کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بسته خبری کبنانیوز؛

لغو رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان در استان / ”ویتامین ها“ دشمن ویروس کرونا / قطعی بودن ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد/ مجازات احتکارکنندگان ماسک و مواد ضدعفونی/

8 اسفند 1398 ساعت 9:58

بسته خبری کبنانیوز؛ لغو رزرو اینترنتی اسکان نوروزی مسافران در یاسوج، ابتلا به ویروس کرونا، احتکار ماسک و ... بخشی از خبرهای روز چهارشنبه ( 8 اسفند ماه 98 ) کهگیلویه و بویراحمد بود.


بسته خبری کبنانیوز، لغو رزرو اینترنتی اسکان نوروزی مسافران در یاسوج، ابتلا به ویروس کرونا، احتکار ماسک و ... بخشی از خبرهای روز چهارشنبه ( 8 اسفند ماه 98 ) کهگیلویه و بویراحمد بود.
لغو رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان در استان
رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان در کهگیلویه و بویراحمد لغو شد.
لغو رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان در استانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش و پرورش این استان گفت: همزمان با سراسر کشور رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان و دیگر قشرهای مردم در مدارس و کلاس های درس این استان برای ایام تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۹ لغو شد.
هادی زارع پور افزود: این موضوع تا اطلاع بعدی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد متوقف شده است.
وی گفت: هدف از چنین اقدام مهمی جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور و کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از آرام شدن اوضاع و کنترل بیماری کرونا ویروس در کشور و استان رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان و دیگر قشرهای مردم آغاز شده و اطلاع رسانی لازم نیز در این زمینه انجام می شود.
زارع پور عنوان کرد: مدارس و کلاس های درس کهگیلویه و بویراحمد با رعایت کامل مسائل بهداشتی آمادگی پذیرش فرهنگیان و دیگر قشرهای مردم در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۹ را دارند.
وی اضافه کرد: این در حالی است که پیشنهاد می ‌شود فرهنگیان و دیگر قشرهای مردم برای اجرای هر چه بهتر پویش ملی مبارزه و ریشه کنی بیماری کرونا ویروس تا حد امکان از مسافرت‌ های نوروزی به کهگیلویه و بویراحمد پرهیز کنند.

”ویتامین ها“ دشمن ویروس کرونا
کمبود ویتامین‌ها C، A ، D و تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی و کرونا را افزایش می‌دهد.
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی این استان گفت: عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری ویروسی کرونا دارد.
خانم داورپناه افزود: عامل ابتلا به این ویروس بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و بیماری‌های ریوی، قلبی، سوء تغذیه و نداشتن تغذیه صحیح است.
وی ادامه داد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه سه واحد از گروه سبزی‌ها (بجز سبزی‌های نشاسته ای) و حداقل ۲ واحد میوه، مصرف روزانه منابع غذایی ویتامین C مانند سبزی و سالاد، میوه‌های حاوی ویتامین C مانند پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، کیوی و سبزی‌های دارای ویتامین C مانند انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه ، هویج ،کدوحلوایی و سبزی‌های سبز تیره مثل اسفناج، برگ چغندر و برگ‌های تیره رنگ کاهو که از منابع خوب ویتامین A هستند  توصیه می‌شود.
دکتر داور پناه ادامه داد: کودکان زیر پنج سال، مادران باردار و سالمندان و بیمارانی که دارو‌های کورتنی مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند و لازم است برای پیشگیری نکات زیر را رعایت کنند.
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: افراد برای پیشگیری از کرونا، هر روز سبزی یا سالاد همراه با آب لیموترش یا آب نارنج تازه استفاده کنند، همچنین مصرف هویج،کدوحلوایی، خوردن پیاز خام به دلیل داشتن ویتامین C همراه با غذا را فراموش نکنند.
وی توصیه کرد: از مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست فود‌ها و غذا‌های چرب و سنگین پرهیز شود و استفاده از منابع پروتئین در غذای روزانه مثل حبوبات یا تخم مرغ حائز اهمیت است.
خانم داورپناه گفت: از منابع غذایی مانند حبوبات به عنوان جایگزین مناسب گوشت، شیر و لبنیات و سبزی‌های برگ سبز و انواع خشکبار بیشتر استفاده و از خوردن غذا‌هایی که خوب پخته نشده (مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو، کباب‌هایی که مغز پخت نشده اند) خودداری شود.
وی تاکید کرد: خوردن غذا و مایعات در مکان‌هایی که از نظر بهداشتی مورد اطمینان نیستند، ممنوع و در صورتی که علائم سرماخوردگی دارید، از غذا‌های آبکی مثل سوپ و آش همراه با آب لیموی تازه و مایعات گرم استفاده کنید.

قطعی بودن ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد
ابتلای یک نفر به ویروس بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد تایید شد.
قطعی بودن ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، رییس دانشگاه علوم پزشکی این استان با اشاره به انتشار خبر زیر نویس شبکه خبر مبنی بر ابتلای 2 کهگیلویه و بویراحمدی به ویروس کرونا گفت: صبح امروز تست یک نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا در یاسوج مثبت اعلام شد.
دکتر پزدانپناه افزود: این بیمار هم استانی چند روزی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری بود که با بهتر شدن حال عمومی و بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شده و در حال حاضر در منزل به درمان خود ادامه می دهد.
آقای یزدانپناه افزود: ساعتی پیش از سوی سخنگوی وزارت بهداشت و زیرنویس شبکه خبر، خبری مبنی بر وجود 2 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در یاسوج اعلام شد که این موضوع هم اکنون در دست بررسی است.
وی ادامه داد:  آخرین آمار کرونا تا ظهر امروز به نقل از وزارت بهداشت در بیست و چهار ساعت گذشته 44 مورد جدید و قطعی ابتلا در کشور ثبت شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی این استان افزود: آمار تفکیکی این 44 مورد، قم 15 نفر، گیلان 9 نفر، تهران 4 نفر، استان مرکزی 1 نفر، خوزستان 3 نفر، سیستان و بلوچستان 2 نفر، کرمانشاه 1 نفر، اردبیل 1 نفر، مازندران 1 نفر، لرستان 1 نفر، فارس 2 نفر، سمنان 1 نفر، کهکیلویه و بویر احمد 2 نفر و هرمزگان 1 نفر علام شده است.
دکتر یزدانپناه با اشاره به اینکه مردم اخبار مربوط به این بیماری را از مبادی رسمی پیگیری کرده و به شایعات توجه نکنند گفت: رعایت نکات بهداشتی، حاضر نشدن در اماکن عمومی و پرهیز از سفرهای غیر ضرور در پیشگیری از انتشار این بیماری بسیار موثر است.

کمبود برخی ویتامین ها احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد
 کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه کمبود ویتامین‌ها C، A ، D و تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی و کرونا را افزایش می‌دهد گفت: ویتامین‌ ها دشمن کرونا ویروس هستند.
هاجر داورپناه اظهار داشت:  عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری ویروسی کرونا دارد.
وی بیان کرد: نداشتن تغذیه صحیح و  بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و بیماری‌های ریوی، قلبی، سوء تغذیه علائم این بیماری را تشدید می کنند.
داورپناه تصریح کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه سه واحد از گروه سبزی‌ها و حداقل ۲ واحد میوه، مصرف روزانه منابع غذایی ویتامین C مانند سبزی و سالاد، میوه‌های حاوی ویتامین C مانند پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، کیوی و سبزی‌های دارای ویتامین C مانند انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه ، هویج ،کدوحلوایی و سبزی‌های سبز تیره مثل اسفناج، برگ چغندر و برگ‌های تیره رنگ کاهو که از منابع خوب ویتامین A هستند  توصیه می‌شود.
وی اضافه کرد:  کودکان زیر پنج سال، مادران باردار و سالمندان و بیمارانی که داروهای کورتونی مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا و لازم است برای پیشگیری نکات زیر را رعایت کنند.
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: افراد برای پیشگیری از کرونا، هر روز سبزی یا سالاد همراه با آب لیموترش یا آب نارنج تازه استفاده کنند.
داورپناه تصریح کرد: برای پیشگیری بهتر علاوه بر رعایت نکات بهداشتی همچنین مصرف هویج، کدو حلوایی، خوردن پیاز خام به دلیل داشتن ویتامین C همراه با غذا را فراموش نکنند.
وی اضافه کرد: از مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین پرهیز و استفاده از منابع پروتئین در غذای روزانه مثل حبوبات یا تخم مرغ حائز اهمیت است.
 داورپناه گفت: از منابع غذایی مانند حبوبات به عنوان جایگزین مناسب گوشت، شیر و لبنیات و سبزی‌های برگ سبز و انواع خشکبار بیشتر استفاده و از خوردن غذاهایی که خوب پخته نشده (مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو، کباب‌هایی که مغز پخت نشده اند) خودداری شود.
وی تاکید کرد: خوردن غذا و مایعات در مکان‌هایی که از نظر بهداشتی مورد اطمینان نیستند، ممنوع و در صورتی که علائم سرماخوردگی دارید، از غذاهای آبکی مثل سوپ و آش همراه با آب لیموی تازه و مایعات گرم استفاده کنید.

حدود ۱۱۰هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد آموزش مقابله با کرونا فرا می گیرند
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۱۱۰ هزار نفر دانش آموز،فرهنگی و کارکنان آموزش و پرورش استان در دوره های آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا شرکت می کنند.
هادی زارع پور  اظهار داشت:آموزش پیشگیری از بیماری کرونا برای ۹۸ هزار دانش آموز،هشت هزار و ۱۳۶ معلم،۳۲۵ نیروی خدماتی،۵۶۵  نفر از کارکنان اداره های آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی و بخشی به صورت آموزش آنلاین فضای مجازی در حال انجام است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:تاکنون ۵۰۰  تن صابون مایع و یکهزار و ۵۰۰ عدد ماسک بین مدارس کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.
وی بیان کرد:این میزان مواد شوینده برای پوشش ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه با حدود ۱۵۰ هزار دانش آموز اندک است و نیاز است مسئولان و خیران سلامت برای تامین مواد شوینده در مدارس استان مشارکت بیشتری کنند.
وی با اشاره به حساسیت ها نسبت به بیماری کرونا و نیاز به شست و شوی روزانه مدارس گفت: خیران سلامت برای تامین مواد شوینده ضدعفونی مدارس استان پیش قدم شوند.
زارع پور گفت:با توجه به اهمیت مدارس در شیوع بیماری کرونا و محدودیت بودجه آموزش و پرورش خیران سلامت برای کمک به آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد سهیم شوند.
وی بیان کرد: در روزهای تعطیلی مدارس کار ضدعفونی مدارس استان در حال انجام است اما نیازمند ابزارهای شست و شوی بیشتری هستیم.
زارع پور تصریح کرد: مدارس با نیاز ویژه چون مدارس استثنایی با توجه به محدودیت های جسمانی دانش آموزان بیشترین اولویت را دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:۲ هزار و ۱۲۳ نسخه بروشور،۱۰۶ پوستر و ۳۴۵ محتوای آموزشی برای توزیع به مناطق مختلف آموزش و پرورش استان ارسال شده است.
زارع پور عنوان کرد: تاکنون ۱۷ جلسه در ستاد کرونای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده و براساس مصوبات این ستاد اجرای جشنواره ها، اردوهای دانش آموزی،نمایشگاه ها و سمینارهای آموزش و پرورش تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
وی با اشاره به اینکه مدارس کهگیلویه و بویراحمد تا پایان هفته جاری تعطیل است عنوان کرد: برنامه ریزی برای آموزش دانش آموزان در شبکه های اجتماعی فضای مجازی با تلاش معلمان در حال انجام است و تلاش می شود با دایر کردن مدارس در روزهای پنجشنبه و تاخیر در امتحانات پایان سال از افت تحصیلی دانش آموزان پیشگیری شود.

ویروس کرونا مانع فعالیت های اقتصادی در کهگیلویه وبویراحمد نشود
 معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از دستگاه ها و اعضای ستاد تسهیل و رونق تولید در استان خواست ضمن همکاری با متولیان امر برای کنترل و مقابله با شیوع و گسترش ویروس کرونا و همچنین رعایت نکات بهداشتی و توصیه های پزشکی در این زمینه اما در عین حال نباید شیوع این بیماری مانع از فعالیت های اقتصادی و تعلل در روند چرخه تولید و اشتغال در استان شود.
حشمت الله صمیمی عصر روز دوشنبه (6 اسفند ماه 98 ) در نشست کارگروه تسهیل کهگیلویه وبویراحمد گفت: بدون شک سلامت و مقابله با این ویروس اولویت نخست مسئولان و متولیان امور اجرایی در استان است اما نباید از وجود مشکلات و موانع فرا روی صنعتگران، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان غفلت کرد.
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد همه دستگاه های اجرایی و مدیران بانک های عامل در استان ملزم به رعایت و اجرای مصوبات و دستورالعمل های مربوط به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان هستند.

صمیمی دوست اظهار داشت: توجه به برنامه ها، دستورالعمل ها و قانون سرمایه گذاری و عبور از قوانین و سخت گیری های بی مورد باید در دستور کار مسئولان و برنامه ریزان اقتصادی در استان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه همچنان از مهمترین مسائل کشور بحث تولید و اشتغال است، تاکید کرد: باید همه ظرفیت ها برای رونق تولید و اشتغال بکار گرفته شود و در روند اجرای پرونده ها و پرداخت وام ها از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هیچ گونه کم کاری قابل توجیه و پذیرفتنی نیست.
صمیمی دوست برتعامل و همکاری بیشتر بانک های عامل با صاحبان طرح های اقتصادی و متقاضیان سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: برخی بانک های عامل همکاری خوبی دارند اما برخی بانک ها همچنان به دنبال بهانه و سختگیری های بی مورد در زمینه پرداخت تسهیلات به متقاضیان هستند.
در این نشست همچنین مشکلات ۱۳ واحد تولیدی با حضور صاحبان این واحدها بررسی و راهکارهای رفع مشکلات و موانع فراروی انها نیز ارائه شد.
صمیمی دوست تصریح کرد: پیگیری بند الف تبصره ۱۸، تامین تسهیلات، آماده کردن زیرساخت های آب، برق، راه وموضوع گمرک از جمله مشکلات این واحدهای تولیدی بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با تلاش و پیگیری های انجام شده وضعیت استان در دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ تا حدودی رضایت بخش است.
وی تاکید کرد: سال گذشته در بخش کشاورزی ۳۹ طرح موفق به دریافت یارانه به مبلغ ۲۲.۵ میلیارد ریال شدند.
معاون اقتصادی استاندار با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد جز استان های برتر در جذب یارانه بانکی است، عنوان کرد: در زیرساخت بخش کشاورزی  مبلغ ۱۱.۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و پرداخت شد.

احتکارکنندگان ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در کهگیلویه و بویراحمد مجازات می‌شوند
 مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی داروخانه‌ها و واحدهای صنفی کالای پزشکی استان نظارت و بازرسی می شوند و در این راستا با احتکار کنندگان اقلام بهداشتی مانند انواع ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده مطابق قانون، برخورد جدی خواهد شد.
براتعلی صالحی اظهار داشت: با شیوع بیماری ویروسی کرونا در برخی از استان های کشور موج خرید اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضد عفونی کننده در جامعه به وجود آمده است و در این میان افراد سودجویی اقدام به احتکار و یا گران فروشی این اقلام کرده اند.
وی افزود: تمامی مکان های فروش اقلام بهداشتی به صورت روزانه توسط گشت های تعزیرات حکومتی استان در شهرستان های هشت گانه بررسی می شوند.
صالحی عنوان کرد: تاکنون در این بازدیدها پنج مورد تخلف کشف و ۲ واحد صنفی کالای پزشکی به علت احتکار و گرانفروشی ماسک و دست‌کش پلمپ شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ماسک ها و دستکش های احتکار شده در ین گشت ها به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل داده شده است.
وی بیان کرد: ۲ اکیپ نظارتی تعزیرات حکومتی در مرکز استان (یاسوج) کار کنترل، نظارت و بازرسی بر بازار مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش را انجام می دهند.


کد مطلب: 418274

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/418274/لغو-رزرو-اینترنتی-اسکان-نوروزی-فرهنگیان-استان-ویتامین-دشمن-ویروس-کرونا-قطعی-بودن-ابتلای-یک-نفر-کهگیلویه-وبویراحمد-مجازات-احتکارکنندگان-ماسک-مواد-ضدعفونی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1