تاریخ انتشار
شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۱۵۹۹۲
غلامحسين کرباسچي:

اصولگرایان و ادعای دروغین گشایش اقتصادی

۳
۰
اصولگرایان و ادعای دروغین گشایش اقتصادی
کبنا ؛ هر چند مشکلات اقتصادي امروز کشور، ريشه در سياست خارجي 8 ساله در دوره حضور يکپارچه اصولگرايان دارد، با اين وجود اين جريان سياسي با بهره‌گيري از فضاي به وجود آمده در اقتصاد کشور، تلاش دارد با وعده بهبود وضعيت معيشتي مردم بازي انتخابات را به نفع خود تمام کند. اين در حالي است که مشکلات امروز اقتصاد ايران از تحريمي ناشي مي‌شود که مطمئناً با روي کار آمدن اصولگرايان شديدتر خواهد شد و مردم ايران روزگار سخت‌تري را تجربه خواهند کرد. از سوي ديگر، دولت اکنون با دست‌هاي بسته تلاش مي‌کند مسأله تحريم‌ها را با همراهي کشورهايي نظير ژاپن و فرانسه حل کند و اين اصولگرايان هستند که از هر گشايش اقتصادي ناشي از رفع تحريم هراس دارند و اين هراس را علنا ابراز مي‌کنند.
رئيس‌کميسيون امنيت ملي مجلس در اين باره گفته بود: «روابط اقتصادي يکي از ابزارهاي نفوذ غرب و اروپا در کشور به شمار مي‌رود و پيش‌بيني مي‌شود که آمريکاييان و اروپاييان براي حفظ مهره‌هاي نزديک به خود در آستانه انتخابات گشايش‌هاي اقتصادي ايجاد کنند».
وي تأکيد داشت: «هدف از اين گشايش‌ها تأثيرگذاري بر مردم و جداسازي مسئولان از نياز به تکيه داخل است و اين تکيه در نزد مردم به فراموشي سپرده شود و اطلاعاتي در دست بوده که در اين زمينه در حال مذاکره هستند». به‌رغم اين تبليغات سنگين اصولگرايان، دبيرکل حزب کارگزاران سازندگي معتقد است، اصولگرايان نمي‌توانند چنين ادعايي را کنند؛ چرا که خيلي از مشکلات اقتصادي مرهون عملکرد دوره‌اي است که خيلي از اصولگرايان سرکار بودند، اين وضعيت را ايجاد کردند و دولت آقاي روحاني هم در اين مدت نتوانسته است کشور را از گرداب اقتصادي که در دوره تسلط کامل اصولگرايان بود نجات دهد.
غلامحسين کرباسچي مي‌گويد: «خيلي از گرفتاري‌هاي اقتصادي که دولت دارد، مربوط به کارشکني‌هاي جناحي است که الان ادعاي نجات اقتصاد را دارند. بعيد مي‌دانم کسي اين حرف‌ها را باور کند». به گفته او «حال اصولگرايان خودشان آمده‌اند و مي‌گويند مي‌خواهيم کشور را نجات دهيم. شايد چون خودشان کشور را در اين گرداب انداخته‌اند، فکر مي‌کنند که مي‌توانند دوباره آن را از اين گرداب در بياورند. ممکن است کسي هم فکر کند وقتي دفعه پيش ما را به گرداب انداختند، اين دفعه به قعر دريا بيندازند».
کرباسچي مي‌افزايد: «نمي‌شود کساني که عملکرد روشني در زمينه مسائل اقتصادي نداشتند، الان موقع انتخابات اين شعارها را بدهند، در همه صورت اين افراد شناخته شده هستند، مگر اينکه اين بار افراد جديد و دستي از غيب برآيد وگرنه اين‌ها که عملکردشان روشن است و خيلي نمي‌توانند ادعايي کنند. بسياري از گرفتاري‌هاي اقتصادي که دولت دارد، مربوط به کارشکني‌هاي جناحي است که الان ادعاي نجات اقتصاد را دارند. بعيد ميدانم کسي اين حرف‌ها را باور کند».
کرباسچي همچنين برگ برنده اصلاح طلبان را صداقت مي‌داند و مي‌گويد: «من فکر مي‌کنم هر گروه سياسي اگر بخواهد در جامعه جايگاهي پيدا کند، اولين مساله‌اش اين است که صداقتش و روراست بودنش را با مردم مطرح کند. من گمان مي‌کنم اگر اصلاح‌طلبان نقصي در کارشان بوده است را صادقانه اعلام کنند، اگر جايي کوتاه آمدند يا خلاف کردند، کساني در بين شان بودند که حد توقعي که از اصلاح‌طلبان است عمل نکردند يا کلا در دوره‌اي که مسئوليتي داشتند، فعال نبودند، اين‌ها را به مردم بگويند، اين صداقت مي‌تواند سرمايه مهم باشد.
به نظرم اگر اصلاح‌طلبان با صداقت با مردم حرف بزنند، سرمايه خوبي باشد، هر چند ممکن است در عملکرد به دليل شرايطي که در کشور است، نتوانسته باشند تمام خواسته‌ها را جامه عمل بپوشانند. هيچ توقعي وجود ندارد که يک سياست‌مدار آنچه که وعده مي‌دهد، عينا جامه عمل بپوشاند، فعاليت سياسي منوط به کار و فکر يک شخص نيست و عوامل متعددي بر آن تاثير مي‌گذارد (آرمان ملی)
نام شما

آدرس ايميل شما

Russian Federation
خدا ان شاء الله به نویسنده این متن کمی عقل عنایت کند×
ببین چه عقده از دولت قبل دارن بعد از 6 سال هنوز میگن اگه ما عرضه نداشتیم کار کنیم تقصیر دولت قبله!
آخه
فرضا دولت قبل بد، شما که آنهمه وعده رنگارنگ با برجام دادید چه کردید؟اگه قراره تا 2 سال دیگه هی بگید دولت قبل، پس چرا مسئولیت می گیرید؟
Iran, Islamic Republic of
مضحک ترین استدلا ا
مهرزاد
Iran, Islamic Republic of
عملتون مثل این افکار فریبنده است حناتون دیگه رنگی نداره
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1