تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۴۱۴۳۹۶
بررسی‌ها نشان می‌دهد

شیخوخیت «شیخ پناهی» سرمایه‌ی فرهنگی و سیاسی برای کهگیلویه و بویراحمد

۱۸
۰
شیخوخیت «شیخ پناهی» سرمایه‌ی فرهنگی و سیاسی برای کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛ قریب به یک دهه است که حجت الاسلام پناهی در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد حضور فعال و موثری دارد. همزمان در چندین حوزه در بالاترین سطح فعال بوده است؛ در عرصه فرهنگی و فعالیت‌های مذهبی از ابتدای ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان مشغول به خدمت شدند، در این مسئولیت خطیر علاوه بر موفقیت و سربلندی منشأ خدمات زیادی برای قشر روحانی استان بوده است. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه یکی از مهم‌ترین مراکز فعال در حوزه خدمات رسانی و حمایت از روحانیون است که در طول سال‌های مدیریت شیخ پناهی در سکوت و با تلاش و فعالیت شبانه روزی و با کمترین پرسنل محل مراجعه بخش عظیمی از جامعه بوده است. به گواه مراجعه کنندگان به این مرکز کمتر پیش آمد که یک روحانی به این مرکز مراجعه کرده باشد و جواب نگرفته باشد.
 ابتدای دهه نود بود که شیخ پناهی مدیریت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه یکی از مهم‌ترین نهادها در کشور را بر عهده گرفت. شورایی که در استان تازه تأسیس بود و جز چند شهر بزرگ استان سایر شهرها و نقاط کوچکتر استان فاقد نهاد نماز جمعه بودند. در دوران حضور پناهی این شورا دچار یک تحول اساسی شد و امروز علاوه بر همه‌ی مراکز شهرستان‌های استان کلیه بخش‌های استان نیز از نعمت برگزاری نماز جمعه و حضور یک امام جمعه جوان برخوردار هستند.
 توجه به جوانان اولویت کاری در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بوده است و ائمه جمعه استان از فعالترین نیروهای فرهنگی و سیاسی استان با حفظ روحیه مردمی و دوری از مسائل سیاسی بوده‌اند.
 هر چند بخاطر همین مسئولیت فشارهای زیادی متوجه شیخ پناهی شد و متهم به سوءاستفاده از این جایگاه و فعالیت‌های جناحی گردید اما این اتهامات کاملاً بی پایه و اساس بوده است چرا که قانون هیچ منعی برای فعالیت‌های سیاسی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در نظر نگرفته است و صرفاً این منع نانوشته متوجه ائمه جمعه است که پرهیزشان از ورود به مسائل سیاسی برای حفظ بی طرفی و محل رجوع مردم بودنشان است. 
فعالیت رئیس شورای سیاستگذاری در فعالیت‌های سیاسی هم سطح سایر مدیران و مسئولان استانی است که قانون خود این حق را به آنها داده است که خارج از وقت اداری و بدون سوءاستفاده از امکانات اداری به فعالیت و کار سیاسی بپردازند، چنانکه می دانیم این موضوع در سطح کشور کاملاً حل شده است و حجه الاسلام سید رضا تقوی رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خود از فعالترین اعضای جریان اصولگرایی در کشور بود.
 حجت السلام پناهی با چنین نگاهی فعالیت‌های سیاسی خود را انجام می‌داد و بلا شک یکی از فعالترین و دغدغه دارترین چهره سیاسی اصولگرا در 4 سال اخیر و حتی بیش از آن در استان دانست.
 پادرمیانی و ریش سفیدی برای قانع کردن هدایتخواه به ثبت نام در انتخابات دور قبل مجلس شورای اسلامی اوج فعالیت شیخ پناهی بود چنانکه در میان تشتت و اوج اختلافات چهره‌های اصولگرایی و سردرگمی حاکم بر این جریان در روز آخر به گچساران رفت و در آخرین ساعات هدایتخواه را قانع به حضور در فرمانداری و ثبت نام کرد.
 بعد از آن جریان داری پناهی با شدت ادامه پیدا کرد هر چند در این مسیر آماج حملات و تهمت‌های زیادی قرار گرفت ولی هر کسی که کوچکترین شناختی از پناهی دارد به خوبی این نکته را تأیید می‌کند که پناهی هرگز اهل زد و بند و خواستن چیزی برای خود نبود و نیست بلکه برای وی انقلاب، امام، رهبری و جریان انقلابی اولویت اول و آخر هستند.
پناهی در طول این سال‌ها با تاکیدی که بر جریان داری داشته است نگاه انتقادی و انقلابی و منصفانه‌ی خوبی نسبت به تحولات استان داشته است و در هیچ موضوع مهمی که به مردم مربوط بوده سکوت نکرد و در مقابل اکثر اتفاقات استان مواضع نزدیک به خواست اکثریت مردم داشته است.
همیشه سعی داشته است رابطه مناسبی با مدیران داشته باشد اما این رابطه از انتقادات نسبت به کم کاری و کاستی‌ها نکاسته است.
دومین و شاید بزگترین فعالیت سیاسی پناهی به انتخابات ریاست جمهوری دور دوازدهم در سال 1396 بر می‌گردد؛ در آن انتخابات بار سنگین مسئولیت مهم ستاد انتخاباتی آیت الله ابراهیم رئیسی را بر عهده گرفت و در میان سکوت بسیاری از چهره‌های اصولگرا فعالیت شبانه روزی داشت تا در نهایت یکی از باشکوه‌ترین استقبال‌ها از رئیسی را در مرکز استان مدیریت کرد استقبالی که در تاریخ فعالیت‌های انتخاباتی در استان کم سابقه بوده است.
پایان انتخابات اما برای پناهی پایان فعالیت سیاسی نبود و بعد از آن انتخابات نیز کنش گری و فعالیت‌های خود را ادامه داد و این فعالیت همچنان ادامه دارد.
 در حال حاضر نیز جریان اصولگرایی استان کهگیلویه و بویراحمد در یکی از حساس‌ترین دوران تاریخی خود قرار دارد بار دیگر تشتت و اختلاف در این جریان موج می زند و تکلیف گزینه نهایی این جریان برای انتخابات پیش رو در شهرستان‌های بویراحمد و دنا مشخص نیست. گزینه‌هایی که توسط شورا معرفی شد نتوانست شرایط خوبی را پدید بیاورد و اصولگرایان قرار است در میانه همین ماه بار دیگر دور هم جمع شوند تا تدبیری چاره کنند. نقش شیخ پناهی در این گردهمایی و رسیدن به یک تصمیم درست و نهایی نقش مهم و تاریخی خواهد بود. با تجربه‌ای که از دور قبل و انتخابات ریاست جمهوری دارد مناسب‌ترین فرد برای شیخوخیت این جریان درگیر اختلاف درونی و بلاتکلیفی است و نقش آفرینی وی در کنار سایر چهره‌های مورد وثوق و اعتماد جریان می‌تواند به آینده این جریان کمک نماید.
نه فقط اصولگرایان بویراحمد از بلاتکلیفی رنج می‌برند که اصولگرایان گچساران نیز حال و روز خوشی ندارند و در کهکیلویه نیز یک نیروی جریانی حضور ندارد و در این دو حوزه نیز لزوم ورود شخصیت‌های دلسوزی همچون پناهی ضروری به نظر می‌رسد.
 شیخ سال‌ها سابقه حضور در قم مرکز معنوی و فرهنگی کشور را دارد از رزمندگان دفاع مقدس و برادر یکی از شهدای شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد است اندیشه ورزی و شجاعت و دوری از وابستگی از ویژگی‌های برجسته وی در طول این سال‌ها بوده است که مجموع این خصایل سرمایه بزرگی برای استان و بویژه در سال‌های پیش رو است و استان در همه سطوح و جریان اصولگرایی از منظر سیاسی باید این سرمایه را قدر بدانند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ایخا ثبت نام کنه سی مجلس
جوان امروز
Iran, Islamic Republic of
امروز باید به فکر جذب نخبگان و جوانان و نوگرایی بود و از مد افتاده برادر!
جریان انقلابی الان در حال برنامه ریزی و ایجاد اتحاد هست و فکر نکنم بحث شیخوخیت تا الان جواب داده باشه!
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
شیخ پناهی
نماد روحانیت پاکدست ساده زیست معنوی و اخلاقی و بدون تعلق به مادیات
Iran, Islamic Republic of
درسته برخی کارهاش خوبه .
حزب الله
Iran, Islamic Republic of
انشقاق در جریان اصولگرایی را صد برابر کرده
دو عدد رأی هم در بویراحمد ندارد خداوکیلی به نفعش هست دخالت نکند حداقل انسان مومنی است دارد ایمانش برباد می‌رود
خبیر
Iran, Islamic Republic of
ارتباطات گسترده ندارند ، صرفا دارای رابطه با سطوح بالای جریان اصولگرا در استان است با نهادهای مدنی و مردمی موثر هیچ ارتباطی ندارند و.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
روحانیت باید صدیق و سالم باشد
پناهی روحانی خوب سالم و مومنی است که اگر در مسایل سیاسی مداخله نکند ارزنده تر است.
راشد
Iran, Islamic Republic of
واین همه استقبال پرشور ازنماز جمعه دراستان نتیجه تلاشهای صادقانه ایشان است!!!
طاهری
Iran, Islamic Republic of
خطی و باندی ترین نیروی فعال روحانیت استان هست و نیازی به این همه روضه خوانی ندارد . خواجه حافظ شیرازی هم می داند . حیف از قلم که هم جور می نویسد .
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ورود ایشان به نفع یک جناح خاص کاملا به ضرر آن جناح تمام شد .
محمودی
Iran, Islamic Republic of
شیخ صفدر پناهی .خلقی پور .دانشی .حسینی .. چون میدونن هدایت خواه هم رای نمیاره میخوان خودشون برای سالها ایند حفظ کنند.وگرنه هر ادم عقلی که فقط یک زره سیاست بلد باشه میدونن که هدایت خواه دیگه به تاریخ پیوست
اصولگرای جوان
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا" شیخ پناهی در جریان اصولگرایی ورود پیدا نکند به نفع اصولگراهاست
Iran, Islamic Republic of
ایشون یه مدت غایب بودن کسی سراغشونو نگرفت خودشون مقاله زدن واز خود تمجید کردن!!!!
Iran, Islamic Republic of
باز بوی جلسات انحصاری میاد میخوان مردمو تو دام بندازن
Iran, Islamic Republic of
حاضر بود بخاطر پیشوا امثال اکبری تبار در انتخابات شورا رأی بیاره و بیشترین تلاش رو براش کرد و حاضر بود . اما حاج دهراب پور در انتخابات شورا رای نیاورد .
ب در تشکیل هییت ریسسه شورا و تعیین شهردار در سال 96را کردند .
حاضر شدند هر کسی شهردار و رئیس شورا بشه الی حاج دهراب پور .
بیشترین عامل انشقاق در جربان اصولگرایی و اختلاف
بیشترین تلاش را جهت فاصله انداختن هدایت خواه با حاج دهراب پور را داشتند .
ارزش امثال پیشوا را بیشتر از حاج دهراب پور میداند .. که آقایان فدایی. جانی پور ، خرامین و خیلی های دیگه از جریان بشوند

به اتفاق مسعود حسینی ، خلقی پور ، چراغ زاده ، پیشوا و چند نفر دیگر جریان اصول گرایی را نه تنها در بویراحمد بلکه در استان.
در یک کلام 50عدد رای ندارد اما متأسفانه همه تصمیمات را میگیرد .
حق
Iran, Islamic Republic of
از روزی که وارد اصولگراها شده دیگه اصولگراها واقعی حاضر به حضور در جلسات نیستند چون اصولگرای واقعی نیست باعث شده که مردم از اصولگراها فاصله بگیرند این متن که زده شده
حق
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات را نمیزنید با نزدن نظرات. نمیشه
ع 7
Iran, Islamic Republic of
خانه به خانه برای هدایتخواه می گشت و رای جمع میکرد چون به عنوان ريیس شورای سیاستگذاری نماز جمعه رییس ستاد رییسی بود آقای پناهی شیخ اصولگراها باید باشد.شیخوخیت وقتی معنا دارد که ایشون بی طرف باشند و حکم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1