کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سکوت برای همه رنج‌های زیلایی؛

مسؤولان جز وعده برای زیلایی‌ها چه کرد‌ند؟

30 دی 1398 ساعت 16:05

زیلایی منطقه‌ای دورافتاده و محروم با مردمانی نجیب و دوست داشتنی که همچنان مقاوم در برابر محرومیت ایستاده‌اند.


زیلایی را همه می شناسند منطقه محروم و دورافتاده در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد با مردمانی خونگرم و دوست داشتنی.
کافی است یک روز بار سفر ببندی و با پیمودن کیلومترها و گذشتن ساعت‌ها به زیلایی برسی تا مهربانی و صفا را در چهره مردمانی ببینی که هنوز در فقر و محرومیت زندگی می‌کنند.


 
قصه تلخ زیلایی این سال‌ها آنقدر رسانه‌ای و به آن پرداخته شد که همه ایران می‌دانند زیلایی از چه محرومیت‌هایی رنج می‌برد و تنها کاری که مسوولان استان برای کاهش این عمق از محرومیت می‌کنند فقط وعده و وعید است اما شلاق سرما در روزهای سرد زمستان همچنان بر تن کودکان زیلایی است و دختران نوجوانان به جای آنکه دغدغه درس و مدرسه را داشته باشند بر پشت نحیف خود باری از هیزم بر دوش دارند تا گرمابخش خانه باشند.
اما محرومیت‌های زیلایی تنها این موارد نیستند زیلایی سرشار از محرومیت است و باید سکوت کرد برای مردمانی که رنج، فقر و مشکلات را همیشه به همراه دارند و بدون اینکه خمی به ابرو بیاورند در همه صحنه‌ها کنار انقلاب هستند.


 
 روزهایی که در پیش هست آنقدر به سرعت طی می‌شوند تا به دوم اسفند و انتخابات برسند اما سهم زیلایی جز وعده چه چیزی به خود شنیده و دیده است؟
بارها مسوولان و نمایندگان با خودروهای شاسی بلند خود در زیلایی جولان داده‌اند و بعد از کلی حرف دلگرم کننده اما بدون عمل و نتیجه آنجا را ترک کرده‌اند و روزهای آینده باز زیلایی دوست داشتنی چنین صحنه‌هایی را به خود خواهد دید.

برای سختی‌های زیلایی و ناتوانی مسوولان برای حل رنج این مردم باید یک دقیقه سکوت کرد. هنوز زنان و مردان زیلایی با نداری‌ها سر می‌کنند تا شاید روزهای خوب از راه برسند، کودکان آنجا تا چشم باز کردند رنج و فقر و محرومیت دیده‌اند و این هست قصه رنج و سختی مردمانی نجیب اما زجرکشیده که همچنان مقاوم ایستاده‌اند!(منبع: فارس)


 


کد مطلب: 416799

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/416799/مسؤولان-جز-وعده-زیلایی-ها-کرد-ند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1