تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۴۱۵۸۰۳
تحلیلی بر انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا؛

سورپرایز «سید مسعود حسینی» و حکایت راست سنتی و گزینه نهایی اصولگرایان

۱۱۳
۱
سورپرایز «سید مسعود حسینی» و حکایت راست سنتی و گزینه نهایی اصولگرایان
کبنا ؛گرچه حال و هوای جامعه هیچ شباهتی به دو ماه مانده تا انتخابات ندارد، اما جنب و جوش نامزدها و هواداران آنها زیر پوست جامعه و فضای مجازی حکایت از گرم شدن تنور انتخابات است.
اصولگرایان حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا وضعیت بهم ریخته و فشلی دارند، تک روی، خطای محاسباتی در بین بزرگان این جریان به اوج خودش رسید، آنچنان این در همریختگی وجود داشت که ستار هدایت خواه اسطوره بلامنازع اصولگرایان مجبور شد این عرصه را به همین افراد با تفکرات فرتوت واگذار کند و عطای نمایندگی را به لقایش بخشید. با رفتن «هدایت خواه» این جریان نزدیک به از هم پاشیدگی است. سید مسعود حسینی، خلیفه خلقی پور، شیخ شجاعیان و کوچک و بزرگ این جریان نشان داده‌اند که توان تداوم مدیریت مطلوب یک جریان با این قدمت تاریخی را ندارند و هر کس از راه می‌رسید، بخشی از این جریان را به سمتی می‌کشد.
دقیقاً روز آخر، قطار کاندیداهای اصولگرایان به فرمانداری بویراحمد رسید و رسانه‌ها با تیتر یک لشکر اصولگرا (شکرالله امامی، کیان دهراب پور و سید احسان عسکری و نادر منتظریان) ثبت نام کردند، به استقبال آنها رفتند.
منتظریان با همراهی شیخ شجاعیان، خلیفه خلقی پور و جمعی از اصولگرایان ثبت نام کرد. تماس‌های مکرر خلقی پور در آن روز حکایت از آن داشت که راست سنتی بویراحمد و دنا راهشان را از بدنه اصولگرایان و نو اصولگرایان جدا کرده‌اند.
خیلی از اصولگرایان ثبت نام منتظریان را غیره منتظره می‌دانستند و آن را خلاف مشی و ساز و کار جلسات اصولگرایان قلمداد می‌کردند. در واقع ظهور ناگهانی منتظریان را در صحنه انتخابات مجلس بویراحمد و دنا که قبل از آن هیچ نام و اثری تا روز شنبه از او نبود، را می‌توان یک سورپرایز سیاسی 2019 دانست، این سورپرایز را محصول ایده سید مسعود حسینی و خلیفه خلقی پور و هواداران راست سنتی عنوان می‌کنند.
کیان دهراب پور اولین کسی بود که به ثبت نام منتظریان واکنش نشان داد. او می‌گفت که در آخرین جلسه اصولگرایان که روز جمعه 15 آذر ماه 98 در حسینیه امام علی (ع) برگزار شد، قرار بود، امامی، عسکری و خودش نامزد انتخابات شوند و بعد از نظرسنجی کاندیدای نهایی مشخص شود. دهراب پور بدون اینکه از کسی نام ببرد، گفت: «آن‌هایی که آقای منتظریان را بر خلاف ساز و کار مشخص شده، انتخاب کردند، همان جریان بیمار نفاق و چند دستگی در جریان اصولگراست که با تمامیت خواهی که در وجودشان هست شکست سنگینی را عاید این جریان خواهند کرد.»
روستا و طایفه گردی سید مسعود حسینی و خلقی پور با منتظریان، آنچه که از قبل در اذهان شکل گرفته که راست سنتی بویراحمد و دنا اعتنایی به شورای اصولگرایان نمی‌دهد را تا حدود زیادی تأیید کرد. آن‌ها بر خلاف ساز و کارها، راه خودشان را رفتند و الان هم تلاش دارند که به هر نحوی که هم شده، منتظریان را خروجی نهایی اصولگرایان معرفی کنند. موضوعی که تنها تیم روشنفکر بر روی آن اصرار دارند. آن‌ها همچنین برای اینکه اصولگرایان را تشویق به ماندن در انتخابات کنند، مطالبی را در رسانه‌ها انتشار دادند و دست به دست، آن مطالب را می‌چرخانیدند. روشنفکر و تیم او می‌خواهند که با تقویت منتظریان، درخشنده پور را از گردونه رقابت خارج کنند. منتظریان برای روشنفکری‌ها ضربه گیر محکمی در مقابل تحرکات انتخاباتی درخشنده پور است. آن‌ها اینگونه تصور می‌کنند که منتظریان خطری برای پیروزیشان ندارد و در واقع منتظریان در میان برخی طوایف بویراحمد سفلی، که پایگاه و خاستگاه اصلی روشنفکر است، مرتبتی ندارد. بر خلاف آن، درخشنده پور، نفوذ و قدرتش در بویراحمد سفلی چشمگیر است. نکته دیگر آنکه، درخشنده پور خیلی سریع میثاق نامه اصولگرایان را امضاء کرد و ادامه راهش را منوط به نظر شورای هماهنگی نیروهای انقلاب دانست.
در محافل مختلفی شنیده شد که سید مسعود هیچ وقت به کاندیداتوری روشنفکر به عنوان کاندیدای واحد اصولگرایان نظر مثبتی نداشت، به غیر از مسعود حسینی، بسیاری از متنفذین این جریان هم چندان دلشان با روشنفکر همراه نبوده، و شاید هم روشنفکر چون می‌دانست، با وجود هدایت خواه هیچ وقت خروجی اصولگرایان نمی‌شود، میثاق نامه اصولگرایان را امضاء نکرد. از سویی هدایت خواه هم به هیچ وجه نمی‌خواست خودش را مقابل برخی از دوستان قدیمش که اکنون به روشنفکر پیوسته بودند، قرار دهد. او به یاران گذشته‌اش همچنان علاقه داشته و به خاطر اینکه از تنش‌های احتمالی بکاهد، به ثبت نام در حوزه انتخابیه تهران تن داد. همانطوری که هم گفته شد، رفتن هدایت خواه در واقع تا حدودی تهدیدی جدی برای از هم گسیختگی جریان انقلابی است.
در مورد گذشته منتظریان آنکه، وی سوابق طولانی در دستگاه‌های نظارتی و امنیتی دارد. او در زمان سید مسعود معاون سیاسی و امنیتی استاندار را برعهده داشت که با آمدن قوام نوذری، جای خود را به کی قباد علی بابایی داد. قوام نوذری آن موقع هدایت خواه، بزرگواری و سید قدرت را به حاشیه برد و خیلی به آنها وقعی نمی‌داد. آن‌ها اینقدر تلاش کردند تا در آستانه انتخابات نیکزاد آمد و زارعی از بویراحمد به مجلس راه یافت و تاجگردون هم از گچساران.
اما در رابطه با وضعیت سیاسی حال آنکه، علی رغم اینکه هدایت خواه در آخرین اظهار نظرش بیان کرده بود که «کاندیدای نهایی فقط بر اساس ساز و کار و از طریق نظرسنجی مشخص می‌شود.» اما پذیرش این مسیر برای راست سنتی سخت به نظر می‌آید. سید مسعود حسینی از رهبران اصولگرایان بویراحمد و دنا است که تک روی‌های او تا حدودی هواداران این جریان را دچار تشتت کرده است. اصولاً او با همه فرق دارد.
منتظریان، رمضانی، ایزدپناه و زارعی و بهرامی و... همگی از یک منطقه جغرافیایی هستند و همه این شرایط به کمک نامزدهای منطقه جغرافیایی مقابل خواهد بود. بنابراین تنها راه جریان اصولگرایی حمایت از درخشنده پور است. او است که می‌تواند بازی را به گونه‌ای دیگر رقم بزند و پدیده انتخابات این دوره گردد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
درخشنده پور اصلا اصولگرا نیست وقتی خدا بخواهد به روشنفکر کمک کند این طور است این کارها کار خداست هر روز یکی را انتخاب می کنند
دنا
Italy
خیلی خوبه درخشنده هم انتخاب بشه از بویراحمد پایین هستش همی کسی از بویراحمد بالا نره
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم که هنوزبویراحمد بالا وپایین میکنی
دنا
Iran, Islamic Republic of
درخشنده پور ۱۰۰۰رای از سادات محمودی و ۵۰۰رای تامرادی ها در ۹۰درصد روستا های سفلی درخشنده درصدی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
تمام سران بویراحمد پایین با درخشنده‌پور هستن...عجله نکن...با ۸۰ هزار پیروز انتخاباته
Iran, Islamic Republic of
جون خت ایتری اسم دوتا و ای سران بگی؟
Iran, Islamic Republic of
خدایی چه بویراحمدبتلا وپایینی ماهمه برادریم شماشعورسیاسی ندارید
Iran, Islamic Republic of
ای گپ خوبیه طیفه گری هم ول ایاب و
ایل تامرادی
Iran, Islamic Republic of
پیروزی فقط با درخشنده پور میباشد...چون در طوایف بویراحمد پایین و حوزه پاتاوه و مارگون قویترین پایگاههارو دارد و جذب آرا خاکستری و جامعه مهندسی ووو
اگه من مارگونم، یک دونه هم نداره
اصولگر
کسی که درک درستی از حزب چرا میخاد برا بقیه تصمیم میگیره. کی اینها را گذاشته جز شورای اصولگرایی. آبرو جریانو بردن. این بچه بازیها چیه اینا درآوردن؟ کجای مملکت افراد یه شبه حزب عوض میکنن؟ دگه اینقد به شعور مردم توهین نکنین لطفا و ابروی جریان رو نبرین
بویراحمد سفلی
Iran, Islamic Republic of
وقتی هم کاندیدا از بویراحمد بالا میباشد پس معلومه که جناح جز با درخشنده راهی دیگر ندارد.خود دانی،از ما گفتن
United Arab Emirates
هدف نویسنده این متن ایجاد تفرقه بین یک منطقه جغرافیایی خاص میباشد و بر خلاف متن بالا نیتش دفاع از آقای درخشنده پور یا اصولگرایان نیست
ولایی
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به منطقه جغرافیای داشت،این بحث جریانی و رای اوری بالاست،چه تعبیر بیخود،دشتروم سپیدار و جلیل و بابکان تا صد سال به جز منتظریان به کسی رای نمیده ،بعد منتطریان قابل قیاس با اینها نیست اون یک چهره ملی است،
Iran, Islamic Republic of
یه.ه هیچ کار اجرایی نکرده باید در خدمت خونه باشه این کار ارو بسپارسن به جوونا پیرا دیگه
فرخ
Iran, Islamic Republic of
جناب حسيني وخلقي پور وشوراي خود خوانده :ما ودرخشنده پور برادريم وقطعا پشت همه را خواهيم داشت واين فرصت تاريخي حمايت از محرومان ومستضعفان چهل سال بويراحمد را از دست نخواهيم داد شما همچنان كنيد وحتي به انسان شايسته اي مثل دكتر دهراب پور هم رحم نكردين وهنوز درگير نفاق وبازي هاي ارباب رعيتي به قول خودتون هستين ...كمي بياين بيرون تا بوي خوش نداي وحدت وعطر رويش جوانه انقلابي انرا را استشمام كنيد شايد بصير وشنوا شدين وبا جريان عظيم وخيزش مردمي وحدت وتوسعه پايدار بريراحمد همسار وهمگام شدين...،
وحید
Iran, Islamic Republic of
شما هم بکوبین بر این طبل
خدا دو جا به بندگانش میخندد یکی اونجایی ک همه دست به دست هم میدهند تا کسی را عزیزکنند و خدا نمیخواهد و دیگری اونجایی ک همه دست به دست هم میدهند تا کسی را ذلیل کنند و خدا نمیخواهد .....خدا هست و خداهست و خدا هستتتتتت
ان شاءالله مکرشون به خودشون بر میگرده و دکتر روشنفکر پیروز این کارزار خواهند شد٪٪٪
خنده بازار
Iran, Islamic Republic of
منتظریان کجا چهره ملی است؟
خدایی کی میشناسدش؟
Iran, Islamic Republic of
دوران اینکه یک یا دو یا چند نفر مخفیانه ومحرمانه پشت پرده بنشینند وبرای اصولگرایان بویر احمد ودنا تصمیم بگیرند تمام شده حیف ۴۰ تا ۴۵ هزار رأی همیشه ثابت اصولگرایی دردوشهرستان بویر احمد ودنا که قدرش را نمی دانند چون این آقایان تصمیم گیرند ه کار تشکیلاتی وگروهی وارزش دادن به خرد جمعی را وقعی نمی نهند وانتظار دارند به صورت فردی تصمیم بگیرند وهمه اصولگرایان گم نام از آن پیروی وعمل کنند .
این ها گویا به میدان انتخابات می آیند فقط برای شکست.نه چیز دیگری
Iran, Islamic Republic of
حمایت سید مسعود حسینی از هر کاندیدی نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت مطمئن باشید
Iran, Islamic Republic of
احسنت کاملا اشتباه گفتی
Iran, Islamic Republic of
اولا"هدف نویسنده ی این متن فقط ایجاد نفاق و به خیال خام خودش به نفع روشنفکر قلم زده،ثانیا"سوابق خدمت در دستگاههای نظارتی و امنیتی نه یک ضعف که یک مزیت فوق العاده برای کاندید نامزد می باشد،زیرا بیشتر و بهتر از هر کسی با زیر و بم کارها و معضلات و تعصبات کور(امثال راقم سطور بالا)آشناست و راهکارش را هم بهتر از دیگران می داند،ثالثا" و همین آقا پس از پایان ماموریتش در معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد سجده ی شکر به جای آورد و سیو پنج شش سال خدمت بی ریا و مدیریتی در سطح استانی و ملی داشته است.ثالثا"ایشون به اکثر قریب به اتفاق طوایف بویراحمد منسوب است و از نظر رای آوری در اولویت اول است.رابعا"تجربه نشان داده که اصولگرایی در کدام منطقه ی جغرافیایی از ثبات آرا برخودار بوده و کدام منطقه با هر بادی وزیده و فقط به خاطر منافع آنی و زودگذر تغییر عقیده داده اند.و خامسا"کسی که یه دورهی کوتاه در شورا و آموزش و پرورش دوام نیاورده،چه طور می خواهد یه مسولیت به این سنگینی را بعهده بگیرد؟و در آخر مگر اصولگرایی منطقه و جغرافیا می شناسد؟و در آخر باید گفت اقتضای زمانه ایجاب می کند که مسولیت ها به افراد پاک دست،با تقوی و خلوص نیت سپرده شود تا شائبه ی تعصبات کور از ذهن امثال نویسنده زدوده شود و به عنوان آخرین مطلب،هدایت خواه مکلف به تکلیف است،بقیه رو مردم تصمیم می گیرند و نهایت امر آدم های به قول شما(نویسنده)مطمئن باش برای هر قدمی که برمی دارند ،برنامه دارند و با محاسبات دقیق وارد هر کاری می شوند.
Iran, Islamic Republic of
جان برادر انصافا دربريراحمد ساكن هستي اصلا شناختي از اتمسفر سياسي اين روزهاي بويراحمد داريد؟؟ادمي كه ميخواد تحليل سياسي بده بايد درك درستي از اطرافش داشته باشه !!برادر عزيزم گلم چرا واقعيت هاي موجود در صحنه قلب ميكني ومبخواي نامزد محترمتون جاي كس ديگري كه نميدونم شما چه غرضي نسبت به ايشان داري بنشاني؟؟كمي تامل كن همراه با مطالعه شخصيت وسوابق روشنفكر وچيستي انصرافش از شورا و معاونت اداره كل .... خيلي درد بزرگيست اميدوارم من وشما بهش گرفتار نشيم
Iran, Islamic Republic of
نمی خواد کسانی را وادار کنید به اسم اصولگرا به هدایت خواه زنگ بزنند،ضمن اینکه درخشنده پور را کسی به عنوان اصولگرا قبول نداره/ است.
کریم
Iran, Islamic Republic of
میگم هر موقع که اصولگرا ها میخواهند به وحدت برسند آقای حاج دهرابپور ی ساز مخالف میزنه حالا که شورا میتاقنامه از کاندیدا گرفته باز دکتر دهرابپور حرف خودش را میزنه من از دوستان شورای ائتلاف خواهش میکنم برای تنویر افکار عمومی متن امضاء شده میثاقنامه را در سایت ها درج نمایند
Iran, Islamic Republic of
به قول همین دوستان درخشنده پور اصلاح طلب تا دیروز کجا بوده که امروز سر و کله اش پیدا شده. والا به خدا حاج دهراب پور و برادرش چون زیر بار بی صداقتی این جماعت نمیرن متهم میشن . دکتر دهرابپور کار خوبی کرد میثاق نامه را امضا نکرد.
Iran, Islamic Republic of
رای ما درخشنده پور
Saeed
Iran, Islamic Republic of
شتردرخواب بیند ....
به دکتر روشنفکر بپیوندیدکه پیروزی از ۱۰۰ درصد بالاتر است.
United Arab Emirates
آقای دکتر درخشنده پور شخصیتی فرهییخته و کاردان میباشد و قطعا اجازه نخواهد داد عاملی برای جلوگیری از فرصت پیش آمده جهت شکست تاریخی انحصارطلبی موجود باشد
Iran, Islamic Republic of
مگه درخشنده اصولگراست نویسنده محترم تو کدوم دولت مدیر کل مسکن شهرسازی بود ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
درخشنده پور اصولگرا نیست و در زمان باقر موسوی مسولیت داشته است،هیچ اصولگرایی ایشان را با سابقه ی اصولگرایی نمی شناسد.
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتربهرامی
Iran, Islamic Republic of
درخشنده اصلاح طلب است باقر فکری به حالش کنه اصولگرا فقط منتظریان
ودد
Iran, Islamic Republic of
برادران نگران نباشید طی چند روز اینده اتلافی صورت میگیره که گزینه شورای انقلاب یک سر انتخابات میشه تا درسی برای روشنفکر بشه فقط چندروز ....تعجب میکنید
ودد
Iran, Islamic Republic of
برادران نگران نباشید طی چند روز اینده اتلافی صورت میگیره که گزینه شورای انقلاب یک سر انتخابات میشه تا درسی برای روشنفکر بشه فقط چندروز ....تعجب میکنید
Iran, Islamic Republic of
حتی با یکی شدن با اقای زارع نیز چیزی نمی شوید
ودد
Iran, Islamic Republic of
برادران نگران نباشید طی چند روز اینده اتلافی صورت میگیره که گزینه شورای انقلاب یک سر انتخابات میشه تا درسی برای روشنفکر بشه فقط چندروز ....تعجب میکنید
Iran, Islamic Republic of
بمیرم برات که روشنفکر خواب رو از چشماتون گرفته
رضا
Iran, Islamic Republic of
یکی از این برادران ارزشی خبراز سوابق ارزنده اش ندارد انگار
بهش یادآوری کنید لطفا
رمان قشنگی بود 😂😂😂
قرلباش
Iran, Islamic Republic of
۱- کسی منتظریان رو نیشناسه.
۲- ده خدا زمونه که یه کسی مث مسعود حسینی بیا سیمو تعیین تکلیف کنه.
۳- اصولگرایل هر که بیا رای نیاره.
۴- برنده بین زارعی و روشنفکره.
۵- بهرامی سوم ویبو.
۶- همه ملت
Iran, Islamic Republic of
فکرکنم زارع دیگه نمیاداین دور بالا که رای نداره پایین تک وتوک داره
Iran, Islamic Republic of
شک نکو که.. چون درتصمیم گیری همیشه اشتباه انتخاب میکنی
احسان
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر روشنفکر
مهدی دهدشت
Iran, Islamic Republic of
انشااله پیروز این دوره از انتخابات جناب دکتر روشنفکر میباشد
رسول
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دکتر روشنفکر
سکوت
Iran, Islamic Republic of
رای من روشنفکر
مارگون
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر روشنفکر
علی مارگون
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر نماینده محرومان.انشااله پیروزیش
رستگار
Iran, Islamic Republic of
به جز روشنفکر کسی شایسته کرسی مجلس نیست
رضا مارگون
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر سردار دلها
شقایق دنا
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر روشنفکر
ایل تامرادی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر پیروز قطعی انتخابات خواهد بود
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
حرف عقل و شرع و همینطور ندای تمامی مردمان دیار بویراحمد و دنا دکتر روشنفکر .
(مکتب عقلانی)
یا مهدی عج
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
ما جوانان شهر پاتاوه حمایت خود را از دکتر روشنفکر اعلام مینماییم
اس
Iran, Islamic Republic of
ما بیشترجوانان پاتاوه هم بجز شما چندتاجوان به روشنفرک رای نمیدیم
یا امام زاده محمود طیار
Iran, Islamic Republic of
الحق والانصاف جناب دکتر روشنفکر انسان شایسته ای است.به امید خدا ایشان را در مجلس اینده ببینیم
سادات
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر لیاقت نمایندگی را دارد.تمام قد پشت سرتیم
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
سونامی هواداران دکتر روشنفکر اجازه خودنمایی به کسی را نخواهد داد
شولیز
Iran, Islamic Republic of
سورپرایز آخر کاره که دکتر هدایت خواه می آید و کلمعادلات بهم میریزد.
جلیل
Iran, Islamic Republic of
سلام بر درخشنده پور
تنگ سرخ
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اصولگرایان با دکتر درخشنده پور صدرصد برنده انتخابات می باشد
Iran, Islamic Republic of
/ تنهایی نمیتونه بره تهران اگه تنهایی بره گم میشه
قبادیانی
Iran, Islamic Republic of
ویژگی های منحصر به فردجناب روشنفکر
دارای ثبات فکری است و به تناسب شرایط و مخاطب، افکار و مواضع خود را تغییر نمی‌دهد.

. انسان‌ها را به خوب و بد تقسیم نمی‌کند بلکه ضعف‌ها و توانایی‌های آنها را در کنار هم می‌بیند.

مخالفان فکری او، اخلاقش را تحسین می‌کنند.

بیشتر با «رفتار» خود دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهد تا «گفتار».

. ظرفیت و شجاعت گفتن این جمله را دارد: افکار فلانی با من بسیار متفاوت است ولی ذاتا فرد مؤدبی است.

ظرفیت و شجاعت گفتن این جمله را دارد: افکار فلانی با من بسیار متفاوت است ولی تا به حال ندیده‌ام که بدگویی و تخریب کند.

. ظرفیت و شجاعت گفتن این جمله را دارد: افکار فلانی با من بسیار متفاوت است ولی ندیده‌ام که برای کسب موقعیت بهتر شغلی و مالی، چاپلوسی کسی را بکند.

بسیار اعتماد به نفس دارد چون دقیق و حقوقی صحبت می‌کند.

بسیار اعتماد به نفس دارد چون نیازی به متهم‌کردن کسی ندارد.

. بسیار اعتماد به نفس دارد چون یک شغل بیشتر ندارد.

بسیار اعتماد به نفس دارد چون با درون خود زندگی می‌کند، نه با قضاوت دیگران.

. بسیار اعتماد به نفس دارد چون طولانی در منصبی نمی‌ماند.

بسیار اعتماد به نفس دارد و نیازی به تزویر ندارد چون حد خود برای یک زندگی با تدبیر را می‌داند.

بسیار اعتماد به نفس دارد چون افکار و مواضع او ارتباطی به منابع مالی او ندارند.

بسیار اعتماد به نفس دارد چون نیازهای مالی او مرتبط به حوزۀ سیاست نیست.

بسیار اعتماد به نفس دارد و نیازی به حذف دیگران ندارد چون دایرۀ بازی و زندگی او بسیار وسیع است.

بسیار اعتماد به نفس دارد و انحصاری رفتار نمی‌کند چون کرۀ زمین را فقط یک «نقطه» در خلقت می‌داند.

دروغ نمی‌گوید چون با راستگویی به همۀ منافع معقول خود دست می‌یابد.
اس
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر یعنی بجز ادب و اخلاق هیچی بلد نیست و همه را چه دوست و چه دشمن به مودب و بی ادب میشناسه و میگه بچه حسن چون انضباط 20 شد بذارینش مدیرکل فلان اداره // ولی آقای پویا پروفسور و اقتصاددان و ... هست چون انضباط زمان بچگی 17 آورده از همه جا اخراج بشه چون روشنفکر اخلاق را ملاک میدونه نه تخصص ( بچه منم انضباط هر سال 20 میشه و با ادبه چهارم ابتدایی ولی قول داده معاون ... بشه )
Iran, Islamic Republic of
کسی که برا خودش ارزش قایل باشه برا دیگران هم ارزش قایل میشه
روشنفکر کتی بر تن داره که هیچ کس قادر به پاره کردن ان نیست وان صداقت و پاکی وفراست وکیاست است
ایل
Iran, Islamic Republic of
باور کن یکیش دمش نیسته خودت هم قبول داری
Iran, Islamic Republic of
کرو.خطریه نه خوش
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر درحقیقت فکرروشنی داردملت مظلوم بویراحمدسیاستهای آقای موحدراازروشنفکرتداوم گرفتند به دل خواب روزفرزندانتان بسوزدحیف هست تاروسنفکرداخل صحنه
باشه.بعدش.زارعی برنده بشودتااخرین نفس باقدرت مالی ونفوذدرمردم پشت سرجناب دکترروشنفکربرادربزرگترین معلم استان که همه ردیف علی محمددانشی بودشهیدقبادروشنفکرحمایت صادقانه.مینماییما.ا
.ایت عابدنژاد ریس هیت مدیره شرکت املاک آریایی نهاوند
قزلباش
Iran, Islamic Republic of
اکثر کامنتهای بنفع روشنفکر، از یه ip نوشته شده. کبنا، خواهشا از هر ip فقط یه کامنت بگذار.
دنا
Iran, Islamic Republic of
وخداوند اصولگرایانی که از ابتدا با بحث شورایی دنبال الصاق خود به مردم بودند ولی خدا نخواست که مورد اقبال مردم قرار گیرند و جریان اصولگرا را نابود کردن را و حیف که حاج حسینی از اینها تبری نمیجوید و حرف شنوی دارند این هم شد نتیجه کار آنها. پس باید در شعار و عمل با خدا بود و مکرو ا و مکر اله
دنانشین
Iran, Islamic Republic of
خدا بخواهد سلطان محمودکیه؟؟؟

چشم تان شور نباشد..موج روشنفکر با این سورپرایزها توقف شدنی نیست.
روشنفکر برنده .
این کامنت را برای 3 اسفند محفوظ بدار .
تا بدانید خدا بخواهد سلطان محمودها ناتوانند
دنانشین
Iran, Islamic Republic of
خدا بخواهد سلطان محمودکیه؟؟؟

چشم تان شور نباشد..موج روشنفکر با این سورپرایزها توقف شدنی نیست.
روشنفکر برنده .
این کامنت را برای 3 اسفند محفوظ بدار .
تا بدانید خدا بخواهد سلطان محمودها ناتوانند
اصولگرت
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه سردمداران اصولگرا جناب هدایتخواه و حسینی
سیاست امیرالمؤمنین علی(ع) براساس موازین اسلام و «قرآن» بود و آن حضرت هیچگاه از موازین اسلام منحرف نگردیدند و ذرّه ای از احکام اسلام سرپیچی نکردند. ایشان در تمام مدّت حکومتشان، کتاب خدا و سنّت رسولش را در نظر داشتند و در هیچ کاری، سلیقه های شخصی را که مخالف کتاب خدا و رسولش باشد، به کار نگرفتند.

بی گمان، امام علی(ع) از شیوه ها و ابزارهایی که حکومت ایشان را تداوم بخشد و از تمام نیرنگ هایی که پایه های حکومتشان را استوار سازد، آگاهی داشتند؛ ولی آنچه او را از به کارگیری نیرنگ در امر سیاست باز می داشت، دین و تقوا بود. حضرت علی(ع)، موفّقیت و پیروزی را در خشنودی، رضای خدا و اجرای حق و عدالت می دیدند؛ نه در حکومت چند روزه بر مردم؛ زیرا نه دنیا را می خواستند و نه حکومت بر آن را. به فرموده خود حضرت، ارزش تمام دنیا و حکومت آن، کمتر از یک کفش وصله دار بود. هدف حضرت این بود که حقّی را احیا و باطلی را نابود کنند و عدالتی را برقرار سازند.

این روش حضرت، به معنای سستی در رأی و ضعف در سیاست نیست؛ بلکه کمال قوّت و قدرت ایشان است؛ زیرا ضعیف کسی است که هر از چند گاهی، براساس مصالح شخصی با ترس و طمع یا عوامل دیگر از معیارهای حق عدول کند؛ ولی حضرت هیچگاه معیارهای حق را بر هم نزدند و سستی نورزیدند. او مانند برخی از سیاست مداران نبودند که به اسم مشورت، سر مردم را گرم کنند و کاری به رأی و نظر آنها نداشته باشند.

امام(ع)، دین را وسیله تحکیم موقعیت و حکومت خود قرار ندادند تا با آن، مردم را بازی دهند. ایشان حکومت را وسیله ای برای اجرای دین می دانستند؛ نه دین را وسیله ای برای حکمرانی بر مردم. بعضی از یاران امام(ع)، سیاست را به مکر و فریب در حکومت تعبیر می کردند؛ ولی ایشان، سیاست را درستی در امر حکومت می دانستند.
Iran, Islamic Republic of
شاید بشه آدم‌های ساده رو راحت فریب داد ولی آدم‌های اصیل اصلا ساده و زودباور نیستن . اونها توی واقعیت قدم برمی‌دارن و این بهشون کمک می‌کنه وقتی چیزی درست پیش نمی‌ره بتونن زود تشخیص بدن. تفاوت زیادی هست بین زودباوری و روراستی .
خدمت اقایون اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
انسانهای ارزشگرا
دنبال مبالغه کردن و فریب دادن نیستن. به تعهداتشون پایبند هستن . با کلمات بازی نمی‌کنن و واقعیت رو لاپوشونی نمی‌کنن . اگه بخواین چیزی رو بدونین بهتون می‌گن ، حتی اگه گفتنش برای اونها، و شنیدنش برای شما خیلی سخت باشه .
کا تفرقه
Romania
حسینی از هرکی حمایت کرد بازنده انتخاباته.
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام حسینی درانتخاب خوددقت می‌کند که رفیق نیمه راه نباشد وکسی را که انتخاب می‌کند چه برنده وچه بازنده مهم این است که اخلاق را نبازیم وکینه توزی شما در پیامت آشکار است
دکترمحمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
دکترمحمدبهرامی
Iran, Islamic Republic of
دکترمحمدبهرامی
Iran, Islamic Republic of
دکترمحمدبهرامی
ذ
Iran, Islamic Republic of
درخشنده اصلاح طلب است وباید منتظر رای نظارتی ها باشد
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه انسانی بزرگ و صادق بود اصلا گروه خونی دکتر هدایتخواه به این افراد نمیخوره که روزی یه تصمیم میگیرن
دشت رز
Iran, Islamic Republic of
دشت رز یک پارچه حاج زارع
Iran, Islamic Republic of
برد با اصولگرایان است به این شرایط :
۱-درخشنده اصولگرا نیست کسی ایشان راجزو اصولگرایان حساب نکند.
۲- اصولگرایان کاری به روشنفکر نداشته باشند ایشان گول رأی دور قبل ؛طایفه وتیم کامنت نویسش را می خورد
۳- اما چهار نفر کاندید اصولگرا باید چهار نفر فقط یک نفر کاندید شوذ بقیه حامی کاندید اصلی شوند۴- وقت آن رسیده که شورا اصولگرایان شهرستان دنا,وبویراحمدرا دعوت درسالنی نماید وآنحا اصولگرایان نظر دهند وکاندید اصلی را مشخص نمایند,,وهمه هم حمایت کنند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
برا استانم تاسف میخورم وقتی در دیگر استانها نماینده رو نوکر خود میدانند ولی در استان ما با مردمی فهیم و با اصل و نصب نماینده ها خود رو جوموگ تصور کرده که با پیروزی بویو رو پس خواهد گرفت.
تاسف
پارس دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
فقط روشنفکر پیروز انتخابات است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این را نمیشه گفت احمدی نژاد هم زمان خاتمی استاندار اردبیل بود اقای تحلیل گر
اصولگرا
انتخاب درخشنده پور به عنوان گزینه خروجی، پیروزی روشنفکر را قطعی میکند. ما اصولگراها درخشنده پور را به عنوان یک اصلاح طلب قبول داریم و هیچ وقت زیر این ننگ نمیریم که به ایشون رای بدیم. دگه اینقد بدبخت نشدیم که دو نفر برای جریان تصمیم بگیرن
بویراحمد
جالب اینجاس که یکیو برای جریان اصولگرا معرفی بشه بعد ببینی که از فیلتر شورای نگهبان رد نشده. ای خنده داره
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
صفات لازم برای خدمت گزار مردم

1- تجربه كاری (وتوخ منهم اهل التجربة) ;

2- شرم و حیا و حرمت داری خود و دیگران (والحیاء) ;

3- شایستگی و صلاحیت خانوادگی (من اهل البیوتات الصالحة) ;

4- سابقه تعهد به اسلام و مسلمانی (والقدم فی الاسلام) ;

5- كارآیی و آثار وجودی بیشتر (فاعمد لاحسنهم كان فی العامة اثرا) ;

6- معروف به امانت داری (و اعرفهم بالامانة وجها) ;

البته این روزها ازروی حب وبغض نادیده گرفته می شوند
جان فدا
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی حاج مهدی
اصول گرایا.
Iran, Islamic Republic of
نگارنده محترم. تو را خدا بهتر بیندیشید. کی به تفکر پوسیده ی اصول گرایانی مثل م.ح و خ.خ و ش. ش اهمیت می دهد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت همانطوری که به تفکر.اهمیت نمیدن به اونا هم اهمیت نمیدن
الارحم
Iran, Islamic Republic of
ای خدایی که مسعود حسینی و سی قدرت و زارع هم نماینده شدن شکر
Iran, Islamic Republic of
این نتیجه تصمیم چندتا مثل خودته که اینجوری شده
اصالت
Iran, Islamic Republic of
اولا جریان اصولگرایی دراین شهرستان را عده ای صرفابخاطرمنافع شخصی نابودکردند
دومااشتباه مسلم اصولگریان همراهی نکردن با روشنفکر بود دراین شرایط که در این جریان هرکسی ساز خودش را میزنه
ثالثا آقای درخشنده پور هیچ سنخیتی با جریان اصولگرایی نداشته وندارد که بخواهند بعنوان خروجی اصولگرایان معرفی گردد هدف عده ای فقط براساس عداوت وکینه بادکترروشنفکر بوده که چنین پیشنهادی را داده اند والا هیچ وقت جریان ولو ایشان هم معرفی گردد همراهی نخواهندنمود
مردم آگاه وبابصیرت وانقلابی به فرزند خود که نماینده مردم محروم وزجرکشیده میباشدرای خواهندداد وجناب دکترروشنفکررابا پشتوانه بسیارقوی ورای بالا انتخاب خواهندنمود چرا که سونامی بسیارقوی درراه هست وازجریان به هم ریخته اصولگرایی که ناشی از تدبیرغلط عده ای ازروی غرض شخصی میباشد تادیر نشده به جریان ندای وحدت بپیوندند که صبح پیروزی رسیده است
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
بخدا به پیر روشنفکر بدرد مجلس نمیخوره تا کی ما باید چوب طایفه گیری و قومیتی را در مجلس بدیم باید کسی وارد مجلس بشه که لیاقت داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
کسی نیتره نظر بیه برادر نماینده مجلش شاخ که نداره فقط سالم باشه کافیه
د ..و
Iran, Islamic Republic of
من دانشجوی بودم ..استادی که که نمیتونه برای ۳۰تا دانشجو صحبت کنه میخاد برود تهران مجلس اونهم جلوی نمایندگان فارسی زبان..
جانعلی
Iran, Islamic Republic of
اقای مسعود حسینی دست از این مسائل بردار.
جناب دکتر روشنفکر برنده انتخابات هست
خیانت به مردم نکن
Iran, Islamic Republic of
فقط برای مسول دفتر مناسبه نه نماینده
مارگون تامرادی
Iran, Islamic Republic of
یک کلام روشنفکرمگرمردم کشکند که درهاون افرادتمامیت خواه سائیده شوندمردم بصارت دارندکاندیدتراشی ره به جایی نمی بردهرکس تصمیمش راجزم کرده یامهدی حاج مهدی
ب
Iran, Islamic Republic of
مشکلات لاینحل اینست که ادمهاش که بقول خودشون سیاسی هستند ااما واقعا سیاس اندتاابد تصمیم گیرنده هستند برای ابد خودشون باید باشند ودیگران را قبول نمی کنند بقول خاتمی ما دچار استبداد تاریخی هستیم . باید ماشینهای فرسوده را کنار گذاشت.دولتمردان امریکایی واروپایی بعد از هشت سال قدرت را ترک می کنند اما درجهان سوم هرگز
Iran, Islamic Republic of
همین امثال مسعود حسینی هستن که اجازه رشد به جوان ها رو ندادن که حالا مجبور میشن دنیال کاندید بگردن.
Iran, Islamic Republic of
تو جوان برو ثبت نام کن ببین کسی بهت اهمیت میده.... نه نمیده چون فقط به فکر طایفه گری هستی یعنی کل استان همینجوریه
Iran, Islamic Republic of
تو جوان برو ثبت نام کن ببین کسی بهت اهمیت میده.... نه نمیده چون فقط به فکر طایفه گری هستی یعنی کل استان همینجوریه
میلاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت دوستان عزیز
همه میدانیم و اگر نمیدانید بدانید که حاج مهدی روشنفکر پیروز قطعی انتخابات مجلس یازدهم در بویراحمد و دنا خواهد بود انشالا
استاد
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر از لحاظ علمی و واقعا نمیتونند از حقوق استان و مخصوصا شهرستان دفاع کنند کاش طایفه گری برداشته بشه توی این انتخابات
زیر تل
Iran, Islamic Republic of
دکتر دهراب پور با فاکتورهای خاصی که دارد می تواند جریان اصولگرایی را از این همه انشقاق نجات دهد و این مهم داشت شکل می گرفت .اما تیم مسعود حسینی و یارانش خلقی پور ، شجاعی و پناهی ، پیشوا و دانشی نخواستند که این برگ برنده در دستان کیان دهراب پور برادر محمدرحیم دهراب پور باشد
حسینی
Iran, Islamic Republic of
اهل ده برافتاب این بار فقط روشنفکر حق ایشان است
امین
Iran, Islamic Republic of
باباجمع کنید روشنفکر با 120 هزار رای قبول انتخابات چه اصولگرا سنتی ونو وجدیدای در دست گرفته اید روشنفکر رای مردم بی دفاع ومظلوم وصادق وپاک وبی ریا را در استان جمع کرده ومردم به سیاسیونی که سالها کلاه سرشون نهاداند بهایی نمیدهند می خواهند اصلاح طلب باشند میخواهند اصولگرا باشند این 40 سال در بویراحمد ودنا برای مردم مشخص شده که سیاسیون اصلاح طلبواصولگرایان دنبال معامله هستند از سید اصلاحات تا سید حسینی که داره نفاق بین اصولگرایان می اندازد تا حکومت کند تا اون نمایند اصلاح طلب که شب وروز راننده اصولگرایان بود مردم خودشانئ دوران جدا کرداند
بهرام
Iran, Islamic Republic of
والله تا جایی که ما میدونیم تمام کسانی که شما نام بردید فقط به فکر خودشان هستند چه اصول گرا چه اصلاح طلب.. چه نویسنده این متن که مشخصه طرفدار شخص خاصی هست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1