایی را مهم نشماریم و سلامت مردم را اولویت تر بدانیم و جهاد کشاورزی هم این توزیع را به زمان دیگری موکول کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1