کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از وضعیت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

مدیری که دنیا را بهم می‌ریزد، اما بیمارستان میلیاردیش توان پاسخگویی ندارد

17 مهر 1398 ساعت 23:49

آیا پرویز یزدان پناه می‌تواند کشتی طوفان زده دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد را به ساحل آرامش و آبادانی برساند؟


میلیاردها تومان پول بیت المال برای ساخت بیمارستان بزرگ شهید جلیل یاسوج هزینه شد، تا بالاخره بعد از سالها به بهره برداری برسد. بیمارستانی که با صدای ساز و نقاره و در هیاهو با حضور مسئولان ارشد کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد تا بخشی از کار درمان و بهداشت مردم را بر دوش بکشد. اما در واقع آن چیزی که مشاهده می‌شود، این است که بیمارستان شهید جلیل یاسوج نه خدماتی در خور این بیمارستان می‌دهد و نه باری از دوش مردم برداشته است.
بنا بر این گزارش، چند شب پیش وقتی سری به این بیمارستان زدم، دیدم که در این بیمارستان بالغ بر هفتصد میلیون تومان ماهیانه حقوق می‌دهد. وهزینه آب و برق آن میلیونی است. و فقط درطبقه پنج آن چند مریض داخلی عفونی بستری و در اورژانس آن حداکثر هفت مریض بستری است. [عکس در متن موجود است.]
روشنایی فقط در نیمه طبقه پنج دیده می‌شد و بقیه بخش‌های این بیمارستان در خاموش به سر می‌برد.
البته همه ماجرای دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد این نیست. علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سال‌ها است که دچار مسائل حاشیه‌ای شده است و کسی هم تاکنون نیامده که به این وضعیت پایان دهد.
اخیراً «حجت الاسلام سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از انتخاب تعدادی از رؤسای دانشگاه علوم پزشکی خبر داد. وی گفت: در جلسه 33 کمیته تعیین رؤسای دانشگاه‌ها که روز یکشنبه 24 شهریور ماه جاری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد؛ رؤسای 3 دانشگاه علوم پزشکی انتخاب شدند. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بر اساس رأی اعضای کمیته، دکتر حسین کریم به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز، دکتر ارسلان سالاری به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دکتر محمدرضا نیکبخت به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان انتخاب شدند.» این در حالی است که حکم سرپرستی یزدان پناه دو ما زودتر از نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان زده شد.
غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت که در کار عجیبی بر MRI گچساران قفل زد و بازتاب گسترده‌ای این کار تاجگردون داشت. او بعداًها، بعد از اینکه حواشی زیادی به وجود آمد در اینستاگرامش نوشت: «مدیر خوب اونه که وقتی ازش انتقاد کنی بپذیره. نه اینکه قفل زدیم رو کار اشتباهش دنیا را بهم بریزه.» این سخن تاجگردون مستقیم مسئولان علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد را نشانه رفته بود.
غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا که تلاش‌های زیادی برای پروژه بیمارستان سی سخت انجام داد، در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه شرکت نکرد و رسانه‌ها این را بی ربط با نارضایتی زارعی از پرویز یزدان پناه نداستند.
هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ هم نمره صفر را برای مدیریت علوم پزشکی گذاشت و گفت: علوم پزشکی خودش مریض است و چگونه می‌توان بیماران را درمان کند. [نقل مضمون]
یزدان پناه نیز نتوانست با نیروهایی که بدون ضابطه وارد دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد شدند، برخورد قانونی داشته باشد.
انتصابات اخیر یزدان پناه هم خیلی حساب شده نبود، انتصابات او در معاونت فرهنگی دانشجویی، معاونت بهداشتی و معاونت توسعه منابع انسانی هم چندان دقیق نبوده است.
یکی از شهروندان یاسوجی در تماس با کبنا می‌گوید: آشغالی به گوش فرزندم رفته بود که او را به بیمارستان بزرگ شهید جلیل بردم که پرستاران و کادر آن بیمارستان قادر نبودند این آشغال را از گوش فرزندم در بیاروند. همچنین او را به بیمارستان امام سجاد (ع) بردم. آنجا هم نتوانستند.
با این شرایط، باید ببینم که آیا پرویز یزدان پناه می‌تواند کشتی طوفان زده دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد را به ساحل آرامش و آبادانی برساند؟
 


کد مطلب: 413753

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/413753/مدیری-دنیا-بهم-می-ریزد-اما-بیمارستان-میلیاردیش-توان-پاسخگویی-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1