کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا موضوع تغییر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد را بررسی کرد

تغییر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در پستو‌های سیاست / مخالفت شدید بسیج دانشجویی / آیا «ارژنگ» می‌آید

30 تير 1398 ساعت 8:55

علی رغم نقدهای شدید به معدود معاونت‌ها و روسای مراکز آموزشی وابسته به این دانشگاه، تغییر در جایگاه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در برهه کنونی را صرفاً مخرب دانشگاه و روند روبه بهبود آن خصوصاً در عرصه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و ...دانسته و مخالف هر نوع سیاسی کاری و اعمال نفوذ در فضای مدیریتی دانشگاه می‌باشیم.


 «اکنون که دانشگاه آزاد اسلامی به تازگی و بعد از سال‌ها حیاط خلوت بودن برای جریان سیاسی خاص به دست افرادی دلسوز و امانت دار نسبت به علم و پژوهش و ارزش‌های انقلاب اداره می‌شود، عده‌ای در صدد حاشیه سازی برای این نهاد علمی و فرهنگی هستند.» این بخشی از بیانیه‌ی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد است که بعد از انتشار خبرهایی مبنی بر تغییر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، منتشر شد. گفته می‌شد که کرم جانی‌پور رئیس فعلی دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر خواهد کرد و اردلان ارژنگ رئیس اسبق دانشگاه یاسوج که روزهای پر حاشیه و پر حادثه‌ای را در دوران مدیریتش گذراند، به عنوان متحمل‌ترین گزینه جایگزین او معرفی کردند، موضوعی که رسانه‌ها در باره آن نوشتند و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد فوراً تکذیب کرد.

به گزارش کبنا، بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در بیانیه‌ای به تغییر رئیس دانشگاه آزاد استان واکنش نشان داد و نوشت: متاسفانه روزهای اخیر جریان خبرسازی و شایعه پراکنی حول دانشگاه ازاد اسلامی به راه افتاده که لازم است شورای راهبری بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نکاتی را حول این موضوع روشن نماید که به شرح زیر می‌باشند:
 1. نخست آنکه برخی رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به اعتماد عمومی نسبت به خود پایبند نبوده و کمافی السابق اقدام به انتشار اخبار کذب و بدون سند نمودند و نشان دادند که قابل اعتماد نبوده و تطمیع پذیرند. امید است این رسانه‌ها که اصول اخلاقی خبر رسانی را در شایعه سازی زیر پا گذاشتند و به زعم خود برای دانشگاه آزاد استان اقدام به مدیر تراشی نمودند، ضمن تکذیب اخبار منتشره از مردم فهیم استان و بخصوص دانشجویان این دانشگاه عذرخواهی کنند.
 2. اکنون که دانشگاه آزاد اسلامی به تازگی و بعد از سال‌ها حیاط خلوت بودن برای جریان سیاسی خاص به دست افرادی دلسوز و امانت دار نسبت به علم و پژوهش و ارزش‌های انقلاب اداره می‌شود، عده‌ای در صدد حاشیه سازی برای این نهاد علمی و فرهنگی هستند. اینان به شایعه پراکنی بسنده نکرده و حتی اقدام به تخریب ریاست محترم و خدوم فعلی دانشگاه آزاد واحد استانی نموده‌اند، که در راستای مخالفان رویکرد جدید دانشگاه و منافع برخی افراد و جریانات خواهد بود.
 3. شورای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد مترصد پشت پرده‌های این جریانات سودجو بوده و اطلاع دقیقی از نحوه عملکرد دوسه طیف تخریبی به طور هم زمان، هماهنگ شده و بعضاً ناهماهنگ دارد، که هرکدام درصدد هستند تا این دانشگاه را به عرصه گروهی و جناحی و تبدیل نمایند. لذا اخطار می‌کنیم که در صورت ادامه این روند، روی حقیقی این افراد را برای همگان نشان خواهیم داد.
 4. شورای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد علی رغم نقدهای شدید به معدود معاونت‌ها و روسای مراکز آموزشی وابسته به این دانشگاه، تغییر در جایگاه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در برهه کنونی را صرفاً مخرب دانشگاه و روند روبه بهبود آن خصوصاً در عرصه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و ...دانسته و مخالف هر نوع سیاسی کاری و اعمال نفوذ در فضای مدیریتی دانشگاه می‌باشیم.
 ۵. در شرایط کنونی تغییر مدیریت نه تنها کمکی به دانشگاه نمی‌کند، بلکه شرایط جدید ایجاد شده و تحولات مثبت و روبه رشد دانشگاه را دچار اختلال جدی نموده و نوسانات زیرساختی دانشگاه در پذیرش دانشجو و توسعه رشته‌ها، مسائل مالی و خاصه اعتماد عمومی به ثبات پذیری دانشگاه را نیز شدیداً تحت تأثیر قرار خواهد داد.
 لذا از رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی جناب آقای دکتر ولایتی و همچنین ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی جناب آقای دکتر طهرانچی تقاضا داریم، اولاً به ثبات مدیریت در دانشگاه آزاد استان و حل مسائل کلان آن، خصوصاً در توسعه رشته‌های تحصیلی و امورات عمومی با ریاست دانشگاه، همکاری شود و ثانیاً اجازه ندهند به هر دلیلی این چنین در فضای رسانه‌ای و داخلی، افراد دیگری برای دانشگاه آن هم در رسانه‌ها مدیر تعیین کنند و یا پیشنهاد نمایند.
بدیهی است سیستم ارزیابی دانشگاه در این خصوص کافی بوده و عندالزوم بسیج دانشجویی و دیگر تشکل‌ها در این خصوص نیز همکاری خواهند داشت.
 
 شورای راهبری بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد


کد مطلب: 411221

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/411221/تغییر-رئیس-دانشگاه-آزاد-اسلامی-یاسوج-پستو-های-سیاست-مخالفت-شدید-بسیج-دانشجویی-آیا-ارژنگ-می-آید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1