کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

گزینه نهایی اصلاح طلبان «بویراحمد» و «دنا» در انتخابات مجلس کیست / عبور از «زارعی» کلید خورد / سید باقر موسوی: به زودی گزینه نهایی اعلام می‌شود

12 مرداد 1398 ساعت 18:12

سید باقر موسوی جهان آباد نماینده اسبق بویراحمد و دنا گفت: گزینه نهایی اصلاح طلبان هنوز مشخص نشده هرچند که آقای «ایزدپناه» و تعداد دیگری از دوستان از گزینه‌های مدنظر برای انتخاب گزینه نهایی هستند ولی هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم. گزینه نهایی بزودی اعلام می‌شود.


علی رغم تکاپوهای سیاسی جریان اصولگرایان شهرستان‌های بویراحمد و دنا، اما کمتر خبری از اردوگاه اصلاح طلبان این حوزه انتخابیه است، دوره گذشته اصلاح طلبان در شهرستان‌های «بویراحمد» و «دنا» بر روی انتخاب محمد بهرامی و غلام محمد زارعی به عنوان گزینه نهایی به اختلاف رسیدند و نهایتاً سید باقر موسوی به نظر شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر معرفی «محمد بهرامی» به عنوان گزینه نهایی پشت کرد و دست غلام محمد زارعی نماینده فعلی بویراحمد و دنا را به عنوان گزینه نهایی خود بالا برد.
اما انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه بویراحمد و دنا کمی متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته است، اصلاح طلبان این حوزه انتخابیه به نظر می‌رسد، بنا ندارند دو باره به غلام محمد زارعی اعتماد کنند و البته خبرهایی مبنی بر اختلاف نظر میان اصلاح طلبان در حمایت از نماینده فعلی بویراحمد و دنا و یا عبور از او وجود دارد. بعضی از اصلاح طلبان این نظر را مطرح می‌کنند که زارعی خودش از کاندیداتوری انتخابات مجلس کناره گیری کند تا سرنوشت اصلاح طلبان کهگیلویه در بویراحمد تکرار نشود، کما اینکه در مصاحبه عرفان عسکر زاده هم این صحبت بوده است.
سید باقر موسوی جهان آباد دیگر خودش کاندیدای مجلس نمی‌شود و او تصمیم گرفته که همانند ستار هدایت خواه گزینه‌ای را معرفی کند. محمدعلی وکیلی، قوام فروزان، محمد بهرامی و اردوان ایزدپناه، چهار گزینه اصلاح طلبان هستند که بنا به گفته سید باقر موسوی جهان آباد هنوز به جمع بندی نهایی برای معرفی گزینه نهایی نرسیده‌اند.
سید باقر موسوی جهان آباد نماینده اسبق بویراحمد و دنا می‌گوید: شرایط کاندیداهای اصلاح طلب حوزه انتخابیه «بویراحمد و دنا» در حال نهایی شدن است و بزودی گزینه نهایی به مردم اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به حضور و فعالیت تعدادی از کاندیداهای اصلاح‌طلب در حوزه انتخابیه «بویراحمد و دنا» افزود: سعی می‌کنیم با توجه به جمیع جوانب بهترین گزینه را انتخاب و به مردم اعلام نماییم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این پرسش که آیا آقای «زارعی» نماینده فعلی بویراحمد و دنا هم در میان گزینه‌های مدنظر شما وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: آقای زارعی باید مشخص کند که آیا می‌خواهد بصورت مستقل و منفرد وارد انتخابات شود یا با مجموعه دوستان اصلاح طلب هماهنگ باشد و آیا او قصد دارد مجدداً کاندیدا شود یا خیر؟
موسوی با بیان اینکه هنوز فرصت لازم برای صحبت با ایشان را در این خصوص نداشته‌ام گفت: بزودی با زارعی در این خصوص صحبت خواهم کرد و پس از صحبت با او و بررسی شرایط و مشورت با دوستان، گزینه نهایی اصلاح طلبان بویراحمد و دنا را معرفی خواهیم کرد.
نماینده اسبق بویراحمد و دنا در مجلس در پاسخ به اینکه احتمال اینکه مجدداً از زارعی حمایت کنید وجود دارد یا خیر؟ تاکید کرد: وضعیت حضور یا عدم حضور در انتخابات و هماهنگی با دوستان اصلاح طلب از سوی ایشان هنوز مشخص نشده و باید با او صحبت کنیم ببینیم برنامه‌اش برای انتخابات چه خواهد بود.
موسوی درباره اینکه گفته می‌شود گزینه نهایی شما آقای «ایزدپناه» است، گفت: گزینه نهایی اصلاح طلبان هنوز مشخص نشده هرچند که آقای «ایزدپناه» و تعداد دیگری از دوستان از گزینه‌های مدنظر برای انتخاب گزینه نهایی هستند ولی هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم. گزینه نهایی بزودی اعلام می‌شود.
آنطوری که از جریان اصلاح طلبان حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا خبر می‌رسد، اکثریت آن‌ها از غلام محمد زارعی رضایت چندانی ندارند و معتقدند که وی نتوانست در حد یک نماینده قدر حاضر شود و ضعف او باعث شد تا رقیبان زارعی او را عامل اصلی تضعیف جایگاه شهرستان‌های بویراحمد و دنا بدانند. به طور کلی عملکرد زارعی نظر سید باقر موسوی جهان آباد را جلب نکرده و او شاید همانند اکثریت بدنه اصلاح طلبی تصمیم گرفته‌اند که از زارعی عبور کنند.
جریان اصلاحات در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی از «زارعی» نماینده فعلی بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی حمایت نمی‌کند و آقای «زارعی» دیگر گزینه جریان اصلاحات در انتخابات یازدهم نخواهد بود. و قطع یقین گزینه جدیدی برای این دوره از انتخابات به مردم معرفی خواهند کرد. اصلاح طلبان نگاهشان به اشاره سید باقر است، او هنوز در بین اصلاح طلبان محبوبیت دارد و صرف نظر از حمایتش از زارعی در دوره گذشته، حمایت او از هر کسی در انتخابات آینده مجلس تاثیرگذار خواهد بود. «بخشی از اصلاح طلبان در انتخابات دهم مجلس از آقای زارعی حمایت کردند اما ایشان پاسخگوی مطالبات منطقی، بحق و اصولی این جریان نبود.
گلایه جوانان اصلاح طلب از زارعی بیش از گروه‌های مختلف اصلاح طلب است، البته این حرف همه اصلاح طلبان نیست بعضی از جوانان این جریان حتی در ستاد زارعی سخنرانی کردند و رد صلاحیت نیروهای اصلی اصلاح طلبان دغدغه این جریان سیاسی است و شاید دلیلی که آنها بر روی گزینه‌های دیگر به اجماع نمی‌رسند همین است که گزینه‌های اصلی اصلاح طلبان رد صلاحیت می‌شوند.
حال باید ببینم که اصلاح طلبان بین محمد بهرامی، قوام فروزان، اردوان ایزدپناه و محمدعلی وکیلی دست کدام گزینه را بالا می‌برند.
 


کد مطلب: 411617

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/411617/گزینه-نهایی-اصلاح-طلبان-بویراحمد-دنا-انتخابات-مجلس-کیست-عبور-زارعی-کلید-خورد-سید-باقر-موسوی-زودی-اعلام-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1