تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۴۱۶۷۹۹
سکوت برای همه رنج‌های زیلایی؛

مسؤولان جز وعده برای زیلایی‌ها چه کرد‌ند؟

۰
مسؤولان جز وعده برای زیلایی‌ها چه کرد‌ند؟
کبنا ؛زیلایی را همه می شناسند منطقه محروم و دورافتاده در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد با مردمانی خونگرم و دوست داشتنی.
کافی است یک روز بار سفر ببندی و با پیمودن کیلومترها و گذشتن ساعت‌ها به زیلایی برسی تا مهربانی و صفا را در چهره مردمانی ببینی که هنوز در فقر و محرومیت زندگی می‌کنند.


 
قصه تلخ زیلایی این سال‌ها آنقدر رسانه‌ای و به آن پرداخته شد که همه ایران می‌دانند زیلایی از چه محرومیت‌هایی رنج می‌برد و تنها کاری که مسوولان استان برای کاهش این عمق از محرومیت می‌کنند فقط وعده و وعید است اما شلاق سرما در روزهای سرد زمستان همچنان بر تن کودکان زیلایی است و دختران نوجوانان به جای آنکه دغدغه درس و مدرسه را داشته باشند بر پشت نحیف خود باری از هیزم بر دوش دارند تا گرمابخش خانه باشند.
اما محرومیت‌های زیلایی تنها این موارد نیستند زیلایی سرشار از محرومیت است و باید سکوت کرد برای مردمانی که رنج، فقر و مشکلات را همیشه به همراه دارند و بدون اینکه خمی به ابرو بیاورند در همه صحنه‌ها کنار انقلاب هستند.


 
 روزهایی که در پیش هست آنقدر به سرعت طی می‌شوند تا به دوم اسفند و انتخابات برسند اما سهم زیلایی جز وعده چه چیزی به خود شنیده و دیده است؟
بارها مسوولان و نمایندگان با خودروهای شاسی بلند خود در زیلایی جولان داده‌اند و بعد از کلی حرف دلگرم کننده اما بدون عمل و نتیجه آنجا را ترک کرده‌اند و روزهای آینده باز زیلایی دوست داشتنی چنین صحنه‌هایی را به خود خواهد دید.

برای سختی‌های زیلایی و ناتوانی مسوولان برای حل رنج این مردم باید یک دقیقه سکوت کرد. هنوز زنان و مردان زیلایی با نداری‌ها سر می‌کنند تا شاید روزهای خوب از راه برسند، کودکان آنجا تا چشم باز کردند رنج و فقر و محرومیت دیده‌اند و این هست قصه رنج و سختی مردمانی نجیب اما زجرکشیده که همچنان مقاوم ایستاده‌اند!(منبع: فارس)


 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1