تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : ۴۱۲۹۳۵
یادداشتی از محسن ارسلانی؛

قتل عام درختان کهنسال بلوط و بنه در مسیر یاسوج-سی‌سخت با مجوز شورای‌عالی‌جنگل!

۵
۰
قتل عام درختان کهنسال بلوط و بنه در مسیر یاسوج-سی‌سخت با مجوز شورای‌عالی‌جنگل!
کبنا ؛یادداشتی از محسن ارسلانی؛ به بهانه‌ی تعریض جاده آسفالته‌ی یاسوج_سی سخت، یکی از بزرگترین رویشگاه‌های بلوط دانه‌زاد زاگرس در یاسوج توسط ماشین‌آلات راه‌سازی در حال تخریب است.
متاسفانه علیرغم مخالفت اداره کل منابع طبیعی یاسوج با تبدیل این جاده به بزرگراه، شورای‌عالی‌جنگل مجوزهای لازم را برای تعریض این جاده و نابودی درختان چند صدساله بلوط و بنه را صادر کرده است!
با توجه به این که این جاده از یک منطقه با پوشش متراکم بلوط و بنه می‌گذرد حجم تخریب درختان بسیار بالاست. علاوه بر این با توجه به سازند لغزشی و شیب بسیار تند این منطقه، حجم تخریب این رویشگاه بواسطه لغزش‌های دامنه‌ای بسیار افزایش خواهد یافت.
با توجه به جمعیت به نسبت کم سی‌سخت و تردد اندک در این مسیر، دو بانده کردن این جاده که تاکنون منجر به نابودی هزاران اصله درخت بلوط کهنسال شده است جای تعجب فراوان دارد.
منطقه‌ی سی‌سخت بواسطه‌ی واقع شدن در دامنه‌های دنا یکی از مناطق بکر زاگرس با پوشش گیاهی و جانوری غنی می‌باشد که تعریض جاده‌ی مذکور علاوه بر نابودی درختان بلوط منجر به تخریب این منطقه به بهانه‌های گردشگری خواهد شد.
ابتدا باید شورای‌عالی‌جنگل هر چه زودتر با لغو مجوز تعریض این جاده پروژه راه‌سازی را متوقف کند و به افکار عمومی پاسخ دهد که بر چه اساسی چنین مجوزی را برخلاف نظر اداره کل منابع طبیعی یاسوج و عدم توجه به وضعیت منابع طبیعی منطقه صادر کرده است؟!
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
احتمالا شما از این محور عبور نمی کنید، که صحبت از تردد کم رانده اید، ثانیا جان مردم عزیزتر است یا جنگل، قطعا این تصمیم عاقلانه بوده است.
اگرچه انبوه جنگل هر ساله توسط افراد سودجو، برای تبدیل به مزارع کشاورزی و تجاری و مسکونی در حال تحلیل بود و کسی مدافع نبود.
Iran, Islamic Republic of
اقای ارسلانی چرا به این بزرگی رامی گویی هراران درخت کجابود واقعلامتاسفم مگه مردم روستای ده برافتاب وسی سخت نبایدتوسعه پیداکنند مگه حقشان جاده خوب نیستند .......خواهش می کنم برای شهرخودتت نظربده اقای محترم
Iran, Islamic Republic of
شما در چه مقامی هستید که اینجوری باید نباید میکنید دو بانده کردن جاده سی سخت مهمترین نیاز توسعه سی سخت میباشد.شما چه دشمنی با سی سخت دارید که اینطوری سنگ اندازی میکنید .
هموطن
Sweden
آقای ارسلانی میشه بفرمایی وقتی که آتش سوزی جنگل بلوط هست کی به کمک مردم برای خاموش کردن میاد دوما این همه آفت که جنگلهای حوزه زاگرس را فرا گرفته چرا برای از بین بردن آفتهای جنگلهای زاگرس اقدام نمیکنید
حالا گیر داده اید به چند اصله درخت بلوط که برای تعریض و چهاربانده کردن جاده سیسخت ده برآفتاب یاسوج قطع شده که آمار را چند صد یا هزار اصله اعلام کرده اید
حتما میدانید که زیرساخت توسعه هر شهر جاده است . آن هم برای شهری که قطب گردشگری استان و کشور است
توصیه میکنم با ارسال متنی به خبرگذاری مربوطه از مردم فهیم سیسخت بابت نگارش خود عذرخواهی کنید
در طول تاریخ منطقه ای اثبات شده که دشمنان نتوانستند به سیسخت ضربه بزنند و هر توطئه ای که برای سیسخت گرفته شده به خودشان برگشت شده
Iran, Islamic Republic of
تاکورشودهرآن که نتوان دید حست درختان بلوط رابخوریدکه درجاده سیسخت قطع شده تادق مرگ شوید .
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1