تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۴۱۶۵۴۱
کبنا بررسی کرد

پای خطرناک آرایشگران کهگیلویه و بویراحمد در کفش پزشکان

۳
۱
پای خطرناک آرایشگران کهگیلویه و بویراحمد در کفش پزشکان
کبنا ؛یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در منطقه هجرت‌ها الی ما شاء الله آرایشگری رونق بسیاری دارد و متأسفانه و یا خوشبختانه عده‌ای در حفظ ظاهر وحشتناک افراط می‌کنند و همین مسئله سبب شده تا شغل آرایشگری و سالن‌های زیبایی در این استان همانند بعضی نقاط کشور رونق فراوانی داشته باشند و عده‌ای هم در این مسیر سر خود دست به طبابت می‌زنند و بعضی داروهای گیاهی و یا ماسک‌های ساختگی را تجویز می‌کنند.
تسنیم نوشت: « از ابتدای امسال تاکنون برخورد با کلینیک‌های زیبایی زیر زمینی و غیر و مجاز به عنوان یک اولویت در دستور کار مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته که با وجود تشدید برخوردها به صورت مداوم شاهد افزایش این مراکز با عنوان‌های محتلف هستیم.
بررسی‌ها نشان می‌دهد درآمد بالا به دلیل گرایش افراد به اینگونه مراکز سبب شده تا عاملان راه اندازی کلینیک‌های زیر زمینی و غیر مجاز دست از این کار نکشند و حتی همین درآمد بالا سبب شده بعد از هرگونه برخورد در کمترین زمان ممکن در مکان دیگری از شهر مرکز جدید را راه اندازی کنند و به نوعی پا در کفش پزشکان متخصص زیبایی کنند.»
غلام‌عباس سبز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت برخی مراکز و آرایشگاه‌ها در سطح شهر یاسوج و دیگر شهرهای استان را مصداق دخالت در کار پزشکی دانست و می‌گوید: آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی تنها اجازه فعالیت در حطیه کار خود را دارند و هرگونه لیزر پوست، اعمال تهاجمی مربوط به زیبایی، پارافین تراپی و رفع افتادگی پلک مداخله پزشکی است.
وی با تاکید بر اینکه انجام این فعالیت‌ها به دلیل مغایرت با قانون و به خطر افتادن سلامت مردم تخلف محسوب می‌شود، افزود: انتظار می‌رود مردم از مراجعه به کلینیک‌های زیرزمینی و غیرمجاز خوداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه مرکز غیر مجازی مراتب را با تلفن 190 اطلاع دهند.
مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پلمپ کلینیک‌های زیبایی زیرزمینی و غیر مجاز در شهرهای این استان خبر داد و تاکید کرد: دخالت آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی افراد غیر پزشک ممنوع است.
وحید توانا اظهار داشت: آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی حق ارائه خدمات لیزر پوست، اعمال تهاجمی مربوط به زیبایی، پارافین تراپی، حلزون تراپی و رفع افتادگی پلک ندارند زیرا مصداق مداخله پزشکی بوده و تخلف محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در زمینه پلمپ مراکز زیبایی غیر مجاز با کسی تعارف نداریم، ادامه داد: ایجاد و راه اندازی هر مرکز و موسسه پزشکی مستلزم اخذ مجوز از طریق وزارتخانه بوده و نباید مردم فریب تبلیغات موسسات و مراکز غیر مجاز و بدون مجوز در فضاری مجاری بخورند.
مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه روزانه گزارش‌های مبنی بر ارائه خدمات در حوزه پوست و مو، طب سنتی و حجامت توسط افراد غیر متخصص را داریم، خاطرنشان کرد: در 7 ماهه اول امسال 700 مورد بازرسی از مراکز و موسسات درمانی استان انجام شد که 20 مرکز به دستگاه قضایی و 32 مورد به تعزیرات حکومتی و کمیسیون ماده 11 معرفی شدند.
توانا با اشاره به تعطیلی و اعمال قانون تعداد زیادی از مراکز غیرمجاز دخیل در حوزه سلامت در شهرستان‌های گچساران و باشت در روزهای گذشته ادامه داد: با ورود بدون ملاحضه بازرسان، تعدادی مراکز غیر مجاز در شهرستان کهگیلویه نیز پلمپ شدند.
وی تصریح کرد: کارشناسان نظارت و بازرسی درمان برای جلوگیری از خدمات غیرقانونی موسسات و مراکز غیر مجاز در شهرستان کهگیلویه، منجر به پلمپ مراکز و موسسات غیرمجاز فعال در حوزه‌های مختلف اعم از پوست، مو و زیبایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

لعیا نیکخواه
Iran, Islamic Republic of
با حفظ مسایل ایمنی و عدم دخالت نابه جا در امور پزشکی حافظ سلامتی وجان همنوعان خود باشیم باتشکر از معاونت مرکز درمانی و بهداشت ومسئولین مربوطه
آموزشگاه مراقبت و زیبایی سایه روشن
لعیا نیکخواه بازرس و کارشناس اتحادیه صنف آرایشگران🙏🌹
معصومه
Iran, Islamic Republic of
یعنی تو سالن شما میکرونیدلینگ انجام ندادیم!!!!!!!؟
Netherlands
پزشک ریسک میکند باجان بیمار ناتوان درمان غلطی را برای بیمار تجویز میکند باعلم به اینکه میداند درمانش چیزی دیگری است در اورزانس بیمارسنان حشمت رشت منجر به مرک میشود ان خطرناک نیست چون مجوز دارد باشکایت هم حق را به پزشک میدهند
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1