تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۴۱۱۳۱۴
کبنا نشست اصولگرایان بویراحمد و دنا و معرفی «کریم فرخیانی» به عنوان کاندیدای نهایی اصولگرایان را بررسی کرد

بزرگان غائب و بزرگان حاضر

۲۶
۰
بزرگان غائب و بزرگان حاضر
کبنا ؛اصولگرایان بویراحمد و دنا اولین حرکت رسمی و عمومی خودشان را برای حضور در مارتن نفس گیر یازدهمین دوره انتخابات مجلس را کردند. طبق معمول جنبش اصولگرایان از حسینیه امام علی (ع) با رمز «صلوات» که مجری برنامه چندین بار آن را تکرار کرد، شروع شد. بعد از صحبت‌های خلیفه خلقی پور در باره قدمت، تاثیرگذاری و موفقیت‌ها و سختی‌هایی که جریان انقلابی و اصولگرای شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مدت ۴۰ ساله انقلاب طی کرده بود. این نکته را بیان کرد که «با توجه به سبد رأی بالای جریان انقلابی شهرستان‌های بویراحمد و دنا و تلاش آقای دکتر فرخیانی این امید را داد که در صورت همت جریان، در همین دوره هم موفقیت کاملاً در دسترس می‌باشد.»
ستار هدایت خواه که هوادارانش او را اسطوره می‌خوانند نیز در این جلسه از سیر تا پیاز علت حضورش و عدم حضورش را در دوره‌های مختلف انتخابات مجلس، شرط و شروط‌هایش و مذاکره سران اصولگرایان با مهدی روشنفکر کاندیدای انتخابات را تشریح کرد.
هدایت خواه در این همایش شفاف همه مسائل را برای مخاطبینش بازگو و بیان مراحلی که تلاش شده بود با روشنفکر وحدت صورت بگیرد و با آن مخالفت کرد را هم خیلی صریح توضیح داد.
زریر حجتی از روزنامه نگاران استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در مطلبی نوشت؛ «نهایی شدن کاندیدای اصولگرایان بویراحمد و دنا چنان مهندسی شده پایان یافت که نه تنها هنوز بدنه باورمند به این جریان سیاسی ریشه دار در انقلاب در شوک حاصل از آن مبهوت مانده است بلکه قاطبه مردم این خطه در قلمرو بویراحمد و دنا با هر گرایش و سلیقه سیاسی، انگشت حیرت به دهان گرفته‌اند.
 هر چند در سالهای طولانی عرصه سیاست ورزی، کاندیدای مورد اجماع شورای خود خوانده حکمیت را غالب هواداران این جریان ندیده و نمی‌شناسند ولی به یقین به جایگاه حقیقی و حقوقی آن حرمت می‌نهیم اما این نوع نگاه هرگز به مفهوم بی تفاوتی از پشت پرده دست‌های مرموز و خیانت پیشه و در نقاب اصولگرایی نبوده که کینه توزانه، با انگیزه هویت زدایی از بویراحمد و دنا گام می‌نهند.
 نگارنده این سطور ضمن حرمت به جایگاه حقوقی و حقیقی کاندیدای مورد اجماعِ معدود افراد دارای انگیزه خاص، بحول و قوه الهی در اولین فرصت به افشای نیات عاملین پشت این موضوع ورود می‌کند، چرا که سرنوشت بویراحمد و دنا را با همان انگیزه خاص معرف شخصیت درونی خود به مخاطره انداخته‌اند…!؟
 با طرح چند سئوال در این بخش مقدماتی لازم است شورای حکمیت خودخوانده اولاً پاسخ دهند که ملاک و معیارهای انتخاب کاندیدای معرفی شده چگونه بوده و خرد جمعی چه جایگاهی در اندیشه آنها است؟
 ثانیاً؛ مکانیسم انتخاب خود شورای حکمیت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان که بدل از عموم مردم و بطور خاص یک جریان سیاسی عرض اندام کرده چگونه بوده است و چه میزان از بدنه جریان از مبانی آن مطلع و رضایت داشته‌اند؟
-ثالثاً؛ چرا و با چه سیاستی شورای شهرستان پس از ساز و کار معین پس از چند ماه تلاش و تصمیم گیری در راستای ائتلاف یا انتخاب کاندیدای جدید حذف شده و فقط ایده چند نفر خاص از شورای استان در اتاق‌های غیر شیشه‌ای بدون اعتنا به رأی عموم اعضای شهرستان لحاظ گردیده است؟
 رابعاً؛ با مکانیسم تعریف شده در قامت بی شکل و شمایل شورای حکمیت استان مبنی بر سیاستگذاری و راهبرد انگاری، آیا با سلب حق انتخاب از شورای شهرستان بویراحمد و دنا، نقض غرض نگردیده است؟
خامساً؛ آن گونه که جامعه از فحوای سخنرانی دکتر هدایت خواه استنباط کرده است، شورای استان حاج سید مسعود حسینی را به عنوان یکی از چهار نفر اصلی انتخاب کرده ولی به نقل از اعضای همین شورای استان و شهرستان، نامبرده در هیچکدام از جلسات حاضر نبوده و از وی نیز دعوتی به عمل نیامده است!! با این اوصاف و با عنایت به ابعاد شخصیتی وی و خصوصیات روحی و اخلاقی در پرهیز از تشتت و تفرق و اختلافات قبیله‌ای و طایفه‌ای، آیا عدم حضور، نشانگر نارضایتی از بی اعتنایی به خرد جمعی و نیز بی اعتنایی به شورای شهرستان و عدول شورای استان از ریل کار تلقی نمی‌شود؟ فرض مثال به طرح موضوع با ایشان، آیا گزینه مشورت، بررسی و ارزیابی و شرط اساسی امتناع از آنچه که اختلاف انگیز در قلمرو بویراحمد و دنا شمرده می‌شود، لحاظ و مد نظر واقع گردیده است؟
سادساً؛ آیا عملکرد سه نفر مانده از چهار نفر اصلی انتخاب شده آن هم از شورای استان بر خلاف مبانی تعریف شده و نیز عدم بررسی ابعاد شخصیتی کاندیدای مورد اجماع از منظر عمومی به ایجاد شبهه در مقاصد سیاسی چند نفر خاص با زیست بوم متفاوت و سابقه سیاسی و اجرایی جهت هویت زدایی از بویراحمد و دنا منتهی نمی‌شود…؟»
البته یادداشت «حمیده هدایت خواه» دختر ستار هدایت خواه در مخالفت با انتخاب «کریم فرخیانی» [کلیک کنید] با واکنش‌های متعددی مواجه شد، برخی از اصولگرایان حرف‌های حمیده هدایت خواه را حرف دل جریان می‌دانند و بعضی هم می‌گویند مخالفت دختر با پدر دیدنی‌تر هم خواهد شد.
خانم هدایت خواه‌ نوشت: «جریانی که به انتخابِ کریم فرخیانی تن می‌دهد، جریان نیست، نمی‌تواند نامِ جریان بر خود بگیرد، بلکه حلقه‌ای است محدود، بسته و تنگ با افرادی که تنها رأی خود را می‌بینند و می‌شنوند. این جریان حتی به تصمیماتِ خودش نیز اطمینان ندارد، چه اینکه اگر به رأی و تصمیمِ خود اطمینان داشت یکی از چهره‌های باسابقه از میانِ این حلقه برای ورود به کارزارِ انتخابات اعلامِ آمادگی می‌کرد، اما سرباززدنِ چهره‌های شاخصِ این جریان از حضور در انتخابات نشان‌دهنده ایمانِ این جریان به نداشتنِ پایگاه مردمی و البته تصمیم‌های خودشان است. انتخابِ فرخیانی نشان داد، خودِ این جریان نیز به جریان بودنِ خود ایمانی ندارد.
روشنفکر، مردِ خوش‌اقبال سیاستِ امروزِ بویراحمد که در دوره قبل با رایی قابل‌توجه به وزنه‌ای جدی در انتخابات بدل شد، مهره‌ای است که در آتشی که این جریان روشن کرده است می‌سوزد. او که می‌توانست زمزمه‌ای برای شسکتنِ انحصار باشد، امروز در رقابتی کور با جریانی انحصارطلب به مهره‌ای سوخته بدل می‌شود و پتانسیلش در این نبردی نامقدس که نتیجه انحصارطلبیِ جریان اصولگراست هدر می‌رود. ی سوزد و قربانی می‌شود. پیروزِ این نبردِ نامقدس اما جریانِ زر، زور و تزویر است.»
اما ذکر نکاتی هم ضروری به نظر می‌رسد؛
با توجه به عدم شناخت اکثریت بدنه جریان انقلابی از آقای دکتر فرخیانی، سخنان قابل قبول و در شانی از ایشان مشاهده گردید که تقریباً، تحسین همه اعضا حاضر را در پی داشت.
- با توجه به اینکه اولین جلسه رسمی بود که جناب آقای فرخیانی در آن حضور داشت، حضور جمع کثیری از اقوام، دوستان و هم طایفه‌ای‌های جناب آقای دکتر فرخیانی، همگی نشان از نفوذ و محبوبیت ایشان در منطقه دارد. وضعیت به گونه‌ای بود که صندلی برای نشستن کم آمد و بسیاری از حاضرین بر زمین نشستند.
- از سوی دیگر علی رغم ضعف در اطلاع رسانی و مشکل کمبود جا، اما تعداد بسیار زیادی از شاخصین جریان انقلابی و اصولگرایی در این جلسه حاضر بودند (آقایان دکتر هدایتخواه، حجه الاسلام شجاعیان، دکتر خلقی پور، حاج پیشوا، دکتر فیاض بخش، محمد ظاهر سیاوش، حجه الاسلام غفاری، حجه الاسلام موسوی، حجه الاسلام جعفری، حاج حبیب منش، علمدار نجفی، حاج فرهادی، سردار جعفری، دکتر بهادری، کیوان آشنا، علی محمد دانشی، حاج جلالفرد، دکتر پیوند، مهندس دیودیده، علی اکبری تبار، صفر پیروزه، یزدانپناه و جمعی از روحانیون، جانبازان و....).
- به هر روی استقبال کم نظیر، سخنان با صلابت ومتین جناب آقای دکتر فرخیانی و جلسه منظم وپرشور معرفی ایشان به گونه‌ای بود که برگزارکنندگان هم از این وضعیت سر شوق بودند. به گونه‌ای که حتی برخی منتقدین جدی هم که در جلسه حضور داشتند در انتهای جلسه، معتقدند بودند که دکتر فرخیانی می‌تواند در ادامه مسیر روند را به گونه‌ای غیر قابل تصور و شگفت انگیز رقم بزند.
با این شرایط و عدم حضور افرادی همچون؛ «شیخ پناهی، سید مسعود حسینی، شیرعلی خرامین، کرامت الله فدایی، دکتر کرم جانی‌پور، حاج محمدرحیم دهرابپور، سید شکرالله امامی، کیان دهرابپور، کوروش امیدی‌پور، ایروان مسعودی اصل، شیخ عبدی‌پور، پرویز حقیقت، حاج فایز چراغسحر، ایمان سبحانی، فرهاد اعزامی، عبدالکریم پاراد، موحدزاده، خسرو حسینی، مختار اندرخور، بدیسار، صفر پیروزه، هدایت الله امیری» و جمعی زیاد دیگری از اصولگرایان به نظر می‌رسد اختلافات اصولگرایان بر روی انتخاب کاندیدای نهایی بیشتر و جدی‌تر شود. برخی زمزمه‌ها در جریان اصولگرایی برای فشار مجدد به «ستار هدایتخواه» برای ورود به صحنه، درصورت انصراف فرخیانی وجود دارد. به نظر می‌رسد این بار عزم عمومی برای فشار به «هدایتخواه» بیشتر است و هم هدایتخواه نمی‌خواهد که بیاید. اما در چند مدت آینده فشار برای حضور هدایتخواه قطعاً بیشتر می‌شود.
ستار هدایت خواه هم در صحبت‌هایش نشان داد که راه برای تغییر کاندیدای نهایی اصولگرایان وجود دارد، «او گفته بود که آقای فرخیانی فعالیتش را شروع می‌کند و پیشرفت‌های او را می‌بینیم و در آینده هم تصمیمات لازم را می‌گیریم.» بنا بر این، اگر فرخیانی نتوانست خودش را به اثبات برساند و پایگاه اجتماعی اش را گسترش و ارتقاء دهد، این احتمال وجود دارد که اصولگرایان گزینه دیگری را برگزینند.
نام شما

آدرس ايميل شما

خودم
Iran, Islamic Republic of
اقای هدایت خواه با نوچه هاش شناخته شدن برای مردم هدایت خواه از حرم رضوی. که بخواد دوباره بیاد به فک حقوق مجلسم باشه اقای هدایت خواه کی باشن که شماها می گین هدایت مگه اونی نبود که دهرابپور اوردش تو صحنه انتخابات در مقابل برادر خودش هدایت هدایت نکنید اون مردی بود که فقط تو مساجد حرف می زد اصولگرای اصولی دهرابپوره که خودش تا الان تو مجالس اصولگرایان که. و دیگرانه اهمیت بهشون نمی ده رمز سکوت دهرابپور اینه که به ای افراد بها نمی ده ای افراد فقط بدنبال منافع خودشونن
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
بعد از دکتر هدایت خواه فقط دکتر خرامین می تواند این جریان را پیروز کند انشالله که همهواقع بین تر شویم و وضعیت موجود را بیشتر ببینیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عجب اسامی
اصولگرایی با این اشخاص هم خوانی نداردددددددد.تمام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خیلی از عزیزان شرکت کننده ممکنه به احترام جریان حضور پیدا کرده باشن نه تایید نتیجه و همچنین خیلی از کسانی که شرکت نکردند ممکن خارج از استان بوده و امکان حضورشون فراهم نشده لذا نباید بی احترامی به جریان قلمداد بشه مهم اینه که این جریان بزرگ بایستی قبل از چنین تصمیمی حداقل با افرادی که بخاطر این جریان سالها تلاش کرده اند هماهنگی بهتری میشد تا با شخصیت کاندیدای بزرگوار اینچنین بازی نشه چون همه اینها بزرگوارند و قابل احترام
اصول گرای واقعی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
کبنای عزیز میدونم کاه این کامنت را مثل گذشته در سایت درج نخواهی کرد ولی من لازم دیدم چند نکته را عرض کنم خدمت نگارنده و اصول گرایان محترم:
1-نگارنده محترم لطفا درباره ریشه های اصول گرایی در استان(مخصوصا بویر احمد ودنا) بیشتر مطالعه کنید.
2-شما چه اصراری داری در مطالبت همه اش اسم افراد و شخصیت هایی از اصول گرایان را نام میبری
3-اگر اصرار بر آمدن اسامی در مطلب هست با رعایت بند1(مطالعه در باره ریشه اصول گرایی در استان و شناخت دقیق و کافی از افراد از کسانی نام ببر که مال و زندگی آبرو و عزت خود و خانواده خود را در گرو اعتلای اصول گرایان گذاشته اند نه کسانی که شما بدون نگاه به گذشته و یا عدم شناختت از آنها(بعضی از آنها) به عنوان شاخصین اصول گرا نام برده ای،شاخصین اصولگرا کسانی هستند که از اول این جریان مردمی و ولایی تا همین دوره قبل برای بالا نگهداشتن پرچم شاخص های اصولگرایی از جان مایه گذاشته اند.لطفا به دو و سه دوره گذشته نگاه کن وببین چه کسانی بودن که با پریدن روی این شاخه و آن شاخه ضربه های جبران ناپذیری را به این جریان همسو با آرمانها و اهداف انقلاب وارد آورده اندو شما به راحتی از آنها به عنوان شاخص نام برده ای.کبنا عزیز خواهش با دقت،مطالعه و شناخت تحلیل کن.
به امید پیروزی در انتخابات و شکست زر و زور و کاخانشینان دروغ گو.لطفا و خواهشا درج کنید
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
باید وزن غایبین رو سنجید و به این نتیجه رسید که پیام نخبگان غایب یعنی رد تصمیم نسنجیده و بی تدبیری تامل برانگیز.
بویراحمد سفلی
Iran, Islamic Republic of
اصولگرا چهره برنامه ریز و تشکیلاتی مرد انقلابی اش را کم دارد و تا آخر تاوان عدم حضور آن مرد بزرگ را خواهد داد.
مرد بی ادعا کجایی؟!!!
حاج عنبری یاد برنامه های دقیق و حساب شده ات بخیر
کودرالب
Iran, Islamic Republic of
فیاض بخش.؟؟؟؟؟؟؟
مهقلو
Iran, Islamic Republic of
چرا از چهرهایی مانند نادر آرانپور و شیروان پهناور در میان اصولگراها خبری نیست؟
Iran, Islamic Republic of
سخنان آقای هدایت خواه را در مورد فرخیانی تحریف شده بیان می کنید خیلی صریح و واضح ایشان را کاندبد قطعی اصولگرایان معرفی کردند و اکنون در حال فعالیت هستند
این روزا هر کسی به نوعی می خواد خود را مطرح کنه
به یقین فرخیانی با همکاری برادر خودش روشنفکر پیروز انتخابات هسن
Romania
احسنت
چه خوب گفتی
فرخیانی پیروز هست
Iran, Islamic Republic of
کبنا شما هم همرنگ .شدی روی آوردی به اکاذیب
علی
Iran, Islamic Republic of
حتما نتوانستی روی اقای هدایتخواه رو زمین بزنی
Iran, Islamic Republic of
در سایه برخی منفعت طلبی ها و نگاه های کینه ورزانه سیاسی، اهالی رسانه به خود اجازه می دهند بسیاری از واقعیت ها را جور دیگر جلوه دهند و یا حتی مدل از کاه کوه ساختن و تهدید در مسیر فرصت سازی شخصی را پیش بگیرند و از تمام این موارد  آسیب زننده تر این است که نظرات بی اساس خود را به نام مطالبات مردمی جایگزین می کنند و اینجا دیگر چیزی از اخلاق حرفه ای باقی نخواهد ماند.
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
بعضی از این افراد مثل دکتر مسعودی اصل، دکتر یزدان پناه و آقای حاج فایز چراغ سحر و تعدادی از دوستان در خارج از استان زندگی میکنن طبیعی است که امکان حضور براشون مقدور نیست
Dr
Iran, Islamic Republic of
اوضاع بر وفق مراد روشنفکر می چرخه
دنا
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج زارع
راد
Iran, Islamic Republic of
این های گفتی اصول گرا خیلی ازآنها فصول گرا هستد
Iran, Islamic Republic of
خوا و او اصولگرایی و انقلابی نخو که. جزءشونه.

فاتحه این جریان همون موقعی خونده شد که امثال اکبری تبار و آشنا و سایر . شدن از شاخصین این جریان...
علی
Iran, Islamic Republic of
ااولا که حاج فرخیانی گزینه خود آقای حاج مسعود حسینی هستش و آقای خرامین و ... کاملا حاجی رو حمایت میکنند،
منتظر حمایت حداکثری از حاج کریم فرخیانی باشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم سایت کبنا خواهشا اگه براتون امکان داره کامنت های حاوی اسامی افراد کمتر تایید بشه چون ممکن زمینه نگرانی برای بعضی افراد باشه
Iran, Islamic Republic of
خنده ام میاد از بعضی از چهره ها برادر .کمتر بفرما غایبین. لیشتر اینا .......
Iran, Islamic Republic of
دکتر فرخیانی از همه کاندیداهایی حال حاضر و کسانی که تاکنون داعیه دفاع از اصولگرایی را داشته اند متخصص تر و شایسته ترند اکثر مردم بر این اعتقادند که اگر روشنفکر یا هدایتخواه میتوانستند انطور که فرخیانی میتواند از حقوق مردم دفاع کند در چند دوره گذشته پشت سر انان قرار میگرفتند و انان را روانه مجلس میکردند ولی خدا میداند نه روشنفکر اقتدار رفتن به مجلس را دارد و نه هدایتخواه از ان اقتدار قومی و جناحی برخوردار است از اقایان .. و امثال انها که سیاست را میخرند و با وعده وعید مردم را خام میکنند ببرند
تامرادی..
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر فرخیانی بزرگ .که با امدن ایشان ترس به دل همه انداخه.
مردی نخبه حقوقدان و با تجربه با صداقت و پاکی
دیگه ما کاری به اصول و اصلاح نداریم دنبال مردی هستیم که خود تونایی های لازم در مجلس رو داشته باشه نه حرف از قوم وقبلیه .امروزه دیگه پول و قوم دردی رو دوا نمیکنه برا جوانان ما . امروزه شاخصه های اصلی برای نمایندگی اولین گزینه و مهمترین انها سواد و توانایی علمی مرتبط با مجلس مد نظر میباشد .باید کسی باشه که حقوقدان و تو کار قانون باشه که بتونه از حق ما دفاع کنه و دو از فساد و رانت خواری عمل کنه
Iran, Islamic Republic of
زنده باد فرخیانی که حتی از رقیبانش به خوبی نام میبرد
Iran, Islamic Republic of
دکتر فرخیانی تنها گزینه نجات دهنده ایل و استانمان از این بن بست های سیاسی و قومی قبیله ایست که بخوبی با قانون و مجلس اشنایی دارد و شجاعت و اقتدار یک نماینده را دارد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1