تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۱
کد مطلب : ۴۱۲۷۶۳
یادداشتی از غلامعباس امیدوار؛

ذوق زدگی مدیریت دانشگاه یاسوج و چگونگی کسب رتبه دوم دانشگاه‌های ایران؟!

۷۰
۴
ذوق زدگی مدیریت دانشگاه یاسوج و چگونگی کسب رتبه دوم دانشگاه‌های ایران؟!
کبنا ؛یادداشتی از غلامعباس امیدوار؛ این روزها خبر «دانشگاه یاسوج دومین دانشگاه برتر کشور شد» و «افتخاری دیگر برای کشور و استان» به صورت هماهنگ از سوی رئیس دانشگاه یاسوج در پایگاه‌های خبری استان انتشار یافته است که موجب تعجب خواص علمی و شاید موجب باور و مسرت برخی عوام شده باشد. [لینک خبر]
در خصوص کسب این رتبه و انعکاس گسترده آن توسط مدیریت دانشگاه یاسوج نکاتی چند قابل ذکر است که مبنای آن متن مصاحبه تنظیم شده برای رسانه‌ها از سوی رئیس دانشگاه یاسوج خواهد بود و فعلاً از سایر موارد و مسائل دیگر پرهیز خواهد شد؛
     1)رتبه بندی ذکر شده از سوی دکتر عریان، رتبه بندی تایمز معرفی شده که این مؤسسه نیز یکی از شمار کثیر مؤسسات خصوصی رتبه بندی دانشگاه‌ها در دنیا است. مؤسسه تایمز در کنار «رتبه‌بندی شانگهای»، «رتبه بندی QS»، «رتبه‌بندی وبومتریک»، «رتبه بندی URAP»، «رتبه بندی لایدن»، «رتبه بندی سایمگو» و... نیز به رتبه بندی خاص خود می‌پردازد. از سوی این مؤسسات هر ساله آمارهای متفاوت بین‌المللی از جایگاه جهانی دانشگاه‌های ایران مطرح می‌شود. آمارهایی که گاهی ضد و نقیض و تعجب‌آور هستند! برخی اوضاع دانشگاه‌های کشور را بسیار خوب توصیف می‌کنند و برخی حتی رتبه‌ای پایین‌تر از دانشگاه‌های عربستان برای دانشگاه‌های ایران ذکر می‌کنند. دکتر عریان خوب می‌داند که این مؤسسات آمارهای متفاوت و ضد و نقیضی ارائه می‌دهند و رتبه دانشگاه‌های ایران در این رنکینگ‌ها ثابت نیست؛ به عنوان مثال در یک رنکینگ رتبه دانشگاه صنعتی شریف زیر 400 و در رنکینگی دیگر بالای 600 است.
    2)همین که در رتبه بندی این مؤسسه (تایمز)، دانشگاه‌های کوچک نوشیروانی بابل و یاسوج (از میانگین جوانب؛ وابستگی و استناد، نسبت تعداد اعضای هیات علمی به دانشجو، امکانات، جمعیت فارغ التحصیلان، میزان ارتباط با صنعت و ...)، برترین دانشگاه‌های ایران شده‌اند، اعتبار این رتبه بندی را در ذهن مخاطب به شدت تقلیل می‌دهد و گاهی نیز موجب تمسخر می‌شود و در کامنت های انتشار یافته در ذیل خبر دکتر عریان قابل روئیت است. برای مخاطب جای سؤال است که دانشگاه‌های مادر کشور (شریف، امیرکبیر، شهید بهشتی، تهران، شیراز و ...) که از منظر همان شاخص‌های اعلامی از سوی دکتر عریان (که مبنای رتبه بندی مؤسسه تایمز بوده)، دارای جایگاه بالایی در ایران هستند، چگونه نتوانسته‌اند در حد دانشگاه نوشیروانی بابل و یاسوج ظاهر شوند؟
     3) بخش اعظم اظهارات دکتر عریان به توضیح درباره عملکرد رتبه بندی مؤسسه تایمز است و گویی تلاش دارد به مخاطب اثبات کند و بفهماند که رتبه بندی تایمز معتبر و متقن است؛ که این خود موجب تشکیک در وجاهت ارزش رتبه بندی موسسه تایمز است و ذهن مخاطب از اینکه دانشگاه نوشیروانی و یاسوج از دانشگاه شریف، امیرکبیر، شیراز و ... برتر است، اقناع نشده و این نظام رتبه بندی را موجه نمی‌داند. به سادگی اگر میزان اعتبار این رتبه بندی در میان دانشجویان و کارکنان دانشگاه یاسوج به نظرسنجی گذاشته شود، از منظر آنها اعتبار و عیار رتبه بندی تایمز نمی‌تواند موجه باشد و آنها رتبه‌ای دیگر به دانشگاه خود خواهند داد و امتحان این مسئله بسیار آسان است.
    4)رئیس دانشگاه یاسوج، شاخص‌های عملکردی رتبه بندی موسسه تایمز را در 5 حوزه آموزش (محیط یادگیری)، تحقیق (حجم، درآمد و شهرت)، استنادها (تأثیر تحقیق)، چشم انداز بین المللی (کارکنان، دانشجویان و تحقیقات) و درآمد صنعت (انتقال دانش) ذکر کرده که برای جامعه علمی و مردم جای ابهام و سؤال است که دانشگاه یاسوج در کدامیک از این شاخص‌ها برتر است؟ در همه ادوار، محیط یادگیری دانشگاه یاسوج غرق در حواشی سیاسی و انتخاباتی و حتی طایفه‌ای بوده و محیطی علمی نبوده، تحقیقات این دانشگاه کجا توانسته است به کسب درآمد برای دانشگاه و ایجاد شهرت علمی- اقتصادی منجر شود؟، چشم انداز بین المللی دانشگاه یاسوج در کسب دانشجویان خارجی و ... کجاست؟، انتقال دانش و ارتباط با صنعت و کشاورزی استان کجای کار دانشگاه یاسوج کارکرد خارجی داشته و توانسته به صنعت فلاکت زده این سرزمین رونقی دهد؟
    5)در این شاخص‌ها، تنها «استنادها» می‌ماند و این مؤسسات صرفاً بر اساس شاخص استناد (مقالات) رتبه بندی می‌کنند؛ این مؤسسات خصوصی در خارج از ایران استقرار دارند و اطلاع چندانی از وضعیت دانشگاه‌ها ندارند و اگرچه اعلام می‌کنند که بر اساس شاخص‌های چندگانه به رتبه بندی دانشگاه‌ها می‌پردازند، ولی در عمل صرفاً یک شاخص (میزان انتشار مقالات) ملاک خواهد بود که این در جای خود آسیب‌هایی دارد که به زودی در نوشتاری دیگر در خصوص «paper زدگی محض و سیاست مدیریت دانشگاه یاسوج» در این باب پرداخته خواهد شد.
    6)با کسب این رتبه نه چندان معتبر، دکتر عریان، دانشگاه یاسوج را دارای جامعیت رشته‌ای و ظرفیت و توانایی حل مشکلات استان و استان‌های همجوار دانسته و گویی باور کرده که چنین کارنامه و پتانسیلی را دانشگاه تحت مدیریتش دارد. این دانشگاه را به عنوان حلال مشکلات معرفی می‌کند و آن را در خدمت رفع مشکلات استان و حتی کشور می‌داند. به واقع آیا با مقاله نویسی در ژورنال‌های خارجی بدون خروجی عینی و مؤثر در جامعه می‌توان به حل مشکلات استان رسید؟ تاکنون این دانشگاه توانسته کدام آسیب اجتماعی (در سطح شهرستان و استان)، معضل صنعتی و یا تولید مواد شیمیایی و صنعتی و ... را چاره کند؟ نتایج کدام تحقیقات این دانشگاه در حوزه انسانی یا محیط طبیعی و یا کشاورزی انتشار یافته و توانسته اثرگذار باشد؟ گویی رویکرد دانشگاه یاسوج موفقیت را صرفاً مقاله نویسی دانسته و بر این باور است که با پشت میز نشستن و تلاش برای ایمپکت فاکتور بالاتر، به توسعه منجر خواهد شد. (سرگذشت این قصه طولانی و آسیب جدی سیاست حاکم بر دانشگاه یاسوج به زودی در یادداشت‌هایی تشریح خواهد شد)
     7) ریاست دانشگاه یاسوج خود بهتر از مخاطبان رسانه‌ها از ارزش این رتبه بندی‌ها و عدم وجود چهار شاخص دیگر (که خود بیان کرده) واقف بوده و نباید با عوام زدگی، مخاطب را ساده بینگارد، بلکه باید با توجه به رسالت دانشگاهی خود، تلاش کند سطح آگاهی مردم را بالا ببرد و با یک رتبه بندی غیر جامع، دانشگاه یاسوج را جامع حل مشکلات معرفی نکند.
     8) به هر حال قطعاً همه از موفقیت دانشگاه یاسوج خوشحال خواهند شد و قصد تحقیر و یا دست کم گرفتن ظرفیت‌های آن نیست؛ بلکه باید به بوته نقد کشیده شود تا عیوب اصلاح شده و با آمارهای نامعتبر برخی مؤسسات، توهم موفقیت ایجاد نشود و مدیران دانشگاه به ضعف‌های مدیریتی خود واقف شوند. در غیر این صورت دانشگاه همچنان در عدم کارآیی و کارکرد عینی برای جامعه می‌ماند و به تحقیقات کاغذی و انتشار مقالات خارجی روی می‌آورد. چاپ این مقالات به زبان انگلیسی جز کسب رتبه واهیِ کاغذی برای دانشگاه، کارکرد دیگری ندارد و به علت عدم تسلط بر زبان انگلیسی، دستگاه‌های ذیربط از نتایج آنها بهره نمی‌برند و صرفاً گاهی از نتایج تحقیقات فارسی استفاده می‌نمایند. (این دستگاه‌ها از نتایج تحقیقات به زبان فارسی به ندرت استفاده می‌کنند، انتشار این تحقیقات به زبان‌های خارجی دیگر بماند!) به عنوان مثال مقالات زیادی در ژورنال‌های خارجی در حوزه کشاورزی، شیمی، محیط زیست و ... از سوی دانشگاه یاسوج به زبان انگلیسی به چاپ می‌رسد و این در حالی است که هیچ سودی به حال جامعه ما ندارد و دستگاه‌های ذیربط اصلاً از آنها اطلاعی ندارند و قادر به استفاده از آنها نیستند. (کیفیت این مقالات و ... بماند)
    9) دانشگاه یاسوج رویه ای دارد که در زمان دکتر عریان تقویت شده که حتی فارغ‌التحصیلان خود را به عضویت هیات علمی قبول ندارد. آیا بقیه دانشگاه‌های کشور بهایی به مدرک دکتری این دانشگاه خواهند داد؟ این از عجایب است که خود را قبول نداشته باشی و ادعا کنی که از برترین دانشگاه‌ها کشور هستی!
با این توصیفات، آیا دانشگاه یاسوج می‌تواند از برترین دانشگاه‌های کشور قلمداد شود؟ البته اگر مبنا مقاله نویسی، فرار دادن استعداهای استان و بی توجهی به آنها، استخدام بی ضابطه و ... باشد، دانشگاه یاسوج در رنکینگ‌های دانشگاهی، حائز رتبه‌های برتر و تک رقمی خواهد شد...! (همچنان که شده است)
 
---------------------------------------------------------------------------
پی نوشت؛
پیش‌تر از این قرار بود در مطالبی دانشگاه یاسوج نقد شود که به دلایلی به تأخیر افتاد تا اینکه اعلام ذوق زده کسب رتبه این دانشگاه از سوی مدیریت این دانشگاه، موجب شد که ضرورت پرداختن به مسائل آن جدی‌تر شود و همچنان که قبلاً گفته شد، به زودی در یادداشت‌های تحت عناوین «دانشگاه یاسوج؛ دانشگاه کاغذی»، «دانشگاه یاسوج؛ دانشگاه مجردی»، «حاکمیت مقاله نویسان بی عمل در دانشگاه یاسوج» و ... به آن پرداخته خواهد شد.
تأکید می‌شود این مطالب و نقدها هیچ گونه ارتباطی با دعواهای سیاسی برخی نمایندگان با مدیریت محترم دانشگاه یاسوج ندارد و نباید منشأ سوءاستفاده آنها قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مخاطب
Iran, Islamic Republic of
امان از عوام زدگي جناب كبنا.اين سالها ذوق زدگي و از آب گل آلود محروميت و عوام زدگي در اين استان ماهي هاي چاق و خبري گرفتن متاسفانه رونق شديدي گرفته است. چند صباحي نيز اينچنين و آنچنان هاي اينهاست بي شك به كمك رسانه هاي ضعيف ما و بعد آقايان ظاهرن دلخون و دلسوز به ديار خود باز ميگردند و استان ميماند و حجم عظيمي از مشكلات و محروميت هاى مردم. و البته نقد اصلي به ما مردم استان وارد است كه اين دور باطل را ما مردم ساخته ايم و سالهاست نه تنها رو به جلو حركت نميكنيم بلكه رو به عقب و چشم به دهان ديگراني دوخته ايم كه به ما بباورانند اري شما خوبيد البته به كمك ما.
Iran, Islamic Republic of
مخاطب جان
رئیس دانشگاه یاسوج مردم را کرده و عوام زدگی میکنه
خب نویسینده این مقاله کجاش رو بد میگه؟؟؟؟
میگه باید نقد کرد تا اصلاح بشه و ذوق زده نشن الکی
حمید
Germany
والا آدم محال است شاخ دربیارد ولی من با شنیدن این رتبه برای دانشگاه یاسوج شاخ در نیاوردم ولی احساس کردم شاخی در مغزم فرو رفته
Iran, Islamic Republic of
ایشالله که تو مغزت بمونه شاید دیدگانت بینا بشن و واقعیت ها رو ببینید
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز شاخ درنیارید برید لطفا یکم تحقیق کنید ببینید بچه هایی که لیسانس این دانشگاه خوندن ارشد کجاها قبول شدن دکتری کدوم کشور ها بورس شدن،کانادا و آلمان و...فک نکنم کم باشن
طبیب
Russian Federation
جناب آقای دکتر عریان و دوستان خودت میدانی که اینها فایده نداره. باید زودتر بری. ما سرویس اتوبوس نداریم. همش تهرانی . حق کارمند رو ندادی. برو بابا دلت خوشه
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
بدبخت به کارکنان بدبخت که بطور کلی فراموش شده اند و هیچگونه توجهی در زمینه های رفاهی به آنها نمیشود.
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
بدبخت به کارکنان بدبخت که بطور کلی فراموش شده اند و هیچگونه توجهی در زمینه های رفاهی به آنها نمیشود.
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
برادر جنابعالی یه نفر بیشتر نیستی چرا اسمت شده دانشگاه ....واقعا جای تعجب داره
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
برادر جنابعالی یه نفر بیشتر نیستی چرا اسمت شده دانشگاه ....واقعا جای تعجب داره
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
زنده باشید جناب آقای امیدوار بجا بود تشکر می شود از شما برادر ارزشمند
رحمان حسین زادا
Iran, Islamic Republic of
برادر با توجه به پی نوشت،شما فقط در فکر این بودید که یه جوری دانشگاه مورد حمله قرار بدید که احتمالا جایی حالتون گرفته شد و مغرضانه مطلب می نویسید
Romania
بله حالش گرفته شده اساسی هم گرفته شده
رضا
Iran, Islamic Republic of
در یه جمله خدمتت عرض کنم برادر:((هرچه لر ایگو و داغ دل ایگو))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزبدون توجه به صحت وسقم قضیه تخریب وحسادت از تک تک جملاتت هویداست اگر اعتبار این نظرسنجی دارای خدشه هم باشد اینقدرعصبانیت شما سرچشه ازجای دیگری دارد.موفق باشید
هدایت
Iran, Islamic Republic of
احسن بر شما
سعید
Iran, Islamic Republic of
آقای امیدوار به لطف و حمایت خداوند در سال 97 شاهد موفقیت های بیشمار دانشگاه یاسوج بوده ایم از جمله کسب رتبه 10 طبق رتبه بندی ISC و همچنین در رتبه بندی موضوعی 2019شانگهای ( (GRASکه بیش از 4000دانشگاه در آن مورد ارزیابی قرار میگیرند دانشگاه یاسوج توانست رتبه 300 تا 500 را در دو موضوع یا رشته کسب کنند آیا حضرتعالی این دو موسسه را نیز قبول ندارید؟ کارنامه درخشان دکترعریان در طی سی سال خدمت صادقانه و این بازه زمانی در دانشگاه یاسوج بر همگان مشخص است و نیاز به هیچ گونه توضیح اضافی نمی باشد منتهی محض اطلاع خوب است بدانید دکتر عریان یک و سال و نیم بیشتر نیست که به مدیریت دانشگاه یاسوج منصوب شدند و در این مدت وقت زیادی را صرف اصلاح پاره ای مشکلات به جا مانده از قبل نمودند و در کنار اصلاح مشکلات به جا مانده سال گذشته همینکه توانست در طی این مدت کوتاه دانشگاه یاسوج را از انزوا نجات دهند و در زمینه طرح های پزوهشی با دستگاه های مختلف به منظور ارتباط با صنعت و رونق تولید به رشد 300درصدی ،درزمینه انعقاد انتفاهم ها به رشد400درصدی برسند آن هم در یک بازه زمانی کوتاه خود نشان از توان مدیریتی ایشان دارند، ایجاد ((دبیرخانه دائمی توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج ))خود گویای همه چیز می باشد، خرید 7 هکتار زمین زارعی به منظور ایجاد ایستگاه تحقیقاتی جهت دانشگاه برای اولین بار وموارد بیشمار دیگرطی یک سال گذشته که عیان است و حضرتعالی از آن بی اطلاع هستید، دانشگاه یاسوج دارای چند دانشمند بین المللی می باشد که جزء یک درصد محققین پر استناد و تاثیر گذار دنیا شناخته شدند،در زمینه آموزش نیز نظم و ارتقای کیفیت آموزشی کاملا مشخص است و دانشجویان حاضر می توانند خود گواه این مورد باشند ، ارزیابی موسسه تایمز به این صورت می باشد که رشد دانشگاه را با توجه به پتانسیل های منطقه ای و کمبودها، محرومیت ها موجود آن دانشگاه محاسبه می کنند و دانشگاه شریف یا امیرکبیر که در پایتخت کشور قرار دارند و قدمتشان از شهر یاسوج بیشتر است و دانشگاه یاسوج که در استانی محروم قرار دارد قابل قیاس نیستند و اگر بخواهند با ارزیابی حضرتعالی و یک ارزیابی جهان سومی رتبه بندی گردند واقعاً یک ارزیابی ناعادلانه و غیر منطقی می باشد، دانشگاه یاسوج در سال 79 رسماً دانشگاه اعلام شده که با توجه به قدمت کمتر از دو دهه دانشگاهی و بار علمی حال حاضر آن لیاقت قرار گرفتن در صدر رتبه بندی را دارد ، نویسنده محترم این یادداشت با نظرات غیر کارشناسی موسسه تایمز را که یک موسسه معتبر بین المللی و مورد تایید مجامع علمی دنیا می باشد زیر سوال برده شاید نیاز باشد که این موسسه ایشان را جهت ارزیابی دانشگاه ها دعوت کنند، متاسفانه مردم ایران لیاقت و شایستگی مدیران موفق و سالم را ندارند و اگر جایی مدیری موفق و سالم مشاهده کنند عده ای که دستشان از منافع شخصی کوتاه شده به تخریب آن می پردازند و نتیجه اینست که می بینیم روز به روز به جای پیشرفت شاهد بیشتر شدن مشکلات می باشیم .اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک...
Romania
احسنت بر شما استاد گرانقدر
Iran, Islamic Republic of
توهم عریان ....
محمد
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود هر آنکه نتواند دید...
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
آقای امیدوار شما اگه واقعا دغدغه پیشرفت شهر و استانتون را دارید پس چرا از این موفقیت اینقد ناراحتید .ببخشید مقالتون بیشتر نشون میده که انگارغرض شخصی با دکترعریان دارید نظر من خواننده اینه ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود هر آنکه نتواند دید..
محمد24
Iran, Islamic Republic of
براد عزیز جناب آقای کمایی چرا به جای تقدیر از یک مدیر غیر بومی که اینقدر برای دانشگاه زحمت کشیده و دانشگاه را از غرقاب بدهکاری ، استخدام های باند بازی و سیاسی‌کاری بیرون آورده و میلیون ها تومان پول با زحمت و رو زدن به این مسئول و آن مسئول وزارت علوم تا توانسته بدهکاری های رئیس اسبق دانشگاه را پرداخت کنند دارید ایشان را تخریب می‌کنید. پس حق و انصافت کجاست.
محمود
Iran, Islamic Republic of
کاش همیشه از استانمان به جای اخبار و اتفاقهای عجیب و غریب در فضای مجازی و اخبار روز چنین خبرهای افتخارآفرینی را بشنویم
محمد24
Iran, Islamic Republic of
شما باید با دید دلسوزانه به این مسائل نکاه کنید.
علی
Iran, Islamic Republic of
کاملا مشخص است که نوسینده غرض شخصی دارند وگرنه هیچ کس موفقیت گوشه ای از وطنش را زیر سوال نمی برد
استاد
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر عریان
سلام
اولا اگر بتوان رتبه ای برای دانشگاه یاسوج متصور شد مربوط به روسای قبل است نه جنابعالی که هنوز عملکردت بیرون نیامده است.
ثانیا اگر قرار بر نقد عملکرد شما باشد که عجیبی داده ای از جمله استفاده نکرده از تمام ظرفیت دانشگاه که قولش را داده بودی و بسنده به ظرفیت بسیار کم کنونی.
گفته بودی که فرا جناحی عمل می کنی که نکردی....
دل خوش به جلسات متعدد با مدیرانی شدی که همه می دانند این مدیران نتوانستند در حوزه تخصصی خود دستاوردی داشته باشند چه رسد به دانشگاه..
اگر اکنون در دانشگاه نظر خواهی ای صورت بگیرد اکثریت قریب به اتفاق اعضای هیأت علمی و کارمندان دست رد به سینه شما خواهند زد و ناراحتند...
قانون را برای عده ای سهل و برای عده زیادی سخت کرده ای...
مباحث فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه / است...
شادی و نشاط کلا در دانشگاه رخت بسته است..
آدم هایی که دستگاه های نظارتی از در دانشگاه بیرون کرده بودند از پنجره جنابعالی در حال ورود هستند...
و نقد های دیگر...
جناب عریان باب کردن مبحث /نه تنها شما را از واقعیات دور نگه می دارد بلکه به آمار دل خوش خواهد کرد...
ایران
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
واقعی و مستند
هیئت علمی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه برخی از دوستانی که کامنت گذاشته اند از منظر جناحی و کشمکش های سیاسی موضع گرفته اند. اما اگر از منظر علمی به قضیه نگاه کنید، این مورد بیشتر به یک شوخی شبیه است. در این چند روزه که خبر رتبه دانشگاه منتشر شده است، همکاران بنده این رتبه را به یکدیگر تبریک می گویند. آقای امیدوار بسیار خوب مساله را تشریح کرده اند. برای اینکه وزن علمی یک دانشگاه را ارزیابی کنید به هیچ موسسه علم سنجی نیاز نیست. فقط کافی است به این چند سوال ساده پاسخ داد:
1- چه چهره های علمی شاخصی در دانشگاه وجود دارند که در سطح ملی یا بین المللی شناخته شده هستند؟ منظور از چهره بودن، پر استناد بودن مقالات خارجی نیست. کافی است به چهره ای در طراز استاد شفیعی کدکنی یا حتی یک چهره شاخص رسانه ای استناد کنید.
2- چه اثر یا آثار علمی در آن دانشگاه خلق شده که مولف آن را در سطح ملی با نام دانشگاه یاسوج می شناسند؟ نه تنها نویسنده ای پیدا نمی کنید، بلکه مترجم یا حتی مصحح توانمندی هم پیدا نخواهید کرد.
3- کدام مساله یا مسائل مبتلابه ملی و یا حداقل استانی را به صورت جدی و نمایان حل کرده است؟ تا جایی که اطلاع دارم حتی گروه شیمی به عنوان گروه پراستناد دانشگاه تاکنون حتی یک کارخانه مواد شیمیایی راه نینداخته است؛ چه برسد به بقیه گروه ها که وضعشان کاملاً مشخص است.
به رغم اینکه همکاران جوان بنده ظرفیت های بسیاری در این زمینه ها دارند، بدبختانه سیاست های اخیر آقای دکتر عریان مبنی بر اعمال فشار بر این گروه از هیئت علمی برای نگارش مقالات و افزایش آمارهای بی معنا، بر وخامت اوضاع افزوده است و نویدبخش هیچ آینده ای نیست. ضمن احترامی که برای خیراندیشی و تلاش های دکتر عریان قائل هستم، نوع نگاه ایشان به نهاد دانشگاه را غلط می دانم. امیدوارم این واکنش ها برای ایشان تلنگری باشد تا به خود بیایند
رضا
Iran, Islamic Republic of
کاش زمان روسای قبلی هم اینقد مردم ما به فکر توسعه استان بودند،حتما دکتر عریان توانش رو دارن که اینهمه شماها ازش انتظار توسعه استان رو دارید،چرا زمان روسای قبلی که فله ای کارمندهای طایفه ای و هیئت علمی بورسیه اضافه میشد همه شماها سکوت کرده بودید ،مساله دیگه اینکه دکتر عریان امام هم باشن نمیتونن تو کمتر از دوسال برای استان صنعت و ...راه اندازی کنن ،لازمه انجام هر کاری در ابتدا آماده کردن زیر ساختهای لازم هستش که دکتر عریان در حال انجام اون هستن ولی حیف که خیلیا لیاقت همچین مدیران خبره ای رو ندارن و لیاقتشون همان مدیرانی هست که فقط دنبال حیف و میل کردن اموال دولت بودن،در خصوص طرح های کلان ملی دانشگاه یاسوج الان دارای 3طرح کلان ملی که جنابعالی در جریان نبودید و موارد دیگر،نکته دیگر اینکه چرا باید دیگر عربان برای نگارش مقاله تاکید کنند ...
رضا
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه یاسوج به نسبت قدمتش و محرومیت استان واقعا از خیلیا از دانشگاه ها جلو زده ،دیگه اینکه شما خودتون خودتون رو قبول ندارید جای سواله..
Iran, Islamic Republic of
خوب شما هم مقاله بنویسید البته اگر می توانید.
هیئت علمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز. ما هم نوشتیم. 53 مقاله داخلی و بین المللی نوشتم و صادقانه اعتراف می کنم که عمرم در این راه تلف شده است. می دانم که از گروه مشاوران ایشان هستید. شما بودید که دکتر عریان را به این ترکستان رهسپار کردید. به جای اتخاذ مواضع بیهوده و بچگانه ای از این دست، در رویکرد خود تجدیدنظر کنید. هر روز که می گذرد همه بیشتر پی می برند که شما درکی از کارکرد نهاد دانشگاه که انسان سازی است ندارید
Iran, Islamic Republic of
شما که درک درستی دارید و اینقد دلسوزید چرا اون زمان که داشتید اینهمه مقاله مینوشتید حواستون به روسای قبلی نبود که الان انتظار دارید دکتر عریان یه شبه اون هم اشتباهات قبلی رو اصلاح کنن و دانشکاهی رو که به تاراج بردن تو زمینه هییت علمی، کارمند و مسایل مالی الان گلستان کنن .شما اگه به وجدانتون بیشتر رجوع کنید مسلما بهتر قضاوت خواهید کرد.اینقد روسای قبلی هییت علمی و کارمند گرفتن که دکتر عریان تا ده سال دیگم هیچ نیرویی نگیره هیچ مشکلی پیش نمیاد .بورسیه ها دارن برمیگردن .فارغ التحصیل هر دانشگاهی هم باشید فعلا مازاد نیرو هست و برعکس آمار دانشجوها داره سال به سال تو کشور کمتر میشه .دکتر عریان لابد دوست ندارن نیرو بگیرن که چند سال دیگه مجبور به تعدیل نیرو بشن مثل دانشگاه آزاد
محمد
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز شما نیاز نیست 53 مقاله بنویسید برای کسب امتیازات و ارتاقاء حکم کارگزینی!!!! شما فقط یک مقاله کاربردی و دارای نتایج و مفید به حال مردم بنویسید!!! داستان 53 مقاله شما مثل همان ضرب المثل معروف"آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی" می باشد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
عزیز مقاله ای که کاربرد نداره چه ارزشی داره...خودتن گول نزنید.مقاله ها هم اکثرا کپی پیست هستن. نوشتن مقاله که کاری نداره
Romania
دانشگاه یاسوج
اگ رتبه دوم کشوره
چرا توی استخدامی ها و اطلاعیه های مرتبط با دانشگاه حتی جز ۲۰ دانشگاه اول کشورم بحسابش نمیارن؟؟
شرط معدل و...

دلتون رو ب این حرف خوش نکنید
فقط کسایی ک مثل ما توی این دانشگاه تحصیل کردنه میدونن چقده شرایطش بجرانیه در همه زمینه ها
ب فکر پیشرفت باشین ولی این حرفا و رتبه هارو نخورین
حسین
Iran, Islamic Republic of
تازه اعلام کردن رتبه دوم شاید شما ده سال پیش آزمون استخدامی دادین،بعدشم تو کشور ما اگه واقعا شایسته سالاری وجود داشت که الان اینهمه نیروی طایفه ای دوره قبل تو دانشگاه وارد نمیشد،پیشرفت هم یعنی همین رتبه گرفتن از یه موسسه معتبر علمی.برای شماها مرغ همسایه غاز است.واقعا آدم شکه میشه از این قضاوتا
صادق
Iran, Islamic Republic of
ولا غیره موسسه تایمز و بقیه موسسیل علمی دنیا بیان یه قرآنی بخرن تا لرل خمو باورشو وابو.حیفم سی ای مردم..
علی
Iran, Islamic Republic of
لیست و رتبه علمی دانشگاههای دولتی
رتبه ۱ دانشگاه تهران دانشگاه دولتی ۵۰۱۱۸
رتبه ۵۴ دانشگاه یاسوج دانشگاه دولتی ۲۱۲۲
رضوی
Iran, Islamic Republic of
رتبه ذانشگاه یاسوج در بین دانشگاههای ایران سال 97
دانشگاه یاسوج رتبه56
ادریس
Iran, Islamic Republic of

رفت روزی به بیشه ای روباه
دید طبلی، کنار ساق درخت
هر زمان شاخه گر برآن می زد
آید ازطبل ضرب وصوتی سخت
او گمان کرد ، صید خوبی یافت
پیکری از خوراک خوش مزه
گفت ،هرکس ضخیم و تو خالی
بی اثر هست و بودنش بی بر
نا مفید و پر از هیاهو نیز
آن وجودی است ارزشش کمتر
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه یاسوج در زمان عریان صرفا مقاله نویسی انگلیسی شده
و فقط این براش مهمه
این مقاله نویسان خصوصا در گروه شیمی حکومت می کنند در دانشگاه و حقوق های بسیار بالایی دریافت می کنند و هیچ سودی برای جامعه ندارند
کسی اینجا راضی نیست
Iran, Islamic Republic of
ایشالله که خدا همه مون رو به راه راست هدایت کنه.
علی
Iran, Islamic Republic of
هر کی تلاش کنه و موفق باشه تو کارش حقشه
Romania
دکتر عریان بهترین رئیس این دانشگاه بوده و هست و تا سالیان دراز رئیس خواهد ماد و کسانی که به هدف تخریب اینها را می نویسند و منافع شون در خطر افتاده و دکتر عریان دست شون را از بخور بخور و اذیت دیگران کوتاه کرده راه به جایی نخواهند برد
کارمند
Romania
بعصی ها که با حاشیه سازی این مطالب را می نویسند راه به جایی نخواهند برد
Romania
بهتر بود خیلی تاکید بر حرفی نمی کردی که مشخص بشه غرض داری
احسان خانمحمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت نویسنده‌ی گرامی
من از سال ۹۲ تا حالا دو مقطع تحصیلی در این دانشگاه بودم، هر چند رگه‌هایی از دغدغه‌مندی در مقاله جناب امیدوار هست، ولی هر جا که نامی از یکی از دانشگا‌ه‌های کشور در سطح جهانی شنیده شد اتفاقا باید شادی سر داد و خوشحال شد، نه اینکه نقاط قوت رو نادیده گرفت و فقط بر ضعف‌ها تاکید کرد.
روشن است که یکی از دلایل اصلی قرار گرفتن نام دانشگاه یاسوج در این رتبه‌بندی، «میزان انتشار مقالات و استناد به آنها» است. همین هم واقعا کم نیست. به نظرم بهتره که زمانی عیبی رو می‌گیم حسنش رو هم بگیم.
همین یک قدم، می‌تونه انگیزه‌ای باشه برای تقویت سایر حوزه‌هایی مثل ارتباط دانشگاه با صنعت و...
در کل، من به‌عنوان یکی از دانشجویان این دانشگاه با شنیدن این خبر، احساس شادی بسیار کردم، حتی با وجود اینکه می‌دانم احتمالا عامل اصلی این موفقیت، بیشتر مربوط به شاخص مقالات است تا سایر شاخص‌ها.
Romania
بهترین رئیس دکتر عریان جلوی بخور بخورها در دانشگاه را گرفتند درو بر ایشان امیدوار کسانی که تحریکت کردند گولت زدند
بویر
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی بود ...‌یه سوال جناب دکتر عریان اگر دانشگاه یاسوج معتبر هست چرا دانشگاههای بزرگ حتی یک فارغالتحصیل یاسوج حتی برای مصاحبه جذب هیات علمی دعوت نمیکنن؟؟؟؟چرا حتی خودتون یکی از فارغ التحصیلان خودتون جذب نکردید؟؟چزا همش دنبال بچه های دانشگاههای بزرگ هستید؟؟ کدوم هیات علمی شما فارغ التحصیل خودتونه؟؟...جناب دکتر عریان شما بهتر میدونید این رتبه ها هیچ ارزشی ندارن، فارغ التحصیل دانشگاه شما با فارغ التحصیل شریف اصلا قابل مقایسه نیست. اساتید شما با اساتید شریف قابل مقایسه نیست. مگه گروه شیمی شما به قولی قویترین گروه شما نیست؟مکافیه یه شخص علمی یکی از مقالات گروه شیمی برداره با یکی از مقالات گروه شیمی شریف مقایسه کنه تفاوت خواهد فهمید.
رضا
Iran, Islamic Republic of
لابد تو زمینه های دیگه ضعیف هستید جذب هییت علمی امتیازای متنوع زیادی میخواد...مثلا همین قضاوتتون ...
Iran, Islamic Republic of
همش داده سازیه
Iran, Islamic Republic of
بشنو و باور نکن!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
یاسیچ
Iran, Islamic Republic of
دکتر عریان هم یاد گرفته
خوب تیم کامنت نویسی راه انداخته
بارک الله
علی
Iran, Islamic Republic of
حتما از تیم شما تخریب کن ها یاد گرفته.مردم دیگه فریب این تخریبهارو نمیخورن الان دیگه عملکرد واقعی هرمسولی مشخصه برای مردم جامعه
Iran, Islamic Republic of
درود بر اعضا هیات علمی که اکثریت برعلیه کبنانیوز به پا خواسته اند. ننگ بر تو باد کبنی دروغ
استادیار دانشگاه یاسوج
Iran, Islamic Republic of
نه جانم
شما از اونایی هستی که عریان منافعشون را تامین کرده
بالای 80درصد هیات علمی و کارکنان، از هر جناحی مخالف عریان هستند
چپ و راست این دفعه همزمان و همراه مخالف عریان هستند
Iran, Islamic Republic of
والا دکتر عریان بیچاره هنوز دارن بدهکاری های قبلی رو میدن ..اگه اینطوری بودن که شما می فرمایید ۳۰ سال سابقه مدیریت نداشتن و خیلی زود مثل بقیه مدیران اینچنینی که شما می فرمایید از صحنه کارای اجرایی و مدیریتی بخاطر سو سابقه کنار گذاشته میشدن ولی میبینید که بخاطر کارنامه درخشانشون ۳۰ ساله مسولیت بهشون میدن
Iran, Islamic Republic of
من موندم دانشگاهی که تراز نمره ریاضی و فیزیک دانشجوی رشته عمران کمتر از 5هست چطور رتبه کسب کرده.یا کیل کمه یا کیال دزه.
صنعتي اميركبير
Iran, Islamic Republic of
سلام.
جاي تعجب دارد كه دانشگاه هاي شريف ، تهران ، اميركبير ، ... با اين حجم از ارتباطات گسترده و موثر با صنايع مختلف و همجنين فارغ التحصيلان نخبه و هيئت علمي هاي برجسته در اين رتبه بندي پشت سر دانشگاه ياسوج قرار گرفته اند !!!
صنعتی امیر کبیر
Iran, Islamic Republic of
لابد معیارای سنجش معیارای متنوع زیادی بوده ،شماها چرا اینقد خودتون رو قبول ندارید این رتبه دانشگاه یاسوج مربوط به نقطه شروعش تا الان بوده خود دکتر عریان هم اینقد متشخص هستن که همون روز اول فرمودن این رتبه مربوط به دیروز و امروز نیست مربوط به ابتدای این دانشگاه تا الان بوده .ولی شما و اقای امیدوار که انگار با شخص ایشون مشکل دارید گیر دادید به رتبه بندی تایمز وگرنه اگه واقعا دلسوز دانشگاه یاسوج بودید خوشحال بودید از این موفقیت چون این سومین باری که تو یه سال گذشته دانشگاه یاسوج رتبه میاره از موسسات مختلف
صادق
Iran, Islamic Republic of
انصافاو به دور از تعصب کامنت های اساتید،دانشجویان و کارکنان دانشگاه رتبه دوم دنیا را با کامنت های یک متن معمولی با مخاطبین عوام مقایسه بفرمایید.غالب کامنتها بدون از ملاحظات اخلاقی و بدون از پشتوانه علمی و منطقی وآمار و اسناد درست و صحیح ایراد شده اند. یکی با دست پاچگی وبسیار نا شکیبا و به دور از ادب و اخلاق ملت شریف را نالایق و بی ارزش در مقابل این مسولین قلمداد کرده (سعید). دیگری جاهلانه و بدون از پشتوانه علمی و دور از منطق و استلال و بدون از استاد به آمار و ارقام و مستندات به دفاع خام از دانشگاه پرداخته.بنده با خواندن متن آقای امیدوار بسیار امیدوار بودم با کامنت های بسیار محترمانه ،علمی،منطقی و مستند ار طرف جامعه علمی و دانشگاهی مواجه شوم و کامنت های بجز تعدادی اندک بقیه جامعه دانشگاهی را در مقابل اذهان عمومی سرافکنده کرد و خیلی ها را در خصوص کسب رتبه دومی این دانشگاه به تامل واداشت و مردد ساخت که آیا این دانشگاه با وجود این افراد با این بار علمی به این رتبه دست یافته است .و از طرفی با توجه به اینکه استاتید محترم در هفته فقط 10 تا 12 ساعت تدریس داشته و مابقی را قاعدتا بایستی به انجام فعالیت های علمی پژوهشی مشغول باشند و ماحصل جهد و کوشش علمی آنها با حقوق و مزایای فراوان و صرف همچنین اعتباراتی خروجی اش همچو کامنت های باشد.بسیار یاس آور است
سجاد
Iran, Islamic Republic of
صادق جان شما انگار کلا اشتباه متوجه شدی که اول متنت نوشتی دانشگاه رتبه دوم دنیا برادر دانشگاه یاسوج رتبه دوم کشوری شدن نه دنیا،ببین اینهمه ایراد از بقیه گرفتی ولی خودت کلا...
رضا
Iran, Islamic Republic of
این کامنت ها رو اون افرادی که شما فکر میکنید ننوشتن چون اونا نه وقتش رو دارن نه بهایی به این تخریب ها میدن و دارن انجام وظیفه میکنن و شاید به نظر خیلیاشون جواب خاموشی... بهترین جوابه .اگه قراره کسی بره زیر سوال آقای امیدواره که اینطوری قضاوت کردن و از نوشتشون مشخصه غرض شخصی دارن.برادر این کارا دیگه از مد افتاده مردم سواد رسانه ای شون خیلی بالا رفته با رشد فضای مجازی و ....شماهم اگه واقعا دلسوز مملکت هستید به جای قرار گرفتن روبه رو و تخریب کردن در کنارشون قرار بگیرید و اگه واقعا ایده مفیدی دارید مطمین باشید استقبال میشه هر جای کشور هم کار کنید
سید ابوالقاسم عوض زاده
Iran, Islamic Republic of
دروود بر مرد قهرمان مبارزه با تام و جری بازی
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوستان لطفا این بحث رو تموم کنید .اگه واقعا تو فکر پیشرفت دانشگاه و شهر و کشورتون هستید.بجای این دشمنی های و تخریب ها به نقد منصفانه و به دور از تعصبات شخصی و سیاسی بپردازید و با هم کار کنید نه علیه هم...
محمد
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از جناب آقای امیدوار و مطالب خیلی زیبایی که در نقد رتبه دوم دانشگاه یاسوج نوشته اند.
بنده هم در تایید نوشتار ایشان عرض می نمایک دانشگاه یاسوج نه تنها هیچ کمکی در هیچ بخشی از مشکلات استان کمکی نکرده بلکه با مدیریتهای سیاست زده و قومی قبیله و استخدامهای فله ای طایفه و برخوردهای سیاسی خود نمکی گردید بر زخمهای کهنه مردم استان و هیچ خاصیتی جز اضافه کردن فارغ التصیلان بیکار و از بین بردن امنیت رانندگان مسافرکش خطوط درون و برون شهری می گردند.
امید
دوست محترم که بدون اطلاعات دانشگاه بابل را با دانشگاه یاسوج مقایسه کردی!!! اگر اطلاعات نداری بهتره به جای .به دانشگاه بابل و آوردنش تا رده دانشگاه یاسوج بیشتر تحقیق میکردی!! زمانی که بابل دانشگاه داشت در استان کهکیلویه و بویر احمد مدرسه هم نبود! امکانات دانشگاه تعداد مقاله تعداد قبولی در ماتب بالاتر رتبه افرادی که در این دانشگاه بماند!!!!!! طرف با رتبه کشوری بالای 40 هزار رفته یاسوج مهندسی میخونه رتبه قبولی مهندسی در بابل زیر 3000 باید باشه!!!
دانشجو قدیمی
Iran, Islamic Republic of
بعضی از دوستان نوشتن رتبه گرفتن دانشگاه یاسوج عجیب بوده براشون،اما کسی که در این دانشگاه درس خونده باشه فکر نکنم براش عجیب باشه ما دانشکده مهندسی بودیم میتونم بگم با زجر لیسانس گرفتیم همه دوستانمان و بشدت سختگیر بودند استادامون،بچه های باهوش و درسخون زیاد هم داشتیم،بی شک دانشگاه یاسوج لایق بیشتر از این چیزهاست و آرزو میکنم بجای اینکه چوب برداریم بزنیم تو سر خودمون و دانشگاه و شهرمون دست از حرف های بی پایه برداریم و با درایت مدیرانمان انتخاب کنیم تا نه تنها دانشگاه یاسوج بلکه شهر یاسوج بهترین شود و ریشه این همه مشکلات این شهر و مردمان محرومش خشک شود،کسی که شب های بیخوابی امتحانات سازه و فولاد و زلزله از استرس فراوان کشیده و تا صبح خواب به چشمش نرفته میفهمه این دانشگاه چقدر سختگیر بودن و میتونه جز بهترین ها باشه،آرزو میکنم همه شهرهای ما و دانشگاه هامون پیشرفت کنن و ماهم بشویم اروپایی در آسیا.
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1