تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۴۱۰۷۸۱
در دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با رئیس سازمان مدیریت و برنامه بودجه کشور مطرح شد

2300 پروژه نیمه تمام و فرسایشی در کهگیلویه و بویراحمد رها شده / پول می‌خواهیم / نوبخت: حمایت می‌کنیم

۳
۰
2300 پروژه نیمه تمام و فرسایشی در کهگیلویه و بویراحمد رها شده / پول می‌خواهیم / نوبخت: حمایت می‌کنیم
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار کرد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد اخیراً با بعضی از مسئولان و مقامات کشوری دیدار و پیرامون مسائل مختلف استان گفت‌وگو کرد.
بنا بر این گزارش، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد در دیدارهای فشرده در دو روز گذشته با مقام‌ها و مسئولان اجرایی دولت در مرکز کشور با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه دیدار و خواستار حمایت‌ها، پشتیبانی و توجه خاص مجموعه دولت و این سازمان برای کمک به تخصیص اعتبارات مصوب برای طرح‌های عمرانی و اولویت دار این استان شد.
کلانتری در دیدار با رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور از وجود بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ در حوزه‌های مختلف استان اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف فرسایشی شده و در انتظار تزریق و کمک‌های خاص دولت برای شتاب بخشی بیشتر و رونق دوباره هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: البته اولویت با طرح‌های مهم و قابل توجیه با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد است که همین طرح‌ها نیز با مشکل شدید نقدینگی و اعتبار مواجه هستند.
وی با بیان اینکه، حتی عمر برخی از این طرح‌ها به بالای ۱۰ تا ۱۵ سال نیز می‌رسد گفت: در بررسی‌های انجام شده عمده مشکل آنها کمبود نقدینگی و عدم تخصیص اعتبارات با وجود تصویب انها در شورای برنامه ریزی استان و یا بودجه سالانه دولت بوده است.
کلانتری ابراز داشت: این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط خاص خود و نداشتن مکانیسم‌ها و شاخص‌های لازم برای جذب کمک‌ها و اعتبارات غیردولتی و همچنین نداشتن موقعیت‌های مهم اقتصادی به نسبت سایر مناطق کشور، چشم و امیدش به توجه ویژه دولتمردان دوخته شده است.
استاندار برخی طرح‌های مهم عمرانی، زیربنایی و اولویت دار برای رونق و شکوفایی کهگیلویه وبویراحمد را در بخش‌های راه، آب، نفت و گاز، برق رسانی و کشاورزی بیان کرد و افزود: این استان همچنان در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای به دلیل عمق محرومیت و مشکلات تاریخی و انباشت شده، فاصله زیادی با استانداردهای ملی و سایر استان‌ها دارد.
طرح‌های اولویت دار کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز تاکید کرد که مجموعه دولت و سازمان برنامه بودجه نیز با بسیاری از ظرفیت‌ها و چالش‌های موجود این استان آشناست.
محمد باقر نوبخت در دیدار خود با کلانتری بر احصا و شناسایی اولویت‌های توسعه‌ای و ظرفیت‌های مهم سرمایه گذاری در این استان مستعد و پرظرفیت اما در عین حال محروم تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید ظرف ۶ سال گذشته به اذعان نمایندگان و مسئولان اجرایی و سازمان برنامه و بودجه توجه ویژه‌ای به این استان و مردم قدرشناس آن داشته است.
نوبخت از حمایت ویژه دولت و سازمان برنامه و بودجه برای شتاب بخشی و اجرای طرح‌های اولویت دار در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و یاداور شد: البته نباید از کمک‌ها و ظرفیت ویژه بخش خصوصی و همچنین اعتبارات و دیگر روش‌های نوین تأمین منابع مالی برای رونق طرح‌های عمرانی در این استان غافل شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه شرایط خاص دولت و تلاش دشمنان برای ایجاد فشارهای بیشتر اقتصادی و معیشتی بر جامعه را یادآور شد و گفت: در این راستا حفظ انسجام و همبستگی و هم افزایی بیشتر در بین ارکان مختلف نظام بهترین و مناسب‌ترین راهبرد برای مقابله با وضع سخت موجود است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد ظرف دو روز گذشته با برخی مقامات و مسئولان اجرایی در دولت تدبیر و امید از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و مقامات در برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی در تهران برای کمک به توسعه همه جانبه این استان و رفع چالش‌ها و مشکلات در بخش‌های مختلف آن دیدار و گفت و گو کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مهقلو
Iran, Islamic Republic of
با این همه پروژه نیمه کاره و رها شده عملا استان تعطیله
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
ای بنازم فقط شهرستان محروم و مرحوم بهمئی را فراموش نفرمایید که اولویت با محرومین است و محرومترین شهرستان استان شهرستان بهمئی است.
Iran, Islamic Republic of
طرح های اولویت دار استان؛:
چنده بانده کردن جاده های استان مثل یاسوج -سمیرم
پل بیمارستان امام سجاد
چندبانده کردن یاسوج شیراز
و چندبانده کردن دیگر جاده های استان است
اگر حمایت و پیگیری و
مدیریت شود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1