کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی به قلم سیدعلی عباس محدث؛

نماز جمعه را سنگری در مقابل فساد کنید، خواهشا!

سیدعلی عباس محدث

29 دی 1398 ساعت 0:55

رسانه‌ها و مبلغانِ واقعی فساد زدایی، مردم باوری، عمگرایی، درد آشنایی و حضور تمام وقتتان در میان غم و شادی مردم را منعکس می‌کنند و بدا به آن روزی که –چه خوب و چه بد- منتقدان خود را شکایت نموده و از بین خود و رسانه‌ها مرزبندی کنید. در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، از متخصصین و تحصیلکرده های دانشگاهی و دلسوز مردم مخصوصاً جوانان مؤمن، انقلابی و متعهد استفاده کنید تا مرفهین و سودجویانی که امنیتشان تأمین بود، نتوانند در خفا و آشکار، پشت سرتان پنهان و امیال خود را تأمین کنند.


آز آن روزی که حضرت امام خمینی (ره) نماز جمعه را سنگر نامیدند و از ملت خواستند که این سنگر را پر کنند، اتفاقات متعددی را تجربه کردیم. یادمان نمی‌رود که در دوران دفاع مقدس و در حالی که بیشتر شهرهای استانهای غربی بویژه خوزستان در تیررس مستقیم حامیان صدام بودند، نماز جمعه از مهمترین سنگرهای اتحاد ملت و رمز مشترک مردم بود. پس از جنگ، دولت‌هایی که فکر می‌کردند با شعارهایی که البته تکنیک آن را در ابعاد تخصصی و اعتقادی بطور اکمل نداشتند، می‌توانند انسجام حداکثری بوجود آورند، ناخواسته شعار زدگی را جایگزین عملگرایی نمودند. همانطور که حضرت امام (ره) هم تأکید داشتند، غفلت از اعتقادات و ایدئولوژی نظام اسلامی، اختلافات فکری را به همراه خواهد داشت و جوانان و نسل‌های بعدی در تعمیق باورهای انقلابی و اعتقادی دچار تشکیک و تردید می‌شوند.
خوشبختانه، دغدغه‌های مسئولانة مقام معظم رهبری و برخی از نهادهای انقلابی در تبیین استراتژی انقلاب و ارزشهای دینی نظام اسلامی، مردم بویژه نسل جوان را در میان بازیهای برخی عناصر کم بنیان و منفع طلبی عده‌ای از روشنفکران نماها حفظ نموده و همچنان نماز جمعه و مساجد را مکانی برای وحدت گروههای مختلف اجتماعی قرار داد. در این سنگرها، جوانانی همچون شهید محسن حججی تربیت شدند که جهانی را به وسعت تمام ناپایداریهای فکری و استبدادطلبی ابرقدرتهای زر و زور و تزویر، از غفلت بی دینی و ممانعت از ترویج مکاتب نیهلیسم گرایی و ماتریالیسم، آگاه نمود. پس این از برکات نماز جمعه است که پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید؛ «رفتن به نماز جمعه هم دیدار است و هم زینت و زیبایی».
جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج‌آقا سید نصیرحسینی؛
مقام معظم رهبری در ابلاغ جایگاه جدیدتان، به جنابعالی سه اصل مهم را متذکر شده‌اند که در حقیقت مطالبه مردم خواهند بود.
الف ـ تمجید و تقدیر از مردم استان که قبل و پس از پیروزی انقلاب مدافع ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب بوده و غیر قابل انکار بودن غیورمردی و رشادت آنها در تمامی صحنه‌های انقلاب.
ب – حضور مستمر، مدام و تمام وقت جنابعالی در میان مردم و ایجاد روابط پدرانه با مردم بویژه جوانان و نونهالان.
ج - تبیین و هدایت دینی و سیاسی در خطبه‌ها نماز جمعه برای اقشار مختلف مردم.
بنابراین رهنمودهای ولی امر مسلمین به حضرتعالی، حقی است که این مردم بر خادمان خودشان دارند. آنچه می‌تواند مایه یأس و ناامیدی مردم بویژه جوانان باشد، دست یافتنی نبودن شما است. وقتی نماینده مستقیم ولی فقیه در کنار مردم نباشد، فرصت با مردم بودن را نیز از دست می‌دهد. ملتی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب توانسته‌اند در میان فقر و استضعاف گوناگون، دین باور باشند و ارزش‌های دینی‌شان را متعالی کنند، لایق این هستند که نماینده رهبری را در جمع و بر سرِ سفرة خودشان ببینند نه با خواص و مرفهین و در کاخهای لاکچری. متأسفانه عده‌ای، خدمات این مردم به نظام و انقلاب را مصادره به مطلوب نمودند و به فرموده مقام عظمای ولایت، خوشبختانه مورد تمجید و تشکر مردم هم قرار نگرفتند. تکلیف دیگری که رهبری معظم انقلاب بر شما حجت فرمودند، حضورتان در میان مردم است. یقین بدانید که اعضاء دفتر نماینده ولی فقیه، مشاوران و مدیران دفتر، مکاتبات و مسائلی را که پیگیری می‌کنید و همچنین مدت زمانی که در میان مردم، برای مردم و محق بر خواسته‌های مردم بویژه جوانان هستید، از مهمترین مطالبة مردم می‌باشد. جوانانی که این همه مورد توجه رهبر انقلاب هستند، نباید مورد غفلت قرار بگیرند.
تبیین و هدایت دینی و سیاسی از دیگر توصیه‌های مؤکد رهبر معظم انقلاب و مطالبه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است. بهتر از هرکسی می دانید که رسالت پیامبران، رهبری امامان، تبلیغ مراجع عظام و رشادتهای سریازان دین باور اسلام بر پایه مردم داری است. و عزتی که خداوند در همین دنیا به خادمان مردم می‌دهد را در همراهی مردم با امام امت (ره)، اطاعت از رهبر معظم انقلاب، شرکت مردم در مناسبات مختلف ملی، مذهبی و سیاسی و تشییع جهانی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ملاحظه نمودیم.
هرگز اجازه ندهید که فرهنگِ تملق گویی بویژه از جانب مدیران و بی هنرانی که مثل قارچ در جامعه سر برآورده اند، در دفتر و حوزة کاری جنابعالی مرسوم گردد. چون بیش از هرکسی، خودتان می دانید که علم، درایت، ذکاوت و قدرت مطالبه گریتان تا چه میزان است. پس عموم مردم از امامان خود آموخته‌اند که چاپلوسی مخرب‌ترین آفت دین است و مدیران و رهبران جامعه خود را با بزرگان ساده زیست قیاس می‌کنند. رسانه‌ها و مبلغانِ واقعی فساد زدایی، مردم باوری، عمگرایی، درد آشنایی و حضور تمام وقتتان در میان غم و شادی مردم را منعکس می‌کنند و بدا به آن روزی که –چه خوب و چه بد- منتقدان خود را شکایت نموده و از بین خود و رسانه‌ها مرزبندی کنید. در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، از متخصصین و تحصیلکرده های دانشگاهی و دلسوز مردم مخصوصاً جوانان مؤمن، انقلابی و متعهد استفاده کنید تا مرفهین و سودجویانی که امنیتشان تأمین بود، نتوانند در خفا و آشکار، پشت سرتان پنهان و و امیال خود را تأمین کنند.
 علی ایحال جوانان این استان از دوقطبی شدن فرصتها برای مفسدین و صاحبان قدرتهای مدیریتی، اشرافی گری و منفعت طلبی هر دو گروهِ دین گریز و خشکه مقدس، بی درد بودن برخی از نمایندگان و مدیران، فرصت سوزی مدیریت‌های استان با انتصاب مدیران ناآگاه- بی هدف و سفارش شده و دوئیت بین مطلوبها و واقعیت‌ها در نظام مدیریتی استان به ستوه آمده‌اند و انتظار دارم که سنگر نماز جمعه را با رفتار، کردار و گفتار خود و اطرافیانتان، ملجاء دادخواهی، اطمینان و اعتماد قاطبة مردم به اسلام، نظام و ارزشهای دینی نموده و بیش از پیش در دسترس مردم باشید. البته ذکر این نکته هم ضروری است که خیلی از مردم استان، قدرت مالی لازم را برای مسافرت به مرکز استان و بیان خواسته‌های خود از محضر حضرتعالی را ندارند و توصیه مقام معظم رهبری زمانی محقق خواهد شد که یا بر منبر نماز جمعه سخنگوی بیدادها باشید و یا در میان مردم بینوا، بیدادها را بشنوید.

توفیقتان مستدام باد ...
 


کد مطلب: 416738

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/416738/نماز-جمعه-سنگری-مقابل-فساد-کنید-خواهشا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1