کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مد جدید گوشی‌های موبایل: دوربین سلفی مکانیکی

12 دی 1398 ساعت 9:27

دوربین‌های پرنده چندان بدون عیب نیستند؛ اولین ایراد واضحی که می‌توان از آن‌ها گرفت نقش پررنگ‌شان در افزایش وزن گوشی‌ها تا نزدیک ۲۰۰ گرم است. رسما قرار است یک پاره‌آجر با خودتان حمل کنید. ایراد دوم به احتمال خرابی‌های بیشتر مربوط می‌شود. چون آن زبانه مکانیکی لعنتی مدام در معرض تهدید است حتی بدون اینکه سقوط کند یا ضربه بخورد، می‌تواند به جایی گیر کند.


مد جدید بازار موبایل، دوربین‌های پرنده است؛ یعنی یک آدم‌هایی پول گرفته‌اند، دور یک میز نشسته‌اند و به مغزشان کلی فشار آورده‌اند تا چیز جدیدی خلق کنند. بعد لابد یکی آن وسط ارشمیدس‌وار ناگهان فریاد زده یافتم یافتم! بقیه با تعجب نگاهش کرده اند و او گفته موبایل‌هایی با دوربین پرنده بسازیم. طفلکی احتمالا قبل اینکه بقیه دوباره سرشان را پایین بیندازند مجبور شده با دست‌هایی که مدام در هوا تکان تکان می‌خورند، برایشان توضیح دهد که می‌شود دوربین سلفی را طوری طراحی کرد که عوض قرار گرفتن روی صفحه جلو موبایل، به‌شکل خشابی از لبه بالایی موبایل بیرون بیاید. قطعا در همان جلسه چند نفری با بی‌حوصلگی نگاهی به ساعت مچی‌شان انداخته‌اند و چیزی ته دلشان خواسته بپرسند خب که چی؟ اصلا چرا باید چنین کاری انجام داد؟ این سوال فلسفی را می‌شد سال پیش وقتی مد بازار موبایل طراحی صفحه‌نمایش‌های ناچ اسکرین بود هم پرسید. یک تکه از بالای صفحه را ناقص کرده بودند و به‌خودشان افتخار می‌کردند.
 به گزارش کبنا؛ اگرچه امسال دوربین‌های پرنده مزاحم دیدن تصاویر و ویدئو‌ها نمی‌شوند، اما خیلی هم بدون عیب نیستند. اولین ایراد واضحی که می‌توان از آن‌ها گرفت نقش پررنگ‌شان در افزایش وزن گوشی‌ها تا نزدیک ۲۰۰ گرم است. رسما قرار است یک پاره آجر همراه‌تان حمل کنید. ایراد دوم به احتمال خرابی‌های بیشتر مربوط می‌شود. چون آن زبانه مکانیکی مدام در معرض تهدید است حتی بدون اینکه سقوط کند یا ضربه بخورد. به‌هرحال مد بازار این‌طوری است؛ کاری ندارند که شما چی لازم دارید و چی به‌دردتان می‌خورد. فقط فروش بیشتر برایشان مهم است. پس بیایید همین حالا چند تا از موبایل‌های مجهز به‌دوربین پرنده را که در بازار ایران به‌فروش می‌رسند بررسی کنیم و ببینیم پول دادن بابت آن‌ها در اوضاع فعلی کار عاقلانه‌ای است یا نه؟
شماره یک؛ Y9 Prime 2019
نسخه بزک‌شده از هوآوی Y9 2019 با پسوند Prime در بازار حضور دارد، اما تفاوت‌های قابل توجهی در طراحی آن به‌چشم می‌خورد که مهمترینش دوربین پرنده سلفی است. از نظر ظاهری ما با گوشی سنگین وزنی روبرو هستیم که نزدیک ۲۰۰ گرم وزن دارد. این مسئله در همان ابتدای کار می‌تواند باعث شود دلزده و غمگین راهمان را از Y9 Prime 2019 جدا کنیم. قاب جلوی گوشی از جنس شیشه است، اما قاب پشتی را از پلاستیک ساخته‌اند که کمی توی ذوق می‌زند، اما اگر با حمل یک آجرپاره داخل جیب‌تان مشکلی ندارید باید بدانید پردازنده اختصاصی هوآوی در این گوشی توسط حافظه‌موقت چهار گیگابایتی همراهی می‌شود و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. صفحه‌نمایش تمام HD با اندازه ۶.۶ اینچی، دوربین سه‌گانه اصلی اندروید نسخه ۹ و باتری چهار هزار میلی‌آمپر ساعتی و قیمت دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را هم به‌عنوان نقاط مثبت نباید از قلم انداخت. با‌این حال دوربین پرنده سلفی که به‌یک ماژول مکانیکی مجهز است، همچنان قبل از هرچیز دیگری جلب توجه می‌کند. این دوربین از یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی تشکیل شده است.
 
مد جدید گوشی‌های موبایل: دوربین سلفی مکانیکی
شماره دو؛ Honor 9X
آنر تلاش زیادی کرده تا ظاهر شیک و پرابهتی به Honor 9X بدهد. آن‌ها موفق شده‌اند یک موبایل سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی را با بدنه شیشه‌ای و فریم‌های آلومنیومی بسازند که در نوع خود قابل تقدیر است. با‌این حال Honor 9X همچنان اندازه پاره‌آجر است و ۲۰۰ گرم وزن دارد. اندازه صفحه‌نمایش آن ۶.۶ اینچ است که از دقت تمام HD و تراکم پیکسلی 391ppi استفاده می‌کند. دربخش سخت‌افزاری همچنین با یک پردازنده کاملا مشابه Y9 Prime 2019 روبرو هستیم. البته که این یکی را حافظه‌موقت شش گیگابایتی پشتیبانی می‌کند. برای اینکه بتوانید عکس و فیلم و موسیقی زیادی روی گوشی بریزید تولیدکننده حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی در نظر گرفته است. در بخش دوربین اصلی با سه‌حسگر روبرو هستیم که بزرگترین‌شان ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود و دوتا دوربین هشت و دو مگاپیکسلی برای ثبت جزییات بیشتر در عکس همراهی‌اش می‌کند. وقتی گوشی را از داخل جعبه بیرون می‌آورید رویش اندروید ۹ ریخته‌اند. باتری چهار هزار میلی‌آمپر ساعتی هم که الان تقریبا روی تمام گوشی‌ها هست حتما به‌کارتان می‌آید و باعث می‌شود تا یک روز و نیم بعد به شارژ کردن گوشی بی‌نیاز شوید.
 
مد جدید گوشی‌های موبایل: دوربین سلفی مکانیکی
شماره سه؛ Mi 9T
چهار میلیون و ۸۰۰، ۹۰۰ هزار تومان پول می‌دهید و یک موبایل می‌خرید که به پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰ مجهز است. تازه شش گیگابایت حافظه‌موقت و ۱۲۸ گیگابایت هم فضا برای ذخیره کردن فایل‌ها در اختیارتان می‌گذارد. طبیعی است که کمی شک و شبه به‌وجود بیاید. فلسفه شیائومی همین است دیگر! آن‌ها برای ساخت بدنه Mi 9T از مقدار زیادی شیشه و آلومینیوم استفاده کرده‌اند، اما با وجود اینکه اجازه نداده‌اند اندازه صفحه‌نمایش از ۶.۴ اینچ تجاوز کند، باز وزن نهایی گوشی به ۱۹۱ گرم می‌رسد.
 
مد جدید گوشی‌های موبایل: دوربین سلفی مکانیکی
با توجه به‌اینکه قیمت Mi 9T نزدیک پنج میلیون تومان است، باید دنبال ویژگی‌های مثبت بیشتری باشیم. مثلا برای شروع می‌توان روی دوربین اصلی گوشی دست گذاشت. جایی که حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی توسط یک حسگر هشت مگاپیکسلی از نوع Telephoto و حسگری ۱۳ مگاپیکسلی از نوع Ultrawide پشتیبانی می‌شود و کل مجموعه می‌تواند عکس‌های قابل توجهی خلق می‌کنند. اندروید نسخه ۹، قابلیت شارژ سریع و باتری چهار هزار میلی‌آمپر ساعتی گوشی را هم می‌توان دوست داشت، اما قطعا عجیب‌ترین ویژگی قابلیت جمع شدن خودکار و مکانیکی دوربین سلفی در زمان‌هایی است که گوشی از دست‌تان رها می‌شود!

شماره چهار؛ Mi 9T Pro
شیائومی یک نسخه وحشی‌تر از Mi 9T عرضه کرده که با پسوند Pro مشخص می‌شود. Mi 9T Pro تقریبا یک میلیون تومان گران‌تر است. چرا؟ در این گوشی برای ذخیره‌سازی فایل‌ها یک حافظه ۱۲۸ گیگابایتی در اختیار خواهید داشت و به‌شکلی عجیب همان صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی گوشی ارزان‌تر برایتان در نظر گرفته شده است. حتی دقت تصویر و تراکم پیکسلی هم قدر یک پیکسل بهبود پیدا نکرده‌اند. دوربین‌های اصلی و سلفی هم مشترک هستند و عکس‌هایی که می‌گیرند دقیقا کیفیتی مشابه دارند. اشتراکات دو گوشی همچنین در مورد باتری چهار هزار میلی‌آمپری و اندروید نسخه ۹ وجود دارد. پس چرا باید برای Mi 9T Pro نسبت به Mi 9T یک میلیون تومان بیشتر پول بدهیم؟ جواب این سوال را باید در وجود یک پردازنده قوی‌تر پیدا کرد. مغز متفکر Mi 9T Pro را اسنپدراگون ۸۵۵ تشکیل داده است که ترکیب آن با حافظه‌موقت شش گیگابایتی عملکردی سریع‌تر و روان‌تر را به ارمغان می‌آورد. یا لااقل خود تولیدکننده می‌گوید آن‌ها با هم متفاوت هستند. همچنین در Mi 9T Pro شارژ سریع باتری با توان ۲۷ وات انجام می‌شود، اما در Mi 9T شارژ سریع باتری با توان ۱۸ وات امکان‌پذیر است.
 
مد جدید گوشی‌های موبایل: دوربین سلفی مکانیکی


کد مطلب: 416157

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/416157/مد-جدید-گوشی-های-موبایل-دوربین-سلفی-مکانیکی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1