تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : ۴۱۵۱۵۸
پایان دومین روز ثبت نام؛ ۱۸۴۴ داوطلب نام‌نویسی کردند؛

چراغ سبز به شفافیت هزینه‌های انتخاباتی / کهگیلویه و بویراحمد کمترین میزان مشارکت در ثبت نام را دارد

۰
چراغ سبز به شفافیت هزینه‌های انتخاباتی / کهگیلویه و بویراحمد کمترین میزان مشارکت در ثبت نام را دارد
کبنا ؛دومین روز ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم از صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد.
مرحله ثبت نام داوطلبان از روز گذشته با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی آغاز و تا شانزدهم آذرماه ادامه دارد.
براساس این گزارش، داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.
** مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در انتخابات چیست؟
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام به شرح ذیل است:
اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن
اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن
یک قطعه عکس ۴*۳ جدید
اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)
اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی.


 
** جوان‌ترین متقاضی ثبت نام انتخابات در روز نخست ۳۰ ساله و ‌پیرترین ۷۵ ساله بود‌ه‌اند
به گزارش فارس، نظام ملک‌شاهی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تهران در محل ثبت نام داوطلبین نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  در جمع خبرنگاران درباره ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در رابطه با ثبت نام داوطلبان نداشتیم.
وی افزود: فقط یک مورد مشکل درخصوص ثبت نام برخی داوطلبان داشتیم. برابر آیین نامه ثبت‌نام کنندگان باید اصل  و‌ کپی مدرک تحصیلی را ارایه دهند ولی در برخی موارد داوطلبان اصل مدرک را ندارند و در روند ثبت نام با مشکل مواجه می‌شوند.
معاون سیاسی فرماندار تهران تاکید کرد: ثبت نام کنندگان  می‌توانند پیش از مراجعه برای ثبت نام تاییدیه مدرک تحصیلی را از مراکز دانشگاهی خود بگیرند.
ملک‌شاهی خاطر نشان کرد: مراجعه‌کنندگان حتما به اطلاعیه‌های اعلام شده از سوی وزارت کشور درخصوص ثبت نام توجه کنند و اصل و کپی مدارک را به همراه داشته و همچنین افرادی که شامل ماده ۲۹ هم بند الف و هم بند ب می‌شوند باید استعفانامه‌های خود را داشته باشند.
وی با بیان اینکه جوانترین متقاضی ثبت نام در روز گذشته ۳۰ ساله و ‌پیرترین ۷۵ ساله بوده است تصریح کرد: پیش بینی ما این است که در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بیش از سه هزار نفر ثبت نام کنند و توصیه می‌کنیم مردم زودتر برای ثبت نام مراجعه کنند.
ملکشاهی در پاسخ به علت طولانی بودن روند ثبت نام داوطلبین ادامه داد: نرمال زمان ثبت نام ۴۵ دقیقه است و داوطلبان هر چقدر مدارک خود را زودتر آماده کند معطلی در روند ثبت نام نخواهند داشت. 
وی با بیان اینکه ۱۲۰ کاربر مراحل ثبت نام را برای افراد متقاضی انجام می‌دهند گفت: در طی دیروز و امروز تنها ۶۰ درصد کاربران فعالیت می کردند.
معاون سیاسی فرماندار خاطرنشان کرد: طی دیروز و امروز ۲۲۲ نفر در مجموع در وزارت کشور و در فرمانداری در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ثبت نام کرده‌اند.
** فرزند نوبخت هم پا به گود‌ رقابت در انتخابات گذاشت
توحید نوبخت، فرزند رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از وزارت کشور برای حوزه انتخابیه رشت ثبت نام کرد.
**  ثبت‌نام مدیر مسئول روزنامه خراسان در انتخابات
در دومین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم، محمدسعید احدیان مدیر مسئول روزنامه خراسان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.
** احدیان: حاضرم تخریب شوم اما هزینه‌های انتخاباتی خود را اعلام کنم
محمدحسین احدیان بعد از ثبت‌نام در ستاد انتخابات کشور به این سوال که آیا حاضر هستید هزینه های انتخاباتی خود را برای مردم به‌صورت شفاف اعلام کنید؟ گفت: بله حتما، اگر کسی لیست هزینه های خود را اعلام نکند به او حق می دهم چون تخریب می شود، اما شخصا حاضرم تخریب بشوم اما این کار را انجام دهم.
احدیان خاطرنشان کرد: من قرار است از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کنم.
وی درباره شفافیت اموال و دارایی نمایندگان و اینکه حاضر است آن را به مردم اعلام کند، افزود:‌ با اعلام لیست اموال بسیار موافق هستم. دلیل عمده اینکه با این کار موافق هستم به مطالبه مردم باز می‌گردد.
احدیان خاطرنشان کرد: من شخصاً اعلام آمادگی می‌کنم که لیست اموال و دارایی خود را به مردم اعلام کنم.
وی گفت:‌ اولین افرادی که لیست اموال و دارایی‌های خود را اعلام کنند بسیار مهم هستند و هر چه تعداد آنها در جامعه بیشتر شود از فضای تخریب فاصله خواهیم گرفت. ضمن اینکه افرادی که برای اولین بار لیست اموال و دارایی خود را اعلام می‌کنند خود را در معرض تخریب قرار داده‌اند.
مدیرمسئول روزنامه خراسان در مورد حضور آقای قالیباف در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ما آخرین بحثی که داریم همان صحبت‌های آقای مصری است که گفته بودند آقای قالیباف برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات مجلس ندارند اما فشار بر روی آقای قالیباف  برای حضور در انتخابات زیاد است و اصرارهای زیادی به ایشان برای شرکت در انتخابات می‌شود.
** 2 نماینده ادوار کاندیدای مجلس شدند
هادی مقدسی، نماینده بروجرد در دور هشتم مجلس شورای اسلامی و حمیدرضا پشنگ نماینده خاش، میرجاوه، نصرت‌آباد، نوک‌آباد، کورین و کارواندر در دورهٔ نهم مجلس، با حضور در وزارت کشور، برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

** پشنگ: هیچ هزینه انتخاباتی نکرده‌ام/ لیست اموالم را منتشر کنم
پشنگ نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی پس از ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: روند ثبت‌نام انتخابات عالی بوده و من مشکل خاصی را در این زمینه مشاهده نکردم.
وی در باره پذیرش مسئولیت که برای مدیران کشور تعهد می‌آورد، افزود: صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئولیت برای افراد تعهدآور است، فصل‌الخطاب است و با توجه به سوابق کاری‌ام در دوره‌های هفتم،‌ هشتم و نهم مجلس بنای بر حضور در انتخابات اسفندماه گرفتم.
نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: از خداوند می‌خواهم به من در مسیر وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر آن کمک کند.
پشنگ با بیان اینکه در حال حاضر رفع مشکلات اقتصادی اولویت اصلی کشور است، اظهار داشت: من تلاش خواهم کرد برای توسعه همه جانبه کشورمان به ویژه مسائل اختصاصی و رفع مشکلات و معضلات آن و بهبود رفاه مردم اقداماتی را انجام دهم.
وی گفت: من از حوزه انتخابیه خاش در سیستان و بلوچستان در انتخابات مجلس یازدهم حاضر خواهم شد.
نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: من خود را همواره پیرو مقام معظم رهبری می‌دانم.
پشنگ درباره هزینه‌های انتخابی‌اش گفت: در استان سیستان و بلوچستان هیچ هزینه انتخاباتی نکرده و ریالی را برای انتخابات خرج نکرده‌ام. این در حالی است که فقط با اعتماد مردم وارد مجلس شده‌ام.
نماینده ادوار مجلس اظهار داشت: من فرهنگی بازنشسته هست و اموالی در زندگی خود ندارم اما با این حال حاضرم لیست اموال خود را برای مردم منتشر کنم.
محمد عباسپور نماینده دوره های چهارم، ششم و هفتم مجلس هم دیگر نماینده ادواری بود که از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد.
سلیمان فهیمی نماینده پارس آباد و بیله سوار دوره هفتم هم برای ثبت نام در حوزه انتخابیه سابق خود به وزارت کشور مراجعه کرد.
** ثبت‌نام نماینده الیگودرز در انتخابات
محمد خدابخشی نماینده فعلی‌ الیگودرز هم با حضور در ستاد انتخابات کشور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حوزه الیگودرز ثبت‌نام کرد.
خدابخشی پس از ثبت نام درباره اعلام شفاف هزینه‌های انتخاباتی‌اش به مردم، گفت: در دوره گذشته من کمترین هزینه انتخابات را داشته‌ام به طوری که در جلسات انتخاباتی‌ام فقط چایی به مردم می‌دادیم و نشست‌های انتخاباتی‌ام به صورت خودجوش و با هزینه‌های خود مردم بوده است و در انتخابات مجلس یازدهم هم چنین روشی را دنبال خواهم کرد.
وی گفت: در جلسات انتخاباتی‌ام به هیچ وجه بحث شام و ناهار و مسائل اینچنینی نبوده و در نشست‌هایی که این هزینه‌ها صورت می‌گیرد شرکت نخواهم کرد.
سخنگوی کمیسیون برنامه مجلس گفت:‌من به دنبال هزینه کردن در انتخابات نیستم چرا که معتقدم اگر نامزدی در انتخابات هزینه کند باید قطعا به اشکال مختلف آن هزینه را جبران کند. لذا نماینده به سمت زد و بند سوق پیدا می‌کند.
خدابخشی افزود:‌ اگر نماینده‌ای زد و بند کند و هزینه‌های آنچنانی کند تکلیف برای مردم مشخص است و باید مردم این افراد را زیر نظر گرفته و موقع رای دادن علامت سؤال ها در مورد آن افراد شکل بگیرد.
** ثبت نام ۱۲۶۰ نفر تا ساعت ۱۴
سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در مورد تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس یازدهم گفت تا این لحظه ۶۰۵ داوطلب مراجعه و ۳۸۰ نفر نهایی و مابقی در حال ثبت نام و بررسی مدارک هستند.
وی ادامه داد: در مجموع از روز گذشته تا کنون ۱۵۵۱ نفر داشتیم که از این تعداد ۱۲۶۰ ثبت نامشان تکمیل شده. ۹۱ درصد هم آقایان و ما بقی خانم هستند.
** ثبت نام شهاب الدین صدر از تهران
سید شهاب الدین صدر رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام در انتخابات یازدهمین دور مجلس در فرمانداری تهران حاضر شد.
وی در جمع خبرنگاران درباره دلایل حضورش برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم یک مجلس کارآمد می تواند در کاهش مشکلات کشور موثر باشد. 
صدر درباره عملکرد نمایندگان در مجلس دهم گفت: انتقادات بسیاری نسبت به عملکرد این مجلس وجود دارد و نارضایتی عمومی نسبت به عملکرد مجلس به ویژه در شهرستان ها جدی است؛ توقع مردم بیش از این است که نمایندگان مجلس انجام می دهند.
او تاکید کرد: اگرچه مجلس می تواند از نیروهای جوان استفاده کند اما هر چقدر افراد انتخاب شده کارشناس و با تجربه باشند بهتر می‌توانند قوانین را مصوب کنند.
این نماینده اسبق مجلس خاطرنشان کرد: مجلسی می تواند در راس امور باشد که عصاره ملت بوده و تحت تاثیر لابی های مختلف نباشد و برای مردم کار کند. نماینده مجلس باید به دنبال رفع مشکلات مردم باشد نه دیگر مسایل و همه باید سعی کنیم که این اتفاق بیفتد.
** استاندار اسبق خراسان شمالی ثبت نام کرد
محمود احمدی بیغش استاندار اسبق خراسان شمالی و نماینده مردم شازند در دور هشتم مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت نام کرد.
وی پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس یازدهم گفت: معتقدم کسی که به دنبال پذیرش مسؤولیت کرسی نمایندگی مجلس و امانتداری مردم است، نباید هیچ هزینه‌ای را در انتخابات داشته باشد و اگر شخصی دارای نیت پاک بوده و به دنبال خدمتگزاری به مردم است، نباید برای مجلس هزینه کند، بلکه باید مردم از او دعوت کرده و برای حضور وی در انتخابات مجلس هزینه‌های انتخاباتی او را متقبل شوند. 
احمدی بیغش درباره وامدار بودن نامزدهای انتخابات مجلس که هزینه‌های گزافی را انجام می‌دهند، گفت: امانتداری با هزینه سازگاری ندارد و نامزدهای انتخاباتی که هزینه می‌کنند جایگاه نمایندگی مجلس را برای خود جایگاه رشد مالی و عقده‌های درون اجتماعی می‌دانند. 
وی گفت: اگر فردی نمایندگی مجلس را امانت مردم بداند، هیچ‌گاه برای این انتخابات هزینه فراوان نخواهد کرد. نمی‌شود که فردی در انتخابات هزینه‌های بالا بکند و بعد هم بگوید که من نماینده مردم هستم.
** ثبت نام ولی آذروش برای انتخابات مجلس
ولی آذروش نماینده اردبیل، نمین و نیر در دور ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.
وی پس از ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: من از اصلاح‌طلبان معتدل هستم و قرار است از حوزه اردبیل در انتخابات شرکت کنم.
نماینده ادوار ششم و هفتم مجلس تصریح کرد: من حاضرم هزینه‌های انتخاباتیم را شفاف برای مردم اعلام کنم، اما تمامی هزینه‌هایم که شفاف و روشن است توسط مردم تهیه شده‌ است. 
آذروش خاطرنشان کرد: قطعاً افرادی که با هزینه‌های گزاف وارد انتخابات می شوند، وامدار غیر مردم بوده و در مجلس دغدغه‌های مردم را دنبال نخواهند کرد. 
** مردم را در جریان هزینه‌های انتخاباتی‌ام قرار می‌دهم/ مجلس دهم با آرمان‌های انقلاب فاصله دارد
علیرضا کریمی مجری تلویزیون و مدیرکل اسبق تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای حضور در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه گلپایگان ثبت نام کرد.
وی پس از ثبت‌نام درباره تطابق مجلس دهم با فرامین مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی، افزود: اگر مجلس فعلی هم‌راستای با فرمایشات رهبر انقلاب بود حتماً ما شاهد مشکلات فعلی در کشورمان نبودیم.
کریمی گفت: اگر مجلس دهم فعال و دائم در میدان بود شاهد وضعیت فعلی کشور نبودیم.
او درباره شفاف کردن هزینه‌های انتخاباتی‌اش گفت: من برای اسکان در شهر گلپایگان یک منزل با هزینه 20 میلیون تومانی اجاره کردم ضمن اینکه بیش از 10 بار با اتوبوس به شهرم سفر کردم که بالغ بر 300 هزار تومان هزینه شده است و حاضرم همین شفافیت را تا پایان انتخابات داشته باشم.
وی خاطرنشان کرد: وقتی برای حضور در انتخابات عزم خود را جزم کردم عده‌ای به من اعلام کردند که ما برای یکی از افراد در انتخابات گذشته 40 میلیون تومان هزینه کردیم اما این رقم با بی‌تعهدی به ما بازگردانده نشده است در حالی که من به آنها گفتم نه یک دانه به شما برنج باج می‌دهم و نه یک دانه باج می‌گیرم چرا که وقتی یک دانه برنج باج بگیرم باید 10 دانه برنج از جیب مردم درو کرده و به شما بازگردانم.
حجت السلام محمد شاهی عربلو نماینده ادوار پنجم، ششم و هفتم مجلس نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای حضور در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه هشترود ثبت نام کرد.
** خدری: در دوره قبل هزینه‌های انتخاباتی را به صورت شفاف اعلام کردم
عبدالحمید خدری نماینده فعلی بوشهر نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای حضور در انتخابات دور یازدهم مجلس از حوزه انتخابیه بوشهر ثبت نام کرد.
وی پس از حضور در محل ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس اظهار کرد: حوزه انتخابیه من در انتخابات پیش رو بوشهر، گناوه و دیلم است. عضو حزب مردم سالاری هستم و عضو لیست امید انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی بودم.
خدری ادامه داد: عضو فراکسیون امید بودم ولی با حزب مردم سالاری و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای ورود به انتخابات مشورت نکرده ام. من عضو حزب مردم سالاری هستم ولی قرار نیست آنها برای من تعیین تکلیف کنند، اگر بین منافع مردم و حزب تعارض باشد من مردم را انتخاب می کنم.
وی در مورد اینکه آیا حاضر است هزینه انتخاباتی خود را به مردم شفاف اعلام کند گفت: من در دوره قبل هم هزینه های انتخاباتی را به صورت شفاف به رسانه ها ارائه دادم و جز کسانی بودم که لایحه شفافیت را به شکل داوطلبانه امضا کردم و با وجودی که رای نیاورد جز ۷۰ نفری بودم که در خصوص حضور و غیاب و شفافیت در آرا داوطلب شدم.
** ثبت نام لاله افتخاری از تهران
مصطفی سوادکوهی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز با حضور در فرمانداری تهران برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.

** افتخاری: بسیاری از نمایندگان مجلس دهم استقلال رای نداشتند 
لاله افتخاری نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در فرمانداری تهران برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.

وی در جمع خبرنگاران درباره هدف‌اش از شرکت در انتخابات،‌گفت: هدفم خدمت و انجام وظیفه است نماینده تهران مرتب باید کار کند چراکه گستردگی این حوزه انتخابیه با پیچیدگی مشکلات از آلودگی هوا، ترافیک تا ساختار ادارای غلط می‌طلبد که نماینده تهران به صورت شبانه روزی فعالیت کند. متاسفانه شهر تهران ساختار اداری منسجمی ندارد. 
او درباره عملکرد مجلس دهم گفت: نمی شود به مجلس به صورت صفر و صد نگاه کرد. مصوبات و اقدامات خوبی هم داشتند اما با توجه به اینکه بسیاری از نمایندگان از طرف دولت حمایت شده و از لیست دولت آمدن بودند استقلال رای نداشتند همچنین برخی تعداد قابل توجهی از نمایندگان برای اولین بار بود که در عرصه سیاست وارد شده و به عنوان نماینده در مجلس حضور داشتند الفبای مجلس با همه جا تفاوت دارد و برخی نمایندگان برای اولین بار وارد مجلس شده اند و این باعث می شد، کار پختگی کمتر داشته از سوی دیگر برخی نمایندگان از درون مجلس اهداف سازمان ملل و اهداف کسانی دلسوز ما نیستند در بحث زنان و خانواده آموزشی و علمی و ..‌ شنیده  پیگیری می شود و این یعنی خسارت و رفتن به قهقرا آدم های کارآمد و آگاه باید به مجلس بروند و افرادی که می توانند مستقل تصمیم  تخصصی و علمی بگیرند امیدوارم این مجلس در فرصت باقی مانده جبران کنند، افرادی که وارد می شوند خود را شهید مدرس در شورای اسلامی  بدانند شهید مدرس مدیون شهدا نبود اما نمایندگان امروز مدیون خانواده شهدا، ایثارگران و ... هستند.
** رضازاده: مردم با هزینه‌های نامتعارف انتخابات کنار نمی‌آیند
حسین رضازاده نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی پس از ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: من حاضرم هزینه‌های انتخاباتی‌ام را برای مردم اعلام کرده و منتشر کنم.
وی در پاسخ به این سؤال که برخی افراد معتقدند هزینه‌های گزاف انتخاباتی منجر به وام‌دار بودن نماینده خواهد شد، افزود: این حرف کاملاً درست است و من به این موضوع کاملاً اعتقاد دارم.
نماینده کازرون در مجلس با بیان اینکه حامیان نامزدهای انتخاباتی معمولاً دو دسته هستند تصریح کرد: برخی افراد ممکن است انتظاراتی داشته باشند که بسیاری از آنها نابجا و غیرقانونی است که حساب این دسته از افراد جداست، اما دسته دوم افرادی هستند که این کمک‌ها را به‌صورت عمومی انجام داده‌اند و به‌دنبال آن هستند که این کمک‌ها بدون چشم‌داشت باشد. 
رضازاده خاطرنشان کرد: ما باید در هزینه‌های انتخاباتی خود دقت کنیم و نمایندگان مجلس باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند چرا که آنها قصد قانون‌گذاری برای کشور دارند و مجریان قانون و آنهایی که باید ناظر بر آن باشند باید با نگاه ویژه و دقت‌عمل زیادی به این موضوع بنگرند.
وی گفت: برخی از نامزدهای انتخابات که مردم توقع خاصی از آنها دارند، هزینه‌های گزافی را انجام می‌دهند که مردم از این قبیل اتفاقات ناراحت هستند.
رضازاده گفت: متأسفانه برخی از هزینه‌های انتخابات از اموال نامشروع بوده و غیرمتعارف است.
** افزایش ثبت نام داوطلبان مجلس در دومین روز ثبت نام در تهران
عیسی فرهادی فرماندار تهران در واپسین دقایق مهلت امروز برای ثبت نام داوطلبین نمایندگی مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نسبت به روز اول جمعیت بیشتری ثبت نام شده داشتیم، گفت: ثبت نام قطعی ۲۳۸نفر تاکنون انجام شده و ۳۰نفر هم در صف انتظار هستند که در مجموع ۲۶۸نفر ثبت نامی خواهد بود.
وی افزود: روز گذشته ۱۸۳نفر ثبت نامی داشتیم که جمع دو روز ۴۲۱نفر خواهد بود که از این آمار زن ۷۴نفر و مرد ۳۴۷ نفر، ۳۲۹ نفر فوق لیسانس، ۶۰نفر دکترا، ۱۲ نفر حوزوی، ۲۰نفر لیسانس هستند.
فرهادی با بیان اینکه پیرترین ثبت نام کنندگان ۷۳سال و جوان‌ترین‌شان ۳۰سال و ۲ ماه سن دارد، بیان داشت: ۲۶درصد از ثبت نام شده‌ها از جامعه ایثارگران بودند و ۲۳درصد آنها هم در ادوار مختلف مجلس ثبت نام کرده بودند.
** ثبت نام ۱۸۴۴ نفر در دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس
سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص آخرین وضعیت تعداد ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،‌گفت: تا ساعت ۱۸:۳۰ امروز(دوشنبه) آمار ثبت نام‌ها از روز گذشته عبارت است ۱۸۴۴ نفر که ۱۱درصد مربوط به خانم ها و ۸۹ درصد از آقایان هستند.
وی افزود: ۳.۳ درصد از مجموع ثبت نام کنندگان دارای تحصیلات حوزوی هستند،  ۱۲.۸ درصد دارای تحصیلات دکترا و ۷۶.۸ درصد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و ۷.۱ درصد دارای مدارک لیسانس و کمتر از آن هستند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: تعداد دیگری از ثبت‌نام کنندگان هستند که هنوز مرحله ثبت نام آنها تکمیل و نهایی نشده است. همچنین تعدادی دیگر هستند که کارشناسان ستاد انتخابات و ناظرین در حال کنترل مدارک آنها هستند و پس از تایید نهایی به آمار تعداد افراد ثبت نام شده طی دو روز نخست ثبت نام اضافه خواهند شد.
موسوی در پایان گفت که همچنان استان کهگیلویه و بویراحمد با تعداد ۹ نفر ثبت نامی کمترین میزان مشارکت در ثبت نام را دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1