تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۴۱۸۶۴۴
کبنا گزارش می‌دهد

رزمایش بزرگ همدلی شهرداری یاسوج و اهالی جمعه بازار برای مقابله با کرونا

۰
رزمایش بزرگ همدلی شهرداری یاسوج و اهالی جمعه بازار برای مقابله با کرونا
کبنا ؛ویروس کرونا روز به روز در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد افراد زیادی را با خود درگیر می‌کند. به گفته دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون 7 هزار ۱۶۱ مورد قطعی ابتلا به «کووید ۱۹» یا همان کرونا در کشور شناسایی شده است. که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۳۷ مورد رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: خوشبختانه تا کنون ۲هزار و ۳۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.
با توجه به گسترش این بیماری، در خبرها آمده است که مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور حفظ سلامت و جان مردم و کاسب‌کاران و غرفه‌داران، جمعه بازار فعلی یاسوج را که محل رجوع افراد زیادی از شهروندان است را موقتاً تعطیل می‌کند. یقیناً این کار در مرحله اول به سلامت و جان غرفه‌داران و مغازه‌داران این بازار کمک می‌کند.
گفته می‌شود که کاسب کاران داوطلبانه از شهردار یاسوج خواسته‌اند که این بازار فعلاً تعطیل شود تا از این شرایط ویروسی عبور کنیم. در جمعه بازار فعلی یاسوج انسان‌های پرتلاش و زحمت کشی مشغول هستند که هر روز برای امرار و معاش خانواده‌شان رنج‌های زیادی می‌برند. آنها نیز به کمک مسئولان کهگیلویه و بویراحمد آمده‌اند تا برای مقابله با این ویروس همگام با مسئولان باشند.
نستهن مقدم شهردار یاسوج نیز در این باره می‌گوید: با همکاری و استقبال کسبه جمعه بازار و شورای این بازار تا اطلاع ثانوی جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و سلامت کسبه و مردم تعطیل خواهد شد.
وی کسبه جمعه بازار بصورت خودجوش نیز اعلام آمادگی برای تعطیل شدن این بازار کرده اند، اظهارکرد: شهرداری یاسوج تا زمانی که وضعیت عادی و سفید اعلام نشود از کسبه جمعه بازار این شهر عوارض و اجاره دریافت نمی کنند.
شهردار یاسوج تصریح کرد: جمعه بازار با توجه به شلوغی که دارد و می تواند بعنوان کانون انتشار ویروس کرونا عمل کند از فردا بطور کامل تعطیل می شود.
مقدم همچنین بیان کرد: با همکاری نیروی انتظامی از دستفروشی مرغ محلی و سایر مواردی که می تواند کانون ویروس کرونا باشد در سطح معابر و خیابان‌های شهر یاسوج جمع آوری می شود.

بدون شک این تعامل و همکاری، رزمایش بزرگ همدلی نام دارد که فقط خاص مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و ملت ایران است. مردم باید به توصیه‌های بهداشتی مسئولان توجه داشته باشند. شستشوی مدام دست و صورت، اجتناب از تردد غیرضرور، ضد عفونی، رعایت نظم و نظافت شخصی و عمومی، تغذیه سالم و مقوی و ... مسائلی هست که همه ماها به رعایت آن ملزم هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1