تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۴۱۵۵۱۶
کبنا گزارش می‌دهد

وحدت قشقایی‌ها و ماراتن سیاسی مردان گچساران و باشت / چرایی ثبت‌نام «یوسف باقری» در حوزه انتخابیه تهران

۲۰
۰
وحدت قشقایی‌ها و ماراتن سیاسی مردان گچساران و باشت / چرایی ثبت‌نام «یوسف باقری» در حوزه انتخابیه تهران
کبنا ؛نام نویسی از نامزدهای انتخابات اسفند 98 به پایان رسید و یازدهمین ماراتن سیاسی مردان گچساران و باشت جانانه آغاز شد. رقابت اصولگرایی و اصلاح طلبی در این حوزه انتخابیه در حال شکل گیری است. کاندیداهای متحد اصولگرایان گچساران و باشت اردلان زینل زاده، سید قدرت حسینی بحرینی و هومان عسکری ثبت نام کردند.   
غلامرضا تاجگردون می‌داند، مثلث «سید قدرت حسینی»، «زینل زاده» و عسکری، مثلث قدرتمندی است. عبور از سید قدرت حسینی، زینل زاده و عسکری خیلی کار آسانی برای تاجگردون نیست. عسکری به نمایندگی از ترک‌ها در فرمانداری نام نویسی کرد و پرچم کاندیدای واحد قشقایی‌ها را بالا برد. هر چند حضور زهره فولادی وندا تا حدودی بر طبل مخالفت با کاندیدای واحد قشقایی ها می کوبد. اما حضور خورشیدی آزاد و فولادی وندا در کنار هومان عسکری نشانه تاکتیک هماهنگ شده آنها است. خورشیدی آزاد یک دور کاندیدای مجلس بود و بیش از 11 هزار رأی آورد، و اینکه آیا عسکری می‌تواند برای قشقایی‌ها در این نبرد دستاوردی داشته باشد؟ عسکری به دنبال این بود که از خودش چهره اصلاح طلبی نشان بدهد، در حالی که حرکت دوشادوش فولادی وندا و خورشیدی آزاد از چهره‌های اصولگرا با عسکری، این فرضیه را اثبات نمی‌کند.
عسکری تاکتیک اصولگرایان هست برای اینکه بتوانند رأی قشقایی‌ها را در یک سبد جمع و از پراکندگی آرا جلوگیری کنند. مسئله‌ای که اصلاً برای تاجگردون خوشایند نیست. خورشیدی آزاد بارها با نطق‌ها و یادداشت‌های تند و تیزش سعی بر این داشت که رأی ترک‌ها را در یک سبد جمع کند تا به وقتش از آن استفاده نماید. و جلسات متعددی برگزار کرد، اما اینکه قشقایی‌ها تا چه حد در این انتخابات موفق عمل می‌کنند به تحرکات، فعل و انفعالات آنها بستگی دارد. تاجگردون توپ تدبیرش را برای شکستن وحدت قشقایی‌ها چگونه می‌چرخاند، او بیش از گذشته قشقایی‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد. کمرنگ شدن لیدرهای قدر قشقایی در کنار تاجگردون معنادار است. اما هر چه که هست قشقایی‌ها خیلی از عملکرد تاجگردون رضایت نداشتند، تاجگردون پست های کلیدی را از ترک ها دریغ داشت و کمتر سفارش جوانان قشقایی را برای به کارگیری در ادارات کرد. خورشیدی آزاد تاجگردون را بارها مورد خطاب قرار داد و گفت: «تاجگردون بداند سردار خورشیدی به یمن نوکری برای ترک‌ها و لرهای گچساران و باشت اگر خودش هم نباشد سایه‌اش نخواهد گذاشت او صندلی سبز رنگ ساختمان بهارستان را ببیند». اینکه تا چه حد خورشیدی و فولادی وندا در این مسیر موفق باشند، مسائلی هست که باید در آینده آنها را مورد بررسی قرار دهیم. تاجگردون شاید تاکتیک های دیگری را رو کند. 
اینکه چه کسانی از وحدت قشقایی ها آسیب می بینند و اصلاً چه کسانی هستند که نمی خواهند قشقایی ها هم گام باشند، همان فرضیه هایی هست که هنوز برای افکار عمومی به خوبی روشن و تبیین نشده است. پایگاه رأی قشقایی ها برای هر کدام از نامزدهای انتخاباتی سرنوشت ساز است.
جمعی از قشقایی ها اخیراً مطلبی را در فضای مجازی منتشر کرده اند که حاوی نکات مهمی است و به نظر می رسد که تلاش ها برای وحدت قشقایی ها خیلی دور از انتظار نیست.
به گزارش کبنا، این مطلب به شرح زیر است؛
به نام خدای وحدت و همدلی
یوسفمان را بشناسیم و دریابیم
هم ایلی و هم زبان عزیز جناب آقای یوسف باقری
با سلام
جناب آقای باقری حتماً نیک می دانید که از منظر نسبی و سببی بخش عمده‌ای ازآنچه داشته و دارید از نامِ نامیِ قشقایی بوده و هست و از دیدگاه فرصت مدیریت تا قبل از اینکه آقای پاکدل یک تنه شما را به سمت مدیر خدمات منصوب نمود یک مسئول نسبتاً عادی و رئیس اداره کامپیوتر بودید. هم آقای پاکدل در نقدهایشان نوشتند و هم شما چند جا اعتراف کردید که از مخالفتهای آقای تاجگردون و حتی پیامهای مخالفت ایشان به آقای پاکدل آگاهی کامل دارید. از زمان شروع نمایندگی ایشان نه تنها شما ارتقاء نیافتید، بلکه برای عزلتان از هیچ کوششی دریغ نکردند تا مجبور به مهاجرت شدید و هیچوقت در تهران روی سمت قرار نگرفتید و بلاتکلیف بودید تا هفته گذشته که صرفاً براساس دوستی مشترک خودتان با مهندس یحیی رشیدی معاون عملیات و پشتیبانی نفت و گاز پارس، و شاید هم حمایت آقای پاکدل سمت جدیدی در عسلویه به شما داده شد و خودتان و ما می دانیم که آقای تاجگردون هیچ نقش و هیچ اطلاعی نداشتند و احتمالاً هنوز هم در جریان نیستند و شاید اگر مطلع می‌شدند سنگ اندازی می‌کردند. هر چند دو لیدر قشقایی معامله گر شیرازیِ تاجگردون شاید سعی کنند منتی بر شما بگذارند یا بعضی‌ها را بفریبند که البته حنایشان رنگی ندارد.
شما با روش خودتان برخی از جوانان پاک قشقایی را جمع کردید ولی در خرداد سال نود و هفت با صحنه گردانی همان لیدرهای منفعت طلبِ بریده از ایل، آن‌ها را وادار کردید تا علی رغم میل خیلی‌ها در به اصطلاح جشنواره قشقایی شرکت کرده و با وعده جذب صد و پنجاه کارگر از جوانان قشقایی و انتصاب هشت قشقایی بعنوان مدیر تا شهریور نود و هفت، از تاجگردون حمایت کنند و در غیر اینصورت با ملحق شدن آقایان کریمی، پرویزی و طاهری همایش برائت از تاجگردون برگزار شود. تا امروز نه خبر از جذب هست و نه انتصاب و همچنان ظلم مضاعف به قشقایی ادامه دارد و متاسفانه آن سه نفر شاید شما راهمراهی نکردند و هیچ خبری از همایش برای عبور از تاجگردون نشد و نتیجه آن فقط بی توجهی بیشتر به ایل قشقایی بود و باعث شد تا جوانانی مانند محمد فرهمندیان و داوود فولادی و..‌. که جزءِ منتقدین تاجگردون بودند، نادیده گرفته شدند و بخاطر تعصبشان راهی برای برگشت نداشته و الان از متعصب‌ترین مدافعان تاجگردون بوده و الان کنار وحدت تاریخی قشقایی ها نیستند.
خود شما هیچوقت نه نقدی، نه نطقی و نه حتی اظهارنظری در دفاع از جوانان و ایل قشقایی در مقابل آقای تاجگردون ازخود بجای نگذاشتید در حالیکه شاهد حمایت های مکرر و مستمر آقایان پرویزی و کریمی بودید و بودیم و در اکثر مذاکرات و پیگیریها علت این رفتارتان را تلاش برای وحدت کامل و برگرداندن لیدرهای شیرازیِ تاجگردون به وحدت یکپارچه قشقایی عنوان می‌نمودید و می‌گفتید اگر نیامدند ما در کنار وحدت و چنان و چنین خواهیم کرد. ولی افسوس که ظاهراً فعلاً اینگونه نشده است.
در جلسه وحدت برای پایان دادن به این تبعیض ها و بی عدالتی ها هم با کمال تعجب شرکت نکردید و همچنان آقای فولادی و سایر عزیزان را تنها گذاشتید. بالاخره در روز ثبت نام کاندیدای قشقایی آقای دکتر عسکری هم قشقاییها را همراهی ننمودید تا سایت طرفدار نماینده عکس شما را کنار دوستان نماینده یعنی آقایان پورالحسینی، عبدی پور و محمد پور فتح قرار داده و بعنوان کسانی که به نفع تاجگردون حرکت کرده‌اند یاد کند و همچون خاری آن را در چشم شما و ما قشقاییها فرو کند که با قشقایی هر کاری می‌توان کرد و به قول بعضی‌ها حتی  می‌توان سالها با وعده یک پست فلانی را سَرِ دو راهی قرار داد و او را منتظر نگه داشت.
قصه همین جا ختم نمی‌شود، فاجعه بارتر اینکه شما را وادار کرده‌اند تا چراغ خاموش در تهران ثبت نام کنید تا وقتی شرایط و انسجام قشقایی را خطر آفرین دیدند، شایدبتوانند از شما بهره برداری نهایی را کنند.
جناب باقری گرچه ایل قشقایی و آن حمایت‌های مثال زدنی جوانان قشقایی از خودتان را به نسبت فامیلیتان با آقای پرویزی و وعده‌هایی از سوی آقای تاجگردون فراموش کردید ولی بعنوان آخرین آب باریکه توصیه می‌کنیم که اکنون که همه چیز بشرح فوق روشن شده است، به این روش ادامه ندهید و به خاطر خودتان دست از خدمتگذاری سهوی به مخالفان منافع ایل بردارید و به وحدت ایل لبیک بگوئید تا بعنوان یکی از اعضای خانواده کنار خانواده‌تان باشید.
جمع کثیری از ایلِ بزرگ قشقایی

پرنده خوش اقبال قشقایی ها بر شانه کدام یک از کاندیداها می‌نشیند. آیا عسکری می‌تواند باری که قشقایی‌ها بر دوش او گذاشته اند، به سرانجام برساند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تاجگردون به اندازه هرسه اصولگرا رای می آورد.اینو یادداشت کنید
Iran, Islamic Republic of
راس میگی
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون ریزش آرای زیادی داشته و انتخاباتی سخت در پیش رو داره
دولیاری
Iran, Islamic Republic of
برو بابا خواب دیدی خیره- امسالم زنده ایم میبینیم جشن پیروزی شونو- حالا میبینی با ریزشم پیروزه
نادر
Iran, Islamic Republic of
کاکا جان ما به رای شما نیاز نداریم با ۸۰ هزار رای رفتیم شما خبر نداری داداش
اُغلوم
Iran, Islamic Republic of
جمعی کثیری از قشقایی ها فقط یک نفرهست که این متن رو نوشته و اونم خورشیدی هست،ولاغیر...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اخه خورشیدی رفتار مردمی داره که بخواد نماینده بشه؟ خواب دیدی برادر جان خیر باشه
Iran, Islamic Republic of
خورشیدی هرچی هست دیگه مثل تاجگردون
همشهری
Iran, Islamic Republic of
من به کسی که نگاه ارباب رعیتی به مردمان شهرم دارند رای نمی دهم
محمد
Iran, Islamic Republic of
والا تاجگردون اگر بخواد قبول بشه بايد به 30000 نفر قول بده كه كار غير ممكني هست بريد پرونده زمينهاي تلخاب شيرين را بخونيد تا ببينيد .سر اين مردم اوردند
masoud
Iran, Islamic Republic of
دکترکریمی ،طاهری و پرویزی. تاجگرون هستند و یکی از دلایلی که تاجگردون در دودوره گذشته رای آورد همین آقایان بودند 000
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیندپنبه دانه گهی لب لب خورد گهه دانه دانه باباتبعیض و بی عدالتی و غرور بی جا/ باعث جدایی مردم از ایشون شده دیگه تمام شد۰این قانون که اگر تحقیر کردی تحقیر می شوی درباره ایشون داره به ثمر می نشینه۰
Iran, Islamic Republic of
تاالان ماپشت تاجگردون بودیم حالاببینیت اگه تاجگردون ب ماکمک کردتابریم مجلس
Iran, Islamic Republic of
یوسف سهمیه اش رو از تاجگردون گرفت. دیگه کاری به خیل عظیم جوانان بیکار قشقایی نداره. فعلا در عسلویه پست گرفته تا بعد از انتخابات هم خدا کریمه. خوب معامله ای کرد. البته نه تنها یوسف بلکه هیچکس دیگری هم دلسوز جوانان قشقایی نیست. چون هرکس دنبال منافع شخصی خودش میباشد و دوست دارد خودش منتفع شود
Iran, Islamic Republic of
باقری مثل ادمایی دیگه نیست
حمزه شش بلوکی
Iran, Islamic Republic of
فقط زینلزاده.دست بردارید ازتعصبات ایلیاتی.شخصا به نمایندگی تمام قد از زینلزاده حمایت میکنم.چون شایسته ترین است وتنهاکسی است که عملکردخوبی داشته و مقبولیت مردمی اش فارغ از تیره وطایفه است.
Iran, Islamic Republic of
زینل زاده بداخلاق است
Iran, Islamic Republic of
هردوردشدن مهندس باقری داره میادمیدان
برافتابی
Iran, Islamic Republic of
خداشاهده خودم دورگذشته پنجاه تاشناسنامه جمع کردم و به خواهرزادش دادم .الان می فهمم چه اشتباهی کردم.هرکسی رای بیاره.خیلی پاش رفته بالا.خودمون بردیمش بالا خودمون هم ...خلاص
دهه شصتی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون یکی از اصلیترین عوامل وضعیت امروزی اقتصاد کشورهست.جوانان گچساران هیچ اعتقادی دیگربه شوهای تبلیغاتی اش ندارند ودستش راخوب خوانده اند.اقتصادی که دست باشد نتیجه اش میشود فلاکت وبیکاری جوانان دهه شصت وهفتاد.البته همیشه تعدادی . هم وجودداشته ودارند.منافع ملی ایجاب میکند تاجگردون و لاریجانی و روحانی کنار بروند به خاطراینکه مملکت رابه خاک سیاه نشانده اند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1