تاریخ انتشار
جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۴۱۵۹۵۱
خطبه‌های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد:

مجلس جای برخی افراد نیست / ساکتین و حامیان فتنه ۸۸ صلاحیت مدیریت در کشور را ندارند

۱
۰
مجلس جای برخی افراد نیست / ساکتین و حامیان فتنه ۸۸ صلاحیت مدیریت در کشور را ندارند
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه (امروز 6 دی ماه 98) در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. خداحافظی امام جمعه یاسوج بعد از 26 سال، همچنین صحبت در باره اتفاقات سال 88، انتخابات مجلس، وعده‌های انتخاباتی، برق ناپایدار دیشموک، رواج بد حجابی در مدارس و هدر روی بیت المال در کف خیابان‌ها از جمله اقدامات و موضوعاتی بود که در خطبه‌های نماز جمعه این هفته انجام و مطرح شد.

به گزارش کبنا، رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج از خدمات 26 ساله امام جمعه یاسوج قدردانی کرد.
حجت‌الاسلام سید جواد خاضع ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر یاسوج از خدمات و تلاشهای 21 ساله آیت‌الله سید علی اصغر حسینی در سنگر امامت جمعه شهر یاسوج قدردانی کرد.
خاضع همچنین با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر کناره گیری آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراححمد با اشاره به ویژگی های شخصیتی ایشان اظهار کرد: بعد از شنیدن این خبر تعداد زیادی از قشرهای مختلف مردمی خواستار استمرار حضور ایشان در استان شده اند که امیدواریم شاهد ادامه خدمت آیت‌الله ملک حسینی در استان باشیم.

پیام ملت ایران در یوم‌الله ۹ دی ایستادگی در برابر فتنه‌ها بود
امام جمعه موقت دهدشت گفت:ملت ایران در ۹ دی هشدار دادهرکسی در برابر دین ما بایستد در برابر همه دنیایشان خواهیم ایستاد.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با تبریک ولادت حصرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: آن حضرت به خاطر تبعیت از موازین اسلامی زینب یعنی زینت پدر نام گرفت.
امام جمعه موقت دهدشت تصریح کرد: هرکس از موازین دینی پیروی کند برای اهل بیت زینت است .
وی با اشاره به نامگذاری این مناسبت به نام‌ روز پرستار به تبیین اهمیت پرستاری از بیماران از دیدگاه اهل بیت پرداخت و افزود: کسی که از بیماری پرستاری کند باید قدر معنویت خود را بداند.
وی اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند" اگر انسان از بیمار پرستاری کند از همه گناهان خود خارج می‌شود" یا در روایتی دیگر فرمودند " ثواب یک شبانه‌روزی پرستاری باعث می‌شود خدا انسان را با ابراهیم خلیل محشور کند."
تقوی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی را یاداور شد و گفت: نهضت سوادآموزی از ابتکارانه مدبرانه حضرت امام(ره) بود. 
وی ادامه داد: کسانی که در روستاها فاقد سواد بودند به واسطه همین نهضت سوادآموزی که از ثمرات انقلاب محسوب می‌شود امروز به مدارج عالیه رسیدند.
وی در بخش دیگری از سخنانش حماسه نهم دی ماه را روزی مهم در تقویم ملت ایران دانست و تصریح کرد: در این روز برگ زرینی را ملت انقلابی ایران در تاریخ ثبت کردند.
وی گفت: مردم ایران در ۹ دی به میدان آمدند به همه فتنه‌گران داخلی و خارجی پیام دادند اگر در برابر دین ما بایستید در برابر تمام دنیای شما خواهیم ایستاد.
تقوی گفت: در ۹ دی ملت ایران آنچنان تلاش کردند که پرونده فتنه‌گران را مسدود کردند. 
وی با اشاره به حدیثی از رسول خدا که فرمودند"هر روزی که مردم از اسلام دفاع کردند آن روز یوم‌الله است" بیان داشت: ۹ دی ماه هم یوم‌الله نام گرفت زیرا عنایت خداوند در آن روز نصیب بندگانش شد.
تقوی گفت:  خداوند به انسان‌های مسلمانی از دین دفاع می‌کنند عنایت دارد.
وی خواستار برگزاری مراسم بزرگداشت نهم دی ماه شد و افزود: تلاش کنیم در مراسم یوم‌الله ۹ دی حضور پیدا کنیم تا از نسیم رحمت الهی برای دفاع از انقلاب و اسلام بتوانیم خوب استفاده کنیم و دین خود را به انقلاب به امام و ولایت فقیه ادا کنیم.
امام جمعه موقت دهدشت بیان داشت: حضور مردم و خلق حماسه ۹ دی باعث شادی قلب امام زمان و رهبر انقلاب شد.


مجلس جای برخی افراد نیست
امام جمعه موقت چرام گفت: کسانی که به نوامیس مردم نظر سوء دارند و سابقه اخلاقی درست و حسابی ندارند شایستگی اشغال صندلی های مجلس را ندارند.
حجت الاسلام سیدمهدی سبحانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به این مطلب که باید به تحکیم جمهوریت نظام فکر کنیم،اظهار کرد: اهتمام امام و رهبری به امر جمهوریت اگر بیشتر از اسلامیت نباشد کمتر نیست.
امام جمعه موقت چرام عنوان داشت: 41 سال پیش که بساط سلطنت با رای قاطع ملت به جمهوری اسلامی برداشته شد حیات تازه ای در ساحات سیاست اقتصاد فرهنگ و فضای اجتماعی کشور پدید آمد، پرچم جمهوریت زمان رضاخان هم توسط انگلیسی ها برافراشته شد اما شهید مدرس به دلیل اینکه انگلیسی ها می‌خواستند سلطنت رضاخان را در جمهوریت باز تولید کنند با آن مخالفت کرد.
وی، افزود: جمهوریت یک نسخه سیاسی نیست که از سفارت آمریکا یا انگلیس برای اداره جوامع تجویز شود، باید ریشه در خاستگاه سیاسی مردم داشته باشد، جمهوریت یعنی حرکت به سوی حکومت مردم یعنی مردم خود تعیین کنند چه می خواهند و چه طور می توانند به آن دست یابند.
حجت الاسلام سبحانی، ادامه داد: جمهوریت یعنی اداره کشور بر اساس اراده مردم، مردمی که به آزادی و استقلال خود می اندیشند، بدون شناخت مبانی جمهوریت و کارکرد آن در اداره نظامات خود نمی تواند به آن برسد، هیچ راهی جز انتخابات آزاد برای رسیدن به این هدف عالی نیست، مردم باید مسئولیت حسن و قبح انتخاب خود را بپذیرند این انتخاب باید فارغ از مداخله سیاسی اجانب باشد تا به نتیجه مطلوب که همانا حفظ منافع ملی است برسد.
وی، تصریح کرد: کسانی که دشمن استقلال و آزادی ملت هستند نباید به پارلمان جمهوری اسلامی راه پیدا کنند کسانی که دست کج دارند و به دنبال پر کردن جیب خود و خاندان خود هستند نباید کرسی های مجلس را اشغال کنند،کسانی که به نوامیس مردم نظر سوء دارند و سابقه اخلاقی درست و حسابی ندارند شایستگی اشغال صندلی های مجلس را ندارند، به همین دلیل قانون به مراجع چهارگانه ماموریت داده با اظهار نظر صریح ، این افراد  قبل از اینکه در  فرآیند رای قرار گیرند از حق انتخاب شدن محروم شوند.
خطیب جمعه موقت چرام گفت: اکنون کسانی که در رادیو آمریکا و رادیو بی بی سی  گاهی با مردم صحبت می کنند، یک وقتی  به دلیل غفلت مسئولین اجرایی و نظارت بر انتخابات به مجلس راه یافته اند و آنها ننگ پناهندگی سیاسی را بر چهره خود دارند، راهی جز انتخابات و استفاده از حق رای برای تعیین سرنوشت ملت و پیشرفت کشور وجود ندارد دشمانان انقلاب برای مقابله با مردم از ابتدا راهبرد خود را روی نه به انتخابات برای زیر سوال بردن مشروعیت مردمی جمهوری اسلامی تنظیم کردند وقتی دیدند این راهبرد مثمر ثمر نیست بنا را گذاشتند روی مداخله در انتخابات و حمایت از یک ظلم ناکارآمد و نابلد با ادعاهای غیرواقعی تا جریان اصلی برای حل مشکلات به قدرت نرسد.
وی تصریح کرد: پس باید همه دست به دست هم دهیم و با هوشیاری کامل در انتخابات شرکت کنیم، وقتی انتخابات همگانی شد کشور عزت پیدا می‌کند کشور بیمه می شود نظام جمهوری اسلامی بیمه می‌شود، وقتی این اتفاق بیفتد در کمال آرامش زندگی خواهیم کرد و دشمن به حال ما غبطه میخورد.
سبحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به هفتم دیماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی گفت: 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است که ملت شریف ایران در 9 دی 88 حماسه آفریدند و صف خود را از اغتشاشگران و فتنه گران جدا  کردند و وفاداری خود را به نظام و رهبری نشان دادند.
وی ادامه داد: فتنه 88 که با ادعای تقلب در انتخابات شکل گرفت و نخبگان معترض یا همان سران فتنه طرفداران خود را به خیابان ها کشاندند و آشوب کردند امنیت را از مردم سلب کردند، اموال عمومی و بیت المال به آتش کشاندند، حمله به افراد نظامی به بسیجیان و مردم و حمله به پایگاه‌های نظامی کردند، افراد بیگناه را کشتند تا شاید نظام را وادار به تسلیم در برابر خواسته های خود کنند، اما کور خواندند ملت شریف ایران همیشه بیدارند بصیرت دارند و آمدند و در 9 دی حماسه آفریدند و به خیابان ها آمدند و حرکت زشت و پلید آنها را محکوم کردند که این باعث تحکیم نظام و تحکیم جمهوریت اسلامی شد.
وی ابراز کرد: امسال با شرکت در انتخابات نشان خواهیم داد که گام دوم انقلاب را هر چه با شکوهتر ادامه خواهیم داد و وفادار به نظام و رهبری هستیم و بیگانگان جرات جسارت و دخالت در امور کشور ما را نخواهند داشت.

ساکتین و حامیان فتنه ۸۸ صلاحیت مدیریت در کشور را ندارند
امام جمعه گچساران گفت: شورای نگهبان دقت کند کسی که مقابل فتنه ۸۸ حرف نمی‌زند و محکوم هم نکرد، چنین کسانی صلاحیت پست مدیریتی ندارند.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ستاد کنگره شهدای هرمزگان، گفت: رهبری  بیان دارند که تجلیل از شهیدان کاری لازم و وظیفه‌ای بر عهده همه ماست چرا که سیاست و حرکت خبیثانه ای برای فراموشی ارزش‌های جهاد و شهادت وجود دارد.
 وی ادامه داد: حضرت آقا نیز دستور دادند که همه دولت و ملت موظفند که چهره والای شهدا را تبیین کنند و در مقابله با حرکت های خبیثانه‌ای که دنبال فراموشی ارزش‌ها هستند، مقابله کرد.
امام جمعه گچساران افزود: در حقیقت شهیدان الگوی جامعه هستند و مقام، فهم و جهاد شهیدان می‌شود الگو برای رشد یک انسان و نه اینکه هرزه گران و ولنگاران الگوی جوانان بشوند.
حجازی تصریح کرد: ۷ دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام راحل است که توسط شهید جلیل پور، شهید این شهرستان این پیشنهاد ارزشمند به حضرت امام (ره) شده بود.
امام‌ جمعه گچساران اظهار کرد: برخی گفته‌اند اول انقلاب حدود ۲۹درصد باسواد بودند آن هم از ۱۰سال تا ۴۹سال، اما به برکت انقلاب این آمار ۶۴درصد رشد کرده است و۴هزار و ۵۶۴ نفر در استان در پوشش طرح آموزش عملی نماز قرار دارند و هم زمان با ریشه‌کنی بی سوادی در این استان این خدمات را هم آموزش می‌دهند.
خطیب جمعه گچساران با اشاره به یوم الله نهم دی ماه ۸۸ ،گفت: ۹دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است.
حجازی با بیان اینکه پیامبراکرم (ص)  بیا دارند که بصیرت، آگاهی و هوشیاری همان روح زندگی است، افزود: طبق فرموده حضرت رسول اکرم(ص) برخی از انسانها خائن هستند‌ و ۴ نشانه هم دارند که نافرمانی خداوند، آزار و اذیت مردم، کینه نسبت به دوستان و چهام نیز همان غرور و منیت است.
وی افزود: حامیان خارجی فتنه ۸۸، فریب خوردگان و خیلی از نیروهای سفارت‌های برخی از کشورها را که نیز در این رابطه دستگیر شدند و خیلی ها که نیز صحنه گردان آنها بودند‌؛آیا قرآن و مسجد سوخته نشد؟ آیا علم عزای اباعبدالله علیه السلام‌ به آتش کشیده نشد؟ و آیا به عکس حضرت امام(ره) جسارت و توهین نشد؟ بنابراین آقایان هنوز هم حداقل نمی خواهید بگویید به آن کسی که عکس امام راحل را پاره کرد!! که همین را نمی گویید که طبق دستور پیامبراکرم (ص)، خائن هستید.
حجازی تصریح کرد: برخی ها ملت را آزار دادند و مسجد و قرآن ها آتش زدند،کشته سازی کردند، جسارت ها کردند و هنوز‌ هم بعد از ۱۰ سال از آقایان خواهش داریم که حداقل بگویند که آن کسی که قرآن را سوزاند آن را قبول نداریم! و آن کسی که به حضرت امام‌ توهین کرد را بگویند قبول نداریم!؛ آقایان از اینجا تا تهران قضیه کاملا روشن است پس جواب بدهید، پس آقایانی که با توهین به اهل بیت پیامبر و قرآن سوزی مخالف نیستی و اعتراص هم‌نمیکنی، مسلمان هستی؟.
امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: اموال شخصی مردم و اموال عمومی را به آتش کشیدند برخی ها راه را برای دشمن باز کردند و هنوز هم حاضر نیستند خیانتشان را بپذیرند، برخی‌ها هم با دشمنان دوست شدند و در مقابل نظام اسلامی، ولایت و ملت گردنکشی و طغیان کردند.
خطیب جمعه گچساران گفت: برخی ها در فتنه ۸۸ با آمریکایی ها و بی‌دین ها دوست شدند و به جان مردم و ملت افتادند و  باید سوال کرد که هنوز رویی هم دارید؟.
وی افزود:  مومن باید هوشیار باشد و به گونه‌ای عمل کند که کفار حربی را به خشم بیاورد و اما آقایان در فتنه ۸۸کاری کردند که نظام را تا لبه پرتگاه سقوط پیش بردند.
حجازی تصریح کرد: این ملت در نهم دی مقابل تمام دنیای استکبار ایستادند و حماسه دیگری خلق کردند و هنوز بعد از ۱۰ سال برخی آقایان از عملکردشان در این زمینه خجالت هم نمی‌کشند.
امام‌ جمعه گچساران اظهار کرد: در خطبه نماز جمعه هفته پیش مطلبی عرض شد که شورای نگهبان دقت کنند و مواظب باشند و با دقت و حساسیت و با وسواس لازم دقت کنند کسی که مقابل فتنه ۸۸حرف نمی‌زند و محکوم هم نمی‌کند پس چنین کسانی هیچ صلاحیت پست مهمی در امورات کشور را ندارند بنابراین سروران  شورای نگهبان و واسطه ها دقت کنند.
وی افزود: قریب ۳۰۰هزار انسان والا مقام شهید شدند تا مملکت آبرمند و با عزت شود و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل شود پس باید مجلس که جای بسیار حساسی است انسان متعهد‌، انقلابی و با تقوا و متخصص انتخاب شوند که مقابل دشمن با عزت ایستادگی کنند.
خطیب جمعه گچساران گفت: دوران قبل از انقلاب مملکت زیر یوغ طاغوت بود و برخی ها دوباره هم می خواهند مملکت را به همان دوران برگردانندکه ان شاءلله در تایید صلاحیت ها هم دقت شود.
وی افزود:مقام معظم رهبری فرمودند که فتنه ها را باید با روشنگری خاموش کرد،هرجا روشنگری باشد فتنه انگیز دستش کوتاه می شود.
حجازی درادامه تصریح کرد:۱۱ دی ماه ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) و روز پرستار است که این روز بزرگ را به همه عزیزان خاصه پرستاران سرافراز تبریک عرض می کنم؛مقام پرستار بس مقامی بزرگ و ارزشمند و شریف است.


فتنه 88 شبیه فتنه‌های بعد از رحلت پیامبر بود
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: فتنه سال 88 از چند نظرشبیه فتنه‌های بعد از رحلت رسول‌الله(ص) بود.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: پیامبر فرمودند گناهان زمان جاهلیت با ایمان و گناهان بعد از اسلام با نماز محو می شود چرا که نماز کفاره گناهان است و خود اقامه نماز جلوی بسیاری از گناهان را می گیرد.
امام جمعه قلعه رئیسی به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره و بیان کرد: آموزش افراد بی سواد و آشنا کردن آنان به علم و دانش یک حسنه بسیار بزرگی است و نهضت سواد آموزی این رسالت مهم را به عهده دارد و بی سوادی منشاء اصلی کارهای ناشایست در جامعه است و تاسیس این نهضت یکی از برکات نظام و انقلاب است که از تلاش مسئولان نهضت در استان و منطقه تقدیر و تشکر می کنم.
وی به روز 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی با انواع تهدیدها و فتنه ها روبرو بود اما هیچکدام به سختی و پیچیدگی فتنه سال 88 نبود و فتنه سال 88 شبیه فتنه های بعد از رحلت رسول الله بود و در آن فتنه ها عده ای شبیه اصحاب رسول الله فرماندهان جنگ ها و سابقه داران در انقلاب رسول خدا و حتی از بیت رسول خدا بر علیه امیر المومنین به قصد ولایت زدایی و قداست شکنی از ساحت مقدس ولایت با دروغ و هوا و هوس جنگ و فتنه راه انداختند.
صلواتی خاطرنشان کرد: سه عامل مهار فتنه 88 مدیریت و رهبری هوشمندانه و حکیمانه بی بدیل امام خامنه ای و حضور بصیرت مدارانه و انقلابی ملت در صحنه و پیوند عمیق و الهی امام و امت و این سه عنصر انقلاب و نظام و مردم را نجات داد.
وی در ادامه با بیان اینکه هر چه ما جلوتر می رویم یک دو قطبی سازی معیشت و مقاومت روبرو می شویم و هر چه به انتخابات نزدیکتر می شویم شاهد دوقطبی شدید هستیم عنوان کرد: هدف تقویت تقابل بین مردم و جناح ها در کشور است و برای انحراف افکار عمومی فقط دو صدا شنیده می شود و مساله اصلی فراموش می شود و می خواهند مردم از درک درست و صحیح حوادث محروم شوند و یکی از این دو قطبی ها کاذب معیشت و مقاومت است و مثل چرخیدن چرخ کارخانه ها و زندگی مردم و چرخ سانترفیوژها در سال 92 است.
خطیب جمعه قلعه رئیسی گفت: امروز آمریکا صریحا می گوید شرایط ما را بپذیرید و تحریم ها را بر می داریم و منظور از شرایط برجام موشکی و منطقه ای است و به سپاه و بسیج حمله می کنند و همچنین به نهادهای انقلابی فشار می آورند و راه نجات را سازش و مذاکره و کوتاه آمدن از اهداف معرفی کردن و این ها برنامه های دشمن است و جریان انقلابی را مخالف آسایش و راحتی مردم معرفی می کنند و درد دوقطبی سازی حجاب آزادی، موافقان و مخالفان کنسرت، موافقان و مخالفان ورود به ورزشگاه و موافقان و مخالفان برجام دشمن به دنبال همین بود که جریان انقلابی را تخریب کند و از چشم مردم بیاندازد.
وی با بیان اینکه بدانید این دو قطبی کاذب و دروغین است و معیشت در امتداد مقاومت و امنیت است اظهار داشت: بدانیم آمریکا قابل اعتماد نیست و حتی برای هم پیمانان اروپایی مانند انگلیس و فرانسه بدانیم 80درصد مشکلات معیشتی کشور بخاطر بی تدبیرها و ضعف تدابیرسیاسی و مدیریتی و نظارتی است و دشمن هم معیشت و هم امنیت مردم را هدف قرار داد.
صلواتی به ولادت حضرت زینب و روز پرستار اشاره و خاطرنشان کرد: ارزش و عظمت زینب کبری(س) به خاطر وضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است و حضرت زینب موقعیت را شناخت و بر اساس آن موقعیت انتخاب صحیح و به هنگام داشت و زنیب امام خویش را تنها نگذاشت  این روز را به نام روز پرستار نامگذاری کردند که لازم می دانم از همه پرستاران به خصوص پرستارانی که زینب وار رفتار می کنند تبریک و همچنین از زحمات آن تقدیر و تشکر کنم.
امام جمعه قلعه رئیسی به موضوع انتخابات پیش رو هم اشاره و تاکید کرد: انتخابات مظهر احقاق حق و اقتدار و توانایی ملی برای یک شکور است و رای هم حق و تکلیف شما است و کشور متعلق به مردم است و مردم بیاید قانون گذار را در مجلس معین کنند این حق شما است و تکلیف است که سرنوشت اسلام و نظام و انقلاب به رای شما وابسته است و انتخابات نماد حرکت اسلامی و هدیه اسلام به ملت ما است و مظهر حضور و آزادی مردم است و مساله انتخابات یک عرصه امتحان الهی است و هم همه باید در این امتحان الهی شرکت کنند و دین خودتان را به کشور، انقلاب و نظام ادا کنید.
وی ادامه داد: حضور مردم در انتخابات بیانگر مردمی بودن نظام و اتکاء به رای مردم است و مشارکت در انتخابات نماد همبستگی ملی در برابر دشمن و حافظ قدرت و صلابت انقلابی و مهمترین عامل حفظ و بقای نظام انقلابی است و حضور شما در انتخابات پاسداری از زحمات انبیاء اولیاء و حراست از خون سیدالشهداء و اصحاب ایشان و خون شهیدان است لذا همه در برابر رای که می دهیم باید پاسخگو باشیم.

انتقاد از برق ناپایدار دیشموک
امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به برخی مشکلات بخش دیشموک گفت: بیت‌المال در کف خیابان‌ها هدر می‌رود.
حجت‌الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه شهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دیشموک ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی گفت: مصداق بارز تقوا این است که انسان گناه نکند و قبر و قیامت خود را با اعمال نیک آباد کند.
امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به انتخاب درست در انتخابات گفت: باید انتخاب درست کنیم و در دام افراد بی تقوایی که به دنبال دو قطبی سازی‌اند گرفتار نشویم.
وی افزود: باید افرادی که حامی محرومان و  فقرا هستند را انتخاب کنیم افراد مرفه و بی‌درد حامی مستضعفان نیستند افراد با تقوا حامی محرومان‌اند و با طرح و برنامه های درست و تصویب  قوانین درست حامی مظلومان‌اند و اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده و مقابل کسانی که درصدد اجرای لوایحی همچون FATF بودند می‌ایستند.
راوند با اشاره به فرصت و تهدیدهای پیش روی انقلاب گفت: تهدیدات زیادی از سال 1342 تاکنون وجود داشت که امامین انقلاب آن را به فرصت تبدیل کردند.
وی افزود: امام خمینی(ره) با ایستادگی در برابر قانون کاپیتالاسیون علیه استعمار ایستاد و به مردم جرات ایستادن در برابر آمریکا را داد.
راوند گفت: رهبری انقلاب در فتنه  های 78،88 و 98 با مواضع درست و به موقع در برابر دشمن ایستاد و کشور را در برابر فتنه‌ها بیمه کرد.
وی افزود: در فتنه ها مردم بصیر شدند و در مسائلی همچون برجام به مردم بصیرت افزایی داده شد کما اینکه معظم له مخالف مذاکره بودند و به آن خوشبین نبودند ولی دولتمردان که خواهان مذاکره بودند و همه چیز را در مذاکره می دیدند بیدار شدند که دشمن با مردم این صادق نیست و دروغ  می گویند و به وعده هایشان وفادار نیستند.
خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به خیانت های عربستان سعودی در منطقه گفت: عربستان سعودی به دنبال بی دولت سازی در عراق و لبنان بودند ولی به چنین مقصودی نرسیدند.
امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به برخی از ناهنجاریهای آموزش و پرورش منطقه دیشموک گفت: آموزش و پرورش نهادی است که تربیت نسل جوان و نوجوان را برعهده دارد ولی دنبال انحراف در این زمینه است.
وی افزود: اینکه کلاس درس را با آهنگ شروع کنیم و یا در بین کلاس‌ها آهنگ پخش شود نشانگر نشاط غربی است نه اسلامی.
راوند ادامه داد: از تفریح سالم در آیات و روایات  به کرار سخن به میان آمده است.متاسفانه برخی به جای نشاط صحیح اسلامی نشاط غربی همراه با آهنگ را به دانش آموزان تحمیل می کنند.
وی افزود: آموزش و پرورش به سمتی می رود که غربی ها می خواهند که نه تنها در بخش دیشموک بلکه در بخش چاروسا چنین افرادی در حال غربی کردن مدارس اند.
راوند اضافه کرد: تربیت نیروی جوان انقلابی طبق بیانیه گام دوم انقلاب از مسیر خودش منحرف شده است. انحراف در تربیت اسلامی نباید صورت بگیرد کما اینکه در یکی از مدارس خانم بدحجابی از دختران دانش آموز می خواهد که همچون خودش روسری از سر در بیاورد و باهم عکس بگیرند.
وی گفت: آموزش و پرورش دیشموک باید جوابگوی این قضیه باشد، نهادهاتی نظارتی باید پاسخگو باشند.باید با چنین قضایای برخورد شود و در این بخش کوچک دست نخورده ما چنین افرادی رشد کنند و پیدا شوند، انتظار است نهادهای نظارتی با این قضایا برخورد کنند که در این بخش کوچک با چنین اتفاقاتی روبرو نشویم.
خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره سالروز نهضت سوادآموزی به دستور حضرت امام در سال 58 گفت: در بخش ما بیش از 4500 سوادآموز در زمینه مهارت آموزی، خانواده آموزش می بینند که از کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند تقدیر و تشکر می شود.
حجت الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به سالروز 9 دی گفت: 9 دیماه روز بصیرت و تجدید میثاق با ولایت است که به عموم مردم ولایتمدار تبریک و تهنیت عرض می کنم.
وی افزود: 9 دی روزی است که مردم بیدار شدند و چشم فتنه را کور و منافقان داخلی و خارجی را سر جای خودشان نشاندند.
راوند ادامه داد: در فتنه 88 مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری و خطبه تاریخی و بصیرت افزا تحول ایجاد کرد مردم در کنار رهبری با بصیرت خودشان دین اسلام را یاری کردند، مگر آمریکا چه از مسلمانان می خواهد که آنان را اذیت می کند،دلیل چنین امری ترس آنان از اسلام ناب محمدی است.
امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به روز پرستار و ولادت حضرت زینب کبری (س) گفت: روز پرستار را به همگان تبریک می گویم.اگر بصیرت افزایی آن بانوی بزرگوار نبود حماسه حادثه کربلا توسط یزیدیان منحرف می شد.
وی افزود: این روز را خدمت پرستاران تبریک گفته که پرستاران با مهربانی و دین دار بودن راه زینب کبری را ادامه می دهند.
حجت الاسلام علی اکبر از گزارش عملکرد رئیس شورای اسلامی شهر دیشموک در پیش از خطبه ها تقدیر کرد و گفت: انتظار است در حوزه خدمات رسانی به مردم نظارت بیشتری صورت گیرد، خیلی از نقاط شهر آسفالت شد و مردم راضی هستند.
وی افزود: طبق نظر کارشناسان آسفات روی کنده کاری‌های خیابان ها به درستی صورت نگرفته انتظار است که بر بیت‌المال مسلمین نظارت بیشتری باشد تا آسفالت کنده کاری اصولی  انجام شود.
 راوند ادامه داد: هر چه کمتر آسفالت ریخته شود بهتر از این است که کار غیر اصولی انجام شود، از شهردار و شورای اسلامی خواستار ساماندهی قسمت های باقی مانده دره مرکزی هستیم و برخی کنده کاری های کنار مسجد صاحب الزمان(عج) را آسفالت کنند.
خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به بودجه پمپاژ رودسمه گفت: بودجه ای به این پروژه اختصاص دادند ولی از استان به شهر دیگری انتقال دادند.
وی افزود: چرا بودجه مردم دیشموک را به جای دیگری انتقال می‌دهند، مسؤولان پاسخگو باشند؟چرا حق مردم ضایع می شود.
حجت الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به قطع مکرر برق گفت: مردم از قطعی مکرر برق گلایه مندند، چرا ایستگاه برق هنوز برای دو بخش دیشموک و چاروسا افتتاح نشده است.
وی افزود: با وجود کمتر شدن بار برق با گازرسانی و خاموش شدن آبگرمکن های برقی، چرا هر روز برق قطع می شود؟روزی دو الی سه بار برق قطع می شود.
راوند ادامه داد: مسؤولان پاسخگوی مردم باشند اگر کاربلد نیستند و نمی توانند خدمات رسانی کنند از کسانی که می توانند این کار را به درستی انجام دهند استفاده کنند.

نقشه دشمن همزمان با برنامه‌های غلط اقتصادی
امام جمعه پاتاوه گفت: از کارهای دشمن که می خواهد برای مردم جا بیندازد و بصورت یک گفتمان فکری در بیاورد این است که با اجرای ناقص و غلط برنامه های اقتصادی و گران کردن کالاهای اساسی و راهبردی و مقصر نشان دادن انقلابیون بگوید که ایران رو به انزوا می‌رود.
چراغی ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و دوری از محرمات به ابعاد راه های انتظار؛ فرج نهایی و انتظار فرج در بن بست ها و مشکلات (انتظار مقطعی و عملی) اشاره و بیان کرد: ما از انتظار فرج مولایمان صاحب الزمان عج که این همه در روایات ما به آن اشاره شده و ارزش آن گفته شده است این مطلب را باید درک کنیم در هر مشکلی و هر بن بستی نا امیدی معنا ندارد هر گرهی قابل گشودن است چیزی که نشود آن را حل کرد فقط تلاش و کوشش لازم دارد نشستن و سستی و تنبلی کردن سم است.
وی افزود: آن ثواب‌هایی که در انتظار فرج فرمودند برای تحرک و تلاش است نه نشستن و نا امید شدن، این آن درس انتظار فرج است.
حجت الاسلام چراغی دربخش دیگری از خطبه ها با بیان اینکه دشمن می خواهد با جا انداختن یک گفتمان که راه  نجات مذاکره با آمریکاست اظهار کرد: از کارهای دشمن که می خواهد آن را برای مردم جا بیندازد و بصورت یک گفتمان فکری در بیاورد این است که با اجرای ناقص و غلط برنامه های اقتصادی و گران کردن کالاهای اساسی و راهبردی و مقصر نشان دادن انقلابیون بگوید ایران رو به انزوا می‌رود و هیچ چیزی جز مذاکره با آمریکا  او را نجات نمی دهد.
امام جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه ها، نهم دی ماه  را روز نه گفتن به شیطنت های شیطان های داخلی و خارجی مخصوصآ امریکا و ایادی آن برشمرد و اظهار کرد: مردم در این روز تیر خلاص را به سران فتنه شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده ها میلیونی مردم در تهران و تمامی شهرهای دیگر کشور به جهانیان اعلام گردید.

وعده‌های دروغین برخی کاندیداها و نمایندگان
امام جمعه سی‌سخت گفت: بعضی اوقات شاهد وعده های دروغین بعضی از کاندیدها ونمایندگان مجلس به مردم هستیم که شخص ریس جمهور هم نمیتواند چنین وعده ای به مردم بدهد.
مصباح نژاد گفت: یوم الله 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و رهبری را در پیش داریم که در آن ایام توطه ها و کودتاهای بسیار خطرناکی این انقلاب را تهدید می کرد که سه عنصر آنها را خنثی و دفع کرد اول ولایت و رهبری حکیمانه حضرت آقا دوم بصیرت و دشمن شناسی و موقعیت شناسی مردم و سوم عنایت خداوند متعال و امدادهای غیبی ودعای امام زمان بود.
وی عنوان کرد: مردم باید هوشیار باشند چرا که توطه هنوز تمام نشده بصیرت و بیداری همیشه لازم است و مردم بدانند که فتنه 98 به مراتب از فتنه 88 خطرناکتر بود چون که مربوط به معیشت مردم بوده و دایره آن نه فقط پایتخت بلکه کل کشور بود، در غائله بنزین دشمن نتوانست بازی فتنه را تمام کند چرا که با یک ملت غیور، بصیر و با صبر و حوصله طرف بود و دولت باید قدر این مردم را بداند.
مصباح نژاد در ادامه اظهار کرد: میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار را داریم که تولد شخصیتی بزرگ و عالمی برجسته و فرهیخته، عابده، فهیمه مثل حضرت زینب که با همتی بزرگ و اقدامی شجاعانه باعث آبروی اهل بیت و اسلام شد را مبارک می‌شماریم و روز پرستار را به تمامی پرستاران تبریک عرض می‌کنم و از مسوولان وزارت بهداشت درخواست می‌کنیم که مشکلاتشان را برطرف کنند.
وی ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) و آغاز سال جدید میلادی به همه موحدان و معتقدان مکتب انبیا الهی گفت: اعتقاد داریم که انبیا الهی یک رسالت و هدف را دنبال می‌کردند، آنها بندگی خدا و دوری از شرک و بت پرستی وطاغوت و تحقق عدالت و نجات بشریت را اهداف خود می‌دانستند و مسیحیان عالم باید جلوی ستمگران بیاستند همان طور که آرمان خوب مسیح صلح و ثبات آرامش و نه کشتن انسان های مظلوم و بی‌دفاع بود.
مصباح‌نژاد در ادامه گفت: همان طور که می دانید به فصل انتخابات نزدیک می شویم که بعضی اوقات شاهد وعده های دروغین بعضی از کاندیداها و نمایندگان مجلس به مردم  هستیم که شخص رئیس جمهور هم نمی‌تواند چنین وعده ای به مردم بدهد بنابراین آگاه باشید که فریب وعده های دروغین را نخورید و به فرموده امام راحل حضرت امام خمینی رضوان الله که فرمودند اگر مردم نمایندگانی خوب، اصلح، فرهیخته، انقلابی، عالم و برجسته انتخاب کنند آن وقت است که مجلس در راس امور قرار می‌گیرد گوش فرا دهید.
نام شما

آدرس ايميل شما

بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
باید دید مردم هم نظر شما را دارند ؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1