تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۴۱۵۱۴۸

انتقاد کیهان از بیانیه خاتمی، کروبی و موسوی درباره اعتراضات بنزینی

۰
انتقاد کیهان از بیانیه خاتمی، کروبی و موسوی درباره اعتراضات بنزینی
کبنا ؛بعد از اینکه میرحسین موسوی در بیانیه‌ای از نحوه برخورد با اعتراضات بنزینی انتقاد و آن را با حوادثی در دوران مبارزات انقلاب(حادثه ژاله) مقایسه کرد، رسانه‌ها و فعالان سیاسی در واکنش‌ به بیانیه موسوی به ماجرای حادثه سال ۶۲ در زاهدان اشاره کرده و به نوعی موسوی را سرزنش کرده‌اند که این اتفاق در دوران مسئولیت وی رخ داده بود.
به گزارش کبنا، رسانه ها از جمله روزنامه‌های کیهان و جوان نیز در مطالبی از بیانیه موسوی، کروبی و خاتمی درباره اعتراضات بنزینی انتقاد کرده‌اند.

واکنش رسانه‌های اصولگرا به بیانیه موسوی درباره اعتراضات بنزینی
 
واکنش اصولگرایان به بیانیه موسوی درباره اعتراضات بنزینی
روزنامه کیهان در واکنش به بیانیه میرحسین موسوی و خاتمی درباره اعتراضات بنزینی نوشته است: «خاتمی، موسوی و کروبی اخیراً در اظهارنظرهایی، ضمن تبرئه و توجیه جنایت‌ها و شرارت‌های انجام گرفته از سوی شبکه سازمان یافته ضد انقلاب و اشرار مسلح، و بی‌آنکه انتقادی را متوجه دولت به عنوان طراح و مجری گران کردن و سهمیه‌بندی بنزین بکنند، تلاش کردند نظام را در موضع اتهام بنشانند و با همان ادبیات رسانه‌ها و محافل ضدانقلاب شبهه‌پراکنی کنند.
موسوی در این زمینه با کتمان جنایت‌های اشرار و تروریست‌ها در آدم‌کشی، آتش‌زدن پمپ‌بنزین‌ها و بانک‌ها و اموال عمومی و خصوصی، حمله به مساجد و حسینیه‌ها و آتش زدن قرآن، و حمله به عابران و رهگذران بی‌گناه، ماجرای اخیر را به کشتار شاه در میدان ژاله تشبیه کرد (؟!) و تیتر یک رسانه‌های وابسته به MI۶ و سیا شد که همواره ابزار کودتا و سرکوب بوده‌اند.
 به عنوان مثال، سایت شبکه دولتی انگلیس در حالی موضع موسوی را تیتر نخست خود کرد که بی‌سیم کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ بود و به مدت ۲۵ سال دیگر، اختناق محمدرضا پهلوی را به ملت ایران تحمیل کرد.
یادآور می‌شود در خباثت و رذالت میرحسین موسوی همین بس که سال ۸۸ نیز پس از مشاهده حمله عوامل سازمان منافقین و بهائیت به حسینیه‌ها و هیئت‌ها و آتش زدن کتیبه‌ها و سوت و هلهله در روز عاشورا، آن‌ها را «مردمان خداجو» توصیف کرد و بدین ترتیب سرسپردگی خود را بر شبکه صهیونیستی- انگلیسی بهائیت به اثبات رسانده بود.
 برخی محافل کارشناسی معتقدند موسوی سال‌ها قبل از فتنه سبز، جذب محافل ماسونی شده بود. اردشیر امیرارجمند مشاور موسوی پس از فرار از کشور به پاریس رفت و ارتباطات با سازمان منافقین را گسترده‌تر کرد.
خاتمی نیز در اظهارنظر مشابهی، جانب جنایتکاران آشوب‌طلب و وابسته به گروهک‌ها را در حوادث اخیر گرفته و نظام را تلویحاً متهم به خشونت و سرکوب کرد.
همچنین مشابه موسوی، بیانیه‌ای هم به نام کروبی از سوی رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شده که ادبیات آن، به ادبیات موسوی و خاتمی نزدیک و شبیه است.»
انتقاد کیهان از بیانیه خاتمی، کروبی و موسوی درباره اعتراضات بنزینی
روزنامه جوان نیز نوشته است: میرحسین موسوی در بیانیه‌ای از به اصطلاح حصر، موضعی اتخاذ کرد که پمپئو، وزیر خارجه امریکا هم چنین موضعی اتخاذ نکرده است. وزیر اطلاعات دقیقاً توضیح دهد که منظور از حصر یعنی چه؟ اگر این حصر اینقدر فایده دارد که رهنورد از اسفند ۱۳۹۶ اصرار دارد که در حصر بماند، معنای آن چیست؟ کروبی اگر از حصر خارج شود یا گم می‌شود یا جوک محافل اصلاح‌طلب می‌شود. واقعاً مفهوم حصر یعنی چه؟ سفر‌های شیک، شب‌نشینی‌ها و... اگر تشخیص این است خب چرا واژه حصر را قلب ماهیت می‌کنید؟
البته بیانیه موسوی مبتنی بر اطلاعات کانالیزه است. او نمایی از روی داستان را می‌داند. لااقل خوب بود اگر فرد محصور قرار است بیانیه بدهد وزارت اطلاعات ابعاد مسئله را برایش باز کند تا شاید از کینه و بغض او بکاهد. باید به او می‌گفتند که امریکایی‌ها رسماً می‌گویند از ۱۸ ماه پیش ابزار لازم را به داخل ایران فرستاده‌اند. به او می‌گفتند آمبولانس در همه جا حرمت دارد، اما در ایران ده‌ها آمبولانس و ۴۰ اورژانس نابود شد. به او می‌گفتند در چند شهر خوزستان جنگ مسلحانه بود و به ۸۰ مقر نظامی و انتظامی با هدف کشته‌سازی حمله شد. به او می‌گفتند هیچ کلیپ یا فیلمی وجود ندارد که هزار نفر در وسط خیابان در اعتراض به گران شدن بنزین شعار دهند و... داستان آیت‌الله مایک را هم برایش تعریف می‌کردند. شاید نفس لوامه به کمکش می‌آمد و صرفاً عقده‌گشایی نمی‌کرد. به او می‌گفتند منافقین و سلطنت‌طلب‌ها بر بی عرضگی دولت بر آمده از جریان شما سوار شده‌اند و اعتراض مردم را مصادره کرده‌اند. لااقل شما منافقین و سلطنت‌طلب‌ها را مصادره نکنید. وزیر اطلاعات داستان عراق را نیز برایش بگوید شاید در فهم کلان قضایا به ایشان کمک کند.
موسوی چه گفته بود؟
میرحسین موسوی دیروز در پیامی، گرانی بنزین را کاری «غیرمعقول و کاسب‌کارانه» و «مخالف منافع اقشار مستضعف» خوانده بود. وی با خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراض‌های اخیر هم‌دردی و از شیوه‌ برخورد با اعتراض‌ها انتقاد کرده و خواستار «معرفی» و دادگاهی‌شدن کسانی شده که آن‌ها را «آمرین و مباشران» این برخوردها دانسته. است. موسوی، معترضان را «مردم خشم‌گین و فرودستان جان‌به‌لب‌رسیده» خوانده که «زخم‌خورده از سیاست‌های خانمان‌برانداز به خیابان‌ها آمدند.»
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1