کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

اجرای عدالت برنامه‌های فرهنگی در کانون‌ مساجد کهگیلویه و بویراحمد / 100 برنامه‌ فرهنگی در حاشیه‌ شهرهای استان

29 تير 1398 ساعت 18:44

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان 100 برنامه فرهنگی مذهبی در مناطق حاشیه‌ای این استان انجام داده است.


‌حاشیه‌های شهر استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از سایر نقاط در معرض آسیب‌های اجتماعی می‌باشد و این موضوع همواره مورد تاکید و بحث مسئولان این استان بوده است. با این وجود سرانه برنامه‌های فرهنگی با توجه به شرایط وضعیت حاشیه‌نشینی در این مناطق خیلی ناچیز است. دستگاه‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد معمولاً یا دچار روزمرگی شده‌اند و یا هم فقط موظف به اجرای سندهای بالادستی هستند که با این وجود نمی‌توانند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشینی گام‌های محکم‌تری بردارند. اما با تغییر مدیریت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد و سکان داری آن توسط جوان با انگیزه و دارای انرژی شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی خوبی در سطح استان هستیم.
«جشن بزرگ دهه کرامت در مسجد النبی شهر مادوان» از جمله اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که در راستای ارائه عدالت فرهنگی در این شهر انجام گرفت. در این جشن برنامه‌هایی از جمله سخنرانی، مولودی خوانی، گروه تئاتر طنز، برگزاری مسابقه و... و اهداء تجهیزات ورزشی صورت گرفت.
علیرضا دولت آبادی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان 100 برنامه فرهنگی مذهبی در مناطق حاشیه‌ای این استان انجام داده است.
دولت آبادی با بیان اینکه حاشیه‌های شهر در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، افزود: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در راستای تحقق وظایف سازمانی و اهمیت توجه به مناطق حاشیه نشین و کمتر برخوردار، با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بسته‌های ویژه حمایتی در قالب برنامه‌های آموزشی و توسعه تجهیزاتی را برای مناطق هدف مورد نظر قرار داد.
 دولت آبادی با بیان اینکه طی ۹ ماهه گذشته همایش بزرگ سبک زندگی اسلامی با حضور معاون بنیاد ملی خانواده در بخش دیشموک اجرایی شده است، عنوان داشت: همچنین کارگاه تخصصی روانشناسی خانواده ویژه مدیران کانون‌های حومه شهر دهدشت برگزار شد.
 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری محافل بزرگ قرآنی و سخنرانی موضوعی با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مناطقی مانند زیلایی و چیتاب و صالحان را از دیگر اقدامات اجرایی شده دانست و گفت: با هدف پشتیبانی از طرح‌ها و برنامه‌ها مساجد مناطق حاشیه‌ای شهرها، حمایت از ۱۰۰ برنامه فرهنگی مذهبی در مناطق حاشیه‌ای نیز انجام شد.
 وی توزیع بیش از ۲۰۰۰ جلد کتاب با موضوعات کودک و خانواده و مهارت‌های زندگی را از دیگر اقدامات اجرا شده دانست.
 دولت آبادی از تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری حاشیه شهرها با پوشش اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و بیان کرد: با هدف ارتقای ظرفیت‌های ورزشی، توزیع ۳۰ میلیون تومان تجهیزات ورزشی ویژه مناطق حاشیه شهر یاسوج نیز انجام گرفت.


کد مطلب: 411205

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/411205/اجرای-عدالت-برنامه-های-فرهنگی-کانون-مساجد-کهگیلویه-بویراحمد-100-برنامه-حاشیه-شهرهای-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1