کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

آقای رئیس سرنوشت میدان دام کهگیلویه و بویراحمد چه شد؟

12 آذر 1398 ساعت 17:23

نادری نماینده عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: نبود میدان دام در استان باعث شده که عشایر و دامداران استان دام‌های خود را در استان فارس با قیمت‌های پایین به فروش برسانند و این موضوع سبب خسارت زیادی به عشایر شده است.


نشست شورای عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور برگزار شد.
در این جلسه که عصر امروز (سه شنبه 12 آذر ماه 98) در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور و جمعی از مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، نبود میدان دام یکی از مشکلات عشایر و دامداران استان عنوان شد.
نادری نماینده عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: نبود میدان دام در استان باعث شده که عشایر و دامداران استان دام‌های خود را در استان فارس با قیمت‌های پایین به فروش برسانند و این موضوع سبب خسارت زیادی به عشایر شده است.
وی گفت: دلالان از نبود میدان دام بهره بیشتری می‌برند.
در ادامه بعد از صحبت‌های نمایندگان عشایر پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌های قبلی فردی را سازمان جهاد کشاورزی برای احداث میدان دام به این اداره کل معرفی کرد و وام خود را دریافت کرد و الان شما باید پیگیری کنید که چه بلایی بر سر آن تسهیلات و میدان دام آمده است.
13 شهریور ماه 97 با حضور علی محمد احمدی استاندار وقت، جعفر گوهرگانی رئیس سابق جهاد کشاورزی و معاون امور اقتصادی استاندار و حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان، میدان عرضه دام زنده در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
تاج الدینی رئیس فعلی جهاد کشاورزی در این باره گفت: ۱۷ میلیارد ریال برای ساخت میدان عرضه دام زنده یاسوج هزینه شده که از این میزان ۱۰ میلیارد ریال سهم آورده متقاضی و هفت میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی بوده است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ظرفیت میدان عرضه دام زنده یاسوج یک هزار و ۲۰۰ رأس دام سبک و ۲۰۰ رأس دام سنگین است و امکان افزایش ظرفیت آن نیز تا حدود ۲ برابر وجود دارد.
 وی تعداد واحدهای دامی در سطح استان را افزون بر ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار رأس دام سبک و سنگین ذکر کرد و گفت: میزان تولید گوشت قرمز نیز سالانه ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح میدان عرضه دام زنده یاسوج نیز ایجاد و راه اندازی آن را یکی زا اولویت‌ها و دغدغه‌های جدی متولیان امر و نیازهای اصلی استان در راستای حمایت و ساماندهی در حوزه دام وطیور ذکر کرد.
علی محمد احمدی اظهار داشت: قطع شدن دست واسطه‌ها و دلالان، جلوگیری از خروج دام از استان، کمک به تولید گوشت قرمز این استان و حمایت از دامداران و عشایر استان از مزایای ایجاد میدان عرضه دام زنده است.
 این میدان جنب زندان مرکزی یاسوج و نزدیک پلیس راه یاسوج - اصفهان قرار دارد و مساحت آن نیز ۶ هزار مترمربع است.
بنا بر این گزارش، در جلسه امروز نشست شورای عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد طبق گفته حاضرین نه خبری از میدان دام وجود دارد و نه دست دلالان قطع شده است.
 


کد مطلب: 415185

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/415185/آقای-رئیس-سرنوشت-میدان-دام-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1