تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۴۱۸۶۳۵
کبنا گزارش می‌دهد

وضعیت نابسامان غربالگری ویروس کرونا در ورودی یاسوج / ضرورت اهتمام بیشتر مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با این ویروس / ایستگاه‌های غربالگری ویروس را گسترش دهید ( + فیلم )

۷
۱
وضعیت نابسامان غربالگری ویروس کرونا در ورودی یاسوج / ضرورت اهتمام بیشتر مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با این ویروس / ایستگاه‌های غربالگری ویروس را گسترش دهید ( +  فیلم )
کبنا ؛ غربالگری ویروس کرونا در ورودی یاسوج – شیراز به صورت نامنظم و نامناسب انجام می‌شود.
وضعیت نابسامان غربالگری در ورودی یاسوجبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، به گفته ماموران نهادهای نظارتی برخی از مردم از استانهای همجوار با بی احتیاطی تمام و بی اعتنایی به خطر شیوع ویروس کرونا در این ایام به شهر یاسوج سفر می‌کنند.
 
بنا به این گزارش این مسافران از استان‌ها و شهرهای اصفهان، بوشهر، شیراز، خوزستان و بهبهان هستند که یاسوج را مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.
گفتنی است در ورودی یاسوج- شیراز با وجود اینکه ایستگاه غربالگری «ویروس کرونا» دایر شده اما متاسفانه اصول اولیه احتیاطی در آن رعایت نمی‌شود.
از جمله اینکه مردم بدون اینکه فاصله مناسب را رعایت کنند، در کنار هم درحال انجام تست هستند.
گفتنی است عصر روز یکشنبه ( 18 اسفند ماه 98 ) یک نفر از مسافران اهل شهرکرد در غربالگری مشکوک به ویروس کرونا تشخیص داده شد که ماموران حاضر در این ایستگاه به دلیل نبود آمبولانس او را رها کردند.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته در بازدید از ایستگاه غربالگری ویروس کرونا محور یاسوج - شیراز اظهار داشت: براساس مصوبات قبلی در ستاد مقابله با کرونا در استان از آنجایی که هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، مراکز گردشگری و توریستی و اماکن آموزشی از پذیرش هرگونه مسافری خودداری می‌کنند، بنابراین از پذیرش خودروهایی که سرنشین آنها غیر بومی بوده و دارای پلاک مربوط به استان‌های درگیر کروناست، ممانعت می‌شود.
کلانتری همچنین گفت: مردم خود باید در ابتدا باید خط مقدم مبارزه با این ویروس باشند و با رعایت نکات بهداشتی به جنگ این ویروس بروند. تاکنون استان کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با سایر استانها در شرایط بهتری قرار دارد و آمار مبتلایان تک رقمی است که باید تلاش کرد با همت و عزم و همکاری همه مردم استان این ویروس کنترل شود.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت تشدید کنترل تمامی مسیرهای ورودی و جاده‌های اصلی به استان و همچنین نظارت دقیق و مستمر در این زمینه برای جلوگیری از ورود مسافران و گردشگران تاکید کرد.
 حسین کلانتری از همه هموطنان خواست که برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به کهگیلویه وبویراحمد سفر نکنند.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: خودروهایی که دارای سرنشین‌های بومی هستند پس از انجام معاینه اولیه در صورت عدم وجود علائم بیماری مجوز ورود به استان را می‌گیرند و کسانی که تست آنها مثبت اعلام شود قرنطینه خواهند شد.
 وی تاکید کرد: افراد مبتلا به ویروس کرونا به طور حتم در مکان‌های مشخص شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی به مدت ۲ هفته نگهداری می‌شوند و پس از سپری شدن این مدت در صورت تأیید سلامت آنان از سوی دانشگاه مجوز ورود آنها به استان صادر می‌شود.
 وی همچنین به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد مأموریت داد که نیازهای ضروری از جمله میزان کیت‌های آزمایشگاهی و تب سنج برای ایستگاه‌های غربالگری در محورهای مورد نظر را در اسرع وقت احصا تا پیگیری‌ها و اقدام لازم برای تأمین این امکانات در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: اگر چه استان همچنان در این زمینه تک رقمی است و جزو مناطق پاک محسوب می‌شود اما با توجه به سیرصعودی این بیماری و خطر گسترش روزافزون آن باید تمامی تدابیر و تمهیدات لازم بویژه در جاده‌های اصلی و جلوگیری از ورود مسافران از دیگر استان‌های درگیر به این استان با قوت و جدیدت ادامه یابد.
وی آموزش، اگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم را یکی از راهکارهای مناسب دانست که می‌تواند کمک شایانی به کنترل این ویروس کند.
به گزارش کبنا، مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مسئولان علوم پزشکی هر چه سریعتر باید ایستگاه مجهزتر و بزرگتر را در ورودی‌های شهر یاسوج احداث نمایند تا بتوانند راحت تر و با دقت بیشتر با این ویروس ناخوانده مقابله کرد و از طرفی مرد
نام شما

آدرس ايميل شما

Dena
Iran, Islamic Republic of
مملکت، دولت، استان و شهر
همشهری
Iran, Islamic Republic of
این کارها فقط رفع تکلیف است اقدام جدی صورت نمی گیرد .
Iran, Islamic Republic of
مسافرانی که بی توجهی می کنند ومسافرت می کنند باید توبیخ شوند به شهر خودشان برگردانده شوند با این اوضاع واحوال وحتی برخورد قانونی با انها شود.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب کلانتری در پیشگاه خدا فردا روز باید پاسخگو باشی...
ع7
Iran, Islamic Republic of
یک کانکس جنب پلیس راه یاسوج ....اصفهان گذاشته بودند واقعا آدم نا امید میشد از این به اصطلاح غربالگری .در وهله اول خدارا شکر می کنیم که جمع شد .خدا کنه که بقیه کارها اینطور نباشد ودر ثانی هیچ امکانات اولیه نداشتند حتی یه تب سنج من از یه بنده خدا که اونجا بود پرسیدم گفت هیچ امکانی نیست فقط یه دستگاه که به قول خودش تست ریه بود که اونم با یه وضع غیر بهداشتی انجام میشد .خداکنه اون کانکس مصداق مشت نمونه خروار نباشد
Iran, Islamic Republic of
من نمیدو نم چرا وقتی کشور در تحریم هست و روز به روز فقر در کشور بیشتر میشه چرا از کمک های جهانی غافل هستند چرا از بهداشت جهانی بهره برداری نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
مردم رعایت نمی کنند نسولان و متولیان و مجریان هم در خواب عافیت هستند.کم کم مثل استان گیلان می شود.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1