کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

شورای تأمین کهگیلویه و بویراحمد عقب نشینی نکند / اخراج نیروهای فله‌ای مطالبه عمومی مردم است / فرصت برابر جذب نیرو حق همه است

1 آبان 1398 ساعت 1:23

شورای تأمین استان کهگیلویه و بویراحمد و دستگاه‌های متولی امر تا تعیین و تکلیف نهایی نیروهای فله‌ای و بدون ضابطه تمام ادارات استان، تلاش نماید و با تجمع تعدادی از موضع عدالت محور خود، عقب نشینی نکند.


برخورد با نیروهایی که فله‌ای و بدون ضابطه وارد دستگاه‌های دولتی شده بودند، مطالبه عمومی مردم و جوانان تحصیل کرده استان کهگیلویه و بویراحمد بود. امروز با تصمیم قانونی و شجاعانه شورای تأمین استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان بازرسی نیروهایی که با سفارش سیاسیون و بدون آزمون و رعایت ضوابط قانونی در دانشگاه علوم پزشکی استان به کار گرفته شده بودند، اخراج شدند تا بر اساس قانون و برگزاری آزمون نیروهای مورد نیاز دانشگاه استخدام شوند. این اقدام شورای تأمین استان کهگیلویه و بویراحمد موجی از اعتماد و امید را در بین مردم و جوانان دانشگاهی ایجاد کرد. چرا که ایجاد فرصت برابر برای همه جهت استخدام در نهادهای دولتی خواست نظام اسلامی ایران و مطالبه عمومی مردم که در واقع صاحب اصلی این مملکت هستند، می‌باشد.
به گزارش کبنا، بعد از تصمیم شورای تأمین استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان بازرسی استان مبنی بر اخراج نیروهای فله‌ای و بدون ضابطه بیمارستان‌های استان، نیروهای اخراج شده در حیاط بیمارستان شهید جلیل یاسوج تجمع کردند و خواستار برگشت به کار شدند. این نیروها با حضور سید وحید موسویان معاون دادستان مرکز استان، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بویراحمد، رئیس بیمارستان شهید جلیل و برخی از مسئولان نظارتی و مربوطه تجمع کردند.
این نیروها حرف‌های زیادی هم برای گفتن داشتند، در حالی که آنها معتقد بودند که در حقشان اجحاف شده است و خواستار بازگشت به کار بودند، جاودان سیرت رئیس دانشگاه شهید جلیل گفت: دانشگاه علوم پزشکی تمام حق و حقوق شماها را پرداخت می‌کند.
تجمع کنندگان ضمن بیان مشکلات مالی و شخصی خودشان، اعلام می‌کردند که همه ما زن و فرزند داریم و حالا که بیکار شدیم، مشکلات زیادی به سراغ ما می‌آید.
یکی از افراد اخراج شده خطاب به سید وحید موسویان معاون دادستان یاسوج گفت: اگر دانشگاه تصمیم به اخراج نیروها داشته است چرا نیروهای شرکتی که در ستاد دانشگاه مشغول بکار هستند، به کار خود ادامه دهند، اما ما باید اخراج شویم. اگر مسئولین دانشگاه دنبال عدالت هستند می‌بایست با همه نیروها به یک شکل برخورد شود.
بعضی از این افراد بیان می‌کردند: چرا بعد از یک سال به ما اعلام کردند که شماها باید اخراج شود. الان فرصت شغلی مثل سابق نداریم. تکلیف ما چیست؟ ما چه گناهی کردیم.
 یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره بیان کرد: حکم اخراج نیروها از مرداد ماه امسال صادر شده بود که طی این مدت تلاش کردیم با رایزنی مانع از اخراج آنان شویم. آخرین مهلت برای اخراج نیروها پایان مهرماه بود که تلاش ما به نتیجه نرسید اما حق و حقوق این نیروها با تأیید بیمارستان بزودی بحساب بیمارستان واریز خواهد شد تا پرداخت شود و در آزمون تلاش خواهیم کرد به آنان کمک شوند چرا که ما بیشتر از همه ناراحت هستیم.
وی در ادامه به نیروهای دو بیمارستان دیگر اشاره کرد، گفت: بیمارستان باشت هنوز جذب نکرده است و بیمارستان بی بی حکیمه ۴ نیرو جذب کرده است.
گفته می‌شود: بعد از تجمع این نیروها جلساتی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیران دانشگاه علوم پزشکی، نمایندگان نیروهای اخراجی و چند تن از مدیران و مسئولان دستگاه‌های مربوطه به منظور تعیین و تکلیف نیروهای اخراج شده، گرفته شد.
بنا بر این لازم است که شورای تأمین استان کهگیلویه و بویراحمد و دستگاه‌های متولی امر تا تعیین و تکلیف نهایی نیروهای فله‌ای و بدون ضابطه تمام ادارات استان، تلاش نماید و این مطالبه عمومی، یعنی بکارگیری نیروها بر اساس آزمون و قانون و برخورد قانونی با نیروهای بدون رعایت ضابطه را پاسخ بدهند و با تجمع تعدادی از مواضع عدالت محور خود، عقب نشینی نکند.


کد مطلب: 414136

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/414136/شورای-تأمین-کهگیلویه-بویراحمد-عقب-نشینی-نکند-اخراج-نیروهای-فله-ای-مطالبه-عمومی-مردم-فرصت-برابر-جذب-نیرو-حق-همه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1