تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۴۱۷۷۸۷
لیست انتخاباتی پرحرف و حدیث با واکنش منفی برخی چهره‌های روبه‌رو شد

​​​​​​​رائفی‌پور و ارضی از چه ناراحتند؟!

۰
​​​​​​​رائفی‌پور و ارضی از چه ناراحتند؟!
کبنا ؛لیست انتخاباتی اصولگرایان بسیاری از چهره‌های این جریان را ناراضی و ناراحت کرده است. گستره این ناراحتی از محمد باقر قالیباف لیدر لیست و وحید یامین پور مجری تلویزیونی تا علی اکبر رائفی پور سخنران جنجالی و منصور ارضی مداح مشهور را در بر می‌گیرد.
 روز دوشنبه شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب لیست ۳۰ نفره نامزد‌های انتخابات مجلس را اعلام کرد. پس از آن جنجال میان اصولگرایان ایجاد شد و فضای مجازی پر شد از اظهار نظر‌های انتقادی درباره این لیست.
بسیار از فعالان اصولگرا علیه این لیست اعلام موضع کردند. حتی محمد باقر قالیباف نیز این لیست را رد کرد و آن را مورد قبول ندانست. قالیباف لیدر لیست منتشر شده بود و رد لیست از سوی او بازتاب وسیعی داشت.
فعالان اصولگرا در فضای مجازی لیست را پر از ایراد دانستند، نام چهره‌هایی همچون وحید یامین‌پور که حالا دیگر برای اصولگرایان یک سلبریتی سیاسی به حساب می‌آید در لیست قرار نداشت و اقتصادانانی همچون امیر سیاح و خاندوزی نیز که در روز‌های قبل با انتشار لیست اموال خود خبرساز شده بودند از لیست کنار گذاشته شدند. حتی حمید رسایی در لیست اصولگرایان جایی نداشت.
نکته جالب توجه این بود نامزد‌هایی که در لیست قرار نداشتند اعلام انصراف نکردند حتی یامین پور تاکید کرد که انصراف نخواهد داد.
انتقادات آنقدر زیاد بود که ساعتی پس از بالا گرفتن اعتراضات دبیرخانه شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اعلام کرد: "با توجه به گمانه‌زنی‌های مختلف و انتشار فهرست‌های متفاوت با عنوان لیست شورای ائتلاف در تهران، اسامی نهایی ۳۰ نامزد ائتلاف در تهران به زودی از طریق این شورا رسماً به اطلاع عموم خواهد رسید."
به این ترتیب شورای ائتلاف تصمیم گرفت در لیست منتشره تجدید نظر کند. احتمالا ائتلاف تغییراتی در لیست خود خواهد داد. شب گذشته الیاس نادران از نامزد‌های اصلی اصولگرا در تویئی نوشت: "بعد از نوسانات سیاسی روز‌های اخیر از اردوگاه اصولگرایان خبر‌های خوشی می‌رسد. منتظر یک لیست واحد مقبول و البته کارآمد باشید."
با این حال به نظر نمی‌رسد تغییرات از چند گزینه فراتر برود. حتی اگر تغییراتی مهمی هم اعمال شود بازهم نمی‌توان گفت: «اصولگرایان به وحدت مورد نظر خود رسیده اند. چرا که جبهه پایداری از وضعیت موجود بسیار ناراضی است و تقریبا احتمال پیوستنش به ائتلاف صفر است»


رائفی‌پور و ارضی از  چه ناراحتند؟!
رائفی‌پور می گوید اصولگرایان مانع از ارائه لیست توسط او شدند

ناراحتی رائفی پور و منصور ارضی
در کنار اعتراض فعالان سیاسی اصولگرا به لیست انتخاباتی منتشر شده برخی چهره‌های این جریان همچون علی اکبر رائفی‌پور و منصور ارضی نیز از لیست و اتفاقات رخ داده انتقاد کردند.
رائفی پور در توئیتی نوشت: "مردم این روز‌ها و این آدم‌ها را به خاطر بسپارید! صد نفر را واسطه فرستادند که شما لیست مجزا نده و وحدت را حفظ کن، قول می‌دهیم شرایط شما (شفافیت، کارآمدی و جوانگرایی) لحاظ شود! حالا هرکه از مادرش قهر کرده می‌خواهد لیست جداگانه‌ای بدهد. ظاهراً فقط من می‌توانم وحدت را به هم بزنم!"
در آذر ماه که تازه تحرکات انتخاباتی اصولگرایان برای تنظیم لیست انتخاباتی آغاز شده بود، علی اکبر رائفی پور سخنران مشهور و محبوب بدنه اصولگرایان نیز تحرکات انتخاباتی خود را آغاز کرد. رفتار‌های رائفی پور به گونه‌ای بود که این گمانه تقویت شد که ممکن است او لیست انتخاباتی دهد.
خود او در آن زمان در توئیتی نوشت: "هردو جریان سیاسی اصلی کشور شدیداً نگران کنشگری بنده در انتخابات هستند و اخیرا دست به اقدامات بچه گانه‌ای زده اند که همه را شفاف خواهم کرد."
او افزود: "اصولگرایان نگرانند مبادا در انتخابات لیست بدهم و موجب تفرقه در جامعه رأیشان شوم و اصلاح طلبان اساسا نگران ورود انقلابی‌ها به عرصه سیاسی هستند."
 البته شفاف سازی دیگری در این مورد از سوی رائفی پور صورت نگرفت.
همچنین به نظر نمی‌رسید که اصلاح طلبان نگرانی از رائفی‌پور داشته باشند چرا که اساسا شرایط برای حضورشان در انتخابات مساعد نبود و پیشاپیش زمین بازی را به حریف داده بودند.
اما این موضوع بیشتر در میان اصولگرایان بازتاب داشت و عده‌ای معتقد بودند رفتار‌های شخصیت‌هایی همچون رائفی پور می‌تواند لیست واحد اصولگرایان را با خطر روبه‌رو کند.
حالا رائفی پور از دلواپسان اصولگرا گلایه می‌کند و به نوعی می‌گوید مانع از ارائه لیست توسط او شدند و اکنون هر کسی لیست جداگانه می‌دهد. در واقع رائفی پور از این ناراحت است که اجازه نقش آفرینی به او در عرصه انتخابات مجلس داده نشده است.
نکته جالب توجه این است که از دیروز هواداران رائفی پور از او می‌خواهند لیست انتخاباتی بدهد.
پس از انتشار لیست اصولگرایان منصور ارضی مداح مشهور نیز نارضایتی خود را از لیست منتشر شده اعلام کرد. او یک گام از رائفی پور هم پیشتر رفت و تاکید کرد که لیست جداگانه‌ای منتشر خواهد کرد.
در بیانیه منصور ارضی آمده است: "از آنجا که لیست‌های ارائه شده آنچه مد نظر طیف وسیعی از دلسوزان انقلاب اسلامی نیست در فرصت باقی مانده لیستی از عناصر انقلابی و کارآمد با حمایت هیات‌های مذهبی و عزیزان حزب اللهی و دردمند نظام ارائه خواهد شد و انشاءالله تا ۴۸ ساعت آینده لیست مردمی و انقلابی مقبول معرفی می‌گردد."
حاج منصور ارضی به عنوان لیدر جامعه مداحان شناخته می‌شود. تاکنون لیستی از سوی جامعه مداحان و منصور ارضی منتشر نشده است، شاید اگر لیست ائتلاف دچار تغییر اساسی شود، مداحان نیز از ارائه لیست جداگانه منصرف شوند.
چیزی که روشن است در جریان اصولگرا بسیاری به دنبال نقش آفرینی سیاسی مستقل هستند، اما شورای ائتلاف اصولگرایان مانع از اتفاق می‌شود. امیرحسین ثابتی فعال سیاسی و مجری برنامه جهان آرا شبکه افق در توئیتی نوشته است: «نه فقط رائفی پور، چند نفر دیگر از موثرین جبهه انقلاب را هم ساکت کرده بودند تا چیزی نگویند و وحدت اصولگرایان خراب نشود! اما حالا که آقای قالیباف آنطور که دوست داشته همه اطرافیانش در لیست نهایی جا نشده اند، میخواهد یک لیست جدا بدهد ... این وسط وحدت شکن هم رائفی پور و سایرین هستند!»
انتخابات مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفندماه برگزار می‌شود تبلیغات انتخاباتی از فردا پنج شنبه آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد یافت. به این ترتیب اصولگرایان زمان زیادی برای ایجاد وحدت ندارند. باید دید تحرکات انتخاباتی در دقیقه نود به چه سمت و سویی می‌رود. (فرارو)
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1