تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۴۱۷۱۳۲
بررسی و تحلیل معامله‌ی ترامپ که به سود کشور صهیونیستی است؛

معامله قرن؛ این سه کشور!

۰
معامله قرن؛ این سه کشور!
کبنا ؛ترامپ بالاخره از طرح "معامله قرن" خود رونمایی کرد؛ طرحی که به معنای واقعی یک معامله -البته پرسود برای صهیونیست‌ها- است. اینکه ترامپ در طرح خود تا توانسته جانب رژیم صهیونیستی را گرفته به هیچ وجه دور از انتظار نبود، آنچه که مایه تاسف است حضور نمایندگان سه کشور عربی در مراسم ننگین رونمایی از این طرح بود.
به گزارش کبنا، سید هادی برهانی، استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در یادداشتی در ارتباط با طرح معامله قرن ترامپ و حمایت سه کشور عربی از آن می‌نویسد:
"دونالد ترامپ طی مراسمی در حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر افراطی اسرائیل از معامله قرن رونمایی کرد. در این مراسم که به مقامات صهیونیست -از نوع آمریکایی و اسرائیلی آن- اختصاص داشت سه نماینده از کشورهای عربی – بحرین، امارات و عمان - حضور داشتند.
1.  تصویر حضور این سه در مراسم مزبور، یکی از دردناکترین و شرمنده کننده‌ترین تصاویری است که می توان در آلبوم تاریخ معاصر کشورهای عربی و اسلامی یافت. این حضور اگر چه بسیار سنگین و ننگین است اما همچنان به معنای تایید صریح معامله قرن نیست.


حضور نمایندگان سه کشور عربی در مراسم رونمایی از طرح معامله قرن ترامپ

2.  تحولات روزهای آینده به ویژه موضع این سه کشور در اتحادیه عرب نشان خواهد داد مواضع واقعی آنها در قبال معامله قرن چیست.
3.  آش معامله قرن آن چنان شور است که بسیاری از کشورهای غربی و حامیان اسرائیل مانند فرانسه و آلمان نیز جرات نکرده‌اند آنرا تایید کنند. در این فضا تایید معامله قرن از سوی یک کشور اسلامی چیزی در حد و اندازه های یک خیانت ارزیابی خواهد شد. خیانت به سرزمین مقدس فلسطین که گوشه ای دورافتاده از منطقه نیست بلکه به معنای واقعی کلمه قلب جهان اسلام و جهان عرب است.
4.  در صورت تایید معامله قرن از سوی این سه کشور آنها نه تنها موجودیت و تمامیت ارضی فلسطین را زیرپا می گذارند بلکه امنیت و تمامیت ارضی خود را در معرض تهدید بی سابقه ای قرار می دهند.
5.  این سه کشور کوچک می دانند بدون عمق عربی و عمق اسلامی وزنه و قدرتی در منطقه به حساب نمی آیند و نمی‌توانند در منطقه پرتلاطم و ناامن خاورمیانه احساس امنیت کنند. تایید معامله قرن آنها را حتما در منطقه منفور خواهد کرد و این نفرت و ناراحتی عمومی سدهای موجود برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی آنها را خواهد شکست. این نکته از این حیث واجد اهمیت است که هر سه کشور مزبور برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی خود در منطقه حساس خلیج فارس با چالش‌های سختی روبرو هستند.
6.  در هر سه کشور نیروهای نظامی بیگانه، به ویژه نیروهای آمریکایی، پایگاه دارند. اگر اختلاف موجود میان هیات حاکمه آمریکا و افکار عمومی منطقه ادامه یابد منطقه سطح جدیدی از ناامنی و دشمنی با آمریکا را تجربه خواهد کرد که اولین قربانیان آن هم پیمانان آمریکا در منطقه به ویژه کشورهایی هستند که در اجرای سیاست خاورمیانه ای این کشور (معامله قرن) دست داشته‌اند.
7.  این سه کشور باید بدانند حمایت از معامله قرن به معنای واقعی کلمه انتخابی سرنوشت‌ساز میان کشورهای منطقه و اسرائیل است. آنان که اسرائیل را انتخاب می‌کنند از عواقب خسارت بار –اگر نه مرگبار– این راه بی بازگشت در امان نخواهند ماند."

شیخ‌الاسلام: معامله قرن، اعلان جنگ به فلسطینی‌ها و همه آزاده‌های جهان است

شیخ‌الاسلام: معامله قرن، اعلان جنگ به فلسطینی‌ها و همه آزاده‌های جهان است

«حسین شیخ‌الاسلام» سفیر پیشین ایران در سوریه درباره طرح موسوم به معامله قرن که شب گذشته (سه‌شنبه) توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی شد، گفت: این طرح اعلان جنگ به فلسطینی‌ها، اعراب، مسلمانان و همه آزاده‌های جهان است.
وی با بیان اینکه همه حقوق فلسطینی‌ها در این طرح پایمال شده، خاطرنشان کرد: آمریکا بر خلاف قواعد بین‌المللی و انسانی با قلدری و زورمداری می‌خواهد این طرح را تحمیل کند، ولی نمی‌تواند.
شیخ‌الاسلام در بیان چرایی عدم توانایی آمریکا در تحمیل این طرح، توضیح داد: زیرا ملت‌های اسلامی به حرکت درآمده اند، مقاومت وجود دارد و موثر است و این مقاومت علاوه بر اینکه به ایمان به خدا، اراده ملت‌ها، حق طلبی و آمادگی برای شهادت استوار بوده، در حال حاضر نیز از نظر فناوری نظامی از استکبار جلو افتاده است.
این تحلیلگر مسائل غرب آسیا با بیان اینکه گنبد آهنین دیگر موثر نیست و پهپاد عقاب جهانی ساقط می‌شود و آنها قادر به رهیابی موشک‌های یمنی‌ به آرامکو و همچنین موشک‌های شلیک شده به سمت عین الاسد نیستند، اظهار داشت: در حال حاضر توازن قوا به نفع مقاومت است.
* بحرین کشوری اشغال شده که از خود اختیاری ندارد
وی درباره حضور سفرای سه کشور عمان، بحرین و امارات متحده عربی در مراسم رونمایی از طرح معامله قرن خاطرنشان کرد: مشکل برخی از کشورهای عربی این است که اراده مردم در حکومت‌ها متجلی نیست، یک شاهی می‌میرد، یک شاه دیگر می‌آید و ولیعهدش می‌خواهد شاه شود و جنایت یمن را می‌آفریند.
سفیر پیشین ایران در دمشق با بیان اینکه اراده مردم در این شیخ نشین‌ها متجلی نیست، عنوان کرد: بحرین یک کشور اشغال شده توسط سعودی‌هاست که از خود اختیاری ندارد و نماینده مردم بحرین نیست، یک عده هم مثل گاو شیرده نه تنها پول و ثروت بلکه آبرو و شرفشان را داده‌اند.
*طرف اصلی معامله قرن، فلسطینی‌ها هستند و آنها هم قبول ندارند
این تحلیلگر مسائل غرب آسیا با بیان اینکه طرف اصلی این طرح معامله قرن، فلسطینی‌ها هستند، گفت: هیچ فلسطینی آن را قبول ندارد، پس اجرایی نیست.
وی پرسید آیا ترامپ می‌تواند به زور این طرح را تحمیل کند؟ پاسخ داد: این بستگی به قدرت مقاومت و رژیم صهیونیستی دارد، شاید قدرت رژیم صهیونیستی تا قبل از سال ۲۰۰۰ قابل توجه بود، ولی بعد از آن، ارتشی که شکست نخورده بود در ۲۰۰۶ و ... شکست خورد.
شیخ‌الاسلام همچنین گفت: در حال حاضر شرایط منطقه تغییر کرده است، ملت عراق همانطور که شعار مرگ بر آمریکا می‌دهد شعار مرگ بر اسرائیل هم سر می‌دهد. این قضیه تا چند سال پیش اینگونه نبود، به خصوص با توجه به این توطئه که می‌خواهند برخی از فلسطینی‌ها را به عراق بفرستند و ملت عراق متوجه شده استکبار در حال تضعیف کردن آنها است.
وی به اوضاع سوریه و لبنان، فلسطین و یمن نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دولت در لبنان مستقر شده، فلسطینی‌ها با هم متحد شده‌اند و یمنی‌ها نیز روحیه ضد اسرائیلی‌شان افزایش یافته است.
*خیزش مردمی، رژیم صهیونیستی را از بین می‌برد
به گفته این تحلیلگر مسائل غرب آسیا، آنچه رژیم صهیونیستی را از بین خواهد برد، قدرت نظامی نخواهد بود، بلکه خیزش مردمی است که هر هفته در راهپیمایی بازگشت تحت شعار منطقی و انسانی و مردم پسند اینکه «می‌خواهیم به خانه خود برگردیم»، متجلی می‌شود.
وی افزود: فلسطینی‌هایی که در حال حاضر در کرانه باختری، سوریه، اردن و ... هستند، اگر بخواهند به خانه خود بازگردند، آیا رژیم صهیونیستی قادر به جلوگیری از ورود آنهاست؟ قطعا نمی‌تواند جلوی این خیزش را بگیرد.
به گزارش فارس، شب گذشته (سه‌شنبه) هشتم بهمن ماه «دونالد ترامپ» در مراسمی با حضور «بنیامین نتانیاهو» از طرح به اصطلاح «چشم‌انداز صلح» موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد. رئیس جمهور آمریکا این طرح ۱۸۱ صفحه‌ای را «گامی به سمت صلح» برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد و مدعی شد که این طرح به مقابله با «افراط‌گرایی» کمک می‌کند. 

بلومبرگ: «معامله قرن» طرحی برای کمک به نتانیاهو و ترامپ است

پایگاه «بلومبرگ» نوشته است که از نظر ترامپ و نتانیاهو موافقت فلسطینی‌ها با «معامله قرن» در اولویت قرار ندارد، بلکه آنچه برای آن‌ها مهم است، دستیابی به یک پیروزی تبلیغاتی و منحرف کردن توجهات از مشکلات سیاسی داخلی آن‌هاست.

بلومبرگ: «معامله قرن» طرحی برای کمک به نتانیاهو و ترامپ است

پایگاه «بلومبرگ» روز چهارشنبه در تحلیل اهداف طرح «معامله قرن»، نوشته است که هم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و هم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رونمایی از این طرح به دنبال دستیابی به اهداف داخلی خود هستند. 
بلومبرگ با اشاره به حضور نتانیاهو در مراسم رونمایی از این طرح، نوشته است که این طرح که به اسرائیل برای ضمیمه بخش بزرگی از اراضی اشغالی کرانه باختری چراغ سبز می‌دهد و در مقابل این احتمال را پیش روی فلسطینی‌ها قرار می‌دهد که در سال‌های آینده به چیزی شبیه به یک کشور دست پیدا کنند. از دید فلسطینی‌ها، چنین طرحی «از آنچه که در مذاکرات پیشین به آن‌ها ارائه شده بود هم بدتر است.»
با این وجود، به نوشته بلومبرگ، «موافقت فلسطینی‌ها، احتمالا در بهترین حالت، هدف ثانوی بوده است.»
این پایگاه با اشاره به در جریان بودن محاکمه ترامپ در سنا و در پیش بودن انتخابات برای نتانیاهو، نوشته است که برای این دو رونمایی از معامله قرن «فرصتی بود تا به هواداران اصلی خود نشان دهند که آن‌ها رهبرانی جسور هستند که این اراده دارند که در جهت تحقق صلح از روش‌های متعارف پا فراتر گذارند.»
بلومبرگ اشاره کرده است که هم ترامپ در معرض محاکمه قرار دارد و هم نتانیاهو در آستانه انتخابات با چند اتهام قضایی و فرآیند قضایی روبرو شده است.
«پائول پیلار» افسر سابق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) و عضو ارشد دانشگاه «جورج تاون» واشنگتن در این مورد می‌گوید: «ترامپ حواس‌ها را از استیضاح پرت می‌کند و فرصتی دیگر می‌یابد تا محبوبیت خود را بین مسیحیان اونجلیست و دیگرانی که هرآنچه اسرائیل بخواهد را می‌پسندند، افزایش دهد.»
وی افزود: «نتانیاهو هم فرصت دیگری می‌یابد تا نشان دهد که این اوست و نه "بنی گانتز" [رهبر معارضین] که می‌تواند دولت ایالات متحده را به انجام هرآنچیزی وادارد که اسرائیل می‌خواهد.»
بلومبرگ در ادامه با اشاره به اینکه ترامپ با قطع کمک‌های مالی به فلسطینی‌ها و اقدامات یکجانبه دیگر تلاش کرده تا این طرح را به مردم فلسطین تحمیل کند، نوشته است که برخی اعتقاد دارند که این توافق مرده متولد شده است و شانسی برای موفقیت آن وجود ندارد.
پیلار در این مورد می‌گوید: «این "طرح صلح" اساسا به دنبال صلح نیست، بلکه در حقیقت ادامه مسیری است که دولت ترامپ پیش از این سرسختانه در دستور کار قرار داده و آن هم همراهی تمام‌قد با حکومت اسرائیل است. این [طرح] به حل موضوعات دیرینه مناقشه میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هیچ کمکی نمی‌کند.»
رئیس‌جمهور آمریکا دیروز در یک نشست خبری همراه با نتانیاهو از آنچه او معامله قرن می‌خواند، رونمایی کرد. این طرح، فلسطینی‌ها را از پایتختی قدس محروم کرده، فلسطین را به مجمع‌الجزایری از تکه‌های پاره پاره زمین بدل کرده، بخش بزرگی از کرانه باختری را به رژیم صهیونیستی بخشیده و حق بازگشت را از آوارگان فلسطینی سلب کرده است. این طرح همچنین حماس را سازمانی تروریستی خوانده و تشکیل دولت فلسطینی را به خلع سلاح گروه‌های مقاومت مشروط کرده است.


نامه لاریجانی به روسای پارلمان های کشورهای اسلامی برای مقابله با طرح قلابی معامله قرن

رییس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به روسای پارلمان های کشورهای اسلامی، با اعلام انزجار از اقدام رییس جمهور آمریکا در اعلام رونمایی از طرح قلابی معامله قرن، مقابله کشورهای اسلامی با این طرح و حل بحران فلسطین با حمایت از همه پرسی و استفاده از دیپلماسی پارلمانی را خواستار شد.

نامه لاریجانی  به روسای پارلمان های کشورهای اسلامی برای مقابله با طرح قلابی معامله قرن

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به روسای پارلمان های کشورهای اسلامی،  با اعلام انزجار از اقدام رییس جمهور آمریکا در اعلام رونمایی از طرح قلابی  معامله قرن، مقابله کشورهای اسلامی با این طرح و حل بحران فلسطین  با حمایت از  همه پرسی و استفاده از  دیپلماسی پارلمانی را خواستار شد.
متن کامل این نامه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم 
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
مایلم مراتب انزجار و محکومیت خود را از اقدام رییس جمهور آمریکا در اعلام رونمایی از طرح معامله قرن که در روز سه شنبه ۲۰۲۰/۰۱/۲۸ با حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی در واشنگتن صورت گرفت و ناقض کلیه توافقات، قوانین و قطعنامه های بین المللی، منشور سازمان ملل، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی پیرامون حل قضیه فلسطین می باشد، ابراز نمایم.
همانگونه که استحضار دارند امت اسلامی و کشورهای مسلمان به موضوع فلسطین به عنوان اولویت اول جهان اسلام و نقطه مشترک بین همه ادیان و مذاهب اعتقاد دارند و با هرگونه تعدی، نقض حاکمیت، تداوم اشغال سرزمین تاریخی فلسطین به پایتختی قدس و کلیه طرح های یکجانبه و تحمیلی مخالفت و مقابله خواهند نمود. 
رییس جمهور آمریکا بدون مراجعه به سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل و مشورت با طرف های فلسطینی ، صرفا براساس مصالح و منافع شخصی و حزبی و صهیونیستی، تلاش دارد تا اشغال یک سرزمین امت اسلامی را با توسل به زور، رسمی جلوه گر سازد و حقوق مسلم یک ملت مقاوم را به نفع عده ای صهیونیست مصادره نماید.
جمهوری اسلامی ایران با ثبت طرح دموکراتیک و سیاسی برگزاری همه پرسی در سرزمین های اشغالی و با مشارکت ساکنین اصلی آن، نزد سازمان ملل، برون رفت از بحران فعلی و حل عادلانه قضیه فلسطین را حق ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین می داند؛ بدین وسیله از آن جناب تقاضا دارم در جهت مقابله با طرح قلابی معامله قرن مساعی لازم را داشته و با حمایت از  طرح برگزاری همه پرسی و استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی به روند حل بحران فلسطین بیش از پیش کمک نماییم.
فرصت را مغتنم شمرده، برای ملت و دولت کشور دوست و برادر، پیشرفت و سربلندی، برای آن جناب، موفقیت روزافزون و بهروزی و برای مردم مقاوم فلسطین پیروزی کامل مسئلت دارم.

عفو بین‌الملل: طرح «معامله قرن» در تضاد با قوانین بین‌المللی است

گروه عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که طرح آمریکایی «معامله قرن»، در تضاد با قوانین بین‌المللی است و کمکی به صلح در غرب آسیا نمی‌کند.

عفو بین‌الملل: طرح «معامله قرن» در تضاد با قوانین بین‌المللی است

 سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» تصریح کرد که ابتکار عمل پیشنهادی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای حل و فصل نزاع میان فلسطینیان در تناقض با قوانین بین‌المللی است و  به صلح در غرب آسیا کمک نخواهد کرد.
بنا به گزارش خبرگزاری «تاس»، در بیانیه سازمان عفو بین‌الملل در خصوص معامله قرن آمده است: «ما نباید این قضیه را نادیده بگیریم که اصول تبادل ارضی که در این توافق آمده شامل الحاق بیشتر قلمرو فلسطینیان (به اسرائیل) می‌شود که این نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است».
این بیانیه ادامه می‌دهد: «اسرائیل در بیش از نیم قرن اشغال [اراضی فلسطینیان]، نظام تبعیض علیه فلسطینیان را به وجود آورده است و حقوق اساسی آنها را نادیده گرفته است... این توافق به مفهوم تأیید یک سیاست ظالمانه و غیرقانونی است».
سازمان عفو بین‌الملل همچنین در ادامه از جامعه بین‌الملل درخواست کرد که طرح معامله قرن آمریکا را رد کنند.
رئیس‌جمهور آمریکا دیروز در یک نشست خبری همراه با نتانیاهو از آنچه او معامله قرن می‌خواند، رونمایی کرد. این طرح، فلسطینی‌ها را از پایتختی قدس محروم کرده، فلسطین را به مجمع‌الجزایری از تکه‌های پاره پاره زمین بدل کرده، بخش بزرگی از کرانه باختری را به رژیم صهیونیستی بخشیده و حق بازگشت را از آوارگان فلسطینی سلب کرده است. این طرح همچنین حماس را سازمانی تروریستی خوانده و تشکیل دولت فلسطینی را به خلع سلاح گروه‌های مقاومت مشروط کرده است.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن حمایت از طرح معامله قرن، به سرعت برای آغاز فوری مذاکرات سازش با فلسطینیان ابراز آمادگی کرد. با اینحال، «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین و نمایندگان جنبش حماس به شدت این طرح را مورد انتقاد قرار دادند و از پذیرش آن امتناع ورزیدند.

آنکارا: کشورهای عربی حامی «معامله قرن» باید پاسخگوی جهان اسلام باشند

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از طرح ضد صلح و عدالت موسوم به «معامله قرن» از حمایت برخی کشورهای عربی از این طرح ابراز تعجب کرد.

آنکارا: کشورهای عربی حامی «معامله قرن» باید پاسخگوی جهان اسلام باشند

دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در واکنش به رونمایی از طرح تحمیلی سازش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره فلسطین موسوم به «معامله قرن»، از حمایت برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از این طرح انتقاد کرد.
به نوشته پایگاه خبری «الجزیره»، در بخشی از این بیانیه آمده است: «طرح صلح ترامپ، کشورهای منطقه را ملزم می‌کند که تلاش کنند، مشکلات خود را بدون دخالت خارجی حل و فصل کنند. به نظر می‌رسد برخی کشورهای حاشیه خلیج [فارس]، از طرحِ دور از برابری و عدالت و صلح ترامپ حمایت می‌کنند. این کشورها باید به سوالات جهان عرب و اسلام پاسخ دهند.»
این بیانیه می‌افزاید: «[بنیامین] نتانیاهو [نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی]، برای تضمین آینده سیاسی‌اش، این بازی سیاسی را راه انداخته است زیرا تحت فشارهای داخلی در اسرائیل است.»
وزارت امور خارجه ترکیه نیز پیش از اردوغان، طی بیانیه‌ای عنوان کرده است که آنکارا هرگز اجازه نمی‌دهد ظلم و اشغالگری رژیم صهیونیستی مشروع جلوه داده شود.
به نوشته خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است: «طرح به‌اصطلاح «صلح خاورمیانه» با هدف نابودی راه‌حل تشکیل دو دولت مستقل و غصب سرزمین‌های فلسطین تهیه شده، ولی مُرده به دنیا آمده است. مردم و سرزمین فلسطین را نمی‌توان با پول خرید.»
این وزارتخانه در بیانیه خود با تاکید بر اینکه قدس خط قرمز ترکیه است، تصریح کرد: «همواره در کنار برادران فلسطینی‌مان خواهیم ماند. به تلاش برای تشکیل دولت مستقل فلسطین در  فلسطین ادامه خواهیم داد. از هیچ طرحی که مورد پذیرش فلسطین قرار نگیرد، حمایت نخواهیم کرد. برقراری صلح در خاورمیانه بدون پایان دادن به سیاست‌های اشغالگرانه امکان‌پذیر نخواهد بود.»
رئیس‌جمهور آمریکا دیروز در یک نشست خبری همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح موسوم به معامله قرن، رونمایی کرد.
این طرح فلسطینی‌ها را از پایتختی قدس محروم کرده، فلسطین را به مجمع‌الجزایری از تکه‌های پاره پاره زمین بدل کرده، بخش بزرگی از کرانه باختری را به رژیم صهیونیستی بخشیده و حق بازگشت را از آوارگان فلسطینی سلب کرده است. این طرح همچنین حماس را سازمانی تروریستی خوانده و تشکیل دولت فلسطینی را به خلع سلاح گروه‌های مقاومت مشروط کرده است.
از میان کشورهای عربی، تاکنون عربستان سعودی، امارات و مصر از این طرح حمایت کرده‌اند. با این حال، طرح آمریکا با محکومیت گسترده میان جناح‌های مختلف فلسطینی و مخالفت اغلب کشورهای عربی و اسلامی و مردم آنها مواجه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1