تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۴۱۱۹۲۶
بعد از ارتحال جانگذار عالم ربانی آمیر احمد تقوی صورت گرفت

پیام تسلیت شخصیت‌ها و مقامات سیاسی به مناسبت در گذشت آیت‌الله آمیر احمد تقوی

۳
۲
پیام تسلیت شخصیت‌ها و مقامات سیاسی به مناسبت در گذشت آیت‌الله آمیر احمد تقوی
کبنا ؛آیت الله «آمیر احمد تقوی» مؤسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه و از مشاهیر و علمای برجسته کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز پنجشنبه در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به لقاء الله پیوست.
 آیت الله آمیراحمد تقوی که نقش ممتاز و تعیین کننده‌ای در تحولات انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه وبویراحمد داشت با تربیت روحانیون و طلاب در سطح استان و حوزه کهگیلویه بزرگ به ترویج و تبلیغ مبانی دینی و اسلامی همت گمارد.
 آمیراحمد تقوی با توجه به موقعیت و شخصیت برجسته خود و با نفوذ کلامش و احترام ویژه‌ای که میان مردم منطقه داشت در مقطع مهم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ در منطقه حساس و عشایری کهگیلویه، فرایند این تحول مهم را با درایت تمام، مدیریت و رهبری کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز با تمامی وجود و اعتبار معنوی خویش را در خدمت تحکیم و استقرار نظام نوپای اسلامی قرار داد.
 آمیر احمد تقوی، یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌ها در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است که پس از طی مدارج علمی در نجف اشرف و با حدود ۵۰ سال مجاهدت علمی و دینی در ترویج احکام اسلام، تعظیم شعائر دین، ارشاد جامعه، اصلاح ذات البین و حل و فصل اختلافات و منازعات مردم، کمک به بیماران و نیازمندان، تأسیس حوزهٔ علمیه، احداث مساجد و حسینیه‌ها، تجدید بنای شکوهمند امامزاده سید محمود (ع) در کهگیلویه منشاء خدمات فراوان و مرجع و ملجأ اصلی امور مردم شد.
 آمیر احمد تقوی (زادهٔ سال ۱۳۰۲ در بهبهان) از روحانیون شیعهٔ اهل کهگیلویه و بویر احمد است.
 پدر وی آمیر علی صفدر تقوی عالم منطقه کهگیلویه بود. میر احمد خواندن، نوشتن و مقدمات عربی و قرآن را نزد پدر آموخت، مقدمات را در بهبهان نزد شیخ عبدالهادی مجتهدی فرا گرفت و در سال ۱۳۲۸ عازم نجف شد.
 وی در نجف از اساتیدی چون شیخ محمد علی، شیخ علی رشتی، میرزا کاظم تبریزی، سید جلیل یزدی، سید عباس مهری، سیداسدالله مدنی، شیخ علی اصغر اراکی و سید علی سیستانی استفاده کرد.

به گزارش کبنا، پیام تسلیت شخصیت‌ها و مقامات سیاسی کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است؛
 
متن پیام تسلیت اداره کل تبلیغات اسلامی به مناسبت درگذشت عالم ربانی حضرت حجت الاسلام والمسلمین میراحمد تقوی (رحمت الله علیه)
بسم اللله الرحمن الرحیم
انالله واناالیه راجعون
اذا ماتَ العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء.
با تأسف وتاثر فراوان خبر درگذشت عالم عامل حضرت آیت الله میر احمد تقوی، مردم مؤمن و انقلابی استان کهکیلویه و بویراحمد و منطقه را در غم واندوه فرو برد.
فقدان این عالم والا مقام و خدمات با ارزش ایشان به دین مبین و نظام اسلامی در استان بر هیچ کس پوشیده نیست و برای همیشه در اذهان جامعه باقی خواهد ماند.
ایشان در کمال ساده زیستی با اهتمام فراوان به خدمت طلاب، فضلا و شیفتگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) پرداخت و با اخلاص و تواضع همواره در کنار مردم، بالاخص مردم کهگیلویه بود تا آنگاه که ندای حق فرا رسید و دعوت حق را لبیک گفت.
بدین وسیله ضمن تسلیت به محضر امام عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) و همه علما و فرهیختگان، تمام اقشار استان و اردتمندان ایشان، از خداوند منان برای آن عالم ربانی علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل را آرزومندیم.
اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد
 
 
فرماندار کهگیلویه در پیامی رحلت عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی را تسلیت گفت.
متن پیام بدین شرح است
انا لله و انا الیه الراجعون
ارتحال عالم ربانی فقیه وارسته مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین امیر احمد تقوی که در عین ساده زیستی حیات پر برکت خود را صرف هدایت، ترویج فرهنگ اسلامی، خدمت به مردم شریف کهگیلویه نمود موجب تأثر و تألم خاطر گردید.
اینجانب رحلتان عالم و فقیه فاضل را به اراتمندان، روحانیت معزز، حوزه‌های علمیه، مردم شریف شهرستان کهگیلویه و بازماندگان و وابستگان ایشان تسلیت عرض نموده؛ علو درجات و رحمت واسعه الهی برایان فقیه ارزشمند از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
 
  «سید باقر موسوی جھان‌آباد» نمایندہ اسبق مردم شریف بویراحمد و دنا در مجلس ارتحال ملکوتی آیت الله«آمیراحمدتقوی» عالم ربانی و برجسته کهگیلویه و بویراحمد را تسلیت گفت.
در متن پیام موسوی جهان آباد آمده است:

انا للہ و انا الیہ راجعون
با کمال تاسف و تاثر باخبر شدیم روحانی فاضل و مردمی حضرت حجت الاسلام و المسلمین آمیر احمد تقوی بہ دعوت حق لبیک گفتند.
این مصیبت بزرگ را بہ خانوادہ ی محترم و بستگان و بازماندگان آن فقید سعید و مردم شریف استان کھگیلویہ و بویراحمد ، خصوصا کھگیلویہ بزرگ تسلیت عرض نمودہ و از خداوند منان برای ایشان غفران واسعہ و برای بازماندگان صبری عظیم و اجری جزیل مسئلت دارم.

والسلام علیکم
سید باقر موسوی جھان آباد
نمایندہ اسبق مردم شریف بویراحمد و دنا در مجلس
   عدل هاشمی پور نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه، بهمنی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی
 «اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة، لا یسدها شیء الی یوم القیامة»
 خبر ارتحال عالم وارسته و ربانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج سید میر احمد تقوی (ره) موجی از غم و اندوه را بر خطه جنوب بالاخص استان کهگیلویه و بویراحمد و رهروان علم و اخلاق و حوزه‌های علمیه مستولی نمود و موجبات تألم و تأثر فراوان گردید.
 آن عالم دینی در طول عمر پر برکت خویش منشأ خدمات فراوانی از قبیل: ترویج و تبیین دین مبین اسلام، ارشاد جامعه، اصلاح ذات البین، حمایت و مساعدت در تأسیس مساجد و حسینیه‌ها به ویژه حوزه علمیه و تربیت طلاب و مبلغان دین و اخلاق بوده است کهان شاءالله به عنوان باقیات و صالحات نزد خدای متعال محفوظ هستند.
 اینجانب با قلبی آکنده از غم و اندوه، عروج ملکوتی آن عالم دینی و شخصیت وارسته و ممتاز را به حضور عموم مردم، خاصه طلاب و روحانیت و بیت مکرم آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.
 برای آن عالم به معبود پیوسته هم نشینی با اولیاء الله و علو درجات را از خداوند سبحان مسئلت دارم.

 
دکتر عمار بینا معاون سازمان بین المللی سفیران صلح با صدور پیامی درگذشت آمیراحمد تقوی را تسلیت گفت.
متن پیام بدین شرح است:
انالله و اناالیه راجعون
کل من علیھا فان و یبقی وجہ ربک ذوالجلال و الاکرام
در کمال تاسف و تالم فراوان با خبر شدیم ، روحانی ارزشمند حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد تقوی (کہ نماد مردم داری و صلح خواھی در استان بودند) دار فانی را وداع گفتند.

این فاجعہ ی عظیم و شوک بزرگ را بہ مردم شریف استان کھگیلویہ و بویراحمد و ایل سترگ سادات سید محمید(ع) و خانوادہ ی عزیز تقوی تسلیت عرض نمودہ و از خداوند منان مغرفت خاصہ حضرتش را برای آن مرحوم مسافر و صبر و شکیبایی برای خانوادہ ی ایشان مسئلت دارم.

والسلام علیکم
عمار بینا
معاون سازمان بین المللی سفیران صلح

دکتر سید عبد المجید اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق کالا وارز سازمان تعزیرات حکومتی
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه، لا یسدها شیء الی یوم القیامة.
خبر ارتحال عالم ربانی، فقیه وارسته و ساده زیست، حضرت آیت الله آمیر احمد تقوی رضوان الله علیه موجب حزن و اندوه عامه مردم قدرشناس استان کهگیلویه وبویراحمد گردید. اینجانب به عنوان یکی از شاگردان و ارادتمندان آن مرحوم، این ضایعه عظمی را به همه دوستداران، ارادتمندان و خانواده ایشان به ویژه فرزندان اندیشمندش آقایان حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسین تقوی و دکتر سید مصطفی تقوی تسلیت عرض نموده برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان اجر و صبر مسئلت دارم. انشاالله خداوند سبحان روح آن مرحوم را با اجداد طاهرین و شهدای کربلا محشور فرماید.




 غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در پیامی در گذشت آیت الله آمیراحمد تقوی را تسلیت گفت.
 به گزارش کبنا، متن پیام غلامرضا تاجگردون به شرح زیر است:
 مطلع شدم عالم وارسته، روحانی زاهد، فخر سادات، سیدخوش سخن، متقی ساده زیست کسی که خدا ترس بود و پناهگاه مردم مظلوم و محروم کهگیلویه بود حضرت حجت الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی دارفانی را وداع گفت. مصیبت وارده را به سادات جلیل القدر و خاندان محترم و بالاخص فرزندان وارسته و گرامیشان تسلیت عرض می‌کنم.

در پی ارتحال آیت الله آ میراحمدتقوی ،عدل هاشمی پور درپیامی این ضایعه راتسلیت گفت.
دراین پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«انا لله و انا الیه راجعون»
«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه، لا یسدها شیء الی یوم القیامه»
خبر ارتحال عالم وارسته و ربانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج سید میر احمد تقوی(ره) موجی از غم و اندوه را بر خطه جنوب بالاخص استان کهگیلویه و بویراحمد و رهروان علم و اخلاق و حوزه های علمیه مستولی نمود و موجبات تألم و تأثر فراوان گردید.
آن عالم دینی در طول عمر پر برکت خویش منشأ خدمات فراوانی از قبیل: ترویج و تبیین دین مبین اسلام، ارشاد جامعه، اصلاح ذات البین، حمایت و مساعدت در تأسیس مساجد و حسینیه ها به ویژه حوزه علمیه و تربیت طلاب و مبلغان دین و اخلاق بوده است که ان شاءالله به عنوان باقیات و صالحات نزد خدای متعال محفوظ هستند.
اینجانب با قلبی آکنده از غم و اندوه، عروج ملکوتی آن عالم دینی و شخصیت وارسته و ممتاز را به حضور عموم مردم، خاصه طلاب و روحانیت و بیت مکرم آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.
برای آن عالم به معبود پیوسته هم نشینی با اولیاء الله و علو درجات را از خداوند سبحان مسئلت دارم.
عدل هاشمی پور
نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه، بهمنی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی
 سلمان بینا عضو شورای شهر دیشموک با صدور پیامی ارتحال ملکوتی عالم ربانی آیت الله آمیراحمد تقوی را تسلیت گفت.
در بخشی از متن پیام آمده است:
انالله و اناالیه راجعون


عروج ملکوتی عالم ربانی،  مجاهد نستوه، استاد برجسته  اخلاق، عارف جلیل القدر، پدر معنوی کهگیلویه، حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید میراحمد تقوی را به محضر امام عصر، حوزه های علمیه،  شاگردان، بیت مکرم، بازماندگان ایشان، سادات معظم و همه مردم شریف کهگیلویه بزرگ، تسلیت عرض می نمایم.
دکتر سید علی سینا رخشنده مند، عضو بنیاد ملی نخبگان ایران
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَهٌ قَالُواْ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
اِذا ماتَ العالِمٌ ثَلُمَ فِی الاسلامِ ثُلمَهً لا یَسُدُّها شَیءٌ
عروج ملکوتی عالم ربانی،  مجاهد نستوه، استاد برجسته  اخلاق، عارف جلیل القدر، پدر معنوی کهگیلویه، حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید میراحمد تقوی را به محضر امام عصر، حوزه های علمیه،  شاگردان، بیت مکرم، بازماندگان ایشان، سادات معظم و همه مردم شریف کهگیلویه بزرگ، تسلیت عرض می نمایم.
از آسمان کهگیلویه خورشیدی غروب کرد که مظهر عطوفت و مهربانی بود.
حنجره ای خاموش شد که نفس گرمش، صدای عدلت و یک رنگی و مظلومیت مظلومان بود.
مردی به استواری کوه و به مهربانی آفتاب، شبنم پاکی بود که پاکیش همیشه به یاد گلبرگها خواهد ماند.
او عبد صالح و بنده خاضع خدا و نیایشگر گریان نیمه شبها بود.
دفتر ناگشوده ای از ایثار و جوانمردی و شکوه؛  که واژه ها در برابر عظمتش سرتعظیم خم کرده اند.
آن عالم ربانی در طول عمر باعزت خویش منشاء خدمات ارزنده ای در راستای خدمت به اسلام ناب محمدی(ص)  بود و آثار مجاهدتها، تلاشها و خدمات ارزشمند و اثرگذار ایشان در توسعه و ترویج علوم اسلامی، شعائر دینی، اخلاق و عرفان تا همیشه به یادگار خواهد ماند.
از درگاه ایزد منان برای آن عالم وارسته، علو درجات و برای بازماندگان ایشان و مردم شریف و قدرشناس کهگیلویه بزرگ، صبری جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.
جنت الماوی مکانش باد.

علی داودی مهر مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی نوشت؛ خبر ارتحال آیت الله امیر احمد تقوی (رضوان الله علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید. آن بزرگوار سالیان متمادی از عمر شریفشان را در راه ترویج معارف ائمه هدی علیهم السلام و خدمت به اهل علم و عموم مؤمنین صرف نمودند، و به حق از خدمتگزارانی صادق دین و مذهب بودند.
 اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به بیت معظم ایشان، حوزه علمیهٔ استان و مردم شریف کهگیلویه بزرگ تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.
 
محمدحسین نصیری راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز رحلت این عالم ربانی را تسلیت گفت و نوشت: خبر ارتحال عالم جلیل القدر، آقا میراحمد تقوی موجب تأثر و تألم گردید.
بی شک خدمات آن عالم وارسته به کهگیلویه برکسی پوشیده نیست و خاطره‌ای ماندگار از ایشان باقی خواهد گذاشت.
اینجانب این ضایعه را به جامعه روحانیت، مردم شریف و مؤمن کهگیلویه و استان و بیت محترم ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال علوّ درجات آن مرحوم را مسألت می‌نمایم.
 
ابراهیم نعیمی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد نیز پیام تسلیت ارسال کرد و نوشت: «درگذشت عالم ربانی، اسوه اخلاق و دین، زبان گویای محرومان و مظلومان، مدافع حق و حقیقت، زبان گویای حقایق، مبارز واقعی با تزویر و ریا، حضرت آیت الله آ امیرحمد تقوی مقبول دلها مؤسس حوزه علمیه در استان، را به خانواده بزرگ رضاتوفیق مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد بالحض کهگیلویه بزرگ و مردم شریف چاروسا که سالها در کنار امام زاده محمود (ع) از خدمات و حضور ایشان و از برکت وجودش بهره بردند تسلیت عرض می‌نماییم و امیدواریم خداوند متعال به بازماندگان و مریدان و شاگردان و همه مردم کهگیلویه بزرگ صبر و روح ملکوتی آن محبوب دلها را با اولیای خویش محشور گرداند.»

مجید باقریان از فعالین سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی ارتحال جانگذاز آیت الله آمیر احمد تقوی را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است؛
برادر گرامی جناب آقای دکتر تقوی و بیت گرانقدر تقوی
ارتحال حضرت آیت الله آمیر احمد تقوی والد گرانقدر شما و بابای معنوی کهگیلویه را صمیمانه تسلیت می‌گویم. آن حضرت سالهای مدیدی در محضر مردم بود. پناهگاه توده مظلوم بود. همواره خود را در محضر الهی می‌دید. و سرانجام روح بلندش از قید دنیای دنی رها گشت و به آرامش ابدی رسید. اینجانب این فقدان جانسوز را به محضر شریف بیت گرانقدر تقوی و مردم شریف کهگیلویه بزرگ صمیمانه تسلیت می‌گویم.
از خدای خوبیها برای شما صبر جمیل و برای روح بلند آن مرحوم طلب غفران الهی را دارم.
 
رئیس دفترنظارت وبازرسی انتخابات کهگیلویه وبویراحمد درگذشت عالم‌ربانی حضرت«آیت‌الله آمیراحمدتقوی» را تسلیت گفت؛
متن پیام به شرح ذیل می باشد؛
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة، لا یسدها شیء الی یوم القیامة
خبر ارتحال عالم ربانی حضرت ایت الله آمیراحمدتقوی مقدم باعث تاسف وتالم فراوان گردید.
آن شخصیت بزرگ و الهی سراسرعمرشریف وطولانی وپربرکت خود را در راه اعتلای دین ومعنویت و تبلیغ مذهب شیعه وحمایت ازفقرا و محرومین سپری کرد و با تاسیس و اداره حوزه علمیه وتربیت شاگردان برجسته نقش زیادی درترویج دین در منطقه جنوب داشت.
فقدان این عالم بزرگ و معنوی رابه مردم ولایت مدار استان وهمه ارادتمندان و شاگردان و فامیل و بستگان ایشان و جمیع سادات بالاخص سادات رضاتوفیقی و مخصوصا فرزندان ایشان خاصه حضرت حجه الاسلام والمسلمین آسیدحسین تقوی و دکترسید مصطفی تقوی تسلیت عرض نموده و برای آنها صبر و اجرالهی و برای آن عالم ربانی علو درجه ،رحمت ومفغرت الهی خواهانم
خداوند روحش را با اجداد طاهرینش محشور نماید.
خرم روز
رئیس دفترنظارت وبازرسی انتخابات استان کهگیلویه وبویراحمد

سید احمد موسوی رئیس اسبق دادگاه دیشموک و دادستان شهرستان کنگان با صدور پیامی ارتحال ملکوتی عالم ربانی و برجسته کهگیلویه و بویراحمد را تسلیت عرض کرد.
متن پیام به شرح ذیل است.
بسم‌الله الرحمن الرحيم
انالله و اناالیه راجعون
خبر تأثرانگيز ارتحال عالم رباني و فقيه مجاهد مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آ میر احمد تقوی، واصل و موجب تاسف فراوان گرديد.
ايشان از سلسله علماي وارسته‌اي بودند كه علم و عمل را درهم آميخته و در صحنه‌هاي مختلف مجاهدت چه در مقابل دشمنان اين كشور و چه در برابر جهل و ظلمت و ايادي شيطان حضوري درخشان و مؤثر داشتند.
اينجانب ضايعه فقدان ايشان را به خانواده‌ و فرزندان محترم و مردم شريف استان کهگیلویه و بویراحمد تسليت گفته و براي آن عالم مردم‌دوست رحمت واسعه و هم‌نشيني با ابرار و صالحان از درگاه باري تعالي آرزومندم.
سید احمد موسوی_دادستان شهرستان کنگان

سردار مهدی انصاری؛ فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد، در پیامی، درگذشت عالم ربانی، حجت الاسلام و المسلمین میر احمد تقوی را تسلیت گفت.
  متن پیام بدین شرح است؛
 اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء الی یوم القیامه
 ارتحال عالم ربانی، روحانی وارسته، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید میراحمد تقوی موجب تأثر و تألم خاطر فراوان گردید.
 ایشان از نخستین روزهای انقلاب اسلامی همراه با رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همگام با مقام معظم رهبری و در کنار مردم بزرگوار استان کهگیلویه و بویراحمد و بالاخص مردم شهرستان کهگیلویه در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب گام برداشته و منشاء اثرات خیر و برکات فراوانی در سطح استان و جنوب کشور بوده است.
 این فقیه وارسته، عمر با برکت خویش را در راه اعتلاء و تعالی نام بلند اسلام، آموزه‌های دینی و اسلامی، مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی سپری نمود و شاگردان و علاقمندان فراوانی از فیض وجودی و نورانیت خود بهره مند نمود.
 اینجانب، این مصیبت را محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیت معظم ایشان، حوزه‌های علمیه استان و شهرستان کهگیلویه، شاگردان، مریدان، علاقمندان و ارادتمندان ایشان و همه مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض نموده، صبر و اجر آرزومندم و برای آن عالم ربانی، رحمت واسعه الهی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
 فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد

وحید محمدی تبار مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد نیز نوشت:
“کل نفس ذائقه الموت ثم الینا ترجعون”
 بدون تردید مرگ پایان زندگی نیست و حقی است که خداوند تبارک و تعالی، بر اشرف مخلوقات، حکم فرموده‌اند.
بدین وسیله عروج ملکوتی عالم ربانی روحانی وارسته و ساده زیست، مجاهد انقلابی و نستوه، مروج احکام شریعت و اسوه اخلاق و مردمداری حضرت حجه الاسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی را به عموم مردم شریف کهگیلویه بزرگ بخصوص سادات جلیل القدر رضاتوفیق، بیت مکرم و جمع علاقمندان آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و از درگاه پروردگار سبحان برای آن بزرگ مرد، علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل مسألت دارم.
 

کرم جانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد درپی درگذشت رئیس فقید حوزه علمیه و پدر معنوی کهگیلویه پیام تسلیت صادر کرد.
 متن پیام به این شرح است:
 انا لله و انا الیه راجعون
با کمال تأسف و تأثر؛ ارتحال عالم ربانی، مبارز، امانتدار صدیق و یاردیرین انقلاب و نظام اسلامی، رئیس فقید حوزه علمیه و پدر معنوی کهگیلویه بزرگ حضرت آ میر احمد تقوی را که طی عمر پربرکت خود منشأ برکات و مجاهدت در سنگرهای مختلف جمهوری اسلامی منشأ خدمات فراوان شدند، به پیشگاه امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت عرض می‌کنم.
برای این فقیه جلیل القدر و ژرف نگر که از مروجین مکتب اسلام ناب محمدی (ص) ومکتب روح بخش تشیع بود رحمت و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان صبرو اجر جزیل از درگاه خداوند متعال خواستارم.
 
 محمد غفاری از فعالین فرهنگی نیز نوشت:
آمیراحمد تقوی بنده صالح خدا، رضایتمندانه تسلیم سنت لایتغیر الهی؛ مرگ شد.
روحش شاد
چند نکته؛
۱- بنده واقعی خدا بود.
فقط خدا تمام زندگی‌اش را پر کرده بود.
۲- زهد شدید داشت. دنیا در چشمش بی مقدار بود.
۳- ایشان باعث شد تا بنده مثل خیلی‌ها طلبه شویم.
دو سال توفیق تلمذ در محضرش، طلبگی و سلوک آخوندی را در شراشر وجودمان شیرین و شیرین‌تر می‌کرد.
۴- تهجدش به شب نورانیتی معنامحور داده بود که میدان مغناطیسی‌اش معنویتی شدید بخشیده بود که درک مقام محمود را آسان‌تر می‌نمایاند.
۵- حر و صریح اللهجه بود.
همگان ازش حساب می‌بردند و ایشان از هیچ کس نمی‌ترسید.
۶- مؤسس حوزه علمیه ولی عصر دهدشت بود. با یک پایش میدانی می‌توان ادعا کرد که در طلبه پروری از نوادر دوران بود.
۶- از اوتاد و اساتین استان بود. شعاع قدرت روحی‌اش بازدارنده و انگیزش زا بود.
۷- بقعه مبارکه امامزاده سید محمید را ویژه ساخت.
۸- ورع شدیدش باعث شده بود تا هر مقام بلندپایه کشوری که در دهدشت محضرش مشرف می‌شد، تحت تأثیر شخصیت قدرتمند معنوی‌اش قرار می‌گرفت. حقیر، استیصال و تأثر خاص را در چشم و چهره رجال بزرگی در محضرش دیدم.
۹- به شدت مدافع انقلاب بود.
با مثال‌های زیبایی انقلاب و رهاوردش را جا می‌انداخت.
۱۰- بخش اعظم دینداری عمیق مؤمنین حوزه گرمسیر مرهون شخصیت بی بدیل ایشان بود.
*حال یک سؤال جدی؛
میزان فرهنگی‌تر بودن و دیندارتر بودن مردمان خطه کهگیلویه بزرگ در دوران پسا میراحمد چه افقی را ....؟!
۱۲- قطعاً با ارتحال آمیراحمد تقوی، کهگیلویه یتیم شد و کهگیلویه و بویراحمد و بلکه جنوب کشور عزادار، اما رسالت علمای کهگیلویه مضاعف.
* تشییع جنازه‌اش نشان خواهد داد که وی چقدر در قلب مردم بود....
عاش سعیدا و مات سعیدا
ترویح روحش الفاتحه مع الصلوات
کوچک‌ترین شاگردش؛ محمد غفاری
  
مسعود ظفری شهردار دوگنبدان در پیامی درگذشت عالم ربانی"آمیراحمد تقوی" پدر معنوی کهگیلویه بزرگ را تسلیت گفت.
 انا للّە و انّا الیە راجعون
درگذشت عالم ربانی و بزرگوار مرحوم "حجت الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی" موجب تأثر و تألم اینجانب شد؛
 این مرد وارسته در طول عمر با عزت و پربار خویش با نیک نامی و مردم داری منشأ اثرات و خدمات فراوان بودند.
 از درگاه خداوند متعال برای روح آن مرحوم علو درجات الهی را مسئلت نموده و برای بیت شریف آن عالم بزرگوار صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.


جبار کیانی پور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج طی پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.
رحلت عالم ربانی، معلم اخلاق، عارف جلیل القدر و مجاهد عظیم الشأن مرحوم «حجت الاسلام و المسلمین آمیر احمد تقوی» را به بیت مکرّم، فرزندان و وابستگان ایشان و بالاخص مردم شریف و ولایتمدار استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض می نمایم.
بدون تردید فقدان این شخصیت ممتاز که منشا خدمات ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی بوده اند، ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای جامعه دینی استان است که امیدواریم شاگردان آن عالم ربانی راه این بزرگ را تداوم بخشند.
از خداوند متعال غفران و رحمت برای آن عالم وارسته و صبر و اجر برای همه بازماندگان و وابستگان ایشان را خواستارم.

پیام تسلیت اداره کل تبلیغات اسلامی به مناسبت درگذشت عالم ربانی حضرت حجت الاسلام والمسلمین میراحمد تقوی(رحمت الله علیه)  به شرح ذیل می باشد.
بسم اللله الرحمن الرحیم
انالله واناالیه راجعون
اذا ماتَ العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء.
با تاسف وتاثر فراوان خبر درگذشت عالم عامل حضرت آیت الله میر احمد تقوی،مردم مومن و انقلابی استان کهکیلویه و بویراحمد و منطقه را در غم واندوه فرو برد.
فقدان این عالم والا مقام و خدمات با ارزش ایشان به دین مبین و نظام اسلامی در استان بر هیچ کس پوشیده نیست و برای همیشه در اذهان جامعه باقی خواهد ماند.
ایشان در کمال ساده زیستی با اهتمام فراوان به خدمت  طلاب،فضلا و شیفتگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)پرداخت و با اخلاص و تواضع همواره در کنار مردم،بالاخص مردم کهگیلویه بود تا آنگاه که ندای حق فرا رسید و دعوت حق را لبیک گفت.
بدین وسیله ضمن تسلیت به محضر امام عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) و همه علما و فرهیختگان،تمام اقشار  استان و اردتمندان ایشان،از خداوند منان برای آن عالم ربانی علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل را آرزومندیم.
اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد


محمدعلی رهامی، رئیس هیئت ورزشهای همگانی استان کهگیلویه و بویراحمد
انالله و اناالیه راجعون
درگذشت عالم جلیل القدر جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج امیر احمد تقوی  رحمه‌الله‌علیه را به خاندان مکرم، بازماندگان،. حوزه علمیه شهر دهدشت  و نیز به ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم و به همه‌ی مردم مؤمن و انقلابی و قدر شناس کهگیلویه بزرگ تسلیت عرض نموده  و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت مینمایم
محمدعلی رهامی
رئیس هیئت ورزشهای همگانی استان کهگیلویه و بویراحمد


حسن امیریان بخشدار سابق دیشموک ارتحال ایت الله آمیراحمدی تقوی را تسلیت گفت.
*و إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ*
ارتحال عالم ربانی، مجاهد وارسته و نستوه وهدایت گر روشن ضمیر ، آمیر احمد تقوی که عمر گرانبهای خود را صرف تهذیب نفس، خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی نموده،و در سراسر عمر پر برکتش همواره پشت و پناه محرومان و مظلومان بوده ، موجب تالم وتاثر فراوان گردید…
اینجانب رحلت آن عالم وارسته را به حضرت، ولی عصر (عج)،مراجع عظام شیعه، روحانیت معزز و حوزه‌های علمیه و آحاد مردم شریف استان کهگیلویه وبویراحمدکه سال‌ها از رهنمود‌های وی بهره‌مند بودند و بالاخص به خاندان و بیت مکرم و فرزندان گرانقدرشان تسلیت عرض مینمایم. رحمت واسعه الهی را برای آن فقیه ارزشمند از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
حسن امیریان فعال سیاسی فرهنگی و بخشدار سابق دیشموک


محمدعلی رهامی، رئیس هیئت ورزشهای همگانی استان کهگیلویه و بویراحمد
انالله و اناالیه راجعون
درگذشت عالم جلیل القدر جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج امیر احمد تقوی  رحمه‌الله‌علیه را به خاندان مکرم، بازماندگان،. حوزه علمیه شهر دهدشت  و نیز به ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم و به همه‌ی مردم مؤمن و انقلابی و قدر شناس کهگیلویه بزرگ تسلیت عرض نموده  و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت مینمایم
محمدعلی رهامی
رئیس هیئت ورزشهای همگانی استان کهگیلویه و بویراحمد


محمد مراد صادقی، رابط دفتر آستان قدس رضوی در بخش دیشموک
بسم الله الرحمن الرحیم
با مزید تأسف و حزن خبر ارتحال عالم ربانی جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج سیدآمیراحمدتقوی (قدس سره) دریافت کردیم.
ایشان عمر پربرکت خود را جهت تعلم و تعلیم در حوزات علمیه ی شهرستان گهگیلویه سپری کردند، و ضمن رسیدن به کمالات معنوی از خدمت طلاب علوم دینی، و ترویچ و تدریس علوم اهل بیت علیهم السلام دریغ نورزیدند و در آخر ندای ملکوتی را لبیک گفته به رفیق أعلی پیوستند.
اینجانب ضمن تسلیت به بازماندگان آن فقید سعید، و حوزات علمیه علو درجات آنعالم وارسته را آرزو نموده از خداوند متعال مسألت داریم که ایشان را در زیر سایه رحمت و مغفرت خود در بهشت برین با اولیاء طاهرینش محشور کند، و به بازماندگان او صبر جمیل و اجر جزیل ارزانی دارد.
محمد مراد صادقی
رابط دفتر آستان قدس رضوی در بخش دیشموک
 

بخشدار دیشموک در پیامی رحلت عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی را تسلیت گفت .
 متن پیام بدین شرح است:
انا لله و انا الیه الراجعون
ارتحال عالم ربانی ، حضرت آمیراحمد تقوی رضوان الله علیه ، که عمر گران‌بهای خود را صرف تهذیب نفس ، خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی کرد ، ضایعه ی بزرگی است که دلهای همه ی اهالی استان کهگیلویه و بویراحمد و همه ی دوستداران ایشان را غرق اندوه دردناکی کرد ، موجب تأسف و تأثر وافر شد .
اینجانب رحلت آن عالم و فقیه فاضل را به ارادتمندان ، روحانیت معزز ، حوزه های علمیه ، مردم شریف شهرستان کهگیلویه و بازماندگان و وابستگان ایشان تسلیت عرض نموده برای خانواده و همه ی دوستداران این عالم بزرگ از درگاه ربوبیت صبر جمیل مسئلت دارم.
صفا حبیبی
بخشدار دیشموک

تسلیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد
انالله و انا الیه راجعون
 إِذَا مَاتَ اَلْمُؤْمِنُ اَلْفَقِيهُ ثُلِمَ فِي اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ يَسُدُّهَا شَيْءٌ
وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.
ارتحال جانگداز عالم ربانی
حضرت آمیراحمدتقوی
(رضوان الله تعالی علیه) که عمری با برکت سرشار از معنویت و تهذیب و گامهای پیوسته در سلوک الی الله همراه با مجاهدتی کم نظیر در تربیت نفوس مستعد و دل های
مشتاق داشت. مصیبتی اندوه بار و ثلمه ای بزرگ برای جامعه ایران اسلامی و به ویژه مردم شهرستان کهگیلویه است.
با نهایت تاسف و تالم این ضایعه مؤلمه را به محضر حضرت ولی عصر (عج) ، مقام عظمای ولایت و رهبری ، علما و روحانیون وسادات رضاتوفیق  و اقشار مختلف مردم متدین
استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه بازماندگان و بیت مکرم آن عالم ربانی و شیفتگان محضرش تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات روح بلند آن مجتهد والا مقام را مسئلت می نمایم.
رامین چرومی
روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد
پیام تسلیت مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق کالا وارز سازمان تعزیرات حکومتی
  بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم في الاسلام ثلمه، لا يسدها شيء الي يوم القيامة.
خبر ارتحال عالم رباني،فقیه وارسته و ساده  زیست، حضرت آیت الله آمیر احمد تقوی رضوان الله علیه موجب حزن و اندوه عامه مردم قدرشناس استان کهگیلویه وبویراحمد  گردید. اینجانب  به عنوان یکی از شاگردان و ارادتمندان  آن مرحوم ، این ضایعه عظمی را به همه دوستداران، ارادتمندان و خانواده ایشان به ویژه فرزندان اندیشمندش  آقایان حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسین تقوی و دکتر سید مصطفی تقوی تسلیت عرض نموده برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان اجر و صبر مسئلت دارم. انشاالله خداوند سبحان روح آن مرحوم را با اجداد طاهرین و شهدای کربلا محشور فرماید.
دکتر سید عبد المجید اجتهادی
مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق کالا وارز سازمان تعزیرات حکومتی.

 پیام تسلیت علی دژمان مدیر حوزه اقتصادی اداره کل بازرسی خوزستان
   بسم الله الرحمن الرحیم
 انا لله و انا الیه راجعون
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز  مرده آن است که نامش به نکویی نبرند.
بی شک وجود عالمان دینی از دیر باز در جامعه عشایری نعمتی بود انکار ناپذیر  که علاوه بر محل رجوع دینی و مذهبی به عنوان  عامل صلح و آرامش،اخوت وبرادری در این جوامع ایفای نقش می کردند.و اگر این عالمان از سادات عظیم الشان بودند این نقش دو صد چندان ظهور و بروز می کرد.
وجود مبارک آ سید میراحمد تقوی در استان کهگیلویه و بویر احمد نعمتی بود که همه مردمان این سرزمین به آن اذعان داشته و دارند.صراحت لهجه،جسارت در کلام و صداقت در گفتار،تقوی و دلسوزی ،مهربانی و مردمی بودن این اولاد پیغمبر از آن شخصیتی متمایز ساخته بود که هرگز فراموش شدنی نخواهد بود و کردار و رفتار این عالم ربانی می تواند الگویی برای همه مردم این خطه بویژه روحانیت معظم و معزز باشد .
اینجانب به نوبه خود فقدان و فراق این روحانی ربانی و دوست داشتنی را به همه مردم استان بالاخص به جامعه روحانیت و بویژه به همه سادات تسلیت عرض کرده و امیدوارم  همه بازماندگان پیرو راستین این سید بزرگوار بوده و  راه و روش ایشان را در تمام شئون اجتماعی ترویج و ماندگار نمایند.
 علی دژمان:مدیر حوزه اقتصادی اداره کل بازرسی خوزستان
پیام تسلیت اقبال اکبری شهردار دیشموک
متن پیام به شرح ذیل است:

*و إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ*
ارتحال عالم ربانی، مجاهد وارسته و هدایت گر روشن ضمیر حضرت حجه السلام امیر احمد تقوی که عمر گرانبهای خود را صرف تهذیب نفس، خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی نموده، موجب تاثر و تالم فراوان شد.
رحلت آن عالم وارسته را به حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های علمیه و آحاد مردم شریف استان کهگیلویه وبویراحمدکه سال‌ها از رهنمود‌های وی بهره‌مند بودند و بالاخص خاندان و بیت مکرم ایشان و فرزندان گرانقدرشان تسلیت عرض کرده، رحمت واسعه الهی برای آن فقیه ارزشمند از خداوند بزرگ مسئلت دارم. .

رحمان اندیک مسوول ورزش و جوانان دیشموک-فریدون امیری نژاد مسئول بهزیستی دیشموک-علی کریمی مسئول منابع طبیعی دیشموک-کیومرث دستیار معاون کمیته امداد دیشموک-جبار روشن شهردار سابق دیشموک-ایرج پذیرش رییس سابق شورای اسلامی شهر دیشموک-سروان انصاری مسوول بسیج دانش آموزی دیشموک-سروان معززی فرمانده حوزه مقاومت بسیج دیشموک-جبار فاطمی مسئول اتفاقات برق دیشموک هر کدام با ارسال پیامی بصورت جداگانه، ارتحال عالم ربانی حضرت ایت الله آمیراحمد تقوی را تسلیت گفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهزادی ریس شورای اسلامی دیل
Iran, Islamic Republic of
ارتحال جانگداز حضرت ایت ااه حاج امیر احمد تقوی را به خانواده محترمشان ومردم فهیم دهدشت وسادات بزرگ امام زاده جلیلقدر سید محمود ع تسلیت عرض مینمایم
از اهالی سروک
Iran, Islamic Republic of
با سلام از مسئولین محترم اداره آب وفاضلاب بویراحمدعاجزانه خواهشمندیم اینقدرلجبازی نکنید ماهم انسانیم چطور یه خیابان بالاتر از ما ۲۴ساعت آب داشته باشند ولی از کانال کشاورزی سروک به پایین از ساعت ۱۱ تا۸صبح آب ما قطع باشدچقدر پیگیری کردیم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتیم این نتیجه بی تدبیری وسوئ مدیریت دهیاری و رییس اداره آب وفاضلاب شهرستان است
🌹
Iran, Islamic Republic of
ارتحال جانگداز... نه جانگذار
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1