تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۳۴
کد مطلب : ۴۱۵۵۱۱

قرص‌ مشکوک در کیک‌های دانش‌آموزی

۰
قرص‌ مشکوک در کیک‌های دانش‌آموزی
کبنا ؛در هفته گذشته تصاويري از وجود قرص‌هاي مشکوک در کيک‌هاي دانش‌آموزي در شبکه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شود که باعث نگراني مردم شده است. اين تصاوير که عمدتا توسط کاربران شبکه‌هاي اجتماعي در استان‌هاي سيستان و بلوچستان و زاهدان منتشر شده، برخي از مردم مدعي شده‌اند که کيک‌هاي دانش‌آموزي را از مغازه‌ها خريداري کرده‌اند، قرص‌هاي مختلفي در آن جاي‌گذاري شده است. در يکي از اين ويدئو‌ها، فردي مدعي شده که در کيک پلمب شده، قرص روانگردان با دوز بالا جاي‌گذاري شده که بسيار خطرناک است، البته فرد با اطمينان کامل بسته را باز مي‌کند و يقين دارد که بسته مورد نظر قرص دارد، ادعايي که قدري هم مشکوک به‌نظر مي‌رسد. با اين توصيفات، سيدمحمد هاشمي شهري رئيس دانشگاه علوم پزشکي زاهدان اعلام کرده: «در حال بررسي موضوع هستيم و بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد اين تصاوير که از يک هفته پيش در فضاي مجازي پخش شده مربوط به دانش‌آموزان در مدارس جنوب استان است.» البته هنوز مشخص نشده که اين قرص‌ها يا اسمارتيز‌هاي خوراکي است يا قرص‌هاي دارويي، اما هرچه که هست مسئولان امنيتي و علوم پزشکي را بر آن داشته که در اين رابطه اقدامات لازم را انجام دهند. با اين حال اين موضوع تاکنون از سوي مراجع سياسي و امنيتي تاييد يا تکذيب نشده و بايد ديد که مراجع مرتبط در مورد قرص‌ها و کيک‌هاي مشکوک چه نظري دارند.
قرص‌ها شبيه هم نيستند
دکتر فاطمه نوروزيان مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان در اين رابطه مي‌گويد: تاکنون 30 نمونه قرص يافت شده از 12 شرکت مواد غذايي توسط مردم براي ما ارسال شده است که هيچ‌کدام از قرص‌هاي کشف شده در ميان محصولات، مشابه يکديگر نيست و از انواع و اقسام قرص‌ها و کپسول‌ها، براي جاي‌گذاري استفاده شده است. مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان همچنين خاطرنشان مي‌کند: نمونه‌هاي ارسالي به اين دانشگاه، همگي باز بوده و نمي‌توان تاييد کرد که وجود قرص يا کپسول در محصول از محل توليد کالا بوده يا خير! به‌صورت تصادفي از هر کدام از شرکت‌هاي مواد غذايي در مناطق مختلف استان به‌صورت کارتن‌هاي صد عددي از محصولات مختلف تهيه شد، ولي در هيچ‌کدام از اين محصولات مورد مشکوک و جسم خارجي يافت نشد. هنوز هويت قرص‌ها مشخص نشده و جهت بررسي و آزمايشات لازم به سازمان غذا و داروي کشور ارسال شده‌اند.
مورد مشابه در سيستان و بلوچستان
همچنين عکس‌هاي و ويدئوهاي منتشر شده در فضاي مجازي نشان مي‌دهد که محصولات توسط يکي از کارخانه‌هاي استاني در شمال شرق استان سيستان و بلوچستان و در شهر سراوان است و در اين رابطه روابط عمومي علوم پزشکي زاهدان مدعي شده که احتمال دروغ‌بودن ماجرا و مشکوک‌بودن آن وجود دارد. عباسي، روابط عمومي علوم پزشکي زاهدان در اين رابطه مي‌گويد: ماجرا مربوط به يک مورد است که خانواده‌اي در سراوان در ميان کيک دانش‌آموز خود دو عدد قرص سفيد رنگ پيدا کردند و بعد از اينکه به ما ماجرا را گفتند، سريعا موضوع تحت بررسي قرار گرفت و حتي واحد صنفي که اين کيک را به فروش رسانده بود، مورد بررسي قرار گرفت و هيچ‌مورد ديگري مانند اين کيک در آنجا پيدا نشد. بررسي نوع قرص و صحت و سقم آن در دستور کار بررسي تيم حراست ما قرار دارد.
برخي مي‌خواهند به صنعت کشور ضربه بزنند
برهاني، مديرعامل يک شرکت معتبر مواد غذايي نيز با تاييد اين خبر گفت: فرد يا افرادي به‌دنبال ضربه زدن به صنعت کشور هستند و بايد به شدت با اين افراد برخورد شود.او با بيان اينکه مرکز پخش اين کيک‌هاي مشکوک استان هرمزگان بوده، ادامه مي‌دهد: محصولاتي که در آن قرص جاي‌گذاري شده تنها متعلق به يک شرکت نبوده و بسياري از شرکت‌هاي توليد‌کننده درگير اين موضوع هستند و شکايت خود را به مراجع قضائي و انتظامي ارائه داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1