کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خبرهای کهگیلویه و بویراحمد:

بی‌توجهی برخی ادارات کهگیلویه و بویراحمد به کرونا / خزان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در بهار کرونایی / قطع زنجیره انتقال کرونا نیازمند همکاری مردم است / تیم تخصصی ناظر بر تعطیلی هتل‌ها و مسافرخانه‌ها

17 اسفند 1398 ساعت 15:01

برخی ادارات کهگیلویه و بویراحمد به دستورالعمل استاندار در خصوص پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بی‌توجهی می‌کنند.


با شیوع ویروس کرونا برای مقابله با این بیماری تصمیمات زیادی اتخاذ شد، از جمله جلوگیری از ورود مسافران، تعطیلی برخی هتل‌ها، آرایشگاه‌ها، مکان‌های گردشگری و تفریحی و ...، اما این ویروس علاوه بر اینکه سلامت مردم را به خطر می‌اندازد به دلیل اینکه خیلی سریع گسترش پیدا می‌کند به به رونق اقتصادی هم ضربه می‌زند.

خزان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در بهار کرونایی
گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد که معمولا پررونق ترین روزهای خود را در نیمه دوم اسفند و فروردین تجربه می کند اما امسال این صنعت درآمدزا زیرسایه سنگین انتشار ویروس کرونا قرار گرفته است.
کوید - ۱۹  اگرچه باعث کم رونق شدن کسب و کارهایی نظیر آرایشگاه ها، رستوران ها، شیرینی فروشی ها،آجیل فروشی ها و حتی پوشاک فروشی ها  در این استان شده است اما خزان مهمترین منبع درآمد مردم کهگیلویه و بویراحمد در بهار گردشگری یعنی تعطیلات نوروزی کاهش درآمد و معیشت مردم را در پی دارد.
تعطیلی هتل ها، بسته شدن در بقاع متبرکه، واحدهای پذیرایی و کم رونق شدن رستوران ها، متنفی شدن برپایی نمایشگاه های بهاره، نمایشگاه سوغات و هدایا سبب کاهش شدید درآمد فعالان این عرصه شده و حالا سرمایه گذارانی که میلیاردها تومان برای ایجاد زیرساخت های گردشگری هزینه کرده اند دستشان از درآمدزایی در این روزهای پایان سال کوتاه شده است.
این روزها تعدادی از شهروندان در طبیعت بهاری مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد محیطی آرام و به دور از دغدغه های انتشار ویروس کرونا را تجربه می کنند اما مردم به دلیل نگرانی از سرایت این ویروس از غذای خانگی در دل طبیعت استفاده می کنند.
یکی از ساکنان روستای امامزاده جعفر در گچساران گفت:در حالی که آخرین ماه هر سال صنعت گردشگری گچساران به دلیل قرار داشتن در محل عبور کاروان های راهیان نور که معمولا از طبیعت شهرستان های جنوبی نیز دیدن می کنند روزهای پردرآمدی را داشت اما این روزها خبری از گردشگران نیست.
ع - ح که در مسیر جاده گچساران به باشت یک سوپرمارکت دارد افزود: مسافرانی که هر ساله برای خریدهای نوروزی به بنادر جنوبی سفر می کردند معمولا در مسیر جاده گچساران به باشت استراحت می کردند و با خرید وسایل مورد نیاز خود و تولیدات محلی جهت تهیه سوغات درآمد های خوبی برای مردم منطقه ایجاد می کردند اما امسال دغدغه شهروندان تنها رهایی از ویروس کروناست و خلوت بودن جاده گچساران به شیراز گواه این مدعاست.
یک شهروند گچسارانی با بیان اینکه هر ساله نیمی از روزهای تعطیلات نوروزی را برای دیدن جاذبه های دیدنی استان های مجاور به سفر و دیدن آشنایان خود در استان های جنوبی کشور می رفت و نیمی دیگر میزبان مهمانان بوده است گفت: برای حفظ جان فرزندان خود تعطیلات نوروز امسال را در خانه می مانیم.
رویا کریمی با اشاره به اینکه سلامتی مهمترین نعمت برای بشر است افزود: با توجه به اینکه در سفر امکان رعایت کامل بهداشت فردی وجود ندارد و ویروس کرونا در استان های جنوبی بیشتر است سفرها را برای تابستان برنامه ریزی می کنیم.
یک سرمایه گذار حوزه گردشگری نیز گفت: بسیاری از سرمایه گذاران به امید کسب درآمد میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت هایی مانند اقامتگاه های بومگردی و رستوران های سنتی هزینه کرده اند اما بهار امسال به دلیل ممنوع بودن حضور گردشگران درآمدی عاید آنان نمی شود.
وی که خواست نامی از او برده نشود تاکید کرد: تعطیل شدن صنعت گردشگری افزون بر سرمایه گذاران  این حوزه باعث کاهش شدید درآمد اصناف این خطه نیز شده است.
براساس آخرین آمار ۴ هزار و ۷۴۷ در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده اند که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد۶ نفر است.
استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با داشتن چشمه‌ سارها و تفرجگاه‌های بکر، آبشارهای زیبا، رودخانه‌های خروشان همراه با مناظر بدیع از مقاصد گردشگری مهم در جنوب کشور محسوب می شود.
دریاچه‌های طبیعی، پوشش جنگلی درختان سرسبز بلوط و رایحه خوش گل بوته‌ها، کوهساران، جلوه‌هایی از طبیعت سحرانگیز این استان در فصل بهار است.
تپه ماهورهای شلالدون، تفرجگاه رود رونه، دشت های دیل،گناوه،آبریگون، چشمه بلقیس،سواحل سد کوثر از مهمترین مناطق گردشگری طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است ک این روزها حتی ردپایی از انبوه گردشگران و چادرهای رنگارنگ در آنها دیده نمی شود..
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از پاک ترین استان های کشور درباره بیماری کرونا گفت: مردم در تعطیلات نوروز امسال از استان خارج نشوند.
محمد مهدی بانشی اظهارداشت: شهروندان به ویژه در مناطق گرمسیری از محیط های طبیعی جنگل ها به جای پارک و بوستان های تفریحی برای گذران اوقات فراغت استفاده کنند.
وی بیان کرد: اسکان گردشگران در پارک ها و بوستان های کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شده است.
بانشی از مردم خواست برنامه های خود برای پذیرایی از مهمانان خارج از استان را به پس از کنترل ویروس کرونا موکول کنند.
وی ابراز داشت:  با توجه به اینکه ویروس کرونا مهمان ناخوانده استان های اصفهان ،خوزستان،بوشهر و فارس نیز هست تاکید کرد:هم اکنون ۶ تیم در ورودی مناطق مختلف استان برای  تب سنجی مسافران به صورت شبانه روزی در حال انجام غربالگری مسافران است.
بانشی همچنین از فعال شدن یک تیم برای نظارت بر تفرجگاه ها و پارک های کهگیلویه و بویراحمد و انجام غربالگری و تب سنجی خبر داد و افزود: با این همه به دلیل ۱۴ روز دوره پنهان ویروس کرونا نیازمند مشارکت جدی مردم برای پیشگیری از انتشار این ویروس هستیم.
سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه بویراحمد با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه زیرساخت های گردشگری در استان گفت: کم رونق شدن گردشگری در روزهای پایانی سال باعث خسارت های زیادی به فعالان این حوزه شده است.
مجید صفایی بیان کرد: اولویت سلامت هموطنان است و تا زمان کنترل کامل ویروس کرونا فعالیت حوزه گردشگری صورت نخواهد گرفت.
سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه بویراحمد گفت: گندزدایی و ضدعفونی همه زیرساخت های گردشگری استان در حال انجام است و به محض بهبود اوضاع فعالیت ها از سر گرفته خواهد شد.
صفایی افزود: سرویس های بهداشتی،حمام های عمومی،هتل ها و همه زیرساخت های مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز تا پایان سال ضدعفونی می شود.
وی بیان کرد: بناهای تاریخی مهم چون شهر تاریخی دهدشت و پل بریم  باشت نیز پاکسازی شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به بروز و شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت مردم  تمامی برنامه ها بویژه در زمینه اسکان نوروزی و پذیرش اقامت در اقامتگاه ها، هتل ها، مهمانسراها، رستوران ها، مدارس و سایر اماکن و تفرجگاه های گردشگری برای تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۹ در این استان لغو شده است.
حسین کلانتری اظهار داشت: مسافران و دانشجویان بسیاری از استان های درگیر این بیماری از جمله تهران، قم، اصفهان  به این استان سفر می کنند که باید نظارت کافی بر این مسیر هاو مبادی ورودی و خروجی استان اعمال شود.
استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه پذیرای افزون بر سه میلیون گردشگر است که صدها جهانگرد هم در میان آنها به چشم می‌خورد.
 

جهاد تمام وقت گروه جهادی سوق در نبرد با کرونا

گروه جهادی شهید سید عبدالمحمد تقوی سوق در نبرد با کرونا به میدان آمدند تا بار دیگر روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی را برای نسل امروز معنا کنند.

جهاد تمام وقت گروه جهادی سوق در نبرد با کرونا+فیلم
 از دو هفته گذشته که بحث کرونا ویروس در کشور مطرح شد دستگاه‌های اجرایی و نهادهای گوناگونی برای مقابله با این مهمان نا خوانده وارد عمل شدند.
از همان ابتدای ورود این ویروس بود که فضای مجازی غرق فداکاری جامعه پزشکی شد و به خاطر حساس بودن کار آن‌ها و جانفشانی برای حفظ سلامت مردم و جامعه به مدافعان سلامت نام گرفتند.
در این میان گروه‌های دیگری هم خودجوش برای سلامت مردم دست به کار شدند و با در نظر گرفتن اهمیت موضوع آمدند تا بار دیگر روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی را برای نسل امروز معنا کنند.


گروه جهادی شهید سید عبدالمحمد تقوی سوق از جمله گروه‌های خودجوش و فعالی است که طی 12 روز به میدان مقابله با کرونا آمد. جوانانی که آماده مبارزه با کرونای منحوس شدند و برای کمک به همنوعان خود زمان نمی‌شناسند.
جهادگران عرصه سلامت هم چون رزمندگان در جبهه جنگ در جبهه مقابله با کرونا فعالیت دارند.
   
این جوانان با همه کمبودها و کاستی‌ها اما سنگر مبارزه با خالی نکردند و برای شکست کویید 19 عزم خود را جزم کرده و در خط مقدم کم نمی‌گذارند.
جهاد تمام وقت جهادگران سوق در پیشگیری از شیوع کرونا از زمان ورود ویروس به استان آغاز شد و تلاش بی‌منت این گروه در طرح تنظیف و ضدعفونی مکان‌ها و معابر عمومی اگرچه در لابلای اخبار منتشره در فضای مجازی و رسانه‌ها به چشم می‌خورد اما اقدام جهادگونه آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
 

گروه جهادی سوق با همکاری حوزه مقاومت بسیج امام حسین این شهر برای حفظ جان مردم به عنوان بازوی دولت با حضور و همبستگی خود در میدان حضور دارند لباس رزم‌شان تن‌پوش مبارزه با کرونا است.
میلاد توسلمند مسؤول گروه جهادی شهید تقوی سوق در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: همزمان با شیوع کروناویروس در استان گروه جهادی شهید تقوی با چهار اکیپ فعالیت خود را در مقابله با کرونا آغاز کرد.
  
وی با بیان اینکه 22 نفر داوطلبانه در خط مقدم جبهه مبارزه با این ویروس به مردم خدمت می‌کنند، ادامه داد: عملیات ضدعفونی در روستاهای بخش سوق، شهر سوق و دهدشت  انجام شده است.
توسلمند گفت: روستاهایی از جمله برم‌سبز، لیر بزرگ، لیر کوچک، دزک، راک، خلیفه‌ای، سرکوه راک، راک، بلوط بنگان، طوف خیمه و بی‌بی‌زلیخایی تاکنون علیه کرونا ضدعفونی شده‌اند.
 


مسؤول گروه جهادی شهید تقوی سوق تصریح کرد: ادارات و معابر عمومی دهدشت نیز در چندین مرحله به کمک جهادگران سوق ضدعفونی گندزدایی شد.
توسلمند افزود: علاوه بر طرح تنظیف مواد ضدعفونی تهیه و بین مردم توزیع شده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون طرح خانه به خانه در راستای مقابله با شیوع کرونا در سوق و روستاهای بخش در حال اجراست.
این جهادگر بسیجی با بیان اینکه قصد داریم برای نیازمندان ماسک و مواد ضدعفونی تهیه کنیم از خیرین خواست در این امر خداپسندانه آنها را یاری کنند.
 
وی ادامه داد: فعالیت گروه جهادی سوق همچنان ادامه دارد و برای خدمت به مردم با همه توان در میدان مبارزه خواهیم ماند.
فارس نوشت: گندزدایی معابر شهری اقدام عملی و منطقی برای پیشگیری است و این کار مرتب از سوی متولیان سلامت مردم و با همکاری دیگر ادارات در سطح شهرستان صورت گرفته و استمرار خواهد یافت اما اگر مردم کماکان با همان شیوه سابق در شهر حضور یابند تمام این اقدامات ابتر می‌شود.
با همکاری یکدیگر و با پیوستن به پویش‌های پیشگیرانه از قبیل #در_خانه_می‌مانیم، #کرونا_را_شکست_می‌دهیم و #برای _سلامتی_خود_مسافرت_نمی‌رویم به قطع زنجیره انتقال و سرایت کرونا کمک کنیم.

برپایی چادرهای مسافرتی در تفرجگاه های باشت ممنوع شد
 فرماندار باشت گفت: برپایی چادرهای مسافرتی در تفرجگاه های این شهرستان ممنوع است و هیچگونه پذیرش مسافر صورت نمی گیرد.
سید مسعود حسینی با اشاره به اینکه به دلیل آب و هوای مطلوب هر ساله تعداد زیادی گردشگر در طبیعت باشت اقدام به برپایی چادر می کردند اظهار داشت: امسال به دلیل احتمال انتشار ویروس کرونا  برپایی چادرهای مسافران در تمام تفرجگاه های این شهرستان ممنوع شده است.
وی بیان کرد: اسکان گردشگر در مدارس، مهمانسراهای اداری و بوستان های باشت نیز تا کنترل کامل ویروس کرونا ممنوع  است.
فرماندار باشت از برنامه ریزی ساماندهی یک اکیپ برای اجرای طرح غربالگری مسافران در منطقه پل بریم این شهرستان خبر داد.
حسینی ابراز داشت: این اکیپ متشکل از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان از چند روز آینده کار سنجش تب مسافران را آغاز می کنند.
فرماندار باشت با یادآوری اهمیت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و حفاظت از جان مردم از شهروندان خواست برگزاری مهمانی های خود از مسافران خارج ار شهرستان را به پس از کنترل بیماری کرونا موکول کنند.
وی  افزود: هدف از تعطیلی  مدارس و دانشگاهها افزایش حضور شهروندان و خانواده ها در منزل برای پرهیز از خطر شیوع کرونا است و مردم نباید با بی احتیاطی اقدام به برپایی برنامه هایی چون مهمانی،جشن تولد و امثال آن کنند.
حسینی ضدعفونی معابر عمومی،ساختمان های اداری و آموزشی، توزیع اقلام بهداشتی و برنامه های آموزشی در فضای مجازی را از برنامه های در حال اجرا برای پیشگیری از ویروس کرونا در باشت عنوان کرد.
تاکنون ۶ بیمار مبتلا  به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.
بیمارستان شهید جلیل یاسوج برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در این استان اختصاص یافته است.
موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۴ هزار و ۷۴۷ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۲۴ نفر رسیده و همچنین ۹۱۳نفر بهبود یافته‌اند.

ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران به شهر سی‌سخت
 مردم شهر سی‌سخت که از دیرباز به عنوان مردمی با فرهنگ و میهمان نواز مشهور بوده‌اند امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا پذیرای مسافر و گردشگر نیستند.
 ستاد مردمی هم این روزها به علت شیوع بیماری کرونا عذر مسافران را خواسته و با کمال احترام از مسافران و گردشگران می‌خواهد به لحاظ حفظ سلامتی خودشان و حفظ سلامتی شهروندان سی‌سخت به این شهر توریستی در ایام نوروز مسافرت نکنند.
گفتنی است که بر حسب دستور شبکه بهداشت و درمان، فرماندار و دادستان شهرستان دنا تمامی هتل‌ها، سوئیت‌ها، رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها در شهر سی‌سخت تعطیل است.

قطع زنجیره انتقال کرونا نیازمند همکاری مردم است
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: انتظار می‌رود مردم ضمن رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های پیشگیری از بیماری کرونا، از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.
محمد طاهر طیب‌زادگان فعالیت‌های پیشگیرانه حوزه بهداشت و درمان در زمینه مقابله با کرونا ویروس و نیز توصیه‌های لازم برای قطع زنجیره انتقال در شهرستان را تشریح کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: از بدو اعلام رسمی مشاهده مواردی از مبتلایان به کرونا ویروس در سطح کشور و به تبع تشکیل جلسات ستادی در مرکز استان، جلسات متعددی در ستاد شبکه و بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با حضور مسئولین ستادی و پزشک متخصص عفونی تشکیل و تصمیمات پیشگیرانه و آموزشی لازم در این زمینه اتخاذ شد.
طیب‌زادگان افزود: بلافاصله کارگاه‌های آموزشی ویژه پرسنل در بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان و همچنین جلسات شورای سلامت و امنیت غذایی با محوریت کرونا ویروس برگزار شد و ساختمان قبلی اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت به عنوان بخش ایزوله در این راستا انتخاب و نسبت به تجهیز و راه اندازی آن اقدام لازم و به موقع صورت گرفت.
وی بازدیدهای روزانه گروههای مهندسی بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در شهرهای دهدشت، قلعه رئیسی، سوق، دیشموک و کلیه مناطق تحت پوشش آنها، آموزش به کارگران نانوایی‌ها و آش و حلیم فروشی‌ها، پلمپ قلیان سراها، کافه سراها و گیم نت‌ها، ضد عفونی کردن شهر دهدشت و مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی با کمک شهرداری‌ها و گروه جهادی شهر سوق، آموزش چهره به چهره توسط اکیپ‌های کارکنان حوزه سلامت، نصب بنر در میادین اصلی شهر دهدشت و مبادی ورودی و پخش نکات پیشگیرانه بر روی تلویزیون شهری با همکاری شهرداری این شهر، توزیع پوستر و پمفلت آموزشی در سطح شهرها و روستاها را به عنوان نمونه‌هایی از اقدامات صورت گرفته در راستای آموزش و اطلاع رسانی عمومی به جهت پیشگیری از کرونا ویروس عنوان کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در ادامه اظهار داشت: تهیه و توزیع بیش از 10هزار لیتر آب ژاول در سطح شهرستان کهگیلویه، پلمپ بازارچه خیاطان بازار روز شهر دهدشت و عدم انجام اعمال جراحی‌های الکتیو در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، مکاتبه با شرکت‌های ساختمانی و مدیران اجرایی پروژه های عمرانی شهرستان مبنی بر ارائه آموزش‌های پیشگیرانه لازم، ضد عفونی کردن مدارس و مساجد سطح شهرستان و تشدید بازدیدهای گروه‌های بهداشتی از سطح  بازار و اماکن عمومی شهرهای شهرستان از دیگر اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در شهرستان است.
وی همکاری مردم در کنترل این ویروس و جلوگیری از شیوع را ضروری خواند و گفت: با توجه به گسترش سریع بیماری کرونا در سطح کشور و افزایش تدریجی موارد مثبت در سطح استان و همچنین احتمال انتقال این بیماری از طریق ناقلین بدون علامت بالینی و به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس از عموم مردم شریف شهرستان کهگیلویه انتظار می‌رود ضمن رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های پیشگیری از بیماری کرونا، از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر، اماکن و فضاهای عمومی به ویژه مراجعه به بیمارستان امام خمینی (ره)  دهدشت و سایر مراکز درمانی دولتی و خصوصی به جز در موارد اورژانسی اکیدا خودداری کنند.
طیب‌زادگان تصریح کرد: با توجه به ممنوع الملاقات بودن همه بیماران بستری در بیمارستان امام خمینی (ره) از عموم مردم خواهانیم که در این راستا با مجموعه عوامل و پرسنل این بیمارستان نهایت همکاری را داشته باشند.
این مسؤول تأکید کرد: بی‌شک عبور از این بحران پیش آمده جز با همکاری و همراهی تمامی آحاد جامعه و مسئولیت پذیری آنان در قبال سلامت خود و دیگران میسر نخواهد بود.
طیب‌زادگان گفت: در صورت حضور میهمانانی از سایر استان‌ها و نقاط مختلف کشور در سطح شهرستان و همچنین بروز علائم خفیف تنفسی در سایر افراد، قرنطینه در منزل حداقل به مدت دو هفته ضروری خواهد بود.

بی‌توجهی برخی ادارات کهگیلویه و بویراحمد به دستورالعمل استاندار

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع در استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها مردم بیش از همیشه رعایت دستورات و نکات بهداشتی می‌کنند.
استفاده از ماسک در اماکن عمومی و ضد عفونی کردن روزانه داخل خودروها و اتاق کار و همچنین ضد عفونی فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها و سایر اماکن؛ کار این روزهای بیشتر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در آخرین نشست ستاد پیشگیری از کرونا خطاب به دستگاه‌های اداری از آن‌ها خواست که در هنگام مراجعه ارباب رجوع مواد لازم از جمله ژل و الکل و مواد ضد عفونی کننده در دسترس قرار دهند.
وی همچنین از روسای ادارات خواست تا برای کارکنان زیر مجموعه خود مواد لازم ضد عفونی و ماسک و دستکش و سایر ملزومات تهیه کنند.
 ادارات استان گزارش می‌رسد که بسیاری از دستگاه‌های اداری اقدام به چنین کاری کرده و در برخی دیگر از ادارات هنوز خطر شیوع و انتشار ویروس کرونا جدی گرفته نشده و حتی مواد لازم در دسترس کارکنان قرار نگرفته است.
این در حالی است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یکی دو هفته اخیر با گفتار و رفتار خود از جمله ترک برنامه روز درختکاری به دلیل عدم رعایت دستورات بهداشتی مبنی بر برگزار نشدن هرگونه تجمعی نشان داده که نسبت به موضوع پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و سرایت آن به مردم استان عزم جدی دارد.
 به زودی اسامی این دستگاه‌ها در صورت عدم رعایت دستورالعمل استاندار از همین رسانه اعلام می‌شود.

تیم تخصصی 15 نفره ناظر بر تعطیلی هتل‌ها و مسافرخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از نظارت تیم تخصصی 15 نفره بر تعطیلی اماکن اقامتی این استان خبر داد.
مجید صفایی با اشاره به بازدید از مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها و مسافرخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دستورالعمل وزارتی این است که از پذیرش هرگونه مسافر و گردشگر و یا هر عنوان دیگر در اماکن اقامتی استان خودداری شود.
صفایی گفت: به همین منظور مراکز اقامتی شهر یاسوج را مورد بازرسی قرار دادیم و از صاحبان هتل‌ها و مسافرخانه‌ها خواستیم تا اطلاع ثانوی از پذیرش هرگونه مسافر و گردشگر در این مراکز خودداری کنند.
وی افزود: تیم تخصصی 15 نفره ادار‌ه‌کل گردشگری و میراث فرهنگی استان همه این اماکن را در سرتاسر کهگیلویه و بویراحمد نظارت و بررسی می‌کنند و البته صاحبان اماکن نیز تاکنون همکاری خوبی با مسوولان داشته‌اند.


کد مطلب: 418580

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/418580/بی-توجهی-برخی-ادارات-کهگیلویه-بویراحمد-کرونا-خزان-گردشگری-بهار-کرونایی-قطع-زنجیره-انتقال-نیازمند-همکاری-مردم-تیم-تخصصی-ناظر-تعطیلی-هتل-ها-مسافرخانه-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1