کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به دلیل نبود زیرساخت‌های شبکه‌های اینترنتی و اعتبار و کارهای که معطل می‌ماند؛

پای لنگ 13 بخشداری کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه و برگزاری انتخابات؛ عدم اعتبار یا سهل‌انگاری مسئولان

17 تير 1398 ساعت 21:02

جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۳ بخشداری در این استان فاقد شبکه اینترنتی است و نیازمند کمک اعتباری از وزارتخانه برای کمک مالی جهت انتقال فیبرنوری می‌باشد.


«گسترش شبکه‌های اینترنتی و فناوری یکی از زیرساخت‌های توسعه در دنیای امروز به شمار می‌رود و نبود شبکه‌های اینترنتی  فناوری و اطلاعات پرسرعت قطعاً سدی بر سر راه توسعه خواهد، 13 بخشداری کهگیلویه و بویراحمد از نبود شبکه اینترنتی رنج می‌برند که متأسفانه تاکنون به دلیل نبود اعتبارات و شاید هم سهل انگاری مسئولان در دوره‌های مختلف این نقیصه به وجود آمده است. علاوه بر فواید اقتصادی که شبکه‌های پر قدرت ارتباطی اینترنتی دارند، حتی کارکرد سیاسی آن هم قابل چشم پوشی نیست، انتخابات اسفند 98 در استان کهگیلویه و بویراحمد از حساسیت بالایی بر خوردار است و بدون شک باید تمام تدابیر لازم برای برگزاری یک رقابت سالم و پرشور همچون سال‌های گذشته در این استان اندیشیده شود. یکی از تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس برقراری شبکه اینترنتی پر سرعت است.»
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیداری که سبوحی رئیس مرکز بازرسی و نظارت مدیریتی وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات (روز دوشنبه 17 تیرماه 98) در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با وی داشت، به بسترسازی، توسعه و تقویت حوزه فناوری به منظور کسب وکارهای مبتنی بر فنآوری ارتباطات و ارائه خدمات بهتر و بیشتر اینترنتی در استان تاکید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این استان به لحاظ ظرفیت‌های مختلف به خصوص گردشگری، آب و انرژی و شرایط محیطی و آب و هوایی توانمند بوده و می‌تواند به قطبی تبدیل شود که استان‌های همجوار به آن نیازمند باشند.
کلانتری تصریح کرد: حوزه مخابرات، اینترنت، فضای مجازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی تنها فضایی تأثیر گذار در همه حوزه‌هاست و در این استان نیازمند حمایت ویژه و جدی دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، این استان هزینه ارائه خدمات در بخش‌های راه، گاز، برق و مخابرات به دلیل کوهستانی، سخت گذر بودن و پراکندگی روستاها بسیار بالا می‌باشد: تاکید کرد: با توجه به کافی نبودن منابع اعتباری در استان، نیازمند حمایت و کمک‌های مالی و فنی مهندسی به صورت ویژه از مرکز کشور هستیم.
کلانتری به تقویت و توسعه اینترنت روستایی تاکید کرد و یادآور شد: استان بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه دارد که به دلیل پراکندگی باید به آنها توجه شود.
جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: موضوعی که در حوزه فنآوری استان با آن درگیر است و نیازمند کمک و حمایت از مرکز کشور می‌باشد، بسترسازی و تأمین خطوط فیبرنوری برای انتخابات پیش رو و تقویت شبکه و بروز شدن فضای مجازی است.
گوهرگانی افزود: ۱۳ بخشداری در این استان فاقد شبکه اینترنتی است و نیازمند کمک اعتباری از وزارتخانه برای کمک مالی جهت انتقال فیبرنوری می‌باشد.
وی، تقویت و انتقال شبکه اینترنتی و فیبرنوری برای برخی از واحدهای صنعتی بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد را ضروری دانست و ابراز داشت در این خصوص وزارتخانه ارتباطات و فنآوری اطلاعات استان را یاری کند.
رئیس مرکز بازرسی و نظارت مدیریتی وزارت ارتباطات وفنآوری اطلاعات هم گفت: اقدامات خوبی در حوزه پوشش روستایی در کشور آغاز شده است و تیم‌هایی با کسب آموزش برای پایش روستاها جهت این پوشش فعال شده است.
سبوحی با اشاره به اینکه، بیشتر درخواست‌های مسئولین و مردم انتقال و تقویت شبکه و فیبرنوری در روستاهاست، افزود: سیاست وزارتخانه هم براین است تا به این مهم توجه جدی شود.
وی با بیان اینکه، مجموعه مدیریتی در حوزه ارتباطات و فنآوری اطلاعات در این استان جوان، فعال و پویاست، اظهار داشت: این مجموعه استانی با وزارتخانه به خوبی در تعامل است و کارها را به شایستگی پیگیری و دنبال می‌کند و ما هم سعی می‌کنیم خواسته‌ها را برآورده سازیم.
سبوحی تصریح کرد: همه خواسته‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را که ارائه شده است در وزارتخانه رصد و پیگیری می‌کنم و حتماً با این درخواست‌ها موافقت می‌شود.
http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305620/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305623/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305622/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305621/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305615/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305616/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305618/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305619/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C


کد مطلب: 410889

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/410889/پای-لنگ-13-بخشداری-کهگیلویه-بویراحمد-توسعه-برگزاری-انتخابات-عدم-اعتبار-یا-سهل-انگاری-مسئولان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1