تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۴۱۵۱۸۵
کبنا از نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

آقای رئیس سرنوشت میدان دام کهگیلویه و بویراحمد چه شد؟ / تسهیلات کجا رفت؟

۴
۰
آقای رئیس سرنوشت میدان دام کهگیلویه و بویراحمد چه شد؟
کبنا ؛نشست شورای عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور برگزار شد.
در این جلسه که عصر امروز (سه شنبه 12 آذر ماه 98) در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور و جمعی از مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، نبود میدان دام یکی از مشکلات عشایر و دامداران استان عنوان شد.
نادری نماینده عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: نبود میدان دام در استان باعث شده که عشایر و دامداران استان دام‌های خود را در استان فارس با قیمت‌های پایین به فروش برسانند و این موضوع سبب خسارت زیادی به عشایر شده است.
وی گفت: دلالان از نبود میدان دام بهره بیشتری می‌برند.
در ادامه بعد از صحبت‌های نمایندگان عشایر پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌های قبلی فردی را سازمان جهاد کشاورزی برای احداث میدان دام به این اداره کل معرفی کرد و وام خود را دریافت کرد و الان شما باید پیگیری کنید که چه بلایی بر سر آن تسهیلات و میدان دام آمده است.
13 شهریور ماه 97 با حضور علی محمد احمدی استاندار وقت، جعفر گوهرگانی رئیس سابق جهاد کشاورزی و معاون امور اقتصادی استاندار و حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان، میدان عرضه دام زنده در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
تاج الدینی رئیس فعلی جهاد کشاورزی در این باره گفت: ۱۷ میلیارد ریال برای ساخت میدان عرضه دام زنده یاسوج هزینه شده که از این میزان ۱۰ میلیارد ریال سهم آورده متقاضی و هفت میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی بوده است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ظرفیت میدان عرضه دام زنده یاسوج یک هزار و ۲۰۰ رأس دام سبک و ۲۰۰ رأس دام سنگین است و امکان افزایش ظرفیت آن نیز تا حدود ۲ برابر وجود دارد.
 وی تعداد واحدهای دامی در سطح استان را افزون بر ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار رأس دام سبک و سنگین ذکر کرد و گفت: میزان تولید گوشت قرمز نیز سالانه ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح میدان عرضه دام زنده یاسوج نیز ایجاد و راه اندازی آن را یکی زا اولویت‌ها و دغدغه‌های جدی متولیان امر و نیازهای اصلی استان در راستای حمایت و ساماندهی در حوزه دام وطیور ذکر کرد.
علی محمد احمدی اظهار داشت: قطع شدن دست واسطه‌ها و دلالان، جلوگیری از خروج دام از استان، کمک به تولید گوشت قرمز این استان و حمایت از دامداران و عشایر استان از مزایای ایجاد میدان عرضه دام زنده است.
 این میدان جنب زندان مرکزی یاسوج و نزدیک پلیس راه یاسوج - اصفهان قرار دارد و مساحت آن نیز ۶ هزار مترمربع است.
بنا بر این گزارش، در جلسه امروز نشست شورای عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد طبق گفته حاضرین نه خبری از میدان دام وجود دارد و نه دست دلالان قطع شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مخهلبی
Iran, Islamic Republic of
سی احمدی
ای جونوم من نفسش
بی نام
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز اگر در جلسه حضور نداشتید و یا احتمالا عکس از جلسه نگرفته اید چرا عکس سنوات گذشته و مسئولین گذشته که هر یک به نوعی ازسیستم رفته اند را می زنید
ابول
Iran, Islamic Republic of
ایا این اقای احمدی هستن؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام ما هر وقت خبر رادیو و تلویزیون واینترنت می خوانیم اسمی از شهرستان گهگلویه و دهدشت نیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1