تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۳۴
کد مطلب : ۴۱۴۴۲۲
کبنا گزارش می‌دهد

رفتار کاندیداهای انتخابات مجلس خارج از دایره قانون

۳
۱
رفتار کاندیداهای انتخابات مجلس خارج از دایره قانون
کبنا ؛حدود 4 ماه به انتخابات اسفند 98 باقی است و از مدت‌ها پیش گروه‌های سیاسی به دنبال سازماندهی و تعیین استراتژی‌های انتخاباتی برای خود هستند. در استان کهگیلویه و بویراحمد طیف موسوم به اصولگرایان زودتر یا علنی‌تر از اصلاح طلبان دست به کار شدند. در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا جلسات اصولگرایان منسجم برگزار می‌شود. با شکل گیری شاجا در سپهر سیاسی کشور، جمعی از نیروهای اصولگرا به این تشکیل سیاسی نوپا پیوسته‌اند.
تلاش اصولگرایان بویراحمد و دنا برای معرفی کاندیدای نهایی این جریان در این حوزه انتخابیه تاکنون بی نتیجه مانده است. معرفی کریم فرخیانی توسط این جریان دستاوردی در پی نداشت و سردرگمی حاکم بر جریان اصولگرایی بویراحمد و دنا به دلیل اختلاف نظری است که بین بزرگان و هواداران این جریان وجود دارد. از طرفی اصلاح طلبان بویراحمد و دنا نیز گزینه‌هایی را در دست دارند. سفر سید باقر موسوی جهان اباد بعد از نشست‌های تهران به بویراحمد و دنا و دیدار با گروه‌های مختلف سیاسی و مردمی تحلیل‌های متفاوتی مطرح می‌شود. «سید باقر» نام فروزان و ایزدپناه را به عنوان دو گزینه نهایی جریان اصلاح طلبان مطرح کرد. اینکه این دو گزینه رأی آور باشند یا خیر؟ محل بحث است و خیلی‌ها معتقدند که فروزان و ایزدپناه این توانایی را ندارند. قطعاً اصلاح طلبان بیش از هر چیزی روی گزینه رأی آور سرمایه گذاری می‌کنند و آنها بیش از هر کس دیگری می‌دانند که در شرایط فعلی کدام گزینه مقبولیت، محبوبیت و میزان رأی بیشتری دارد. تکلیف گزینه نهایی اصلاح طلبان هنوز مشخص نیست و دو دستگی در این طیف نیز وجود دارد.
بحث و تحلیل در باره انتخابات مجلس 98 را به زمان دیگری موکول می‌کنیم. موضوعی که در اینجا قابل بررسی می‌باشد، این است که عملاً بعضی‌ها بدون رعایت قانون به فعالیت انتخاباتی رو آورده‌اند.
در حالی که مسئولان ارشد دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد شروع پیش از موعد تبلیغات انتخاباتی را جرم می‌دانند، بعضی بدون توجه به قوانین به طور جدی فعالیت انتخاباتی می‌کنند.
 «سید عیسی حسنی» معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: «حضور مدیران در فعالیت‌های انتخاباتی پس از وقت اداری جز مصادیق مجرمانه است. گاهی برخی مدیران اعلام می‌کنند که وقت پس از تایم اداری من متعلق به خود من است و می‌توانم در جلسات انتخاباتی شرکت کنم که این حرف اشتباهی است و نشان از عدم شناخت قانون است چرا که چنین برداشت می‌شود، مدیر از موقعیت خود به نفع کاندیدایی سوء استفاده می‌کند و مطمئن باشند با چنین جرائمی برخورد خواهد شد. چهار نفر در دستگاه قضائی استان به صورت مستقیم فعالیت‌های انتخاباتی رسانه‌ها را رسیدگی می‌کنند و هر جا لازم باشد گزارشات به مراکز یا مراجع خاص هم ارسال می‌شوند ضمن اینکه در مواردی مراجع مورد نظر تذکراتی هم می‌دهند.
وی در ادامه افزود: «ضمن در پیش بودن ابلاغ قانون جامع انتخابات اما برخی مصادیق مجرمانه که از هم اکنون در این زمینه مورد رصد قرار می‌گیرنند مواردی مانند شروع پیش از موعد تبلیغات انتخاباتی است به گونه‌ای برخی از مدیران و نمایندگان کارهایی انجام می‌دهند که نظام را زیر سؤال می‌برند. مدیرانی با ماشین‌های دولتی نماینده را همراهی می‌کنند و رسانه هم آن را آب و تاب می‌دهند که این تخلف انتخاباتی رسانه هم محسوب می‌شود. گرم کردن تنور انتخابات به موقع اشکال ندارد اما نه اینکه همه موارد را به نفع یک نفر مصادره کرد و یا کسانی که قبیله‌ای دعوت می‌کنند یا چند نفر جایی جمع می‌شوند و با شخصی دیدار می‌کنند و اعلام می‌کنند دیدار فلان شخص با طایفه فلان! که همه این موارد مصداق جرم محسوب می‌شوند.
غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت بیش از هر کس دیگری نشست با طوایف را شروع کرده است. او عملاً با بعضی از بزرگان طوایف دیدار داشته، و در پیج شخصی خود تصاویر این نشست‌ها را به نمایش می‌گذارد. او البته سعی کرده که پوشش انتخاباتی به این نشست‌ها ندهد. اما مطالب منتشر شده در رسانه‌های گچساران واقعیت را جور دیگری نشان می‌دهند.
اردلان زینل زاده نیز دیدار با طوایف و اهالی بعضی روستا را آغاز کرده است. او اخیراً با تعدادی از اهالی روستای آرو دیدار کرد.
نستور درخشنده پور کاندیدای احتمالی انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در یک مکان عمومی جلسه انتخاباتی به بهانه جشن‌های ربیع الاول بر پا کرد و رسانه‌ها نوشته‌اند که درخشنده پور سنگ تمام مقابل رقیبانش گذاشت.
درخشنده پور در این مراسم گفت: هرکسی اندیشه‌های خود را مطرح کند و اجازه دهید مردم به اندیشه‌ها رأی دهند و سوابق و آینده را بررسی کنند، بنده با یاری خداوند متعال در انتخابات ورود کرده و تا آخر خط خواهم ماند.
مهدی روشنفکر روزانه دیدارهایی در راستای انتخابات دارد. او بیش از هر کس دیگری برای انتخابات مجلس 98 تبلیغ می‌کند.
سایر کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس از همین الان به شیوه‌های گوناگون از جمله؛ خانه گردی، حضور در مراسم فاتحه خوانی و ... در حال تبلیغ برای خودشان هستند.
این کارهای خلاف قانون در حالی انجام می‌گیرد که حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تبلیغات پیش از موعد انتخابات را جزء مصادیق جرم می‌دانند و بیان می‌کند که حضور مدیران در جلسات انتخاباتی جرم است. در حالی که بعضی مدیران عملاً در جلسات انتخاباتی حضور پیدا می‌کنند و با این کارهایشان اعتماد مردم را نسبت به دولت و نظام کاهش می‌دهند.
در این وانفسای مشکلات اقتصادی که مسئولان، نخبگان و مردم باید به فکر چاره‌ای باشند که بار مشکلات اقتصادی بر دوش آنها برداشته شود. بعضی فضای استان را انتخاباتی می‌کنند تا از پرداختن به کارهای مردم شانه خالی کنند. پایبندی به قانون وظیفه است. وقتی تا زمان برگزاری انتخابات مجلس و وقت قانونی تبلیغات حدود 4 ماه دیگر مانده است، چرا عده‌ای باید اینگونه قانون را زیر پا بگذارند و فضای استان را سیاسی و به سمت انتخابات ببرند. بنا براین همه باید بر مدار قانون حرکت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم چرا از نماینده بویراحمد و دنا که خانه به خانه میگردد. و قول میدهد نامی نبرده ای
بوراحمد
Iran, Islamic Republic of
من اصلاح طلب هستم وسید باقر را قبول دارم ولی باکاندید انتخابیش مخالف هستم..اگرگزینه اش بهرامی یا وکیلی بود درخدمت بودم دراین صورت مجبور هستیم خود حاج زارع را حمایت کنیم...
بویر احمد
Romania
در حوضه بویر احمد و دنا بیشتر از همه بهرامی و روشنفکر از این کارا میکنند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1